Skocz do zawartości

Co mi dziś poprawiło HUMOR ??


Evo

Rekomendowane odpowiedzi

Podsumowując tą fascynującą rozmowę, bo nie jako ja ją zacząłem, napisze, że np w takim Leonie jeśli auto nie jest niczym obniżone sto razy lepiej będzie wyglądać opona 225/45 niż np 215/45 bo lepiej wypełni dziurę w nadkolu. Ewentualnie można zapodać 205/50 co jest zamiennikiem, ale po co sobie zmniejszać powierzchnię styku z nawierzchnią. Chyba, że do jakiejś słabszej wersji. Ale wtedy np 10-15-20mm dystansu, żeby trochę "wypchnąć" koła na zewnątrz i wtedy robi nam się bardziej auto stabilne.

Ja np miałem w Vitarze 235 opony, teraz mam 215 i tamte opony były dużo pewniejsze i bardziej przewidywalne, w szczególności na śniegu. Teraz mi brakuje tej szerokości, auto jest trochę bardziej nerwowe i szybciej wpada w poślizg. Muszę doładować 20mm dystansu, wtedy go poszerzy i mimo dalej mniejszego styku opony z asfaltem przy tej szerokości opony, powinno być stabilniejsze bo go poszerzy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 3,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Aż się boje dodać kolejne zdjęcia które dzisiaj mi poprawiły humor.... :D

 

Ale zaryzykuje :P

 

Założone oponki: 3 z 4 oraz czarne ciężarki(na żywo prawie nie widać różnicy w kolorze w stosunku do felg)

 

th_094-1.jpg th_095.jpg th_096.jpg th_097.jpg

 

Oraz dekielki których szukałem BARRRDZOOOO długo w rozsądnych pieniążkach,bo cena ASO 50zł/szt jest zabijająca .

 

th_099.jpg

(porównanie "prawie nowych" z najlepszym jaki dotąd miałem)

 

Do tego jeszcze doszły za free nowe ukryte wentyle - gościu w wulkanizacji miał nówkę komplet który kupił tylko po to żeby mieć adapter do nich jak przyjeżdżają klienci który zapomnieli że sobą go zabrać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja np miałem w Vitarze 235 opony, teraz mam 215 i tamte opony były dużo pewniejsze i bardziej przewidywalne, w szczególności na śniegu

Wow!!! :shock::shock::shock:

Przepraszam, że to piszę, ale już nie wytrzymałem czytania tych (jak napisze głupot to się pewnie obrazisz śmiertelnie, więc nie używam tego słowa) bredni. Jak szersza opona może być lepsza, przyczepniejsza na śniegu :shock::shock::shock::dontknow:

 

PS> panowie, trzymajmy jakiś poziom dyskusji :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niedawno zmieniłem u siebie łyse przody wyjeżdżone do ograniczników na nowe zimówki i w praktycznie cały czas jadąc zastanawiam się po kiego tyle czekałem ze zmianą. Trakcja, śnieg, woda, suchy, nareszcie można jeździć normalnie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eh, no cóż. Czasy się troszkę zmieniły, już to nie te lata gdzie auta jeździły na oponach o szerokości 155-175 :) A jeśli słowem "przyczepność" określamy tylko siłę ciągu jakie wytwarza opona, no to ciężko będzie to obalić. Ale ja mówię o ogólnej przyczepności, pewności prowadzenia samochodu. Tak, teraz węższe opony lepiej się "kopią", lepiej ruszają z miejsca na kopnym śniegu, ale nic więcej. Czy to przy wjeżdżaniu w zakręt, czy przy hamowaniu, czy przy ruszaniu na śliskiej, oblodzonej jezdni, w każdym tym przypadku większa powierzchnia styku opony z asfaltem dawała lepsze rezultaty niż ta węższa.

Przyczepność opony to dla mnie nie tylko określenie czy ruszy do przodu na śniegu :)

Teraz opony są węższe i na śniegu: gorzej hamują, gorsze prowadzenie, szybciej tracą w zakręcie przyczepność i na lodzie gorzej nimi ruszyć. Jedynie w kopnym śniegu lepiej sobie radzą i to zauważalnie :) Po za tym mówię to z własnego doświadczenia i o tym co było jak jeździłem samochodem na takich i takich oponach ;)

ps opony jedne i drugie w bardzo dobrym stanie, zmieniłem tylko ze względu na to, że 235 było zbyt szerokie jeśli chodzi o stosunek spalanie/osiągi w tym konkretnym samochodzie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aż się boje dodać kolejne zdjęcia które dzisiaj mi poprawiły humor.... :D

 

Ale zaryzykuje :P

 

Założone oponki: 3 z 4 oraz czarne ciężarki(na żywo prawie nie widać różnicy w kolorze w stosunku do felg)

 

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

 

Oraz dekielki których szukałem BARRRDZOOOO długo w rozsądnych pieniążkach,bo cena ASO 50zł/szt jest zabijająca .

 

Obrazek

(porównanie "prawie nowych" z najlepszym jaki dotąd miałem)

 

Do tego jeszcze doszły za free nowe ukryte wentyle - gościu w wulkanizacji miał nówkę komplet który kupił tylko po to żeby mieć adapter do nich jak przyjeżdżają klienci który zapomnieli że sobą go zabrać :)

 

 

Ladnie to wszytko wyszlo, jakis dressing do opon i bedzie ok ;) A co z 4 felga? Juz poprawiona ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aivars,jak tylki bedzie czwarta felga gotowa to wpada mycie,wosk i dressing.A wracajac do felgi to odbieram ja jutro z piaskowanai i zaworze do jednego zakladu,jak tam sobie z nia poradza to kompletne kolo powinna byc gotowe na piatek,a jezeli nie to musze czekac do 5marca ns wolny termin u takiego magika od felg i dopiero po 6marca bede mogl ja zawiezc do malowanai itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

the_rahzel Jak proch to mógłbyś numer RAL podać?

 

Proszek z firmy IGP nr.71319 bez polysku,bez struktury,na glodko.

 

Mssz jeszcze zdjecie probek jakie robilem - drugi z lewej to ten co mam,a srodkowy to ten sam tylko w polysku.

 

077.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak szersza opona może być lepsza, przyczepniejsza na śniegu :shock::shock::shock::dontknow:

I tu się możesz zdziwić - zresztą ja też się mocno zdziwiłem. Swego czasu jako pierwszy komplet zimówek do swojej e39 kupiłem jakieś Nokiany 215/60/16. Powiem tak - na śniegu takim kopnym moją najlepszą przyjaciółką była łopata do śniegu. Najmniejszy ruch auta i momentalnie byłem zakopany. Ba - zawieszony na podwoziu.

Sprzedałem te opony i kupiłem Pirelli w rozmiarze 225/55/16. Na tych oponach,w podobnych warunkach (właściwie takie same warunki - ten sam dziki parking i taka sama ilość kopnego śniegu) jak przez całe 2 miesiące skorzystałem JEDEN raz z łopaty do śniegu to było wszystko. Z dużo większą łatwością te opony wyjeżdżały z głębokiego śniegu. Jeśli chodzi o ubity śnieg to jakiejś różnicy między tymi 215 a 225 nie zauważyłem w zachowaniu.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Manolito77, i ta różnica NA PEWNO wynikała z 10mm różnicy w szerokości a nie z innej marki, rocznika, modelu, bieżnika i wieku gumy :lol:

 

Widzę że dobre tu teorie wychodzą.

 

 

 

A wszystko sprowadza się do tego co na początku pisałem - zbyt szerokie gumy nie mają praktycznie żadnych zalet (albo zalety są mniejsze niż wady) w stosunku do wąskich w codziennym dupowozie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Węższa opona będzie lepsza wtedy, kiedy będzie mogła się 'wgryźć' w podłoże, dlatego rajdówki na śnieg mają wąskie opony, podobnie motory offroad'owe- większy nacisk na mniejszą powierzchnie sprawia, że opona wchodzi głębiej i można to trochę porównać do pociągu na szynach- przez co będzie też mniej podatna na aquaplanning, bo lepiej 'rozetnie' wodę. Sytuacja, którą opisuje Manolito jest trochę inna i może wynikać z tego, że węższa opona głębiej wchodziła przez co samochód opierał się podwoziem na śniegu, a szersza miała np kilka cm śniegu więcej pod sobą i problem zniknął. Model, rocznik itp to już inna sprawa.

Natomiast w sytuacji, kiedy opona w żaden sposób nie wchodzi w podłożę, tylko się na nim układa, czyli asfalt mokry (bez stojącej wody, kałuż itd), suchy, oblodzony, z nawianym piaskiem itd zależy nam na większej powierzchni styku, która gwarantuje przyczepność (mieszanka, marka opony to już osobna kwestia). Tu jedynym minusem szerszych gum będą koleiny i w małym stopniu opory toczenia. Na nowych oponach GY Eagle F1 2 w rozmiarze 235/45/17 w ciężkim passacie, który ma seryjnie ledwo 210KM i okolice 300nm nie ma problemu, żeby zerwać trakcję na suchym, to co by było na 205? 8-) Na koleinach zachowuje się bardzo dobrze.

 

A teraz odpowiadając koledze Shmatan, czy 10mm robi różnicę... ROBI. DUŻĄ. W torowym BMW, które ma ledwo 220KM i jakieś 300nm na tym samym modelu opony w wymiarze 205/55/16 i 225/45/17 starty i hamowania były dużo lepsze na tych drugich, nie tylko w 'odczuciach', ale punktach hamowania na torze. Natomiast na zakrętach było dużo gorzej na szerszych gumach, bo samochód był dużo bardziej nadsterowny. Problem nie leży w szerokości opom, ale w GEOMETRII- jak widać te 10, a w zasadzie 14mm szerokości i ok 1,2mm wysokości zmieniły geometrię na tyle, że samochód prowadził się gorzej. Ustawienie jej pod inny wymiar opon zmieniło sprawę. W koleinach nie zauważyłem specjalnych różnic ;)

Tocząc się w wolnym samochodzie z położonym oparciem i jedną ręką na kierownicy faktycznie może wydawać się lepiej na wąskim balonie bo trochę mniej trzęsie, ale przy nieco szybszych autach chcąc wykorzystać moc warto założyć szersze. Nie wspominając już o sytuacjach awaryjnych, w których każdy centymetr drogi hamowania ma znaczenie. Oczywiście nie można popadać w skrajność i zakładać opon 335 do wspomnianego Leona, bo wtedy faktycznie byłoby gorzej :roll: ale zdecydowanie lepsze będzie 225/235 niż 205. Gdyby tej różnicy nie było, to wszystkie mocne tylnonapędówki typu Porsche, M, AMG miałyby z tyłu takie opony jak z przodu, a nie 255+ , które zapewnia dużo lepszą trakcję i zmniejsza nadsterowność...

 

A się rozpisałem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też zgodze sie z Kuba że nie zawsze szersze oznacza lepsze.

W e 34 miałem komplet 225/50 i w koleinach była dramat. Auto jest troche obniżone i dość sztywne. Wrzuciłem na przód 205/55 i zero problemów.

Może dla kogoś to już balon albo bez guście ale dla mnie sie liczy że moge przy każdej prędkości zmieniać pasy nie zależnie od jakości drogi.

 

Żeby rozwiać wątpliwości przed zmianą opon zrobione całe zawieszenie tył przód od amorów po gumy zawiechy i to jedynie na oryginałach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.