Skocz do zawartości

Zakup używanego auta


Rekomendowane odpowiedzi

Szukałbym e46 318i z silnikiem 2.0 N42. Pali to rozsądne ilości paliwa, 9 sec. do setki. Na początku trzeba tylko rozrząd sprawdzić/zrobić -> łańcuch, napinacz, ślizg i najgorsze - zespoły regulacyjne wałka ssącego i wydechowego. Poza tym auto idealne ;)

 

Byłem już prawie zdecydowany na ten silnik w bmw, ale właśnie odpuściłem czytając, że większość osób ma takie problemy. Wiadomo, nie ma silnika idealnego, każdy ma swoje bolączki ( jedne droższe drugie tańsze :) )

 

Wystarczy raz ogarnąć temat i święty spokój. Biorąc pod uwagę, że padło wszystko to łączny koszt naprawy zamknie się w 3k zł, poza ASO oczywiście. Ja bym e46 nie skreślał, problemem jak przy każdym innym aucie, jest znalezienie zadbanego egzemplarza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 6,1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Ja w compacie mam właśnie ten silnk n42 tj. 2.0 143 KM.

 

Nie ma co się go bać, przed zakupem trzeba tylko zweryfikować jak koledzy powyżej napisali rozrząd. Lubił on niestety z powodu wadliwego napinacza przeskakiwać co skutkuje przerywaniem, szarpaniem i ogólnie słabym dołem tak do 3 tyś. oraz nierówną pracą i wibracjami silnika, szczególnie na jałowym. Jak jest ok to tylko wymienić napinacz na poprawiony np. febi 21275. Można to zrobić samemu w dosłownie 5 minut i cieszyć się jazdą.

 

Jest mega ekonomiczny w trasie, przy spokojnej jeździe w 6-6,5 się zmieścisz, miasto 9.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli nie taki straszny ten N42 :) Dzięki za odpowiedzi, bardzo kusi mnie tył napęd :D

Wezme też ten model pod uwagę, bo znalezienie Leona 1.8T w tej wersji, co ja chce graniczy z cudem, obserwuje allegro/olx od 3-4 tygodni i tylko jedna sztuka wydawała się w miare przyzwoita, oczywiście 350km od domu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo każdy handlarz to oszuszt :D

zdarzają się wyjątki. Kupiłem auto, jak się okazało klima była niesprawna, ja w momencie zakupu miałem co do niej podejrzenia, ale ostatecznie auto kupiłem. Zadzwoniłem 2 dni później, że kompresor jest zatarty i że będę wdzięczny za jakiś namiar na części ( no przecież każdy handlarz ma jakiś "kolegów" od części ;) ) nie liczyłem na nic więcej.

Oddał 300 pln, które sam mi przywiózł jadąc do pracy ( po drodze przez moją miejscowość) - wcześniej sprężarkę wysłał za pobraniem poprzez swojego znajomego do mnie, żebym nie czekał i mógł klimę naprawić nie czekając na części. Byłem w szoku, każdy z moich znajomych również nie dowierza kiedy im to opowiadam. A samo auto... zgadza się wszystko o czym mówił telefonicznie, na wszystko jest papier, historia w ASO pokrywa się ze wszystkimi dokumentami, które dostałem w momencie zakupu. Niestety takich ludzi coraz mniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo każdy handlarz to oszuszt :D

coś w tym niestety jest , cytat z Twoich ogłoszeń

"Samochodem wróciłem na kołach, pokonując bez najmniejszych problemów 1200km Nie jest więc to rozbitek lub szrot przywieziony na lawecie" , zastanawia mnie takie podejście, ładne auta to po co pisać takie herezje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w compacie mam właśnie ten silnk n42 tj. 2.0 143 KM.

 

Nie ma co się go bać, przed zakupem trzeba tylko zweryfikować jak koledzy powyżej napisali rozrząd. Lubił on niestety z powodu wadliwego napinacza przeskakiwać co skutkuje przerywaniem, szarpaniem i ogólnie słabym dołem tak do 3 tyś. oraz nierówną pracą i wibracjami silnika, szczególnie na jałowym. Jak jest ok to tylko wymienić napinacz na poprawiony np. febi 21275. Można to zrobić samemu w dosłownie 5 minut i cieszyć się jazdą.

 

Jest mega ekonomiczny w trasie, przy spokojnej jeździe w 6-6,5 się zmieścisz, miasto 9.

 

Mega to on jest nie udany...Całe forum BMW jest obsiane złą opinią o tym silniku jak i 2 litrowym dieslu w którym dzieją się cuda-nie wiem może trafiła ci się perełka.

Znajomy ma też ten silnik w compakcie i co chwile olej przez odme mu rąbie na silnik bo się odma zapycha i potem śmierdzi mu w samochodzie..To że mało pali to fakt ale technicznie to najdelikatniejszy silnik BMW.

Jak brać słabe BMW(słabszy silnik) to tylko 1,8 116 hp bodajże lub szukać starej dobrej dwulitrówki na 6 garach-150 hp.Ceny samochodów z silnikami 2,5 ,jednego z lepszych 2,8 oraz 3,0 w benzynie są kosmiczne i mało dostępne.W grę wchodzi jeszcze benzyniak 2,2 170 hp ponoć podatny nawet na tuning.Wiem sporo o BMW bo swojego czasu dość mocno szukałem e 46 w sedanie i czytałem mnóstwo o silnikach benzynowych beemki jednak los rzucił mnie w mercedesa i jak wsiadłem to już nie wysiadłem :)

 

Za 20 tys można już dostać Lagune II po lifcie-nie taka awaryjna jak jej siostra przedliftowa-wystrzegać się silnika 2,0 PB z oznaczeniem IDE-bezpośredni wtrysk-dość to awaryjne a i diesle różnie się trafiają-najlepsze zwykłe 2,0 i 1,8 w benzynie.

 

Leona 1,8t znaleźć nie zarżniętego to będzie wyczyn-też mi się podobał ale większość przekatowanych jest niestety i turbo nie domoaga

 

Jak niemieckie i dobre to widziałbym Audi A6 ale w tej pierwszej budzie C6 -pełny ocynk -duże auto i dobre silniki tylko że już leciwe,,Mercedesa w124 ale o zadbanego też będzie ciężko.

 

 

Do kolegi co szuka taniego mieszczucha za 6 tys to też polecę Clio II 1,2 8v-60 hp mało awaryjny,nie gnije i tanie to w utrzymaniu choć demonem przyspieszenia i prędkości to nie jest ale wkońcu to auto do miasta ;).Większość ma już elektryczne szyby chociażby żebyć korbkami nie musiał kręcić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie tytanie dość nietypowe :D

 

Potrzebuje jakiegoś dupowozu do miasta w lpg do 3000 zł.

 

Coś na 3/4 miesiące nim uruchomię swojego trupa.

 

Tak więc jazda 3/4 miesiące i do żyda.

 

Coś macie do polecenia?

 

Wolałbym unikać francuzów...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mega to on jest nie udany...Całe forum BMW jest obsiane złą opinią o tym silniku jak i 2 litrowym dieslu w którym dzieją się cuda-nie wiem może trafiła ci się perełka.

Znajomy ma też ten silnik w compakcie i co chwile olej przez odme mu rąbie na silnik bo się odma zapycha i potem śmierdzi mu w samochodzie..To że mało pali to fakt ale technicznie to najdelikatniejszy silnik BMW.

Jak brać słabe BMW(słabszy silnik) to tylko 1,8 116 hp bodajże lub szukać starej dobrej dwulitrówki na 6 garach-150 hp.Ceny samochodów z silnikami 2,5 ,jednego z lepszych 2,8 oraz 3,0 w benzynie są kosmiczne i mało dostępne.W grę wchodzi jeszcze benzyniak 2,2 170 hp ponoć podatny nawet na tuning.Wiem sporo o BMW bo swojego czasu dość mocno szukałem e 46 w sedanie i czytałem mnóstwo o silnikach benzynowych beemki jednak los rzucił mnie w mercedesa i jak wsiadłem to już nie wysiadłem

 

Gdzie widzisz w moim poście wychwalanie tego silnika poza pochwaleniem jego ekonomiki ?

 

Silnik jak każdy inny, pewnie, że ma swoje wady ale gdybym przejmował się tym co przeczytałem na forach to tdi w życiu bym nie kupił bo w co drugim turbina i dwumasa do wymiany.

 

80% problemów na forach to kwestia złego zdiagnozowania usterki, n42 miał wadę fabryczną w postaci wadliwego napinacza który bardzo często powodował przestawienie rozrządu, pękanie plastikowych ślizgów itd. Ten silnik jak ma nawet minimalnie źle ustawiony rozrząd to wariuję. Ludzie zamiast znaleźć mechanika z blokadą wymieniają świece, cewki itp. bez rezultatu. Zespół regulacyjny wałków rozrządu aż tak często się nie psuje ;)

 

Pewnie, że lepiej kupić 323 czy 328, pozostaje tylko kwestia ceny...btw 316 (1.8) w nowszych e46 to też n42

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiedzmy że wielkościowo nie mniejsze niż polo/corsa.

 

Może nie jestem ogromny, ale nie jestem też samobójcą :mrgreen:

 

 

http://otomoto.pl/fiat-punto-1-1-b-serw ... 46056.html

 

szczerze polecam.. mój pierwszy samochód, bardzo miło wspominam, rok temu kupiliśmy dla dziadka takiego samego..

 

duży w środku, części tanie.. i wygląda jakoś jeszcze ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

Leon odszedł do krainy wiecznych łowów, więc pora na coś nowego.

 

Kryteria :

-budżet to ok. 20 k pln;

-okolice 7/8 s do 100km/h;

-raczej nie diesel, chyba że w ostateczności;

-niezbyt stary,

 

Jakieś pomysły ? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.