patryczken16 Opublikowano 16 Września 2013 Zgłoś Opublikowano 16 Września 2013 Witam! Na wstepie chcialem podziekowac firmie 4nano za wybranie mnie,oraz kolegow do testu produktu. Jestem juz "po" ,wiec mala relacja z przebiegu prac. Zestaw sklada sie z tego co na zdjeciu ponizej,czyli: -buteleczka z powloka 25ml -5 aplikatorow -instrukcja -wlepa Opis ze strony producenta: "Najnowsza powłoka ceramiczna przygotowana specjalnie do zabezpieczenia samochodu na sezon zimowy. Dzięki swojej grubości (ok. 1 mikrona przy pojedynczej aplikacji) zapewnia ona szczególną ochronę przed wszystkimi szkodliwymi czynnikami zimowymi takimi jak : sól, chemia drogowa, promieniowani UV etc. Powłoka idealnie nadaję się dla wszystkich entuzjastów wosków, gdyż może być stosowana jako podkład zabezpieczający i podbijający szklistość. Można na nią nakładać swój ulubiony wosk, jednocześnie będąc zawsze przygotowanym do zimy. Nie woskowana utrzymuję się na lakierze 6-9 miesięcy. Zaawansowana nanotechnologia użyta w jej produkcji znacząco ułatwia mycie samochodu, zmniejsza przywieranie brudu, a także chroni przed drobnymi ryskami powstającymi w procesie mycia. Aplikacja na jeden samochód. Instrukcja stosowania : 4nano SnowXtreme należy aplikować na bezwzględnie czysty, suchy i chłodny lakier. Zaleca się użycie 4nano Scrub do przygotowania powierzchni. Temperatura otoczenia i lakieru podczas aplikacji powinna wynosić od +15 do +35⁰ C przy wilgotności powietrza 50-70%. Przed użyciem mocno wstrząsnąć. Następnie na niestrzępiący się płatek kosmetyczny nanieść niewielką ilość produktu, tak aby aplikator był wyraźnie wilgotny. Pracować maksymalnie na powierzchni 0,5 m2 lub element po elemencie. Nie należy próbować pokrywać większych powierzchni na raz. Starannie nanieść cienką, aczkolwiek szczelną i równą warstwę produktu na lakier i niezwłocznie delikatnie wyrównać zbierając nadmiar produktu suchą i czystą szmatką z mikrofibry tak, aby warstwa pozostała mokra. Za pomocą drugiej czystej szmatki z mikrofibry powtórzyć zbieranie nadmiaru produktu, tak aby nie pozostawić jakichkolwiek zacieków czy mazów. Zachować szczególną ostrożność w celu niedopuszczenia do powstania zacieków lub mazów, gdyż będą one bardzo trudne do usunięcia, a ewentualne próby mogą zakończyć się uszkodzeniem lakieru. Po aplikacji nie narażać powłoki na kontakt z wodą przez najbliższe 2-3 godziny. Pełne wiązanie powłoki następuje po ok. 7 dniach (w zależności od temperatury otoczenia i wilgotności) i przez ten czas należy unikać mycia samochodu. Produkt można warstwować. Przed użyciem przetestować produkt w mało widocznym miejscu. Nie nakładać na rozgrzane powierzchnie. Nie aplikować w pełnym słońcu. Przechowywać w suchym i chłodnym miejscu." Auto na ktore zaaplikowalem powloke to BMW e60,lakier w bardzo dobrym stanie,ale do aplikacji nie przeszedl pelnowymiarowej korekty,zostal oczyszczony i przygotowany pod powloke. Stan przed: Lakier zostal oczyszczony ze smoly oraz innych zabrudzen tuz po zakupie ( 2 tyg temu ). Mimo to przed myciem na brudna powierzchnie obficie zlany pickbort'em. Nastepnie MIX apc oraz tenzi truck: Mycie ludwikiem na dwa wiadra: i jeszcze raz APC 1:8 z pianownicy: Po myciach wjazd do garazu na suszenie: O ile suszenie nawoskowanego auta jest calkiem OK ( nie przepadam za lataniem z recznikiem ) tak w przypadku "suchego" lakieru - katastrofa. Po wytarciu auta z wody i siebie z potu odczekalem 3h by wszystko do konca wyschlo,temperatura pokojowa: Przed aplikacja obficie zlane IPA 1:1 I w koncu po ciezkich bojach mozna przystapic do aplikacji powloki Zalecano mi robic metoda "S",ale ósemki sa znacznie lepsze Zaczynalem inaczej niz w instrukcji ( proponuja od dachu ) - od klapy bagaznika,maski i dopiero dachu. Zawsze tak robie,by wyczuc produkt ktorym pracuje. W przypadku e60 na felgach 20" dach jest tak wysoko,ze ledwo widze co sie tam dzieje,wiec wole dojsc do "jako takiej" wprawy na nizszych elementach plaskich,by wiedziec na ile przyklaadac sie przy dachu. Sama aplikacja bardzo fajna,zapach dosc przyjemny,w niczym nie przeszkadza,troche balem sie tego szybkiego docierania,ale poszlo bez problemow. Pierwsza fibra "rozmazywalem" - bardzo ciekawy sposob,gdyby cos umknelo jest duza szansa,ze przy rozmazywaniu uda sie zrobic w pelni szczelna powloke. Druga fibra docieralem,nie uzywalem trzech,po dotarciu swiezym EUROW'EM pieknie schodzilo. Co trzy elementy zmienialem fibry na nowe,mimo,ze te "stare" byly ciagle nowe.. Na cale auto zuzylem tyle powloki: A zeszlo mi sie od rana do: Wykorzystalem cztery platki z pieciu - !$^%&^^%*&^$ - masakra wysmarowac tak wielkie auto aplikatorem 2,5x2,5cm Na kazda "ósemke" dawalem po trzy krople. Efekt finalny wyszedl bardzo pozytywnie,lakier nabral duzo szklistosci. Po czasie i pierwszym myciu chce zaaplikowac wosk. Powloke nalozylem tez na lampy,wg mojego odczucia wypelnila w duzym stopniu mikro zarysowania i zrobily sie bardziej przejrzyste. Byla to druga powloka z ktora mialem okazje pracowac,pierwsza c-quartz. Ekspertem ani profesjonalista nie jestem wiec nie bede sie wywyzszac,ale testowany 4nano SX jest bardzo prosty w aplikacji i samym docieraniu ( porownanie c-quartz ),poczatkowo docieranie bylo wrogiem z racji braku czasu po zaaplikowaniu i to cale "rozmazywanie",ale jak zobaczylem co z czym sie je - bajka. Innymi slowy - gdybym nie dostal do testu - kupilbym Polecam sie na przyszlosc.
siwyjac Opublikowano 17 Września 2013 Zgłoś Opublikowano 17 Września 2013 Patryk ile czasu zajeła Ci sama aplikacja i docieranie powłoki ?? ps. poproś administrację o przeniesienie tego do działu "testy"
Maciej WTN Opublikowano 17 Września 2013 Zgłoś Opublikowano 17 Września 2013 Bardzo fajny i rzeczowy test Mam nadzieje, że aktualizacje będą na bieżąco. Co to za gąbka do mycia? Zymol?
spons Opublikowano 17 Września 2013 Zgłoś Opublikowano 17 Września 2013 patryczken16, serdecznie dziękujemy za wypasioną relację w ekspresowym tempie! Jak dla mnie pełen profesjonalizm Polecam sie na przyszlosc. Zdecydowanie będziemy pamiętać [ Dodano: 17 Wrzesień 2013, 08:39 ] Pierwsza fibra "rozmazywalem" - bardzo ciekawy sposob,gdyby cos umknelo jest duza szansa,ze przy rozmazywaniu uda sie zrobic w pelni szczelna powloke. Druga fibra docieralem,nie uzywalem trzech,po dotarciu swiezym EUROW'EM pieknie schodzilo. Co trzy elementy zmienialem fibry na nowe,mimo,ze te "stare" byly ciagle nowe.. I właśnie o to chodzi Acz kolwiek sama zmiana fibr pewnie zwiększyła zużycie powłoki. wg mojego odczucia wypelnila w duzym stopniu mikro zarysowania Jak na prawdziwą ceramikę przystało, 1um swoje potrafi zatuszować Uprzedzam jednak od razu, że to nie sposób na korektę ale jak zobaczylem co z czym sie je - bajka. Trening czyni mistrza Polecam kiedyś pobawić się Sapphire
Shmatan Opublikowano 17 Września 2013 Zgłoś Opublikowano 17 Września 2013 Oj ale ceramiki bez rękawiczek bym się nie odważył kłaść. Zapowiada się kolejny ciekawy produkt od 4nano
Maggot Opublikowano 17 Września 2013 Zgłoś Opublikowano 17 Września 2013 Dobry test i zapowiada się świetny produkt
patryczken16 Opublikowano 17 Września 2013 Autor Zgłoś Opublikowano 17 Września 2013 Patryk ile czasu zajeła Ci sama aplikacja i docieranie powłoki ?? jak patrze po zdjeciach to okolo 2:50h ps. poproś administrację o przeniesienie tego do działu "testy" prosze,dziekuje Co to za gąbka do mycia? Zymol? raczej nie,ale fajna spons, Oj ale ceramiki bez rękawiczek bym się nie odważył kłaść. ja nie doktor,w gorsze "rzeczy" pcham sie bez rekawiczek i zyje
Moderator Domel Opublikowano 17 Września 2013 Moderator Zgłoś Opublikowano 17 Września 2013 Ale powiedz cos wiecej o tej gabce
patryczken16 Opublikowano 17 Września 2013 Autor Zgłoś Opublikowano 17 Września 2013 Dostalem przy jakims wiekszym zamowieniu od ktoregos z partnerow,nie pamietam juz Auto stalo noc,dzien i dzisiejsza noc w garazu,moge juz wyjechac na deszcz ?
spons Opublikowano 17 Września 2013 Zgłoś Opublikowano 17 Września 2013 moge juz wyjechac na deszcz ? Ładuj Pan
siwyjac Opublikowano 17 Września 2013 Zgłoś Opublikowano 17 Września 2013 Dostalem przy jakims wiekszym zamowieniu od ktoregos z partnerow,nie pamietam juz Auto stalo noc,dzien i dzisiejsza noc w garazu,moge juz wyjechac na deszcz ? weź mnie nie denerwuj moje testowe stało całą noc i teraz też w deszczu stoi ze smarowania SX nici
patryczken16 Opublikowano 17 Września 2013 Autor Zgłoś Opublikowano 17 Września 2013 siwyjac, ogarnij jakies pomieszczenie,nawet bez deszczu bym sie nie odwazyl aplikowac czegokolwiek na dworze
siwyjac Opublikowano 17 Września 2013 Zgłoś Opublikowano 17 Września 2013 siwyjac, ogarnij jakies pomieszczenie,nawet bez deszczu bym sie nie odwazyl aplikowac czegokolwiek na dworze nie będę zaśmiecał CI tematu, wyjaśnie w PW
faraon3021 Opublikowano 17 Września 2013 Zgłoś Opublikowano 17 Września 2013 patryczken16, moja ulubiona piatka( aktualnie ) Podoba mi sie nawet bardziej niz pewien oslawiony AC Sznycel choc jest ok
dareme89 Opublikowano 22 Września 2013 Zgłoś Opublikowano 22 Września 2013 To teraz ja dodam trochę od siebie. Na poczatku dziękuję 4nano za wybranie mnie do testu. Skład zestawu: -buteleczka z powloka 25ml -5 aplikatorow -naklejka ( jak widac inny kolor niz kolega dostal ) Pacjentem jest alfa 166. lakier po odświeżeniu, od razu mówie, nie była to pełna korekta niestety, zabrakło trochę czasu i materiału zeby wszystko wyciągnąc. Przed polerka lakier ogarnięty prickbotem, ironx i pozniej oczywiscie korekta. Po korekcie czas na mycie, najpierw piana a pozniej zamiast szamponu --> "fairy" po co kupowac firmowe szampony jak tu taka piana Po umyciu auto wysuszone, stalo całą noc w garażu, Rano dość mocno dostało IPA w stosunku 1:1. Po wytarciu odczekalem 2h i zabralem sie za aplikację powloki. Pierwsze co zapach. Wg mnie bardzo fajny, taki trochę chemiczno-miętowy, czasami niektóre leki podobnie pachną. Dla mnie ogromny plus za to. Nakladałem 3 "kropki" na aplikator i fragment smarowalem w kszałt litery "S" . Nastepnie rozcierałem już na całej powierzchni. 5-10sek brałem pierwszą fibrę i starałem się delikatnie przejechać, aby rozprowadzić dokładnie produkt. Później druga firba w rękę i już docieranie. Wiadomo, docieranie dobrego wosku to nie jest, ale z drugiej strony o wiele lepsze niz cquartza. Na koniec 3 fibra, do tego dobrze ustawic sobie porządnie halogen i ostatecznie docieramy miejsca które pomineliśmy. Polecam cały czas używac halogenu, ponieważ bardzo łatwo ominac jakiś fragment, najczesciej przy laczeniu elementow. Na całe auto stracilem z 3h. Dodatkowo posmarowalem powłoką przednie lampy po odświeżeniu, normalnie żółkną/matowieją po 3-4 miesiacach, zobaczymy jak bedzie tym razem auto stalo w garazu ok 30h przed wyjechaniem. tyle z buteleczki mi pozostalo: Na razie powoloka wypadla wg mnie bardzo pozytywne, aplikacja jak na powłoke latwa, cena powiedzmy szczerze niska jezeli to co podaje producent sie sprawdzi. Jedyne co mozna byłoby jeszcze poprawić to aby dało się położyc powloke od razu za jednym razem na cały element np całe drzwi, ja takie elementy dzieliłem na 2 części bo jednak ciezko bylo rozprowadzic produkt na całą powierzchnię. Aktulizacje beda co 2 tyg, postaram sie pokazac odprowadzanie wody i czyszczenie auta. Powloka ukryła część z rys, ktore zostaly po odswiezeniu lakieru. Ogolnie podbiła mocno wyglad, niestety nie mam 50/50 bo po 4 dniach walki z lakierem mialem juz dosc. Tutaj zdjecia auta na szybko zrobione przed domem, sceneria nie jest zbyt ciekawa bo budynek obok zaczeli ocieplac
siwyjac Opublikowano 23 Września 2013 Zgłoś Opublikowano 23 Września 2013 ja będę działać jutro a relacja z aplikacji w środę. mój test będzie troszeczkę inny...
spons Opublikowano 24 Września 2013 Zgłoś Opublikowano 24 Września 2013 dareme89, serdeczne dzieki za relacje Oczywiscie czekamy na dalsze spostrzezenia i wnioski z uzytkowania
siwyjac Opublikowano 25 Września 2013 Zgłoś Opublikowano 25 Września 2013 o 01:10 skończyłem aplikację powłoki. auto stoi teraz w ciepełku i około 03:00 powrót do domu. po południu ogarnę fotorelację. [ Dodano: 25 Wrzesień 2013, 08:48 ] To niech i ja dorzucę swoje trzy grosze do testu, ale od początku. Na początek chciałbym podziękować ekipie 4nano za możliwość przetestowania ich nowego produktu, jakim jest zimowa powłoka ochronna 4nano Snow Xtreme. Chciałbym też przeprosić, że musieliście tak długo czekać na moją relację. Jak już napisałem wcześniej, mój test będzie troszeczkę inny niż moich poprzedników. Zarówno Patryk (patryczken16) jak i Darek (dareme89) postawili na długotrwałe przygotowanie samochodu do aplikacji SX. Ja postanowiłem sprawdzić czy "statystyczny Kowalski", który nie dysponuje garażem i trzema wolnymi dniami na przygotowanie auta może pokusić się o własnoręczne zabezpieczenie auta powłoką 4nano Snow Xtreme Na przygotowanie auta i aplikację powłoki miałem mniej niż pięć godzin. Dlaczego tak mało czasu? Po pierwsze, jak przystało na "statystycznego Kowalskiego" nie dysponuję własnym garażem. Ale dzięki uprzejmości Dyrekcji powłokę nakładałem w "garażu/rampie" centrum handlowego, w którym pracuję. Po drugie z całą operację musiałem się wyrobić do godziny 4:00 rano, (tak moi drodzy, to była praca nocna), ponieważ o tej godzinie żona wyjeżdża do pracy i musiałem jej oddać auto testowe. Samochód, na którym będzie testowana powłoka SX to Alfa MiTo, typowy dupowóz parkujący pod chmurką. Tak jak i poprzedników tak i mój zestaw zawierał buteleczkę z "środkiem chemicznym", aplikatory, instrukcję obsługi i wlepkę 4nano. Zawartość buteleczki jest przeźroczystą cieczą o chemicznym, przywodzący na myśl lekarstwo, choć nie drażniący nos zapachu. I pierwsze spostrzeżenie "statystycznego Kowalskiego" wielka szkoda, że w komplecie brak ściereczek z mf. Zdjęć z mycia nie ma z dwóch powodów, było już po 21:00 i padał deszcz. Aby pozbyć się wosku (FK 1000k HT) auto zostało spianowane miksem Tenzi Truck-a i Nielsen Cyclone (100ml+100ml bez rozcieńczania wodą) Następnie płukanie, i mycie na dwa wiadra "ludwikiem z aloesem" (jeszcze nigdy po myciu auta nie miałem tak delikatnych dłoni). Kolejne płukanie i Nielsen Cyclone 1:5 w formie piany, po tym etapie piękna tafla wody na karoserii poinformowała, że wosk się poddał i spłynął do kanalizacji. Ostatnie opłukanie pod ciśnieniem, osuszanie (spróbuj osuszyć auto, kiedy pada deszcz) i wjeżdżamy do "garażu&" Następnie kolejne odtłuszczanie lakieru za pomocą IPA 2:1, wycieranie i zaczynamy zabawę z powłoką 4nano Snow Xtreme. Temperatura lakieru podczas aplikacji wynosiła Po aplikacji 4nano SnowXtreme lakier nabrał szklistego połysku i coś się nawet w nim odbijało… Cała aplikacja zajęła mi około 2,5 godziny. Po tym wszystkim auto postało jeszcze około 2 godziny w ciepełku by powłoka mogła doschnąć i związać. Następnie wyjazd z ciepłego garażu I powrót do domu, ale jeszcze No i oczywiście wlepka na klapę Od razu dodam, że jest to mój pierwszy kontakt z powłokami, więc łapki lekko drżą. Co do aplikacji 4nano SX to jest naprawdę łatwa i przyjemna. Na początku bałem się, że powłoka zacznie mi przysychać przed spolerowaniem i będą kłopoty. Na szczęście nic takiego się nie działo. Krótkie podsumowanie: spokojnie mogę stwierdzić, że "statystyczny Kowalski&" posiadający minimum wiedzy jak operować płatkiem kosmetycznym i ściereczką z mf, posiadający lub nawet wynajmując garaż na kilka godzin, jest w stanie bez większych problemów zabezpieczyć swoje cztery kółka zimową powłoką ceramiczną 4nano Snow Xtreme. Cdn...
Moderator Domel Opublikowano 25 Września 2013 Moderator Zgłoś Opublikowano 25 Września 2013 Pytanko. Czy ta powloke naklada sie tylko na lakiery po korekcie ?? Czy to nie ma znaczenia ??
siwyjac Opublikowano 25 Września 2013 Zgłoś Opublikowano 25 Września 2013 Wojtek jak widzisz lakier na Alfie jest daleki od idealnego, więc raczej nie ma to znaczenia.
Moderator Domel Opublikowano 25 Września 2013 Moderator Zgłoś Opublikowano 25 Września 2013 Wojtek jak widzisz lakier na Alfie jest daleki od idealnego, więc raczej nie ma to znaczenia. Czos czuje ze skusze sie na ta powloke zamiast COLLI w tym roku
siwyjac Opublikowano 25 Września 2013 Zgłoś Opublikowano 25 Września 2013 Wojtek jak widzisz lakier na Alfie jest daleki od idealnego, więc raczej nie ma to znaczenia. Czos czuje ze skusze sie na ta powloke zamiast Colli w tym roku ta powłoka ma teoretycznie za zadanie zabezpieczyć lakier w zimowych warunkach a że przy okazji dodaje trochę łet luka
Moderator Domel Opublikowano 25 Września 2013 Moderator Zgłoś Opublikowano 25 Września 2013 Wedle instrukcji Temperatura otoczenia i lakieru podczas aplikacji powinna wynosić od +15 do +35⁰ C przy wilgotności powietrza 50-70%. Czyli trzeba sie spieszyc z zakupem i aplikacja... pogoda wredna
michałoś Opublikowano 25 Września 2013 Zgłoś Opublikowano 25 Września 2013 Fajne testy panowie Czekam na dalszy rozwój wydarzeń
siwyjac Opublikowano 25 Września 2013 Zgłoś Opublikowano 25 Września 2013 i jeszcze jedno... na buteleczce zaznaczyłem stan początkowy i na koniec aplikacji to był mój "pierwszy raz" z powłokami i raczej oszczędny nie byłem ale po zużyciu widać, że na upartego i przy dobrych wiatrach udało by się położyć jeszcze jedną warstwę...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się