Pajko Opublikowano 11 Maja 2014 Zgłoś Opublikowano 11 Maja 2014 Witajcie , Od dawna w PSB susza i głusza myślałem że po weekendzie majowym będzie wysyp korekt i relacji a tu ... kupa . Zakasałem więc rękawy i postanowiłem zabrać się za lakier na 18 letnim rodzinnym dupowozie , który bardziej służy jako auto zastępcze choć ostatnio często użytkowane z racji wygodnego automatu . Colt to auto na którym stawiałem swoje pierwsze ktoki w valetingu , ale od 3 lat nie widział wosku i porządnego mycia . Przejdźmy do konkretów , korektę oceniam na 60-70% max , dużo głębokich rys nie dało się usunąć bez miernika którego nie posiadam , jednak nie chodziło mi o dokładne usunięcie rys a o przywrócenie blasku i tego czegoś . Teraz lista użytych kosmetyków : *Mycie wstępne i dekontaminacja Tenzi Truck SG Red Devil Prickbort Tenzi Prix APC Nielsen Glinka BiltHammer *Mycie właściwe na dwa wiadra oraz piana aktywna SG Perfect Active Foam SG Strawberry ValetPro Carchem Rękawica Flexi z włosia merynosa *Korekta Maznerna 400 Manzerna 4000 Pady małe i duże Urban oraz Flexi IPA *Szyby ProVision Glass Scrub Meguiar's Glass Cleaner Rain X IPA *Cleaner i wosk Dodo Juice Lime Prime na ultra miękkim waflu Flexi Colinte 476s *Plastiki Koch Chemie Nano Magic Plast Care *Koła Proctbord Tenzi Prix Duraglos 652 PB Whell Sealant Nielsen Brillance Ręczniki i MF omijam bo nie ma sensu wymieniać co i jak , przejdźmy do zdjęć . Tak auto wyglądało od dłuższego czasu , czasami szybki bez dotyk i to wszystko . Jak widać lakier dość mocno spłowiały , w nadkolach ogólny syf i błoto z racji dojazdu do domu . Koła ściągnięte , a więcej o nich niżej . Na auto idzie Pricktbort i Tenzi Prix Jak widać smoły i lotnego syfu było sporo a chemia miała co rozpuszczać . Syf rozpuszczony , wiec przygotowany "kompocik" czyli 200 ml Tenzi Truck i 200 ml SG RD i 200 ml wody Po 10 minutach pianownica w ruch "kompocik" dał radę wiec po spłukaniu zastosowałem mix APC Nielsena i SG RD + pędzelek , a po detalach mycie na dwa wiadra oraz glinka która dużo już nie miała do zbierania Widok po oczyszczeniu lakieru , tymczasowo założyłem zimówki , żeby wytrzeć auto za pomocą dwóch Fluff'ych i wjechać do garażu Jak pięknie widać , tył auta miał jakąś przygodę i był malowany przez poprzedniego właściciela . Auto trafia do garażu na inspekcję , ciężko było mi uchwycić rysy itp , więc postanowiłem przejść odrazu do 50/50 , których jest sporo i muszę przyznać że rozłożyły mnie na łopatki . Pady Urbana cięły akryl aż miło . Teraz dużo zdjęć Po Maznernie 400 auto zostało dokładnie "wymyte" IPĄ następnie pianowanie i 2 wiadra z szamponem CarChemu Foto story z mycia między pastami sobie odpuściłem więc teraz zdjęcia auta po finishu , ale przed myciem . Tak samo jak po 400 - Wymycie auta IPĄ , pianowanie i 2 wiadra z szamponem Valetpro Colt wraca do garażu i grany jest stały zestaw 2x Fluffy i wydmuchanie wody z każdego zakamarka . Jazda z kosem cleaner DJ LP na ultra miękkim waflu Flexi , a na to stały gracz Coli 476s Kilka , naprawdę kilka detali , łącznie z ręcznym nakładaniem ProVision glass scrub i rain'x Wykończenie nadkoli mi się nie podoba , a to za sprawą tego że z tyłu nie ma plastików a przód jest mocno zasyfiały bo po wpił się w świeżą konserwację , na szczęście to co plastikowe udało się ładnie wyprowadzić Wróćmy do tematu felg , kiedyś były piękne białe i miały polerowany rant , po kilku latach nie dbania wyglądały tragicznie . Nic nie chciało dać rady polerce więc stwierdziłem że ją zmatowię i pomaluje a środek felgi "za prusze" lakierem . Jedyny mój błąd że nie umyłem najpierw felg od środka przypomniałem sobie o tym po pomalowaniu , no cóż zdarza się . Mycie środków pokazałem na przykładzie dwóch najbardziej zajechanych sztuk . Po myciu ręcznie nałożyłem Duraglosa 652 i trzy warstwy PB Wheel Sealant i dwie warstwy Nielsena Brillance Koła trafiły na auto więc przyszedł czas na efekt końcowy i kilka zdjęć , Enjoy Całość zajęła mi około 20-21 godzin , był to mój pierwszy akryl . A teraz czekam na wszelkie komentarze , uwagi i porady . Jeżeli czegoś nie dopisałem pisać odpowiem do pisze .
Mass Opublikowano 11 Maja 2014 Zgłoś Opublikowano 11 Maja 2014 Wow, dobra robota Felgi i lakier nie do poznania
piotrek305 Opublikowano 11 Maja 2014 Zgłoś Opublikowano 11 Maja 2014 super który to rocznik ? nie rdzewieje ? kumpel ma takiego z 97 roku.. inny kolor 1.6 .. zapitala ten samochód jak głupi, ma go z 8 lat gdzieś i zupełnie bezawaryjnie.. jedynie linki w skrzyni biegów, poza tym NIC, zupełnie NIC nie robił.. przebieg ma gdzieś z 230 pewnie.. ale one strasznie rdzewieją.. nadkola już robił, znowu wyszło.. najgorzej z podłogą.. cała nowa była robiona bo jak mnie kiedyś holował to urwało się mocowanie bo przegniło i zostałem na środku drogi w swoim samochodzie
Pajko Opublikowano 11 Maja 2014 Autor Zgłoś Opublikowano 11 Maja 2014 Rocznik 1996 , auto kupione lat temu 5 w komisie , jeździła nim moja żona przez 2 lata . Silnik 1,3 , przelataliśmy tym autem około 50k km i jedyna naprawa jaka była to złączka wydechu , a tak to zwykła eksploatacja . Problem ze skrzynią odpada bo to automat . Co do rdzy to jest jeden wykwit malutki wielkości 20 groszówki i jest tak od kiedy mamy auto , w 2012 roku auto dostało porządną konserwację i miało iść do sprzedaży ale za tak śmieszne pieniądze szkoda sprzedawać przydaje się w domu jako auto zastępcze . Dzięki temu autu powiedziałem że nigdy więcej biegówki , automat piękna sprawa szczególnie w zatłoczonych miastach
blaszczu Opublikowano 11 Maja 2014 Zgłoś Opublikowano 11 Maja 2014 Robota super, pomimo, że nie była to pełna korekta to naprawdę auto wygląda świetnie jak na swoje lata Kuzyn miał takiego Colta tylko z silnikiem 1,6 - zapier... to naprawdę srogo
Pajko Opublikowano 11 Maja 2014 Autor Zgłoś Opublikowano 11 Maja 2014 Robota super, pomimo, że nie była to pełna korekta to naprawdę auto wygląda świetnie jak na swoje lata Nie było sensu spuszczać się nad każdą ryską , bo to zwykły mieszczuch i przez życzliwych ludzi zaraz i tak były by rysy i parkingówki , miał odzyskać blask i to coś a to myślę że wyszło dobrze , mi się podoba i jestem zadowolony Kuzyn miał takiego Colta tylko z silnikiem 1,6 - zapier... to naprawdę srogo Moje 1,3 na starej automatycznej 4-ro biegowej skrzyni udało mi się rozbujać do 170 km/h
MarrciN Opublikowano 11 Maja 2014 Zgłoś Opublikowano 11 Maja 2014 Maznernie 400 auto zostało dokładnie "wymyte" sorrki za mały off zastanawiam się co jest trudnego w nazwie menzerna, że ludzie tak notorycznie ją przekręcają praca i efekty oczywiście na ogromny + w końcu jest co pooglądać w tym dziale
Pajko Opublikowano 11 Maja 2014 Autor Zgłoś Opublikowano 11 Maja 2014 sorrki za mały off zastanawiam się co jest trudnego w nazwie menzerna, że ludzie tak notorycznie ją przekręcają Kwestia literówki ( w tym wypadku palcówki ) praca i efekty oczywiście na ogromny + w końcu jest co pooglądać w tym dziale dziękuję
manio49 Opublikowano 11 Maja 2014 Zgłoś Opublikowano 11 Maja 2014 Fajnie wyszedł, ostatnio odświeżałem 14 letniego CJ0 i miał rdzę gdzie się dało. Ale jednak akryl to akryl Przez to że matowieje to 50dziesiątki są naprawdę efektowne i to nawet przy użyciu cleanera czy AIO Dobra robota
g.pajak Opublikowano 12 Maja 2014 Zgłoś Opublikowano 12 Maja 2014 Bardzo przyjemnie się oglądało. Fajna praca
cubus1 Opublikowano 12 Maja 2014 Zgłoś Opublikowano 12 Maja 2014 Fajna praca...wyszło elegancko Rozumiem, że menzerna 400 na twardej gąbce, a potem finish na średniej tak?
Moderator krd Opublikowano 12 Maja 2014 Moderator Zgłoś Opublikowano 12 Maja 2014 Syf rozpuszczony , wiec przygotowany "kompocik" czyli 200 ml Tenzi Truck i 200 ml SG RD i 200 ml wody Wg. mnie mocno przesadziles z ta iloscia Tenzi Trucka, zwlaszcza na tak starym aucie. Dalbys 1/4 tego i tez brud ladnie by splynal z mniejszym prawdopodobienstwem zniszczen... ale to sie okaze w czasie...
Pajko Opublikowano 12 Maja 2014 Autor Zgłoś Opublikowano 12 Maja 2014 Fajna praca, fajny kolor, fajne auto Bardzo przyjemnie się oglądało. Fajna praca Dobra robota Fajna praca...wyszło elegancko Dziękuję bardzo Rozumiem, że menzerna 400 na twardej gąbce, a potem finish na średniej tak? 400 na najtwardszych padach Urban'a a 4000 na finishowych ( żółtych ) Flexi Syf rozpuszczony , wiec przygotowany "kompocik" czyli 200 ml Tenzi Truck i 200 ml SG RD i 200 ml wody Wg. mnie mocno przesadziles z ta iloscia Tenzi Trucka, zwlaszcza na tak starym aucie. Dalbys 1/4 tego i tez brud ladnie by splynal z mniejszym prawdopodobienstwem zniszczen... ale to sie okaze w czasie... Szczerze powiem to nawet o tym nie pomyślałem , dopiero teraz zacząłem się nad tym zastanawiać , no ale cóż okaże się czy coś się stanie , mam nadzieje że nie .
tfelek Opublikowano 12 Maja 2014 Zgłoś Opublikowano 12 Maja 2014 Polecał bym przyklejac szersza taśmę przy 50/50 co byś nie wychodził za nią , jak nie masz szerszej taśmy przyklej dwa paski, praca b.fajna
SZyBA Opublikowano 12 Maja 2014 Zgłoś Opublikowano 12 Maja 2014 Fajnie wyszło Ja mam pytanko co to za trigger na Tenzi? Czyżby z Autolandu?
Pajko Opublikowano 13 Maja 2014 Autor Zgłoś Opublikowano 13 Maja 2014 Fajnie wyszło Ja mam pytanko co to za trigger na Tenzi? Czyżby z Autolandu? Dziękuję , co do trigger'a to nie mam pojęcia , dostałem taki do "Zestawu" , ale średnio jestem z niego zadowolony . Bardzo fajna robota - pozdrawiam. Dziękuje
lukson1986 Opublikowano 13 Maja 2014 Zgłoś Opublikowano 13 Maja 2014 Gites robota chciałbym i jak tak swoje ogarnąć
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się