Skocz do zawartości

Zakup używanego auta


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 6,1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

NIe bardzo kumam.

Ostatnio pisałeś że masz dość płącenia 400 tygodniowo za paliwo - domniemywam, ze mowisz o bmw 7.

Pozniej mowisz ze chcesz kupic auto za 5 k.

A teraz mówisz, że

jestem w stanie kupić bardzo ładne e46 2.5 bądź 2.8 w Niemczech co pewnie też zrobię

 

TO jaka oszczedność będzie jak przesiądziesz się z 5 w dieslu do 3 w benzynie?

 

:dontknow::?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Taki prawie, że fajny ;) M-pakiet pożyczył z innego auta, niestety tylko na zewnątrz. Vinu nie podał, po pewnie wyszłyby inne kwiatki. Chińskie tylne lampy? Szczegół :-]

 

Ciekaw jestem jak się ma oferowana gwarancja to zjadania oleju przez silnik, no chyba, że to pierwszy taki, który go nie zjada ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem SMG w 645i i daje rade ale warunek jest jeden: trzeba zapier*alac.

W normalnej jeździe skrzynia jest nieprzyjemna, szarpie itp, nadmienię ze egzemplarz w stanie idealnym u właściciela od nowości. Z tego co czytałem to w 330i podobnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Franek, jeśli kupię to założe lpg ;) wychodzi o wiele taniej, mówiąc o jeździe 7 nie chodzi o samo paliwo, ale o części, np. wahacze na przód oryginalne to koszt 1900zł ;) w e46 wszystkie części są tanie .

spinball_69, ma konstrukcję cepa, bo elektroniki jak kot napłakał silniki mocne, w razie czego przeszczep tani, części od groma można podmieniać jak coś nie działa jak powinno. jak człowiek trochę siedzi w samochodach i ma zaufanego mechanika to wszystko można zrobić tanim kosztem.

Randall, nie jestem niestety zwolennikiem chińskich zamienników. Zakładam,że jeśli coś robić przy aucie to porządnie. Nie wiem też w jakim świecie żyjecie, wymieniając te wszystkie rzeczy, które się mogą popsuć w e46, równie dobrze napiszę zaraz listę rzeczy do popsucia w f01 uwzględniając każdą najdrobniejszą część... cholera od jutra po kraju podróżuję autobusem :D nie ma co panikować, ja kupiłem najgorszy silnikowy koszmar w moim e39, wymiana głowicy, wtrysków, pompy paliwowej, pompy cr, wielu innych pierdół wyniosła mnie ok.3000zł. Także w benzynowej e46 tym bardziej nie powinno być wielkich komplikacji, pomijając, że jak wspomniałem zdrowy motor r6 bmw kosztuje w granicach 2000zł...

bez sensu na siłę robić ze starej beemki wehikuł nieosiągalny dla przeciętnego zjadacza chleba, najlepiej iść po kredyt 30.000zł, za połowę kupić ładne e36, za drugą worek części z aso i wszystko wymienić, wtedy mamy spokój :-]

ps. dwa tygodnie temu odebraliśmy po zmianie motoru z kolegą jego e39, stary motor umarł śmiercią naturalną, wymiana silnika 3000zł wliczając w to płyny, oleje itd. raz na 10 lat można to zrobić jak ktoś się obawia tych awarii i auto jeździ znów jak nowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez mnie troche dziwi to co piszecie.W takim razie ile powinno kosztować E38 750i w ladnym stanie z realnym przebiegiem ok 200tyś? 40-50tys? Bez przesady, ale to jest stary, niewygodny, brzydki syf.Okolice tych kwot co podałem to auto powinno miec juz naprawde niski przebieg.Tak samo jest z E46-przeciez to stare dziadostwo, czemu cenicie je tak wysoko?Przeciez to zaden klasyk, nic ciekawego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyluzujcie panowie nikt nie ceni przedlifta e46 na 30 tys. Moim zdaniem ladny przedlift r6 kosztuje minimum 15 tys wzwyz. Polift w zaleznosci od silnika od 18 (r4 benzyna diesel) do nawet 30 (330ci, 330cd).

Jesli ktos jedzie po auto za 12 tys z czego sam gaz kosztowal 3 tys, to czego sie ma spodziewac ? Przeciez to proste. Co innego 316i a co innego 328.

 

Jakis czas temu sprzedalismy z kumplem 318Ci (143km) w gazie za 15500, malowany caly bok a do roboty bylo jeszcze kpl zawieszenie. Kupujacy stwierdzili ze to najlepszy egzemplarz jaki ogladali. Miesiac pozniej poszedl kolegi touring 320d z 2004 roku skora ksenon i program na 190 km + ladne kola za 20 tyś. Dlatego nie wyobrazam sobie ladnego 328 w cenie 12 tys.

 

 

 

E38 750 to inny temat bo takie auta sa niesprzedawalne. Albo kupuje w koncu gnojek ktory dobije do reszty i odda za 5 kola albo ktos kogo stac realnie na taki samochod i jego utrzymanie (jedna osoba na milion).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niezły z ciebie fantasta. Kupić zdrowy silnik za 3 tysie i miec spokoj? po sprowadzeniu swojej e46 zrobilem standardowy przeglad, zeby miec spokoj, wiec wymienilem troche plynow, paskow, filtrow, itp, u najlepszego z mozliwych mechanikow, ale nie w aso:

- filtr paliwa, oleju, kabinowy, powietrza

- plyn hamulcowy, olej silnikowy, olej w automacie z filtrem

- rolki napinacza i prowadzaca z paskami

- uszczelka pod pokrywa+swiece

- tuleje wahaczy przod meyle hd

Koszt 2700zł, w ASO byloby x2. Benzyna oczywiscie. W porownaniu z nowymi autami elektroniki rzeczywiscie mniej, szczegolnie w porownaniu do diesli, ale koszty, jak nie jedziesz na najtanszych zamiennikach, to raczej tysiace. I to eksploatacji, bo u mnie nic sie nie dzialo.

A ty wyjezdzasz ze swapem za 3 tysie i niby masz miec spokoj. To kupuj w ciemno silnik za takie srubki, ciekawe, daj znac, jak sie bedzie jezdzilo;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyluzujcie panowie nikt nie ceni przedlifta e46 na 30 tys. Moim zdaniem ladny przedlift r6 kosztuje minimum 15 tys wzwyz. Polift w zaleznosci od silnika od 18 (r4 benzyna diesel) do nawet 30 (330ci, 330cd).

 

E38 750 to inny temat bo takie auta sa niesprzedawalne. Albo kupuje w koncu gnojek ktory dobije do reszty i odda za 5 kola albo ktos kogo stac realnie na taki samochod i jego utrzymanie (jedna osoba na milion).

 

No juz bez przesady z tą jedną osobą na milion-akurat w v12 w e38 nie ma nic skomplikowanego co moze kosztowac krocie, a spalanie jest w sumie niskie jak na taka pojemnosc.Co do sprzedawalnosci V12 to mógłbyś sie ździwić bo jak sie trzyma kupy i nie jest zgnite to szybko schodzi. i nie mówie tu o egzemplarzach za 5 tyś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Randall: "Wyluzujcie panowie nikt nie ceni przedlifta e46 na 30 tys. Moim zdaniem ladny przedlift r6 kosztuje minimum 15 tys wzwyz. Polift w zaleznosci od silnika od 18 (r4 benzyna diesel) do nawet 30 (330ci, 330cd)."

 

Chyba mamy inna definicje slowa "ladny";) Chyba, ze chodzi ci o:

- poangielski

- poprzygodowy

- przebieg x 2

Jakims cudem lift w de 330ci lub cd zaczyna sie od 7500euro, a wiadomo, ze z poczatku listy to przypadki typu:

- BMW typu Bald Mustafas Wagen czy na export czy jak kto lubi "wir sprechen russisch albo türkisch"

- brak telefonu do sprzedajacego lub fake w postaci zastawu bankowego.

Dodaj akcyze 18%, transport, tablice, zarobek mirka, odejmij troche na negocjacje.

Pozniej tworza sie w PL historie na forach, ze m54b30 nie trzyma mocy:) przy 300 tysiach to malo jaki silnik trzyma moc:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Nie ma tragedii ? Dla kogoś kto jest świadomy czym jeździ to może i nie ma. Ale dla łowcy okazji i prestiżu za tzw 10 koła to chyba jest tragedia. Myślisz że zrobi taki serwis ? NIE, bedzie jezdzil na 10 baniakach, potem na 8 i narzekał że BMW sie psuje. Przeliczmy na szybko:

 

przewody zapłonowe: 1970 zł

świece kpl: 372 zł

sonda lambda: 260 zł

czujnik położenia wału: 395 zł

robota niech będzie 300 zł po mega taniości

 

= 3297 zł czyli ponad 1/3 zakupu

 

dodajmy do tego serwis olejowy + filtry i wychodzi ok 4 tyś zł.

 

a gdzie normalne opony (a nie sparciałe używane flaki do 330 konnej limuzyny), coś w zawieszeniu ? niedziałające parę pierdół w wyposażeniu ? Klocki, tarcze (które nie pokrzywią się w takim aucie po 100 km) + czujniki ABS ?

 

Spalanie przemilczę.

 

Tutaj jest odpowiedź dlaczego 750i w stanie nie agonalnym to rzadkość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Altay, według Ciebie e46 ma konstrukcję cepa? Ile wg. Ciebie kosztuje zrobienie rozrządu, czyli łańcucha, slizgu, napinacza i zespołów regulacyjnych wałka ssącego i wydechowego wraz czujnikami, sond lambda, termostatów, vanosa i kompletnego zawieszenia? Ile kosztuje uszczelnienie silnika, gdy kapie spod dekla zaworów, miski olejowej, pompy vacum?

Większość aut dostępnych na rynku ma w/w do zrobienia albo będzie miała w niedługim czasie.

 

Luźno śledzę ten temat ale czy mając w perspektywie takie naprawy, jest w ogóle sens rozglądać się za tym samochodem?

Może ceny rynkowe E46, rzędu 8-9 tyś zł, wynikają właśnie z faktu że coś tam jest w nich do zrobienia a koszty napraw nie są tanie?

Miałem się nie odzywać, bo to nie forum BMW, a nie chcę też ściągać na siebie samospełniającej się przepowiedni pojawiających się drogich usterek :mrgreen: , ale jakoś nie mogę :mrgreen:

Mam E46 330Ci z 2001 roku, kupiłem w 2008 roku z przebiegiem 166kkm, teraz ma 260kkm.

Po zakupie do wymiany było sprzęgło, bo było zajechane, reszta to normalne rzeczy, wliczam w to też jakieś sworznie czy tuleje w zawieszeniu na dzień dobry.

Patrzę w listę wydatków na auto i do tej pory poza programowo wyskoczyło mi:

- separator oleju (zupełnie niepotrzebnie wymieniony) ~ 140zł

- uszczelka kolektora ssącego ~ 150zł

- uszczelka podstawy filtra oleju ~ 20zł

- dwa przewody hamulcowe ~ 80zł

- drążek kierowniczy ~ nie rozliczyłem per sztuka mechanika przy okazji innego serwisu, więc nie znam ceny

- pompka spryskiwaczy ~100zł zamiennik

- mata zajętości fotela pasażera ~emulator maty za parę groszy, jak będę kiedyś ściągał tapicerkę z fotela, to naprawię matę

 

Ostatnio poszedł ostry wydatek eksploatacyjny, bo komplet amorów i wszystkie tuleje w tylnym zawieszeniu i hamulce były robione.

 

Powinienem wymienić zawór DISA. W końcu to zrobię, ale ciągle coś mnie odciąga od wydania 850zł za kawałek plastiku.

 

Vanosa i rozrządu nie słychać. Mam nadzieję, że nie wywołam sobie tym postem wilka z lasu.

 

Auto używane na co dzień i od święta. Latem na wakacje ciągnie przyczepę kempingową, na zlotach klubowych upala na torze\lotnisku.

Teraz kupiłem Hondę Jazz na dojazdy do pracy, więc trochę więcej będzie stała. Odpocznie sobie :mrgreen:

 

Niestety zaczęły się pojawiać wykwity rdzy i to mnie boli najbardziej, bo w końcu się dba o ten lakier, nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak piszecie ze Niemiec nie jest głupi i tanio aut nie sprzedaje a zobaczcie np na ta ofertę http://home.mobile.de/RS#des_200577811 auto delikatnie uszkodzone 6 miesięczne za polowe ceny salonowej...

Niemiec nie jest głupi i jak ma taka szkodę oddaje auto ubezpieczalni/ leasingodawcy i z odszkodowania ma nowe.

Takich aut w przeciągu kilku tygodni na mobile.de i autoscout przewinęło się już kilkanaście. Według Was wszystkie podobne oferty to fake?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Nie ma tragedii ? Dla kogoś kto jest świadomy czym jeździ to może i nie ma. Ale dla łowcy okazji i prestiżu za tzw 10 koła to chyba jest tragedia. Myślisz że zrobi taki serwis ? NIE, bedzie jezdzil na 10 baniakach, potem na 8 i narzekał że BMW sie psuje. Przeliczmy na szybko:

 

przewody zapłonowe: 1970 zł

świece kpl: 372 zł

sonda lambda: 260 zł

czujnik położenia wału: 395 zł

robota niech będzie 300 zł po mega taniości

 

= 3297 zł czyli ponad 1/3 zakupu

 

dodajmy do tego serwis olejowy + filtry i wychodzi ok 4 tyś zł.

 

a gdzie normalne opony (a nie sparciałe używane flaki do 330 konnej limuzyny), coś w zawieszeniu ? niedziałające parę pierdół w wyposażeniu ? Klocki, tarcze (które nie pokrzywią się w takim aucie po 100 km) + czujniki ABS ?

 

Spalanie przemilczę.

 

Tutaj jest odpowiedź dlaczego 750i w stanie nie agonalnym to rzadkość.

 

Spalanie jest naprawde niskie, trasa ok 100 km/h to ok 8-9 litrów czyli bardzo mało jak na takie auto.Poza tym to co wymieniłes nie trzeba wymienić na sam start.Swiece może i tak,filtry, olej, klocki tak samo-tylko po co wymieniać przewody zapłonowe od razu?Takie rzeczy się nie psują co chwile, podejrzewam, ze duza wiekszosc E38 ma takie przewody od nowości.Silnik nie ma vanosow, jest prosty jak budowa cepa.Jedynie serwis hamulcow jest troche wysoki, ale to akurat uzasadnione.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To taki przykład. Taki sam jak spalanie które podajesz. Jak często jeździ się po mieście w korkach a jak często w trasie do ok 100 km/h ? Szczególnie że przy V12 raczej masz ochotę pojeździć w trasie z 2 z przodu a nie do 100 km/h. Ten samochód nie służy do oszczędzania paliwa. Oboje wiemy że w mieście i w trybie mieszanym spalanie będzie od 15-18 L wzwyż. Tylko nie mów mi że mniej bo jeżdżę często E63 630i z 272 konnym R6 w jego ostatniej wersji, z bezpośrednim wtryskiem, z nowożytnim automatem i z o wiele lżejszą budą i wiem że poniżej 13-14 to abstrakcja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiadomo w miescie to spali ponad 20l jesli bedziesz tego chciał tylko raczej to auto jest do jazdy w trasie, a nie do stania w korkach.V12 tego nie lubi-nie chodzi tu o koszt paliwa, tylko temperature silnika.Poza tym to auto nie jest takie szybkie zeby czesciej jezdzic z 2 z przodu-szału nie robi ten silnik.Za to W140 s600 robi wrazenie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.