g.pajak Posted November 10, 2013 Report Share Posted November 10, 2013 Temat stary niemal jak najstarszy zawód świata: "Co pod Colli: cleaner czy IPA??? " Odpowiedzmy sobie na to pytanie raz na zawsze Postanowiłem stworzyć nowy temat - wreszcie na temat, bo szczerze mówiąc już mi się odechciewa czytać forum Nic tylko tematy typu: - jaki telefon wybrać - co mine dziś wkurzyło - jakie żarówki polecamy - kupię/ sprzeam - jakiej muzyki słucham - środki do czyszczenia wtryskiwaczy - śmieszne, mało śmieszne.... i tego typu duperele szczerze??? już mi się tu powoli wchodzić nie chce - nie ma powoli po co ...no dobra koniec narzekania Nigdy nie miałem Colli, ale dzięki koledze Kojak, zostało mi użyczone, dzięki! Postanowiłem przy okazji innego testu, przetestować wytrzymałość słynnego długodystansowca na dachu Mondeo mojej szanownej małżonki Auto wyjeżdża codziennie z garażu, zimą jest odśnieżane pod pracą szczotką, stoi pod drzewami, spływa z niego śnieg i lód, który robi się zawsze w mroźne dni gdy karoseria auta przechodzi z plusowych do minusowych temperatur. Innymi słowy - nie ma lekko zimą. tak jak pisałem w ramach innego testu (comming soon) skusiłem się o delikatną korektę dachu Mondeo (kombi) i 1/3 wydzieliłem właśnie na ten test. Korekta robiona była tydzień temu. Dziś umyłem tylko auto szamponem. Nic więcej. Auto przed mycie wyglądało tak: Następnie na jedną stronę (tylną kierowcy) przygotowałem cleanerem SV CF Pro Regular a drugą (tylną pasażera) tylko i wyłącznie nieśmiertelną IPA Sytuacja ma się tak przed nałożeniem Colli: Następnym krokiem było nałożenie Colli. Robiłem to pierwszy raz w życiu, ale chyba mi się udało Starłem po 1/2 godzinie. Jutro rano, nałożę drugą warstwę. Postaram się zrobić kilka update-ów tego tematu w czasie zimy. Razem sprawdzimy co będzie na wiosnę PS> dla dociekliwych "inżynierów" temperatura do której nagrzałem dziś garaż. Samochód stał w tej temp. 10 godzin: Zapraszam do komentowania i wrzucenia swoich testów PS> wczoraj odebrałem nowy aparat, którym się wciąż bawię. Postaram się od dziś wrzucać trochę lepsze zdjęcia niż z telefonu. mam nadzieję, że będzie się lepiej oglądało. PS2> zapraszam do hejowania, szczególnie zwolenników teorii: "tylko IPA" - ale umówmy się: "pics or didn't happen" Link to comment Share on other sites More sharing options...
mamut103 Posted November 10, 2013 Report Share Posted November 10, 2013 Obstawiam że nie będzie dużej różnicy w trwałości. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kamilgt Posted November 10, 2013 Report Share Posted November 10, 2013 Hejter mode: ON Na lakier po korekcie (od razu lub kilka dni po) - czyli wcześniej musiałeś usunąć utlenienie, smołe i inne syfy - niech sobie kładą colli i bez ipy nawet po myciu, bardziej chodzi o to, że ludzie kładą woski na ipie na samochody zasyfione, które albo maszynę widziały kilka miesięcy temu albo w ogóle, o prickbortach i glinkach nie wspomne... Hejter mode: OFF Tak jak napisałeś na początku, pomimo, że wchodzę tu cały czas (uzależnienie) to tak naprawdę nie ma czego czytać... Masa ludzi stąd poszła, czasy WWL już nie wrócą teraz forum przeszło w tryb "jak najtaniej, byle się świeciło" Fajnie, że chciało Ci się zrobić test jak tam colli? ja też od niego nie zaczynałem, jak po ponad roku używania trochę lepszych produktów wrzuciłem colli na furę to jak ludzie mogą tym smarować i się zachwycać jak to on łatwo się poleruje... Na jakim padzie jechałeś CF Pro? Jak odczucia? Link to comment Share on other sites More sharing options...
g.pajak Posted November 10, 2013 Author Report Share Posted November 10, 2013 Na lakier po korekcie (od razu lub kilka dni po) - czyli wcześniej musiałeś usunąć utlenienie, smołe i inne syfy - niech sobie kładą Colli i bez ipy nawet po myciu, bardziej chodzi o to, że ludzie kładą woski na ipie na samochody zasyfione, które albo maszynę widziały kilka miesięcy temu albo w ogóle, o prickbortach i glinkach nie wspomne... kamilek, druga część testu (dla w/w ) będzie dzisiaj, w zasadzie już się robi. Dorzucę na dwa nie korygowane i bez glinkowania panele: 1. 50/50 Colli/ FK 1000p - oba na IPA 2. 50/50 Colli/ FK 1000p - oba na cleaner Foty wrzucę wieczorem. jak tam Colli? No dupy nie urywa, na pewno się na niego nie przesiąde ale może zaskoczy nie trwałością Na jakim padzie jechałeś CF Pro? Jak odczucia? bardzooooo zadowolony jestem Działa lekko, łatwo i przyjemnie. Robiłem na czarnym płaskim WWL-u i czarnym Lare Diamond - na obu prowadził się świetnie Link to comment Share on other sites More sharing options...
kamilgt Posted November 10, 2013 Report Share Posted November 10, 2013 No to wszystko super Link to comment Share on other sites More sharing options...
JM63 Posted November 10, 2013 Report Share Posted November 10, 2013 Fajnie, że zrobiłeś test A sprawdzał ktoś jak Colli leży na CF Pro? Bo u mnie np FK 1000 się z nim nie polubił... Link to comment Share on other sites More sharing options...
g.pajak Posted November 10, 2013 Author Report Share Posted November 10, 2013 Colli leży na CF Pro? Ja właśnie tak smaruje dzisiaj... test i fotki wieczorem Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pajko Posted November 10, 2013 Report Share Posted November 10, 2013 Ja z autopsji mogę powiedzieć że dla Mnie Coli lepiej wygląda , lepiej kropelkuje i dłużej się trzyma na gdy położę go na Cleaner ( w moim wypadku Duraglos 652 ) . Na kilka aut spróbowałem położyć Coli'ego "na" IPĘ i jednak look jest inny mniej głębi i kropelki też inaczej wyglądają . Oczywiście mowa o autach albo bezpośrednio po korektach lub po podręcznikowej dekontaminacji . Czekam na efekty testu . Tym bardziej że sam posiadam Mondeo w takim samym kolorze Link to comment Share on other sites More sharing options...
dzinkins Posted November 10, 2013 Report Share Posted November 10, 2013 To jeszcze komuś się jednak chce coś podziałać Sprawa tego testu jest trochę kontrowersyjna bo obstawiam że po SV szybciej zejdzie ale look na pewno nie porównywalny. Chyba każdy siędzący już trochę w temacie nie patrzy na wytrzymałość a na look ale to już inna bajka Ale test przyda się na pewno dla 90% użytkowników forum czasy WWL już nie wrócą Spokojnie nigdy nie mów nigdy Link to comment Share on other sites More sharing options...
g.pajak Posted November 10, 2013 Author Report Share Posted November 10, 2013 A sprawdzał ktoś jak Colli leży na CF Pro? Bo u mnie np FK 1000 się z nim nie polubił... Proszę bardzo, zobaczymy co będzie: http://forum.kosmetykaaut.pl/viewtopic. ... 914#433914 tu lakier specjalnie bez korekty. po SV szybciej zejdzie ale look na pewno nie porównywalny. Po SV trochę ciemniej. kamilgt napisał/a: czasy WWL już nie wrócą Spokojnie nigdy nie mów nigdy :song: Czekamy, czekamy Link to comment Share on other sites More sharing options...
JM63 Posted November 10, 2013 Report Share Posted November 10, 2013 obstawiam że po SV szybciej zejdzie ale look na pewno nie porównywalny. Dokładnie Chociaż kłaść Colli na CF pro... Spokojnie nigdy nie mów nigdy :song: Dwójka pacjentów już czeka Link to comment Share on other sites More sharing options...
g.pajak Posted November 10, 2013 Author Report Share Posted November 10, 2013 Chociaż kłaść Colli na CF pro... No ale o co chodzi? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomek WRO Posted November 17, 2013 Report Share Posted November 17, 2013 g.pajak, fajnie, że chce Ci się i że przeprowadzasz ten i inne testy zabezpieczeń zimowych Dopiszę coś od siebie. Niedawno przygotowałem auto do zimy zgodnie ze sztuką. Najważniejsze, DJLP na DA a na to Colli476. Dla testu połowę maski przetarłem IPA po dodo. Myłem brudne auto już po niecałych dwóch tygodniach. Zauważyłem, że na części gdzie leży colli na izopropanolu woda szybciej spływa. Po pianowaniu magi wyraźna różnica, po myciu ręcznym mniejsza ale dająca się zauważyć. Po dwóch tygodniach położyłem druga warstwę wosku. Zobaczę jak będzie z trwałością. Z drugiej strony po następnym myciu psiuknę BSD więc test może być zafałszowany ale napiszę tu jeszcze Link to comment Share on other sites More sharing options...
tukolarz Posted November 17, 2013 Report Share Posted November 17, 2013 Tomek WRO, nic dziwnego... DJLP to fajny cleaner, ale nienajlepszy pod Coli . Było już o tym setki razy pisane, że zawiera olejki itd. Co innego cleaner-y "sealant-owe" np. DG 652... itp. Ogólna zasada jest taka: dobry cleaner pod sealant-y, Colli itd. to taki, który powoduje, że po wypolerowaniu szmatką i pocieraniu palcem o lakier słychać "skrzeczenie" - będzie dobrze (tzn. nic nie trzeba wymywać alkoholami), a jak jest śliski (nie mylić z gładkością)- oznacza to, że ma olejki i może być różnie . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Justyna Posted November 17, 2013 Report Share Posted November 17, 2013 według mnie dach powinieneś podzielić na trzy części: 1. SV CF Pro + Coli 2. IPA + Coli 3 SV CF Pro + IPA + Coli Bo jak już wszędzie mówiono sama IPA to nie cleaner, więc nie oczyści lakieru przed woskiem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Artih Posted November 17, 2013 Report Share Posted November 17, 2013 Ja rozumiem, że tak właśnie zrobił. Samą IPĄ nic się nie przygotuje więc "kładzenie wosku na IPA" rozumiem jako "wymycie cleanera IPĄ i na to wosk". Czyli odwieczna kwestia - wymyć przed selantem cleaner IPĄ czy nie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shmatan Posted November 17, 2013 Report Share Posted November 17, 2013 po wypolerowaniu szmatką i pocieraniu palcem o lakier słychać "skrzeczenie" Zdecydowanie konkurencję niszczy dla mnie tu PB PP2 - lakier jest mega tępy ale pozostaje oczywiście gładki Link to comment Share on other sites More sharing options...
g.pajak Posted November 17, 2013 Author Report Share Posted November 17, 2013 :3 SV CF Pro + IPA + Coli Justyna, ta kombinacja by zbyt wiele nie wniosła do testu, ponieważ tak jak podkreśliłem na początku, kilka dni wcześniej na dachu robiona była korekta Musiało Ci to umknąć [ Dodano: 17 Listopad 2013, 20:11 ] Tomek WRO, nic dziwnego... DJLP to fajny cleaner, ale nienajlepszy pod Coli . Było już o tym setki razy pisane, że zawiera olejki . Dokładnie, do tego samego rodzaju co DJLP zalicza się na przykład HDC, bądź przykładowo Prima Amigo Kto porównywał je ze sobą wie dokładnie o co chodzi. Świetne cleanery, ale pod naturalne woski Link to comment Share on other sites More sharing options...
sawis90 Posted December 2, 2013 Report Share Posted December 2, 2013 Jaki cleaner jest jeszcze tępy poza wspomnianym PB PP2? Szykuję się na zakupy w autonablask.pl i tam akurat go nie mają. Chodzi o jak najtrwalszy efekt cleaner + coli. Kolejne pytanie czy taki cleaner będzie dobrze leżał pod Nattys Red? Planuję zakupić go na lato, a niekoniecznie chciałbym kupować osobny cleaner pod niego, ale jak mus to mus:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
escimo Posted December 2, 2013 Report Share Posted December 2, 2013 sawis90, PB PP2 bardzo dobrze się komponuje z Nattysem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
g.pajak Posted December 24, 2013 Author Report Share Posted December 24, 2013 Mały update po 1,5 miesiąca: Zima jaka jest, każdy widzi, także wszystko trzyma się idealnie jak na razie Link to comment Share on other sites More sharing options...
g.pajak Posted March 1, 2014 Author Report Share Posted March 1, 2014 Update. Po 4 miesiącach od aplikacji. Auto wymyte i wyglinkowane. Odstało godzinkę suche przed polewaniem. Dla przypomnienia: Polewanie: Link to comment Share on other sites More sharing options...
MatthewG Posted March 2, 2014 Report Share Posted March 2, 2014 Osobiste wnioski? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Swoop Posted March 2, 2014 Report Share Posted March 2, 2014 czy tylko mi się wydaje, czy na IPA lepiej to wygląda? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mess Posted March 3, 2014 Report Share Posted March 3, 2014 czy tylko mi się wydaje, czy na IPA lepiej to wygląda? Mam takie same obserwacje Chyba że nam stronami auto pozamieniał ale chyba nie, zdjęcie 3cie mówi że tam gdzie IPA są "krople" tam gdzie SV jest tafla Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now