Skocz do zawartości

Ford Focus '99, Pacific Green


krzychoo

Rekomendowane odpowiedzi

Trochę się zastanawiam, czy ta relacja tutaj pasuje, bo ani poziom zdjęć, ani pracy nie jest powalający, no ale ruchu dużego w tym dziale nie ma ostatnio, więc może mnie nie przegonicie. ;-)

 

Do rzeczy więc!

 

Pacjentem został Ford Focus z 1999 roku w kolorze „Pacific Green”. Samochód pomimo niewielkiego jak na wiek przebiegu (zaledwie 123 tys. km), prezentował się beznadziejnie. Totalny brak połysku (efekt mycia na myjniach automatycznych i proszkiem na bezdotykówkach – porządnego mycia ręcznego Focus nie widział chyba przez ostatnie 10 lat). Dodatkowo praktycznie na każdym panelu były bardzo głębokie rysy (do podkładu i głębiej), a miejscami wychodziła już korozja. Nielepiej miały się plastiki – wszystkie listwy drzwiowe były mocno zdarte po kolizjach z elementami przyrody nieożywionej. Generalnie – obraz nędzy i rozpaczy. Dlatego tak wyglądającego Focusa z radością przygarnąłem, aby zdobywać wprawę w operowaniu polerką, nauczyć się robić zaprawki itp. Założenie było jedno – temu samochodowi nie dało się już wizualnie zaszkodzić, więc jako poligon doświadczalny był idealny. Z drugiej strony – nie miała też sensu korekta 100%. Chodziło mi przede wszystkim o „przywrócenie godności” jak to ktoś ładnie kiedyś określił.

 

Słowo jeszcze o warsztacie pracy – mam bardzo ciasny i dość ciemny garaż, bez dostępu do wody, stąd też niektóre operacje przychodziły mi z trudem, w wielu miejscach poszedłem na skróty, w wielu dałem ciała, trochę zauważyłem dopiero przyglądając się w pełnym słońcu po zakończeniu prac. Na zaprawkach poległem – wyglądają dość obleśnie, niemniej i tak lepiej niż rysy i nie rzucają się tak w oczy. Wiem też w czym popełniłem błędy, więc założenia zostały spełnione. Wiele się nauczyłem, a Focus zdecydowanie odżył. Można rzec, że wygląda nie gorzej, niż po typowym „detailingu” płockich handlarzy (no offence to Płock – tak mi się skojarzyło na podstawie obserwacji działu moto na Allegro) i to bez podkręcania zdjęć. ;-)

 

Arsenał:

• polerka Silverline

• pady FlexiPads (3 twardości, małe i duże)

• pasty Menzerna FG500, PF2500 i FF3000

• IPA do inspekcji

• Perl do plastików

• Glinka Meguiar’s

• AG SRP (ręcznie) jako zabezpieczenie i ukrywanie błędów ;-)

• AG CGP na szyby

• Lakier zaprawkowy w pędzelku

• Dodatkowo szpachlówka i lakier strukturalny w sprayu, żeby jakoś uratować listwy

 

Tak Focus wyglądał przed wszelkimi operacjami (po umyciu na myjni ręcznej, włącznie z obfitym spryskaniem Decabitem o co poprosiłem tamtejszych chłopaków):

DSC_2119_zps97e04b25.jpg

DSC_2120_zps11eb91e1.jpg

 

Jak widać nie jest wesoło – matowo i depresyjnie. A takie kwiatki były na prawie każdym panelu:

DSC_2126_zpsdea2b15d.jpg

 

Maska pod halogenem:

DSC_2129_zpsbda96575.jpg

 

No to jedziemy – pierwsze przejazdy:

DSC_2132_zps22cbb7ba.jpg

DSC_2134_zps358886f2.jpg

 

Coś z tego chyba będzie! No to pierwsze 50/50:

DSC_2137_zps73a3524f.jpg

 

Coś pisałem, że dach nie miał rys? No do podkładu to nie…

DSC_2145_zpsf6f4e4a9.jpg

 

Da się coś na to poradzić! (zdjęcie jakoś dziwnie wyszło, bo wygląda jak by nie było ziarna metalika, ale spokojnie, nie zniknęło) :)

DSC_2149_zps775a2d33.jpg

 

50-tka z tylnego błotnika:

DSC_2152_zps502bc046.jpg

 

Tylny błotnik przed (rozmył się :-/):

DSC_2162_zpsd589d28c.jpg

 

I po:

DSC_2163_zps2a52b5ac.jpg

 

50-tka na drzwiach:

DSC_2424_zps2c8af7af.jpg

 

A tu naptał srak:

DSC_2429_zps70333217.jpg

 

I nima śladu! (no dobra, na zdjęciu jeszcze jest mały, ale zostało to poprawione):

DSC_2431_zps76589f42.jpg

 

Lusterka wyglądały obrzydliwie – plastik strasznie się zniszczył:

DSC_2435_zps13fb61cd.jpg

 

Tu już wyglądają znacznie lepiej – ale głębokie rysy zostały – bałem się obrabiać plastik papierem ściernym:

DSC_2438_zps6df8fd38.jpg

 

Coś na kształt 50-tki:

DSC_2449_zpsc3c88137.jpg

 

Tylne lampy również wyglądały paskudnie:

DSC_2452_zps17a783e3.jpg

DSC_2455_zps25015f91.jpg

 

Do czasu:

DSC_2457_zps06fc4047.jpg

DSC_2460_zpsf2b8c887.jpg

 

No i efekty! (tak, wiem, źle rozprowadziłem Perla po listwach progowych – niestety zauważyłem dopiero robiąc zdjęcia przy zachodzącym słońcu, a nie miałem go ze sobą, żeby poprawić)

DSC_4455copy_zps75080911.jpg

DSC_4456copy_zpsf9dfe310.jpg

DSC_4460copy_zps01d9b895.jpg

DSC_4461_zps3c89b802.jpg

DSC_4464_zpsb6ce6fc1.jpg

DSC_4468_zps5b913993.jpg

DSC_4469_zps7dd2efad.jpg

 

I to by było na tyle. Wiem, że daleko tej relacji do machania pędzelkami przy Aston Martinie ;-) ale mam nadzieję, że takie ożywienie złomka też Wam się spodoba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt, jeździ się bardzo przyjemnie, świetnie się prowadzi (szczególnie, że ma tylne zawieszenie po remoncie), tylko silnik to porażka (bo pod maską siedzie 1.4 16V, więc do pomiaru przyspieszenia używa się kalendarza a nie stopera ;) ).

Ale satysfakcja z przemiany jest bezcenna, mógłbym się na niego przez godzinę gapić. Albo w nim siedzieć, bo wnętrze też przeszło delikatne odświeżenie. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@wkr - niewiele??? ja się z nim parę miesięcy bujałem!!! :D a poważnie, rzeczywiście zajęło mi to dużo czasu, z powodu braku wprawy, warunków lokalowych, oraz przede małej ilości wolnych chwil na zabawę, więc często odbywało się to na zasadzie "wpadnę po pracy do garażu na godzinę i zrobię pół błotnika" co niesamowicie wydłuża całość projektu.

 

@MatthewG - a kiedy jest? bo z wątku wynika tylko, że będzie koks, hookersy i tajskie masaże. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

krzychoo, Niewiele w znaczeniu, że nawet bez warunków lokalowych i nie robiąc korekty na 100% można uzyskać fajny efekt i mocno odmłodzić auto.

 

Znam to doskonale z autopsji, bo mam garaż w którym ledwo się przeciskam i do tego bez dostępu do wody 8-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślałem o tym, mam tester RaceGlaze 4x4, ale już nie zdążyłbym zrobić zdjęć w świetle dziennym. A kolejny dzień już był roboczy, więc nici by były z prac przy aucie i sesji foto. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

E no, SRP to AIO które jest również sealantem, więc na lakierze się trzyma nie tak krótko.

 

hihol - struktura jest w sumie taka mało strukturalna (znaczy drobna), ale oryginalne listwy w Focusie też są dość gładkie jak na strukturalne wykończenie, więc nie wygląda to źle. Źle wygląda przygotowanie powierzchni przeze mnie. :) Jak nie zapomnę, to zrobię fotkę w weekend, bo ze względu na pracę w dni robocze za dnia samochodu w ogóle nie oglądam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.