krzychoo Posted November 12, 2014 Report Posted November 12, 2014 Trochę się zastanawiam, czy ta relacja tutaj pasuje, bo ani poziom zdjęć, ani pracy nie jest powalający, no ale ruchu dużego w tym dziale nie ma ostatnio, więc może mnie nie przegonicie. ;-) Do rzeczy więc! Pacjentem został Ford Focus z 1999 roku w kolorze „Pacific Green”. Samochód pomimo niewielkiego jak na wiek przebiegu (zaledwie 123 tys. km), prezentował się beznadziejnie. Totalny brak połysku (efekt mycia na myjniach automatycznych i proszkiem na bezdotykówkach – porządnego mycia ręcznego Focus nie widział chyba przez ostatnie 10 lat). Dodatkowo praktycznie na każdym panelu były bardzo głębokie rysy (do podkładu i głębiej), a miejscami wychodziła już korozja. Nielepiej miały się plastiki – wszystkie listwy drzwiowe były mocno zdarte po kolizjach z elementami przyrody nieożywionej. Generalnie – obraz nędzy i rozpaczy. Dlatego tak wyglądającego Focusa z radością przygarnąłem, aby zdobywać wprawę w operowaniu polerką, nauczyć się robić zaprawki itp. Założenie było jedno – temu samochodowi nie dało się już wizualnie zaszkodzić, więc jako poligon doświadczalny był idealny. Z drugiej strony – nie miała też sensu korekta 100%. Chodziło mi przede wszystkim o „przywrócenie godności” jak to ktoś ładnie kiedyś określił. Słowo jeszcze o warsztacie pracy – mam bardzo ciasny i dość ciemny garaż, bez dostępu do wody, stąd też niektóre operacje przychodziły mi z trudem, w wielu miejscach poszedłem na skróty, w wielu dałem ciała, trochę zauważyłem dopiero przyglądając się w pełnym słońcu po zakończeniu prac. Na zaprawkach poległem – wyglądają dość obleśnie, niemniej i tak lepiej niż rysy i nie rzucają się tak w oczy. Wiem też w czym popełniłem błędy, więc założenia zostały spełnione. Wiele się nauczyłem, a Focus zdecydowanie odżył. Można rzec, że wygląda nie gorzej, niż po typowym „detailingu” płockich handlarzy (no offence to Płock – tak mi się skojarzyło na podstawie obserwacji działu moto na Allegro) i to bez podkręcania zdjęć. ;-) Arsenał: • polerka Silverline • pady FlexiPads (3 twardości, małe i duże) • pasty Menzerna FG500, PF2500 i FF3000 • IPA do inspekcji • Perl do plastików • Glinka Meguiar’s • AG SRP (ręcznie) jako zabezpieczenie i ukrywanie błędów ;-) • AG CGP na szyby • Lakier zaprawkowy w pędzelku • Dodatkowo szpachlówka i lakier strukturalny w sprayu, żeby jakoś uratować listwy Tak Focus wyglądał przed wszelkimi operacjami (po umyciu na myjni ręcznej, włącznie z obfitym spryskaniem Decabitem o co poprosiłem tamtejszych chłopaków): Jak widać nie jest wesoło – matowo i depresyjnie. A takie kwiatki były na prawie każdym panelu: Maska pod halogenem: No to jedziemy – pierwsze przejazdy: Coś z tego chyba będzie! No to pierwsze 50/50: Coś pisałem, że dach nie miał rys? No do podkładu to nie… Da się coś na to poradzić! (zdjęcie jakoś dziwnie wyszło, bo wygląda jak by nie było ziarna metalika, ale spokojnie, nie zniknęło) 50-tka z tylnego błotnika: Tylny błotnik przed (rozmył się :-/): I po: 50-tka na drzwiach: A tu naptał srak: I nima śladu! (no dobra, na zdjęciu jeszcze jest mały, ale zostało to poprawione): Lusterka wyglądały obrzydliwie – plastik strasznie się zniszczył: Tu już wyglądają znacznie lepiej – ale głębokie rysy zostały – bałem się obrabiać plastik papierem ściernym: Coś na kształt 50-tki: Tylne lampy również wyglądały paskudnie: Do czasu: No i efekty! (tak, wiem, źle rozprowadziłem Perla po listwach progowych – niestety zauważyłem dopiero robiąc zdjęcia przy zachodzącym słońcu, a nie miałem go ze sobą, żeby poprawić) I to by było na tyle. Wiem, że daleko tej relacji do machania pędzelkami przy Aston Martinie ;-) ale mam nadzieję, że takie ożywienie złomka też Wam się spodoba.
kandy Posted November 12, 2014 Report Posted November 12, 2014 Wygląda ciekawie Jakby jeszcze były zdjęcia w pełnym słońcu to już w ogóle byłoby super A tak w ogóle, pierwszy
krzychoo Posted November 12, 2014 Author Report Posted November 12, 2014 Dzięki. Pełne słońce jest teraz towarem nieco deficytowym, ale może w weekend coś się uda pstryknąć. Strasznych hologramów w każdym razie nie ma.
karmal Posted November 12, 2014 Report Posted November 12, 2014 Ładnie go odświeżyłeś Miałem kiedyś dokładne taką fokę, ten kolor, ilość drzwi i modelowo - dobrze się tym jeździło.
krzychoo Posted November 12, 2014 Author Report Posted November 12, 2014 Fakt, jeździ się bardzo przyjemnie, świetnie się prowadzi (szczególnie, że ma tylne zawieszenie po remoncie), tylko silnik to porażka (bo pod maską siedzie 1.4 16V, więc do pomiaru przyspieszenia używa się kalendarza a nie stopera ). Ale satysfakcja z przemiany jest bezcenna, mógłbym się na niego przez godzinę gapić. Albo w nim siedzieć, bo wnętrze też przeszło delikatne odświeżenie.
wkr Posted November 12, 2014 Report Posted November 12, 2014 krzychoo, Widać jak niewiele potrzeba aby 15-letnie auto wyglądało świeżo. Dobra robota
MatthewG Posted November 12, 2014 Report Posted November 12, 2014 Dobra robota Wpadnij na spota do wlck.
krzychoo Posted November 12, 2014 Author Report Posted November 12, 2014 @wkr - niewiele??? ja się z nim parę miesięcy bujałem!!! a poważnie, rzeczywiście zajęło mi to dużo czasu, z powodu braku wprawy, warunków lokalowych, oraz przede małej ilości wolnych chwil na zabawę, więc często odbywało się to na zasadzie "wpadnę po pracy do garażu na godzinę i zrobię pół błotnika" co niesamowicie wydłuża całość projektu. @MatthewG - a kiedy jest? bo z wątku wynika tylko, że będzie koks, hookersy i tajskie masaże.
wkr Posted November 12, 2014 Report Posted November 12, 2014 krzychoo, Niewiele w znaczeniu, że nawet bez warunków lokalowych i nie robiąc korekty na 100% można uzyskać fajny efekt i mocno odmłodzić auto. Znam to doskonale z autopsji, bo mam garaż w którym ledwo się przeciskam i do tego bez dostępu do wody
krzychoo Posted November 12, 2014 Author Report Posted November 12, 2014 Wiem, wiem, wkr. Żartowałem z tym oburzeniem. :-) Dzięki wszystkim za miłe słowa o projekcie!
Artih Posted November 13, 2014 Report Posted November 13, 2014 Fajnie odżył Focus, znajomi właściciela i tak będą pytali czy może lakierował całe auto.
Kloch Posted November 13, 2014 Report Posted November 13, 2014 Jak na pierwsze odmłodzenie autka to wyszło rewelacyjnie. Teraz sam juz wiesz co byś poprawił w swojej pracy wiec bedzie z czasem tylko lepiej!
mario704 Posted November 13, 2014 Report Posted November 13, 2014 Bajer :0 mogłeś jeszcze na te SRP nałożyć jakiś wosk żeby efekt się dłużej utrzymał
krzychoo Posted November 13, 2014 Author Report Posted November 13, 2014 Myślałem o tym, mam tester RaceGlaze 4x4, ale już nie zdążyłbym zrobić zdjęć w świetle dziennym. A kolejny dzień już był roboczy, więc nici by były z prac przy aucie i sesji foto.
One Love Posted November 20, 2014 Report Posted November 20, 2014 nieźle zapuszczony był ten lakier a wyszło bardzo ładnie koniecznie położ na to wosk
hihol Posted November 20, 2014 Report Posted November 20, 2014 Bez przesady z tym lakierem masz fotki z bliska jak wygląda struktura na plastikowych listwach?
krzychoo Posted November 21, 2014 Author Report Posted November 21, 2014 E no, SRP to AIO które jest również sealantem, więc na lakierze się trzyma nie tak krótko. hihol - struktura jest w sumie taka mało strukturalna (znaczy drobna), ale oryginalne listwy w Focusie też są dość gładkie jak na strukturalne wykończenie, więc nie wygląda to źle. Źle wygląda przygotowanie powierzchni przeze mnie. Jak nie zapomnę, to zrobię fotkę w weekend, bo ze względu na pracę w dni robocze za dnia samochodu w ogóle nie oglądam.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now