Jump to content

VW Golf 5 czarny uni


bienek
 Share

Recommended Posts

W zasadzie nie miałem zamiaru wrzucać relacji, ale z racji tego, że mało się dzieje w tym dziale, a narobiłem trochę zdjęć, to dam wam okazje do poscrollowania fotek

:)

 

Kiedyś podobno było można zamówić forda T w każdym wymarzonym kolorze pod warunkiem, że będzie to czarny... Ja mogę za to sobie pomarzyć o pracy przy jakimś zielonym, niebieski, czy żółtym samochodzie, a i tak zawsze przyjeżdża czarny... i jakby tego było mało Niemiec z twardym lakierem. Niedawno męczyłem się nad czarnym A3 (http://forum.kosmetykaaut.pl/viewtopic.php?t=20013), teraz golf z takim samym lakierem, a w kolejce na przyszły tydzień seat w kolorze....... CZARNYM UNI :)

No trudno, chcąc nie chcąc staje się ekspertem w korekcie czarnych kolorów UNI z grupy VW. Z tym poszło mi 12 godzin krócej niż z A3 (w sumie ok 28), ale lakier też był mniej zajechany.

 

Żeby spełnić formalność lista płac:

 

-Akt piana Daerg Lavateloni

-APC SG Red Devil

-Tuga zielona do felg

-Tenzi Prix do lakieru

-Prickbort

-Glinka medium czerwona

-Menzerna FG400

-Pady Royal Pads

-IPA

-Poorboys wheel sealant

-Zymol HDC

-Zymol Glasur

-Meg Endurance

-Duragloss 271

itd....

 

Jak to zwykle bywa przy twardych czarnych lakierach na 1 rzut oka auto wyglądało całkiem przyzwoicie. Widać było, że lakier nie jest mocno zniszczony i całkiem nieźle się błyszczał.

 

 

 

NvXaMS.jpg

2KO5qA.jpg

YZrtIA.jpg

 

 

 

Tym razem na lakierze był pełen zestaw zanieczyszczeń i tak:

 

 

 

 

ROZWALONE ROBALE

 

 

 

 

ZRWLuL.jpg

6uaT0K.jpg

hU8RY4.jpg

 

 

 

 

 

WATERSPOTY

 

 

 

 

R9Tab4.jpg

 

 

 

 

PTASIE ŁAJNO

 

 

 

 

SotQX3.jpg

 

 

 

 

 

FARBA

 

 

 

 

Nvg5s4.jpg

 

 

 

 

 

RYSY

 

 

 

 

zf5Md3.jpg

 

 

 

 

I BRUD

 

 

 

cwg6p1.jpg

 

 

 

 

Czas był ograniczony bo właściciel musiał wracać do Niemiec więc trzeba było działać.

 

 

7XpIWv.jpg

wOOfCo.jpg

140fLM.jpg

TalNEF.jpg

q0GaxL.jpg

Xet2Nc.jpg

PV6TTj.jpg

 

 

 

 

 

Ludzie musieli się dowiedzieć, że właśnie umyłem wóz i przylecieli obczaić czy dokładnie to zrobiłem :)

 

 

 

 

aYQdy2.jpg

2cIdTD.jpg

 

 

 

 

W garażu, w świetle halogena i LEDa moim oczom ukazał się widok, którego się spodziewałem. Wiedziałem, że chociaż na 1 rzut oka tego nie widać, gdzieś tam w głębi czają się złowieszcze rysy, zmatowienia i inne niedoskonałości :kox:

 

 

zMr4qP.jpg

23htnZ.jpg

e8Govf.jpg

EHr19X.jpg

hztrPi.jpg

q3OTvY.jpg

 

 

 

 

 

 

Na szczęście przez jednego z partnerów forum zostałem wyposażony w skuteczną broń i to dawało jakaś szansę na zwycięstwo w tej nierównej walce.

 

 

 

 

8wOoUk.jpg

oJblJy.jpg

 

 

 

 

 

Już po chwili byłem pewien, że i tym razem mi się uda :)

 

 

 

 

 

VyapVW.jpg

ViHpj6.jpg

xSi97S.jpg

 

 

 

 

 

 

JAK SIĘ OKAZAŁO, PRZEDE MNĄ TEŻ KTOŚ W NIEMCOWNI WALCZYŁ. TYLE, ŻE WYBRAŁ TZW "STYL MALARZA-POLERMISTRZA" I DOPROWADZIŁ DO PEWNYCH SZKÓD.

 

 

 

 

 

 

21ukfg.jpg

JLPd61.jpg

 

 

 

 

 

 

 

Było tego więcej, między innymi przetarcia na rantach drzwi czy miejsca gdzie miernik wskazywał takie wartości:

 

 

 

 

 

vBvr0n.jpg

 

 

 

 

 

Czarny uni nie poddawał się i w walce udało mu się nawet uszkodzić jedno z moich narzędzi zagłady

 

 

 

 

 

bZ824v.jpg

 

 

 

 

 

 

Na szczęście gdzieś tam jeszcze w czeluściach garażu miałem zapasowe i mogłem kontynuować.

 

 

 

 

 

 

y30NdR.jpg

xRmwMg.jpg

eYnVav.jpg

u2Vyda.jpg

kI9La5.jpg

Mb6BAg.jpg

EdZYpt.jpg

OLGkSY.jpg

34uPOD.jpg

AsdCQW.jpg

B3hT2n.jpg

AzD9cq.jpg

MqFlbY.jpg

dDRMvT.jpg

DlkX82.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

Ostateczny cios zadał koch chemie antihologram (uwielbiam tą pastę) niestety słoneczko się pogniewało i schowało się za chmurką.

 

 

 

 

 

 

6IC2Mf.jpg

DTVFw1.jpg

wzxiHH.jpg

bEgzSx.jpg

14PbM0.jpg

NsCMS9.jpg

7mzw1m.jpg

uX1he5.jpg

QsuvSz.jpg

 

 

 

 

 

 

Myślę, że wyszło całkiem nieźle jak na okrojony czas i trudność lakieru.

 

A już w przyszłym tygodniu z serii czarny uni vs ja spotkanie z Leonem CUPrĄ RRRRRRRRR :)

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Dzięki za relację, zawsze fajnie poczytać / pooglądać. Efekt końcowy piękny :good: No to teraz Niemiec będzie pod kocem trzymał :mrgreen: Co to za polerka? Stosowałeś M400 i od razu po tym koch antihologram?

Z niecierpliwością czekam na relację z korekty Cupry (która to generacja?). Sam mam Leona II, któremu przydałaby się korekta lakieru. Kiedyś to ogarnę jak się sprzętu dorobię.

Link to comment
Share on other sites

Akurat miałam przyjemność pracować nad GTI z tym samym lakierem i śmiem twierdzić ze uni na golfie jest łatwiejsze w wykonczeniu w niż uni na BMW ;) ale ten lakier VW w świetle dziennym jak dla mnie wyglada obłednie :kox: na zdjeciach tego nie uchwycisz :-]:good:

Link to comment
Share on other sites

Ciekawe jak po tej korekcie wygląda stan licznika Golfiacza?... minus 200 000 km? :)

 

w 90% przypadków pewnie tak ;) u mnie jest oryginalne na blacie w modzonej takiej jak ta golfinie na dzien dzisiejszy 365.000 km i nie zamierzam cofac ;)

 

 

bardzo ładnie wyszło, elegancko auto odświeżone :)

Link to comment
Share on other sites

Jednak pracujesz Menzerna i DA?

 

Menzerna nie lubi się z padami z MF na DA bo zbija się w grudki gumowate i ani później tego doczyścić ani takim padem pracować. Na gąbkach spisuje się bardzo dobrze.

Link to comment
Share on other sites

Jednak pracujesz Menzerna i DA?

 

Menzerna nie lubi się z padami z MF na DA bo zbija się w grudki gumowate i ani później tego doczyścić ani takim padem pracować. Na gąbkach spisuje się bardzo dobrze.

 

A myślałem, że robię coś nie tak. FG 400 i MF Cutting od Flexipads, pad wygląda tragicznie, cały zbity, pranie , szczotkowanie nic nie daje :cry:

Co polecisz zamiast FG 400, do cięcia z MF ?

Link to comment
Share on other sites

piotr13,

 

Ja tam bez problemu zrobiłem korektę BMW3 z FG400, DA+MF Cutting Flexipads, odpowiednia technika, czyszczenie pada wodą lubsprężonym powietrzem i wszystko jest ok.

 

Jak koniecznie nie chcesz FG400 to spróbuj #101 lub 105

Link to comment
Share on other sites

Dokładnie 101 idealnie się do tego nadaje. Teraz robiłem cupre właśnie taką kombinacją, jak ogarnę zdjęcia to wrzuce relacje. Jedyny jej minus, że pyli i robi bałagan, ale to dla mnie jest jest jakiś wielki problem.

 

Też używałem powietrza sprężonego, szczoteczki, wody itd, ale jak temperatury są bardzo wysokie na zewnątrz i wszystko się mocno grzeje to i tak ciężko uniknąć grudkowania FG400. Nie mam zamiaru robić samochodu dłużej przez to, że będe się cackał z padem i pastą. Na innych padach FG 400 uwielbiam, ale do MF się nie nadaje jak dla mnie i wole używać czegoś z megsa np.

Link to comment
Share on other sites

senz, do kogo to miało być i o co dokładnie Ci chodzi bo nie czaje?

 

Super robota :good:

Jednak pracujesz Menzerna i DA?

Czytałem wiecej wypowiedzi jak to te elementy się nie lubią razem.

 

Jednak pracujesz Menzerna i DA?

 

Menzerna nie lubi się z padami z MF na DA bo zbija się w grudki gumowate i ani później tego doczyścić ani takim padem pracować. Na gąbkach spisuje się bardzo dobrze.

 

O to mi chodzi.

Pracuje się tymi pastami dobrze tylko trzeba po prostu się nauczyć.

Ludzie na całym świecie pracują FG400 na padach z mf i nikt nie narzeka, jedyne narzekanie to na pady z Megsa ze odlatują z maszyny albo się rozklejają.

 

Powtórze - te pady lubią być czyste i jak ktoś tego nie umie dotrzymać to niech nie pisze bzdur na forum że nie tnie, że do dupy itd.

 

Jeżeli Ci 101 pyli to używaj jej po prostu mniej ;)

Link to comment
Share on other sites

  • Administrator
Pracuje się tymi pastami dobrze tylko trzeba po prostu się nauczyć.

Ludzie na całym świecie pracują FG400 na padach z mf i nikt nie narzeka, jedyne narzekanie to na pady z Megsa ze odlatują z maszyny albo się rozklejają.

 

Powtórze - te pady lubią być czyste i jak ktoś tego nie umie dotrzymać to niech nie pisze bzdur na forum że nie tnie, że do dupy itd.

 

Jeżeli Ci 101 pyli to używaj jej po prostu mniej ;)

Zgadzam się z Tobą w 100%.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.