Skocz do zawartości

Nasze pieszczochy 2


Rekomendowane odpowiedzi

1,5 roku temu stałem się właścicielem Bmw 535i. 2015r, obecny przebieg 110 tys. km. Lakier Glacier Silver zadka nie urywa ale z całością dobrze się komponuje. Przyjemny pojazd, którym się turla moja 5-osobowa rodzina.

535 e2.JPG

535i zima 51.JPG

bmw 535 51.JPG

  • Lubię to 12
  • Super 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawuję się bardzo dobrze ale miałem z nim przygody na początku. W skrócie: wylicytowałem z aukcji, kolega sciągnął z USA, miało być run'n'drive a przyjechało z rozwalonym silnikiem. Kupiłem praktycznie nowy silnik bo starego nie opłacało się remontować i od momentu wsadzenia nowego motoru jest wszystko ok. Przejechałem 27 tys. km na nowym motorze i jestem bardzo zadowolony z auta. Seria czyli 306 KM jest więcej niż wystarczająca. Miałem robić program ale stwierdziłem że w związku z podwyżką mandatów i tak nie wykorzystam bonusowych osiągów. Poza tym fabryczne zestrojenie silnika i skrzyni biegów jest tak dopracowane że szkoda to psuć. Silnik i skrzynia to największe atuty tego pojazdu. Płynność pracy i dostępność osiągów jest powalająca. A do tego wszystko w grobowej ciszy. Spalanie średnie z 12 tys. km to 10,9l. W trasie do 120 to około 8, do 140 to 9-9,5 a w mieście to różnie. Na zimnym silniku i krótkich dystansach potrafi wciągnąć 18l bez zająknięcia ale średnie miejskie przy normalnej jeździe oscyluje w granicach13-14l.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
4 godziny temu, Slovak napisał(a):

@Fredi88, świetnie wygląda 🙂. Mi osobiście troszkę zwis tylny przeszkadza. Jest o wiele większy niż w poprzedniku. 

Pewnie, każdy patrzy pod swoim kątem na auto. Początkowo miał być formentor, ale nie czułem się w tym aucie. Za bardzo napompowany jest jak się siedzi za kierownicą... Wolę siedzieć niżej jednak. Padło na leona. Na foto tak tego nie widać ale na żywo szary z relingami czy uszczelkami w piano black urywa. Swirle już czekają za rogiem :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, piotrek305 napisał(a):

duży przeskok jakościowy i ogólny względem poprzednika?

Hmm nie raczej. Fotele podobnej jakości. Lepsza jest na pewno deska rozdzielcza. Ma fajną fakturę. Wiadomo wirtualny kokpit i główny wyświetlacz jest przepaść do poprzednika, ale to w każdym aucie poprzedniej generacji było gorsze. Wyciszenie lepsze niż w 5f. Na - na razie zestaw audio. Dopłaciłem do systemu grającego. W 5f też dopłacałem i robiło mega robotę. Tutaj jest bardziej spłaszczony ten dźwięk. Jeszcze się ustawieniami muszę pobawić ale na 1 rzut oka jest gorzej. Suba prawie nie słychać gdzie w poprzedniku ten plastikowy klamot potrafił zagrać. 

Ciekawy jestem świateł bo dopłaciłem do matrix ledów. Na 1 rzut oka w garażu dużo jaśniej, ale to trzeba na trasie nocą zweryfikować.

Nie rozumiem tylko narzekań dziennikarzy na system inforozrywki. Wsiadłem w auto i wszystko jest do ogarnięcia intuicyjnie. Działanie mega płynne. Ustawienie klimy itp też spoko mimo że dotykowo wszystko. Więcej do powiedzenia bd miał jak zrobię jak poprzednikiem 220 tys km 🙂

  • Lubię to 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, piotrek305 napisał(a):

@Fredi88 ok. poprzedni leon bezawaryjnie? wszystkie lampy ledowe oryginał w aucie ?

Tak, przejechane 217 tys km na dzień dzisiejszy. "Zepsuły" się 2 rzeczy. Pierwsza to czujnik znajdujący się na tylnej belce odpowiedzialny za poziomowanie reflektorów. Po prostu zardzewiał. 2 śrubki do odkręcenia, 5min roboty i 30euro. Druga sprawa to łożysko tylnego koła. Poza tym tylko wymiany oleju co 15kkm i jazda. Tak bezawaryjnego auta nie miałem jeszcze. Auto nie miało żadnej stłuczki wypadku, nic nie było lakierowane, odkręcane, ustawiane itp. Fabryka można powiedzieć 🙂 za około 2 tyg poleci ogłoszenie na sprzedaż bo 2 kombi nie potrzebuję 🙂

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 31.05.2023 o 23:08, Fredi88 napisał(a):

Nie rozumiem tylko narzekań dziennikarzy na system inforozrywki. Wsiadłem w auto i wszystko jest do ogarnięcia intuicyjnie. Działanie mega płynne. Ustawienie klimy itp też spoko mimo że dotykowo wszystko.

Poczekaj trochę. Mi się też tak wydawało. Na co dzień bezsensowne klikanie po kilka razy za każdą pierdołą jest mega wkurzające i rozpraszające. Klima u mnie to akurat nie problem, cały rok mam 21 ustawione. Z ciekawostek, jeśli masz taki sam soft jak ja w Formantorze, to ustawienia audio  (beats/immersive) kasują się po wyłączeniu auta. Jak chcesz mieć je włączone, to musisz wejść w ustawienia audio i potwierdzić działanie. Osobiście nie cierpię systemu start/stop. W poprzednim aucie miałem pod ręką przycisk, tu muszę naciskać tablet 3 razy zanim wyłączę.... tylko najpierw musze poczekać aż się system odpali.... Start samochodem to cały rytuał.... Ale auto daje tyle frajdy, że umiem z tym żyć. Trochę zdziwiłeś mnie pisząc o wysokości Formentora.... wiesz, że w Forantorze siedzenie jest na tej samej wysokości co w Astrze H? :-P

 PIękny kolorek, taki jak mój  :-) Z ciekawości ile kuca?

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, piotrek305 napisał(a):

@Fredi88podrzuć ogłoszenie 

Zobaczymy 😉 auto bd tu w AT sprzedawał, raczej nikt z Polski nie będzie zainteresowany 😉

12 godzin temu, AndrewZS napisał(a):

Z ciekawostek, jeśli masz taki sam soft jak ja w Formantorze, to ustawienia audio  (beats/immersive) kasują się po wyłączeniu auta.

Ogólnie ten cały beats audio to pomyłka... W 5f gra to fenomenalnie (nie jestem audiofilem) tutaj wg mnie gra 30% tego co w 5f. Nie dopłaciłbym za to kolejny raz.

 

12 godzin temu, AndrewZS napisał(a):

Osobiście nie cierpię systemu start/stop. W poprzednim aucie miałem pod ręką przycisk, tu muszę naciskać tablet 3 razy zanim wyłączę....

Mam miękką hybrydę, dzieje się to wręcz niezauważalnie nawet w trakcie jazdy.

W 5f też był StartStop ale nigdy go nie wyłączałem. Po 1 dlatego że 95% przebiegów auta to autostrada, po 2 dlatego że była manualna skrzynia i auto zostawione na biegu z wciśniętym sprzęgłem przez kilka/naście sek nie wyłączało go. Dopiero wrzucenie na luz aktywowało SS.

 

12 godzin temu, AndrewZS napisał(a):

najpierw musze poczekać aż się system odpali.... Start samochodem to cały rytuał.

U mnie nie ma czegoś takiego. Wsiadam, naciskam hamulec, przycisk start, wrzucam wsteczny na selektorze i obraz z kamery jest w ułamku sekundy. Tak samo inne funkcje. Auto było wyprodukowane w ostatnich dniach kwietnia tego roku więc musieli coś poprawić względem poprzedniego rocznika modelowego. W 5f dłużej trwało zanim obraz z kamery się pojawiał.

12 godzin temu, AndrewZS napisał(a):

PIękny kolorek, taki jak mój  :-) Z ciekawości ile kuca?

To tylko etsi 150km. 8,5s do setki z dsg mi wystarcza 🙂 Ja potrzebuję auta dynamicznego, ładnego, pojemnego i żeby opłaty za ubezpieczenie mnie nie rujnowały. Za tego płacę 150e miesięcznie ubezpieczenia. Za 310konną cuprę nie starczyłoby mi 300e miesięcznie... Wywalać w roku przeszło 3,5k euro żeby ubezpieczyć 300 konnego potwora którego mocy i tak nie mam gdzie ani kiedy wykorzystać jest w moim przypadku bez sensu. Wolę za to 2 razy jechać na tydzień do chorwacji i wygrzać dupę na plaży 🙂

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cóż za zbieg okoliczności, to mój nowy pieszczoch, odebrany niecałe 3 tygodnie temu:

dPm9E6Y.jpeg

fyzpOPi.jpeg

DmXhJBV.jpeg

Tu wraz z poprzednikiem (chociaż jego losy jeszcze nie są przesadzone) :

o7NX9Nr.jpeg

Też 1.5 eTSI, chciałem 245 albo 2.0 190, ale zależało mi też na mhev, bo po mieście jeździ się tym dużo lepiej. Koniec końców poza Vz310 tylko ten egzemplarz mi odpowiadał, bo szukałem wersji z kamerą cofania i pakietem asystentów XL jednocześnie. Było też jedno z silnikiem 245KM, ale na ten miałem fajny rabat i leasing, kwotowo wychodził 45 tysięcy taniej, sumarycznie zapłaciłbym prawie 50 tysięcy więcej, żeby... szybciej stać w korkach. 

W ogóle u mnie zmiana samochodu trwała łącznie 18 miesięcy, dwa zamówione auta i finalnie samochód wzięty z placu. Ale i tak jestem, zadowolony, bo pomimo, że to nie jest moja wymarzona specyfikacja, bo nie ma elektrycznej klapy, czy Beats, które mam w 5f (chociaż z podstawowego jestem zadowolony) no i też wziąłbym dach panoramiczny, to jednak ten samochód nie zachwiał mojego budżetu domowego i nie czuję, se oddaję 50k "za free" do banku. 

A no i na samochodzie leży Geyon syncro Evo, niestety nie nakładane przezemnie, bo nie mogłem za bardzo znaleźć dwóch dni wolnych, a udało mi się po znajomości zrobić po kosztach. 

  • Lubię to 3
  • Super 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@lol19pl gratuluję! Fajny kolor. W Austrii niestety niedostępny 😞 tu tylko 2 białe, 2 szare i czarny... Masakra. 

Godzinę temu, lol19pl napisał(a):

samochód wzięty z placu. Ale i tak jestem, zadowolony, bo pomimo, że to nie jest moja wymarzona specyfikacja, bo nie ma elektrycznej klapy, czy Beats, które mam w 5f (chociaż z podstawowego jestem zadowolony)

Ja zamawiałem wszystko pod siebie i el. Klapy nie chciałem. Beats natomiast wziąłem po tym jak właśnie zadowolony byłem z niego w 5f. Tutaj niestety rozczarowanie i 2 raz bym do tego nie dopłacił. Gra gorzej niż w poprzednim modelu, dodatkowo ustawienia trzeba "kliknąć" po każdym uruchomieniu auta - chore.

Godzinę temu, lol19pl napisał(a):

wziąłbym dach panoramiczny,

Też celowo nie wziąłem. Po pierwsze jeździmy tylko we 2 a psu z tyłu raczej obojętnie czy widzi niebo czy nie bo zazwyczaj śpi. Po 2 sam sprzedawca odradzał. Mówi że ciągle są problemy z odprowadzaniem wody, zapychają się kanaliki i woda leje się do środka. Tak samo odradzał ładowarkę indukcyjną, ponoć mała moc, wolno ładuje a strasznie się wszystko grzeje.

 

Godzinę temu, lol19pl napisał(a):

samochód nie zachwiał mojego budżetu domowego i nie czuję, se oddaję 50k "za free" do banku. 

Jeśli mogę spytać z ciekawości ile wynosi rata za takie auto w PL? Sam auta kupuję za gotówkę bo nie mam firmy, poza tym jakoś kredyt tylko na dom uznaję, resztę rzeczy wolę kupować za to co fizycznie mam, ale ciekawy jestem ile miesięcznie szarpie takie etsi 😉

Poza tym jakieś większe rozczarowania? Mnie tylko beats póki co na - zaskoczył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rata to jest względna rzecz... wszystko zależy od parametrów leasingu - wpłaty własnej, kwoty wykupu i długości leasingu. Kwotowo wychodzi podobnie jak kredyt o podobnych parametrach. Może to być 1500 zł, jak i 4500. Są też różnice w cenach - jak skonfigurowałem swoje auto na niemieckiej stronie Cupry, to wyszło 7 tys. eur drożej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, Fredi88 napisał(a):

gratuluję! Fajny kolor. W Austrii niestety niedostępny 😞 tu tylko 2 białe, 2 szare i czarny... Masakra. 

Jakby tym razem nie miałem wyboru, ale to dokładnie to samo, desire red, co na 5f. Gdybym miał wybór to na pewno wziąłbym ten kolor co masz ty, ale ten kolor na 4 generacji, wygląda dużo lepiej niż na 5f.

44 minuty temu, Fredi88 napisał(a):

Gra gorzej niż w poprzednim modelu, dodatkowo ustawienia trzeba "kliknąć" po każdym uruchomieniu auta - chore.

Poproś ASO o wgranie wersji 1940, podobno już nie ma tam tego problemu. Ja mam 1900 i nie mam żadnego problemu, dwa resety miałem ale po aktualizacji i po podpięciu cupra connect. 

 

44 minuty temu, Fredi88 napisał(a):

Też celowo nie wziąłem. Po pierwsze jeździmy tylko we 2 a psu z tyłu raczej obojętnie czy widzi niebo czy nie bo zazwyczaj śpi. Po 2 sam sprzedawca odradzał. Mówi że ciągle są problemy z odprowadzaniem wody, zapychają się kanaliki i woda leje się do środka. Tak samo odradzał ładowarkę indukcyjną, ponoć mała moc, wolno ładuje a strasznie się wszystko grzeje.

Mi szkoda dachu, bo jest bardzo tani w porównaniu do innych marek (u nas ok 4k, gdzie w Toyocie 6900, audi też ok 7k), a bobasek i żona dopóki jeździ z tyłu, mieli by więcej światła, a czarna podsufitka troche przybliża sufit. 

Ładowarkę bezprzewodową mam, na dlugie trasy się nie sprawdza, telefon się trochę grzeje, ale na takie 20-30 minut po mieście to wygodniej niż podpinać kablem, a przynajmniej podtrzyma naladownaie baterii. Jedyny minus, że mam z folda 4, który jest dość wąski, cewka jest niesymetryczna, i w ogóle to mam etui z nóżką, więc pelcki nie są proste i ciężko się ładuje. Ale na iphone żony działa w porządku. 

44 minuty temu, Fredi88 napisał(a):

Jeśli mogę spytać z ciekawości ile wynosi rata za takie auto w PL?

Tak, wyszło jak niżej:

6VLvTDu.jpeg

  • Dziękuję 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, AndrewZS napisał(a):

skonfigurowałem swoje auto na niemieckiej stronie Cupry, to wyszło 7 tys. eur drożej

A duże rabaty od cennika są w PL? Bo moja cupra wychodziła w AT wg konfiguratora ok 42 tys € a zjechałem do 36. Jak patrzę na to co @lol19pl wrzucił, to kwota w PL podobna do tego co ja zapłaciłem z tym że mam też beats i matrix ledy. Także może ceny "wyższe" niż w PL ale większe rabaty. Jak teść 2 lata temu brał atece FR to ciężko było w PL cokolwiek utargować. 

 

37 minut temu, lol19pl napisał(a):

Poproś ASO o wgranie wersji 1940, podobno już nie ma tam tego problemu. Ja mam 1900 i nie mam żadnego problemu, dwa resety miałem ale po aktualizacji i po podpięciu cupra connect. 

Też mam 1900. Wszystko działa szybko i płynnie z tym że denerwuje właśnie że po każdym uruchomieniu auta się to resetuje, tak jak profil jazdy :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Fredi88 napisał(a):

A duże rabaty od cennika są w PL? Bo moja cupra wychodziła w AT wg konfiguratora ok 42 tys € a zjechałem do 36. Jak patrzę na to co @lol19pl wrzucił, to kwota w PL podobna do tego co ja zapłaciłem z tym że mam też beats i matrix ledy. Także może ceny "wyższe" niż w PL ale większe rabaty. Jak teść 2 lata temu brał atece FR to ciężko było w PL cokolwiek utargować. 

Rabatów praktycznie brak, ten katalogowo wychodził 167 tysięcy, był już wystawiony za 159, nie było żadnej gadki o rabacie, bo to był najtańszy egzelparz 1.5 eTSI na otomoto, następny był 164 tysiące, z gorszym wyposażeniem, bo bez rabatu. Jedynie dostałem dywaniki gumowe gratis. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, AndrewZS napisał(a):

Z rabatami po pandemii ciężko. Max 5%. Mi się udało wytargować pakiet serwisowy i montaż rejestratora jazdy przód/tyl za free.

Jeszcze zależy kiedy zamawiałeś. Jak zamawiałem rav4 w styczniu 2022, to cupra leon st vz310, że wszystkim poza brembo (tam nie ma wiele do zaznaczenia już) kosztowała 196 tysięcy z 2% rabatem. Teraz można mieć na nowy do zamówienia 4-5% rabatu, ale samochód w kofiguraotrze juz 240 tysięcy. W samym marcu tego roku była podwyżka 8%. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.