Jump to content

Test produktu 4nano Snow Xtreme - BMW & 2x Alfa


patryczken16

Recommended Posts

Witam!

 

Na wstepie chcialem podziekowac firmie 4nano za wybranie mnie,oraz kolegow do testu produktu. Jestem juz "po" ,wiec mala relacja z przebiegu prac.

 

Zestaw sklada sie z tego co na zdjeciu ponizej,czyli:

 

-buteleczka z powloka 25ml

-5 aplikatorow

-instrukcja

-wlepa

 

5o0s.jpg

 

 

Opis ze strony producenta:

 

"Najnowsza powłoka ceramiczna przygotowana specjalnie do zabezpieczenia samochodu na sezon zimowy. Dzięki swojej grubości (ok. 1 mikrona przy pojedynczej aplikacji) zapewnia ona szczególną ochronę przed wszystkimi szkodliwymi czynnikami zimowymi takimi jak : sól, chemia drogowa, promieniowani UV etc. Powłoka idealnie nadaję się dla wszystkich entuzjastów wosków, gdyż może być stosowana jako podkład zabezpieczający i podbijający szklistość. Można na nią nakładać swój ulubiony wosk, jednocześnie będąc zawsze przygotowanym do zimy. Nie woskowana utrzymuję się na lakierze 6-9 miesięcy. Zaawansowana nanotechnologia użyta w jej produkcji znacząco ułatwia mycie samochodu, zmniejsza przywieranie brudu, a także chroni przed drobnymi ryskami powstającymi w procesie mycia. Aplikacja na jeden samochód.

 

Instrukcja stosowania :

 

4nano SnowXtreme należy aplikować na bezwzględnie czysty, suchy i chłodny lakier. Zaleca się użycie 4nano Scrub do przygotowania powierzchni. Temperatura otoczenia i lakieru podczas aplikacji powinna wynosić od +15 do +35⁰ C przy wilgotności powietrza 50-70%. Przed użyciem mocno wstrząsnąć. Następnie na niestrzępiący się płatek kosmetyczny nanieść niewielką ilość produktu, tak aby aplikator był wyraźnie wilgotny. Pracować maksymalnie na powierzchni 0,5 m2 lub element po elemencie. Nie należy próbować pokrywać większych powierzchni na raz. Starannie nanieść cienką, aczkolwiek szczelną i równą warstwę produktu na lakier i niezwłocznie delikatnie wyrównać zbierając nadmiar produktu suchą i czystą szmatką z mikrofibry tak, aby warstwa pozostała mokra. Za pomocą drugiej czystej szmatki z mikrofibry powtórzyć zbieranie nadmiaru produktu, tak aby nie pozostawić jakichkolwiek zacieków czy mazów. Zachować szczególną ostrożność w celu niedopuszczenia do powstania zacieków lub mazów, gdyż będą one bardzo trudne do usunięcia, a ewentualne próby mogą zakończyć się uszkodzeniem lakieru. Po aplikacji nie narażać powłoki na kontakt z wodą przez najbliższe 2-3 godziny. Pełne wiązanie powłoki następuje po ok. 7 dniach (w zależności od temperatury otoczenia i wilgotności) i przez ten czas należy unikać mycia samochodu. Produkt można warstwować. Przed użyciem przetestować produkt w mało widocznym miejscu. Nie nakładać na rozgrzane powierzchnie. Nie aplikować w pełnym słońcu. Przechowywać w suchym i chłodnym miejscu."

 

 

 

Auto na ktore zaaplikowalem powloke to BMW e60,lakier w bardzo dobrym stanie,ale do aplikacji nie przeszedl pelnowymiarowej korekty,zostal oczyszczony i przygotowany pod powloke.

 

 

Stan przed:

 

 

v3a9.jpg

zxs0.jpg

zybz.jpg

ug9a.jpg

7xo.JPG

s4bt.jpg

0mcd.jpg

e9fs.jpg

6czl.jpg

m6vu.jpg

zb3n.jpg

lb3m.JPG

jbwu.jpg

04rg.jpg

sgpm.jpg

 

 

 

Lakier zostal oczyszczony ze smoly oraz innych zabrudzen tuz po zakupie ( 2 tyg temu ).

Mimo to przed myciem na brudna powierzchnie obficie zlany pickbort'em.

 

 

ucjh.jpg

bg7.JPG

ai05.jpg

76ez.jpg

te17.jpg

34tk.jpg

chdu.jpg

 

 

 

Nastepnie MIX apc oraz tenzi truck:

 

 

2ri3.jpg

3vhz.jpg

m6ja.jpg

p1tf.JPG

zgp7.jpg

v0d2.jpg

1ul3.jpg

 

 

Mycie ludwikiem na dwa wiadra:

 

 

rz3z.jpg

nfjq.jpg

fldu.jpg

j8d7.jpg

z935.jpg

 

 

 

i jeszcze raz APC 1:8 z pianownicy:

 

 

00hz.jpg

r4zp.jpg

ddtu.jpg

i3li.jpg

 

 

 

Po myciach wjazd do garazu na suszenie:

 

n3z2.jpg

2fg4.jpg

86x6.jpg

azpz.jpg

 

 

O ile suszenie nawoskowanego auta jest calkiem OK ( nie przepadam za lataniem z recznikiem ) tak w przypadku "suchego" lakieru - katastrofa.

 

Po wytarciu auta z wody i siebie z potu odczekalem 3h by wszystko do konca wyschlo,temperatura pokojowa:

 

iai5.jpg

 

 

 

Przed aplikacja obficie zlane IPA 1:1

 

 

rpce.jpg

g9k2.jpg

 

 

I w koncu po ciezkich bojach mozna przystapic do aplikacji powloki :)

 

 

m98s.jpg

4r1.JPG

mnkl.jpg

aue0.jpg

 

 

Zalecano mi robic metoda "S",ale ósemki sa znacznie lepsze :mrgreen:

Zaczynalem inaczej niz w instrukcji ( proponuja od dachu ) - od klapy bagaznika,maski i dopiero dachu. Zawsze tak robie,by wyczuc produkt ktorym pracuje. W przypadku e60 na felgach 20" dach jest tak wysoko,ze ledwo widze co sie tam dzieje,wiec wole dojsc do "jako takiej" wprawy na nizszych elementach plaskich,by wiedziec na ile przyklaadac sie przy dachu.

 

Sama aplikacja bardzo fajna,zapach dosc przyjemny,w niczym nie przeszkadza,troche balem sie tego szybkiego docierania,ale poszlo bez problemow.

 

Pierwsza fibra "rozmazywalem" - bardzo ciekawy sposob,gdyby cos umknelo jest duza szansa,ze przy rozmazywaniu uda sie zrobic w pelni szczelna powloke.

 

Druga fibra docieralem,nie uzywalem trzech,po dotarciu swiezym EUROW'EM pieknie schodzilo. Co trzy elementy zmienialem fibry na nowe,mimo,ze te "stare" byly ciagle nowe..

 

 

Na cale auto zuzylem tyle powloki:

 

77r6.jpg

 

 

A zeszlo mi sie od rana do:

 

3u70.jpg

 

 

Wykorzystalem cztery platki z pieciu - !$^%&^^%*&^$ - masakra wysmarowac tak wielkie auto aplikatorem 2,5x2,5cm :D Na kazda "ósemke" dawalem po trzy krople.

 

 

Efekt finalny wyszedl bardzo pozytywnie,lakier nabral duzo szklistosci. Po czasie i pierwszym myciu chce zaaplikowac wosk. Powloke nalozylem tez na lampy,wg mojego odczucia wypelnila w duzym stopniu mikro zarysowania i zrobily sie bardziej przejrzyste.

 

 

sgxa.jpg

c6r.JPG

1eha.jpg

62qz.jpg

n4n.JPG

2q9z.jpg

avzj.jpg

b7k4.jpg

x5py.jpg

82ff.jpg

xq6p.jpg

 

 

 

Byla to druga powloka z ktora mialem okazje pracowac,pierwsza c-quartz.

Ekspertem ani profesjonalista nie jestem wiec nie bede sie wywyzszac,ale testowany 4nano SX jest bardzo prosty w aplikacji i samym docieraniu ( porownanie c-quartz ),poczatkowo docieranie bylo wrogiem z racji braku czasu po zaaplikowaniu i to cale "rozmazywanie",ale jak zobaczylem co z czym sie je - bajka.

 

 

Innymi slowy - gdybym nie dostal do testu - kupilbym :mrgreen:

 

 

Polecam sie na przyszlosc.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 184
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

patryczken16, serdecznie dziękujemy za wypasioną relację w ekspresowym tempie! Jak dla mnie pełen profesjonalizm :):good:

 

Polecam sie na przyszlosc.

 

Zdecydowanie będziemy pamiętać :)

 

[ Dodano: 17 Wrzesień 2013, 08:39 ]

Pierwsza fibra "rozmazywalem" - bardzo ciekawy sposob,gdyby cos umknelo jest duza szansa,ze przy rozmazywaniu uda sie zrobic w pelni szczelna powloke.

 

Druga fibra docieralem,nie uzywalem trzech,po dotarciu swiezym EUROW'EM pieknie schodzilo. Co trzy elementy zmienialem fibry na nowe,mimo,ze te "stare" byly ciagle nowe..

 

I właśnie o to chodzi :good: Acz kolwiek sama zmiana fibr pewnie zwiększyła zużycie powłoki.

 

wg mojego odczucia wypelnila w duzym stopniu mikro zarysowania

 

Jak na prawdziwą ceramikę przystało, 1um swoje potrafi zatuszować ;) Uprzedzam jednak od razu, że to nie sposób na korektę :P

 

ale jak zobaczylem co z czym sie je - bajka.

 

Trening czyni mistrza ;) Polecam kiedyś pobawić się Sapphire :)

Link to comment
Share on other sites

Patryk ile czasu zajeła Ci sama aplikacja i docieranie powłoki ??

jak patrze po zdjeciach to okolo 2:50h

 

ps. poproś administrację o przeniesienie tego do działu "testy"
prosze,dziekuje :P

 

Co to za gąbka do mycia? Zymol? :mrgreen:
raczej nie,ale fajna :good:

 

spons, :good::good::good::good::song:

 

Oj ale ceramiki bez rękawiczek bym się nie odważył kłaść.
ja nie doktor,w gorsze "rzeczy" pcham sie bez rekawiczek i zyje ;)
Link to comment
Share on other sites

Dostalem przy jakims wiekszym zamowieniu od ktoregos z partnerow,nie pamietam juz :)

 

Auto stalo noc,dzien i dzisiejsza noc w garazu,moge juz wyjechac na deszcz ? :-]

weź mnie nie denerwuj :zly: moje testowe stało całą noc i teraz też w deszczu stoi :dontknow: ze smarowania SX nici :cry:

Link to comment
Share on other sites

To teraz ja dodam trochę od siebie. Na poczatku dziękuję 4nano za wybranie mnie do testu. Skład zestawu:

 

-buteleczka z powloka 25ml

-5 aplikatorow

-naklejka ( jak widac inny kolor niz kolega dostal :D )

 

n667.jpg

 

Pacjentem jest alfa 166. lakier po odświeżeniu, od razu mówie, nie była to pełna korekta niestety, zabrakło trochę czasu i materiału zeby wszystko wyciągnąc.

 

Przed polerka lakier ogarnięty prickbotem, ironx i pozniej oczywiscie korekta. Po korekcie czas na mycie, najpierw piana a pozniej zamiast szamponu --> "fairy" :kox: po co kupowac firmowe szampony jak tu taka piana :shock::D

 

dfyt.jpg

 

moq0.jpg

 

Po umyciu auto wysuszone, stalo całą noc w garażu, Rano dość mocno dostało IPA w stosunku 1:1. Po wytarciu odczekalem 2h i zabralem sie za aplikację powloki.

 

3cab.jpg

 

xsnh.jpg

 

Pierwsze co zapach. Wg mnie bardzo fajny, taki trochę chemiczno-miętowy, czasami niektóre leki podobnie pachną. Dla mnie ogromny plus za to. Nakladałem 3 "kropki" na aplikator i fragment smarowalem w kszałt litery "S" . Nastepnie rozcierałem już na całej powierzchni. 5-10sek brałem pierwszą fibrę i starałem się delikatnie przejechać, aby rozprowadzić dokładnie produkt.

 

f3z2.jpg

 

ymgv.jpg

 

Później druga firba w rękę i już docieranie. Wiadomo, docieranie dobrego wosku to nie jest, ale z drugiej strony o wiele lepsze niz cquartza. Na koniec 3 fibra, do tego dobrze ustawic sobie porządnie halogen i ostatecznie docieramy miejsca które pomineliśmy. Polecam cały czas używac halogenu, ponieważ bardzo łatwo ominac jakiś fragment, najczesciej przy laczeniu elementow.

 

 

Na całe auto stracilem z 3h. Dodatkowo posmarowalem powłoką przednie lampy po odświeżeniu, normalnie żółkną/matowieją po 3-4 miesiacach, zobaczymy jak bedzie tym razem :) auto stalo w garazu ok 30h przed wyjechaniem. tyle z buteleczki mi pozostalo:

 

w34h.jpg

 

Na razie powoloka wypadla wg mnie bardzo pozytywne, aplikacja jak na powłoke latwa, cena powiedzmy szczerze niska jezeli to co podaje producent sie sprawdzi. Jedyne co mozna byłoby jeszcze poprawić to aby dało się położyc powloke od razu za jednym razem na cały element np całe drzwi, ja takie elementy dzieliłem na 2 części bo jednak ciezko bylo rozprowadzic produkt na całą powierzchnię. Aktulizacje beda co 2 tyg, postaram sie pokazac odprowadzanie wody i czyszczenie auta.

 

Powloka ukryła część z rys, ktore zostaly po odswiezeniu lakieru. Ogolnie podbiła mocno wyglad, niestety nie mam 50/50 bo po 4 dniach walki z lakierem mialem juz dosc. Tutaj zdjecia auta na szybko zrobione przed domem, sceneria nie jest zbyt ciekawa bo budynek obok zaczeli ocieplac :(

 

sxt4.jpg

 

1mmj.jpg

 

5xi8.JPG

 

poh8.jpg

 

3suo.jpg

Link to comment
Share on other sites

o 01:10 skończyłem aplikację powłoki.

auto stoi teraz w ciepełku i około 03:00 powrót do domu.

po południu ogarnę fotorelację.

 

[ Dodano: 25 Wrzesień 2013, 08:48 ]

To niech i ja dorzucę swoje trzy grosze do testu, ale od początku.

 

Na początek chciałbym podziękować ekipie 4nano za możliwość przetestowania ich nowego produktu, jakim jest zimowa powłoka ochronna 4nano Snow Xtreme. Chciałbym też przeprosić, że musieliście tak długo czekać na moją relację.

Jak już napisałem wcześniej, mój test będzie troszeczkę inny niż moich poprzedników. Zarówno Patryk (patryczken16) jak i Darek (dareme89) postawili na długotrwałe przygotowanie samochodu do aplikacji SX.

Ja postanowiłem sprawdzić czy "statystyczny Kowalski", który nie dysponuje garażem i trzema wolnymi dniami na przygotowanie auta może pokusić się o własnoręczne zabezpieczenie auta powłoką 4nano Snow Xtreme

 

Na przygotowanie auta i aplikację powłoki miałem mniej niż pięć godzin.

Dlaczego tak mało czasu?

Po pierwsze, jak przystało na "statystycznego Kowalskiego" nie dysponuję własnym garażem. Ale dzięki uprzejmości Dyrekcji powłokę nakładałem w "garażu/rampie" centrum handlowego, w którym pracuję.

Po drugie z całą operację musiałem się wyrobić do godziny 4:00 rano, (tak moi drodzy, to była praca nocna), ponieważ o tej godzinie żona wyjeżdża do pracy i musiałem jej oddać auto testowe.

 

Samochód, na którym będzie testowana powłoka SX to Alfa MiTo, typowy dupowóz parkujący pod chmurką.

 

 

Tak jak i poprzedników tak i mój zestaw zawierał buteleczkę z "środkiem chemicznym", aplikatory, instrukcję obsługi i wlepkę 4nano.

rhzi.jpg

Zawartość buteleczki jest przeźroczystą cieczą o chemicznym, przywodzący na myśl lekarstwo, choć nie drażniący nos zapachu.

I pierwsze spostrzeżenie "statystycznego Kowalskiego" wielka szkoda, że w komplecie brak ściereczek z mf.

 

Zdjęć z mycia nie ma z dwóch powodów, było już po 21:00 i padał deszcz.

 

Aby pozbyć się wosku (FK 1000k HT) auto zostało spianowane miksem Tenzi Truck-a i Nielsen Cyclone (100ml+100ml bez rozcieńczania wodą)

Następnie płukanie, i mycie na dwa wiadra "ludwikiem z aloesem" (jeszcze nigdy po myciu auta nie miałem tak delikatnych dłoni).

Kolejne płukanie i Nielsen Cyclone 1:5 w formie piany, po tym etapie piękna tafla wody na karoserii poinformowała, że wosk się poddał i spłynął do kanalizacji.

Ostatnie opłukanie pod ciśnieniem, osuszanie (spróbuj osuszyć auto, kiedy pada deszcz) i wjeżdżamy do "garażu&"

cl5j.jpg

p5ko.jpg

Następnie kolejne odtłuszczanie lakieru za pomocą IPA 2:1, wycieranie

i zaczynamy zabawę z powłoką 4nano Snow Xtreme.

fwnj.jpg

cu4p.jpg

5xq3.jpg

m1h7.jpg

Temperatura lakieru podczas aplikacji wynosiła

hp4q.jpg

Po aplikacji 4nano SnowXtreme lakier nabrał szklistego połysku i coś się nawet w nim odbijało…

x3rt.jpg

rpc1.jpg

apq4.jpg

 

Cała aplikacja zajęła mi około 2,5 godziny. Po tym wszystkim auto postało jeszcze około 2 godziny w ciepełku by powłoka mogła doschnąć i związać.

vmlz.jpg

Następnie wyjazd z ciepłego garażu I powrót do domu, ale jeszcze

hypu.jpg

th3v.jpg

47u3.jpg

No i oczywiście wlepka na klapę

rwy5.jpg

 

 

Od razu dodam, że jest to mój pierwszy kontakt z powłokami, więc łapki lekko drżą.

Co do aplikacji 4nano SX to jest naprawdę łatwa i przyjemna. Na początku bałem się, że powłoka zacznie mi przysychać przed spolerowaniem i będą kłopoty. Na szczęście nic takiego się nie działo.

 

Krótkie podsumowanie: spokojnie mogę stwierdzić, że "statystyczny Kowalski&" posiadający minimum wiedzy jak operować płatkiem kosmetycznym i ściereczką z mf, posiadający lub nawet wynajmując garaż na kilka godzin, jest w stanie bez większych problemów zabezpieczyć swoje cztery kółka zimową powłoką ceramiczną 4nano Snow Xtreme.

 

Cdn...

Link to comment
Share on other sites

  • Moderator
Wojtek jak widzisz lakier na Alfie jest daleki od idealnego, więc raczej nie ma to znaczenia.

 

Czos czuje ze skusze sie na ta powloke zamiast COLLI w tym roku :)

Link to comment
Share on other sites

Wojtek jak widzisz lakier na Alfie jest daleki od idealnego, więc raczej nie ma to znaczenia.

 

Czos czuje ze skusze sie na ta powloke zamiast Colli w tym roku :)

 

ta powłoka ma teoretycznie za zadanie zabezpieczyć lakier w zimowych warunkach a że przy okazji dodaje trochę łet luka :-]

Link to comment
Share on other sites

  • Moderator

Wedle instrukcji

 

Temperatura otoczenia i lakieru podczas aplikacji powinna wynosić od +15 do +35⁰ C przy wilgotności powietrza 50-70%.

 

Czyli trzeba sie spieszyc z zakupem i aplikacja... pogoda wredna

Link to comment
Share on other sites

i jeszcze jedno...

lo4u.jpg

na buteleczce zaznaczyłem stan początkowy i na koniec aplikacji

 

to był mój "pierwszy raz" z powłokami i raczej oszczędny nie byłem ale po zużyciu widać, że na upartego i przy dobrych wiatrach udało by się położyć jeszcze jedną warstwę...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.