Jump to content

drgania kierownicy podczas hamowania, co może być nie tak ??


siwyjac
 Share

Recommended Posts

Witam.

Szwagier prosił bym zamieścił taki wątek, więc to robię. Człowiek męczy się z tym problemem już ponad rok i zero efektów. Na forum mamy kilku właścicieli peugotów, więc może coś pomogą...

 

A problem jest taki:

 

"Witam,

 

W aucie Peugeot 307 (Lift) stale obecne są drgania przy hamowaniu.

Swojego czasu krzywiły się tarcze - przy czwartym komplecie krzywienie ustąpiło, drgania pozostały.

 

Wymieniłem:

- 3/4 zawieszenia

- 4 kpl. tarcz + klocki (obecne tarcze w normie osiowej; badane urządzeniem)

- przekładnia kierownicza (powstające drgania rozbiły wręcz przekładnię)

- drążki z końcówkami (już ze dwa razy)

- łączniki stabilizatorów (dwa razy)

- zaciski hamulcowe

- olej hamulcowy

- przednie piasty z łożyskami

- przekładane opony; opony nowe

- łożyska na kolumnach McPersona

- i...

 

i... nic. Jak drgało, tak drga, a właściwie wali kierownicą.

Dodam, że drgania są znaczne, przy mocniejszym wciśnięciu pedału hamulca.

 

Może ktoś ma jakiś pomysł?

Może coś w układzie hamulcowym?

Dodam, że tarcze nie są rozgrzewane i nie wjeżdżam potem w kałuże; rzadko pada deszcz.

:omg:

 

Dziękuję za wszelką poradę.

Konrad

 

Ps. Pamiętam tylko jak raz przestało drgać, na 1000 km, po zmianie tarcz z klockami w ASO, a po tej odległości - od nowa."

 

 

Jeśli post narusza regulamin to proszę o usunięcie ewentualnie przeniesienie w odpowiedni dział...

Link to comment
Share on other sites

siwyjac, Tak. Ja miałem kiedyś problem z "drganiami przy hamowaniu" i po kilku miesiącach walki - wymiana półosi i przegubów pomogła (zewnętrznych i wewnętrznych). Grunt to sprawdzić w zakładzie zajmującym się tylko przegubami, bo "mietki mechaniki", to niestety mają kiepskie "ucho i oko" i działają zazwyczaj po omacku.

 

IMHO Jak wymieniliście juz całe hamulce, opony i zawiechę to problem musi siedzieć w układzie napędowym.

Link to comment
Share on other sites

Miałem takie coś dawno temu też nie mogłem zdiagnozować i okazało się, że piasty były krzywe.

Tzn może nie robiłem tyle co ten kolega ale po paru elementach zawieszenia i tarczach już mnie wkurzało szukanie tego.

Link to comment
Share on other sites

Miałem takie coś dawno temu też nie mogłem zdiagnozować i okazało się, że piasty były krzywe.

Tzn może nie robiłem tyle co ten kolega ale po paru elementach zawieszenia i tarczach już mnie wkurzało szukanie tego.

 

tylko, że w "naszym" przypadku pisaty były wymienione i dalej drga. :dontknow:

 

czyli pozostaje sprawdzić:

felgi

przeguby, półosie

sworznie wahaczy

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

witam

u mnie bylo to samo okazalo sie.ze felga krzywa...ciekawe ze wczesniej na wywarzarce bylo ok

jak podjechalem do innego zakladu oponiarskiego zdjeli opone i puscili sama felge

Link to comment
Share on other sites

witam

u mnie bylo to samo okazalo sie.ze felga krzywa...ciekawe ze wczesniej na wywarzarce bylo ok

jak podjechalem do innego zakladu oponiarskiego zdjeli opone i puscili sama felge

 

mam podobne drgania, lecz u mnie występują tylko w przedziale 80-100km/h

zrobione wszystko co trzeba: wyważanie kół, zbieżność, nowe opony i nadal to samo, elementy zawieszenia na swoim miejscu ;)

wczoraj zgadałam się z zaprzyjaźnionym mechanikiem, powiedział że większość warsztatów wyważa koła w granicach błędu, bo musieliby na każdym kole ustawiać maszynę, a na to zwykle nie mają czasu/chęci. Przy większości aut takie wyważanie wystarcza, niestety są wyjątki że +/- 10gram robi różnicę w postaci drgań na kierownicy.

stawiam na felgi/opony.

Link to comment
Share on other sites

Macie oryginalne felgi ? czy np. macie w nich pierścienie centrujące? Przez wyrobione pierścienie też bije kierownica niestety. A tak to trzeba szukać tak jak wcześniej wspominaliście felgi, opony, zawieszenie, ewentualnie luz na samej przekładni kierowniczej

Link to comment
Share on other sites

Słyszałem o przypadkach gdzie w Mondeo MK2 i w BMW E39 winne były piasty. Lekko zwichrowane i powodowały bicie.

Znajomi kombinowali, przetaczanie starych tarcz, nowe tarcze itd. Dopiero w serwisie boscha przetoczyli im nowe tarcze na aucie. Problem zniknął.

Kumpel z Boscha mówił, ze właśnie w tych autach to była norma.

Link to comment
Share on other sites

No hej. A co z wahaczami dolnymi tzw. "bumerangi"? wymieniane? następne do sprawdzenia łożysko na podporze prawej półosi. Jednakże objawy bicia przy mocnym hamowaniu wskazują na luz w zawieszeniu. Nikt nie wspomniał o zbieżności/ geometrii pojazdu.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.