Skocz do zawartości

Seat Leon Cupra R 1m 2003 czarny uni


bienek

Rekomendowane odpowiedzi

Jak już wspominałem przy relacji czarnego golfa następnym wozem jakim się miałem zająć była czarna (a jakże by inaczej) Cupra R mojego nadwornego mechanika, a zarazem dobrego kumpla.

 

Tutaj zakres prac był troszkę większy bo oprócz lakieru musiałem ogarnąć wnętrze a to nie było takie miłe, łatwe i przyjemne. Dodatkowo czas był ograniczony, a auto miało się ładnie prezentować bo w sobotę właściciel brał ślub :)

 

 

Kilka fotek zaraz po przyjeździe:

 

 

 

 

yg1QED.jpg

2IKRz2.jpg

exbYYK.jpg

kkjhl8.jpg

5vintj.jpg

vZP5v9.jpg

s61rT1.jpg

B0ppWV.jpg

1HDS2k.jpg

8JqMpv.jpg

nAhvWL.jpg

otHfmR.jpg

FsAYHj.jpg

dZnOj2.jpg

OG8g0h.jpg

YqwXd1.jpg

B3Jsbm.jpg

o4NWVk.jpg

7qbhrH.jpg

D9gLyI.jpg

3u9rsx.jpg

2zBDN7.jpg

CuEpzk.jpg

9xmStH.jpg

y7dKov.jpg

DKm4JY.jpg

 

 

 

 

 

 

 

Zacząłem od wnętrza. Samo odkurzanie zajęło mi ok 3 godziny non stop praktycznie. George dawał z siebie wszystko, ale efektem było to że w aucie nie ostało się praktycznie żadne ziarenko piasku czy inne zanieczyszczenie.

 

 

 

 

 

 

 

RNsQZ5.jpg

qPhNru.jpg

OEwk6a.jpg

SdfgGL.jpg

OYUveo.jpg

3yjsnV.jpg

ipWJZS.jpg

dWDmVN.jpg

C67gYI.jpg

tcyEfp.jpg

bMm0v4.jpg

NMWmk6.jpg

9EHHkN.jpg

 

 

 

 

 

 

Oczywiście plastiki też były zabrudzone

 

 

 

 

 

 

 

pHXtKx.jpg

ubMIIW.jpg

N83f5b.jpg

TwaIZn.jpg

ZnxDT0.jpg

cyKiQK.jpg

FMwc9e.jpg

fp9XXl.jpg

HAm0EI.jpg

LT9ptM.jpg

GdpITE.jpg

ybT0cq.jpg

4YAjyd.jpg

oGrmkP.jpg

Ow6eZt.jpg

nOoBO4.jpg

OUwc5d.jpg

JnGNI5.jpg

krqrLv.jpg

3D0GPy.jpg

 

 

 

 

 

 

 

Kierownica też miała przetarcie więc po oczyszczeniu została potraktowana kremem saphire i wyglądała dużo lepiej

 

 

 

 

 

 

 

bR65vR.jpg

HIF2xf.jpg

 

 

 

 

 

 

Patrząc na stan foteli zdecydowałem się na szybki pranie tapicerki. Nie chciałem jej zbyt mocno przemoczyć więc przezbroiłem Georga na mokro i na pełnym gazie wyprałem tapicerkę i dywaniki.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3UXQ14.jpg

m2FzH9.jpg

froxf7.jpg

6suo9U.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

Nie miałem zbyt dużo czasu na robienie zdjęć w czasie pracy efekt po mnie zadowolił.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

PiOqZ9.jpg

0vQebE.jpg

PMCcvg.jpg

P4w7Is.jpg

TZrfJ2.jpg

ArX8ww.jpg

YWD1qB.jpg

pxLkUG.jpg

eVSuCF.jpg

ySy9rq.jpg

2Jghcl.jpg

2o5U8q.jpg

ftCtvf.jpg

zblMMU.jpg

 

 

 

 

 

 

 

Na tym zakończyłem zmagania z wnętrzem. Jako, że jeszcze chwile było widno, postanowiłem nie marnować czasu i jeszcze chociaż trochę ogarnąć zewnątrz, żeby na kolejny dzień było mniej roboty.

 

 

 

 

 

 

7UeNX7.jpg

Tx4HcN.jpg

fZw7VH.jpg

UDSc8j.jpg

wJeq5H.jpg

U3e7LK.jpg

IlglrQ.jpg

tVXW59.jpg

Xkscl3.jpg

kY6ho6.jpg

butkBF.jpg

cdCyP9.jpg

NJKq3w.jpg

tvk0Bn.jpg

hNLBNB.jpg

oNF3rj.jpgZ80AHd.jpg

2qtsUH.jpg

23OkyD.jpg

zeya9H.jpg

 

 

 

 

 

Na tym zakończył się dzień 1

 

 

Nazajutrz od samego rana prace związane z lakierem.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

zRtVaS.jpg

cWZXWm.jpg

VjQRF5.jpg

Wf7AWG.jpg

8bOqEJ.jpg

BDkFlR.jpg

WHhc2e.jpg

NRRWra.jpg

Lyb2VN.jpg

zzzTJQ.jpg

HVZ4jt.jpg

Q62Je4.jpg

ko8hB0.jpg

aaVLNo.jpg

Hz3WiP.jpg

V71B6G.jpg

jvw1zo.jpg

5yRGlN.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

Ja widać na masce szalała rotacja i zrobiła mnóstwo hologramów, zderzaki matowe niewypolerowane po lakierowaniu i inne wszelkie możliwe wady.

 

 

 

 

Tutaj już można zobaczyć 1 rezultaty:

 

 

 

 

 

 

uHmSir.jpg

1NOJzq.jpg

rYobdw.jpg

O2HoNB.jpg

bjsP6B.jpg

hiRX0C.jpg

frqXvu.jpg

sdew1B.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Co najciekawsze oryginalny lakier na tym samochodzie był to tzw STICKY PAINT. Czyli lakier typowy dla japońskich producentów samochodów. Tam gdzie było coś malowane lakier był twardy jak na typowym przedstawicielu grupy VAG.

Ten oryginalny sticky paint ciężko było go dotrzeć mikrofibrą i np praca z Menzerną FG400 była praktycznie niemożliwa. Musiałem szukać innych rozwiązań i past żeby dało się komfortowo pracować, ale na szczęście mam swoje patenty i pasty na takie upierdliwe lakiery i jakoś się udało zrobić to w miarę szybko i bezboleśnie.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

bSg1xo.jpg

2xCfOR.jpg

Aqk7Nq.jpg

t4ZtU9.jpg

aj9ujH.jpg

qYJXkB.jpg

 

 

 

 

 

Widać, że nawet po maszynce DA zostawały spore niedoskonałości po paście tnącej.

 

 

 

Po zrobieniu dachu, maski i prawego boku zakończyłem 2 dzień prac.

 

 

 

3 dzień

 

 

 

 

 

 

HQAxHO.jpg

eXbV1l.jpg

trxAHY.jpg

PjqiMn.jpg

5pvDYR.jpg

s0PFrN.jpg

 

 

 

 

Musiałem używać wszystkich maszynek jakie miałem

 

 

 

 

 

 

dJKMMG.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zderzaki były bardzo mocno zmatowione papierem

 

 

 

 

 

 

wj52m5.jpg

N6DcUi.jpg

DBouVL.jpg

qnHMen.jpg

rLZAXx.jpg

I4etO3.jpg

VYzVUy.jpg

5NloAb.jpg

lKPCDk.jpg

 

 

 

 

 

Lewy bok już był już twardy i trochę dłużej schodziło, żeby go ładnie wyprowadzić.

 

 

 

 

 

 

 

18jfz5.jpg

Tu95cu.jpg

1MbFe8.jpg

kyZChA.jpg

zVPj6I.jpg

 

 

 

 

 

 

I znowu powtórka z rozrywki jeśli chodzi o zderzak przedni. Tyle, że ten miał jeszcze bardziej skomplikowane kształty

 

 

 

 

 

 

 

 

VH9kb4.jpg

8ccRE3.jpg

NKDKXk.jpg

0QTznv.jpg

KYgIj5.jpg

hJOkME.jpg

WGADGm.jpg

Ibh5Ow.jpg

OGZdoG.jpg

 

 

 

 

 

 

4 dzień zacząłem od mycia po paście tnącej z wykorzystaniem APC, płynu do mycia naczyń itd. Dodatkowo wymyłem już porządnie nadkola i felgi.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

vqzF0h.jpg

rerVPm.jpg

RaMBc5.jpg

VWnBjL.jpg

 

 

 

 

 

 

 

Dla porównanie zwykły czarny:

 

 

 

 

 

 

AaAU0F.jpg

 

 

 

 

 

 

I "WYPRANE W PERWOLU"

 

 

 

 

 

 

 

 

gZYvTP.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

Po porządnym myciu przyszedł czas na kocha antiholograma:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

WOhZaB.jpg

iRCOPR.jpg

Lg0EXz.jpg

QAFQ1J.jpg

IHULVj.jpg

bGU6wl.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

I już na gotowo. Mało zdjęć bo praktycznie zaczynało już padać

 

 

 

 

 

 

 

 

 

fl6WWp.jpg

qCyPjP.jpg

ATbaWj.jpg

kADGK0.jpg

NnzX1F.jpg

BP0VK1.jpg

GA6aLh.jpg

IrxqDk.jpg

8RP8iH.jpg

3xQQv2.jpg

EFj83j.jpg

Asro2f.jpg

CxlBLW.jpg

p6CIDw.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

Zeszło coś ok 44 godzin jeśli dobrze liczę i do pełni szczęścia brakowało jeszcze z 12 wtedy mógłbym powiedzieć, że jest korekta bliska 95-99%, a tak ok 80-85% niedoskonałości zostało usuniętych.

I to by było na tyle. Niestety w dniu wesela w sobotę siostra właściciela przejechała szmatką po zakurzonym lakierze więc, auto miało na sobie piękne kolorowe holoski :P

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ku**a ale GNÓJ !!! :wallbash:

 

A ja myślę czasem że mój to brudas jak przez 3-4tyg w okresie zimnym za swojego się nie zabieram...

 

OT: jak to jest eR-ka to ja jestem zakonnica... Kierownica nie taka,heble tysz...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znam się aż tak na leonach ale ma wszedzie oznaczenia cupra R nawet na fotelach wyszyte i na plakietach też.

 

A syf to fakt :P mechanik i wozi tam różne rzeczy, ale od tej przemiany mówił, że kupi woła roboczego a to będzie szanowane ;)

 

LSP to Bilthamber Finis Wax, mega fajny wosk, u nas niestety na forum nieco mało popularny a na pewno niedoceniony tak jak powinien być. Bezpośredni konkurent 476s i Hi tempa. Bardzo fajny w użyciu i trwały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

LSP to Bilthamber Finis Wax, mega fajny wosk, u nas niestety na forum nieco mało popularny a na pewno niedoceniony tak jak powinien być. Bezpośredni konkurent 476s i Hi tempa. Bardzo fajny w użyciu i trwały.

no to może jakiś mały teścik w przyszłości będzie :kox: jest kilka dobrych "zimowych" wosków, a ludzie jak mantrę powtarzają tylko Colli i Hi temp, wiem ze sa dobre ale jak dla mnie to trochę za dużo tego, sory za OT :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znam się aż tak na leonach ale ma wszedzie oznaczenia cupra R nawet na fotelach wyszyte i na plakietach też.
,

 

Właśnie zwróciłem uwagę że cała reszta pasi do eR-ki,więc albo to powypadkowy ulep,albo ktoś posprzedawał podzespoły... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niesamowita metamorfoza. Widać, że włożyłeś ogrom wysiłku w przywrócenie autku blasku z zewnątrz jak i wewnątrz. Teraz to jest prawdziwa cupra, bo wcześniej to była z kupra wyjęta. Właściciel nie miał obaw aby zasiąść w tak odnowionym wnętrzu? Super robota :song:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za pozytywny odzew :) Auto trochę zasyfione, ale właściciel z góry wiedział, że w końcu do mnie trafi na "odnowienie" więc trochę zaniedbał bieżące sprzątanie.

 

Zależało mi na tym aby w tym czasie który miałem uzyskać maksymalny efekt i myślę, że wyszło nieźle. A poza tym to niecodzienne auto chyba na to zasługiwało.

 

Co do piany to było kilka. Daerg Lavataloni, SG fruit foam, mieszanki APC itd. Ogólnie dosyć sporo chemii poszło, żeby oczyścić lakier i felunek.

 

 

Właścicieł mi potwierdził, że to oryginalna cupra R. Kierownic było podobno 2 rodzaje, a hamulce brembo były jako opcja i tylko z 18 calowymi felgami. Miał w aucie katalogi jeszcze od seata i dopłata do tych hamulców to podobno coś ok 20 tyś była.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super relacja, szkoda Cupra była tak słabo zadbana. Po zobaczeniu efektów może się to nie powtórzy ;)

Po drugie fajnie oglądać takie samo auto tylko w innym kolorze podczas prac.

Przyjechałbym swoją erką na korekte ale kawałek drogi jest :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.