Moderator Domel Posted August 25, 2013 Moderator Report Posted August 25, 2013 Hello Mam nowe tarcze hamulcowe od 2 miesięcy, a już zauważyłem ze po kilku myciach został na nim rdzawy na lot. Nie mowie o samej tarczy, która jest regularnie docierana przez klocki ale np. o trzpieniu, górnym obrysie Tak wyglądały moje stare tarcze... masakra jednym słowem. Jakimi środkami pryskać regularnie tarcze aby ta rdza tam nie wchodziła jak na tych starych ? To co mam teraz to raczej nie osad z klocków ale typowy nalot rdzy... Prawie identycznie jak na pożyczonej fotce poniżej. Najlepsze będą środki "IronX podobne" ? Macie jakieś propozycje na pielęgnacje ? Dzięki za wszelkie info...
Administrator Evo Posted August 25, 2013 Administrator Report Posted August 25, 2013 Zacznij od pomalowania....
GracjanS4 Posted August 25, 2013 Report Posted August 25, 2013 Hamowało to auto ? Wyczyszczenie i cynk w sprayu myślę że załatwią sprawę
wojciechch Posted August 25, 2013 Report Posted August 25, 2013 Koledze chodzi chyba o pielegnacje nowych tarcz fabrycznie pomalowanych? Niestety takie malowanie nie jest trwale i trzeba to zrobic ponownie samemu i wtedy zaczac dbac.
Kabar Posted August 25, 2013 Report Posted August 25, 2013 Ja oddaje do galwanizera na ocynk z żółtą pasywacją. Ale możesz też wyczyścić i pomalować.
Moderator Domel Posted August 25, 2013 Author Moderator Report Posted August 25, 2013 GracjanS4, tak ale ledwo teraz na nowych hamuje jak marzenie wojciechch, tak tylko ze to fabryczne malowanie to lipa Kabar, czym to pomalowac ? zrobie fotke obecnego stanu...
magnum Posted August 25, 2013 Report Posted August 25, 2013 czyli mowicie ze cynk w sprayu wurth'a bedzie ok? tez niedawno wymienialem tarcze i chcialbym je zabezpieczyc. jak przy pryskaniu troche mi wjedzie na powierzchnie cierną to powinno sie zetrzec przy peirwszym hamowaniu i tyla prawda?
Moderator Domel Posted August 25, 2013 Author Moderator Report Posted August 25, 2013 Nie wiem czy widac cos przez te stalówki, ale ten "trzpień" juz pokryty jest osadem rdzawym kiedy sama tarcza jest ladnie srebrna Tarcze maja moze ze dwa miesiace. Samym zaciskiem tez chce sie zajac... czyli mowicie ze cynk w sprayu wurth'a bedzie ok? To moze zrobimy "wspolne zakupy" i wymienimy sie na jakims czwartkowym spociku
Kabar Posted August 25, 2013 Report Posted August 25, 2013 Tarcze i zaciski po obróbce u galwanizera wyglądają tak: Tak tydzień temu robiłem kumplowi zaciski i tarcze (i duużo innych rzeczy) w jego Audi S2. Zaciski szkiełkowane i malowane lakierem Lambo Verde Ithaca, tarcze czarna satyna:
gruby_RS Posted August 25, 2013 Report Posted August 25, 2013 po obróbce u galwanizera Doczytałem co nieco o tym procesie, ale jak wygląda w praktyce trwałość takiego zabiegu? Rozumiem że nie wymagają dodatkowego lakierowania tylko można zakładać takie jak na 1 foto?
booohal Posted August 25, 2013 Report Posted August 25, 2013 Kabar, Kozacko! Zapodaj przykładowe ceny.
Kabar Posted August 25, 2013 Report Posted August 25, 2013 Trwałość taka jak fabrycznie - nowe elementy są ocynkowane z pasywacją żółtą lub srebrną. Jak najbardziej można to pomalować - ocynk jest świetnym podkładem. Można też np. prysnąć samym klarem. Ocynk jest tani - przykładowo za to co widać na zdjęciach (graty do ww S2 łącznie z tymi ekranami termicznymi z podwozia) dałem 150 zł: Można dawać elementy z gumą, plastikiem itp. Nie niszczy. Jak najbardziej można dawać elementy skorodowane chociaż ja zaciski wolę przeszlifować wstępnie z luźnej rdzy. Jest lepszy efekt po.
Administrator Evo Posted August 25, 2013 Administrator Report Posted August 25, 2013 A w przypadku tego cynku w sprayu, jest sens malowania tego potem jeszcze zwykłą farbą ?
kaffel123 Posted August 25, 2013 Report Posted August 25, 2013 A ja jako totalny laik w tych sprawach zadam pewnie głupie pytanie ale kto pyta nie błądzi. Czy ten cyn, czy sama farba pod wpływem nie narobi jakiś szkód w postaci stopienie się czy coś podobnego
Moderator Domel Posted August 25, 2013 Author Moderator Report Posted August 25, 2013 @Kabar fenomenalna robota. Musze zorientowac sie czy w mojej okolicy ktoś sie tym zajmuje
tukolarz Posted August 25, 2013 Report Posted August 25, 2013 Jak ktoś ma zamiar kupić nowe tarcze warto dogłębnie zapoznać się z ofertą- niektóre produkty są już fabrycznie polakierowane . Tak to wygląda w realu:
Administrator Evo Posted August 25, 2013 Administrator Report Posted August 25, 2013 Mikoda tak maluje tarcze,tyle że niewiele to wnosi bo rdza wychodzi tak samo szybko jak po malowaniu zwykłym sprayem w domu.
Kabar Posted August 25, 2013 Report Posted August 25, 2013 Dokładnie. Dla mnie to lakier który zabezpiecza przed korodowaniem w pudełku Warto go przemalować jeszcze raz, porządnie.
tukolarz Posted August 25, 2013 Report Posted August 25, 2013 Evo, Kabar, hmmm, po ok. roku i 15 tys. km ta sama tarcza wyglądała tak (zdjęcie po zimie, widać ślady brudu, soli, smaru na elemencie stykającym się z felgą itd.): Po odczyszczeniu lakier był czarny, jak nowy. Może dlatego, że to nie jest Mikoda . Po dwóch latach też za wiele się nie zmieniło . Nie twierdzę, że to jest najlepsze rozwiązanie, ale jednak- przyzwoite lakierowanie mamy w cenie, nie tracimy gwarancji, "tarcza nie sypie się" itd. .
fernando Posted August 25, 2013 Report Posted August 25, 2013 tukolarz, co to za tarcze? Obstawiam firmę TRW. [ Dodano: 25 Sierpień 2013, 21:39 ] Spóźniłem się trochę
mały_dżon Posted August 25, 2013 Report Posted August 25, 2013 Psikałem kiedyś cynk sprayem Beko odrdzewione śruby, później malowałem matem na czarno. Farba delikatnie "puściła" tylko w miejscu styku klucza ze śrubą. Drugi rok i na razie rudej nie ma. Co do galwanizowania wygląda to przekozacko.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now