Jacek360 Opublikowano 8 Stycznia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2014 Gdy z Vanosem jest coś nie tak to słychać je na zimnym silniku, łańcuch jak się rozciągnie to też go ewidentnie słychać ale aby się rozciągnął trzeba się mocno postarać. Ja jeżdżę e 46 od 6 lat i przy wzroście 178 cm jak najbardziej ok, nie jest to mistrz przestronności z tyłu i w bagażniku. Kolory kierunków nie były uzależnione od rocznika tylko od zamówienia klienta. Przebieg 172 tys dla tego silnika i reszty podzespołów nie robi wrażenia, ja dla przykładu w 330 d wymieniałem fabryczne wahacze przy 235 tys. Podsumowując jeśli samochód jest w dobrym stanie to da dużo przyjemności z jazdy, ale gdy jest już mocno dojechany bez odpowiedniego serwisu to potrafi uderzyć po kieszeni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamil_rosen Opublikowano 8 Stycznia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2014 Wiem, że ma być jednolite Już zgłębiałem temat. Tylne lampy za ok 400zł można kupić, boczne kierunki 50-70zł i przednie ok 100-150zł Tylko komplet jak już coś. Jakoś auto wygląda na świeższe, ale nie jest to mega ważne akurat, tak też jest ok. Tak jak mówiłem oferta archiwalna i klepnięte co popadnie, teraz co było ogłoszenie już wpisane wszystko jak jest A co do opcji, takiej, czy takiej Jak pisałem tylko kierownica mnie razi. Generalnie co potrzebuje to jest. Wolę auto które daje frajdę z jazdy, niż to żeby się upierać na np skórę. Ważniejszy jest dla mnie stan techniczny. Przykład kuzyna. Kupił Leona 2000r, 1.9TDI 110km na pompie, na full wypasie, skórka, grzane stołki, wszystko w prądzie, no wsio co mogło być, za 16tys po opłatach 2 lata temu, co było dobrą ceną. Auto bezwypadkowe, w oryginalnym lakierze. Przebieg 200tys km. Okazało się, że skręcony o 50tys km. Ale mniejsza z tym. Przez dwa lata włożył drugie tyle do auta. Fakt wypas jest, ale głowica, turbo, alternator, akumulator, hamulce całe, opony do wymiany lato-zima bo już łysizna, przekładnie kierownicza. Jeszcze można by długo wymieniać. Więc wole kiedyś nawet dokupić coś do auta z wyposażenia, niż żeby był zajechanym trupem na wypasie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarekcrx Opublikowano 8 Stycznia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2014 miałem e39 z tym silnikiem (M54b25) i powiem Ci, że rewelacja. I to zarówno jeśli chodzi o dźwięk, bezawaryjność jak i stosunek osiągów do spalania. Sprawdź go dokładnie przez zakupem na porządnym kompie (nie na żadnym uniwersalnym). Bmki nie lubią zamienników a oryginały potrafią swoje kosztować - lepiej wszystko wybadać wcześniej. Podstawa jeśli chodzi o silnik - na zimnym odpal, niech pochodzi kilka minut na jałowym - jeśli trzęsie budą to sobie odpuść (vanosy, kompresja, czujnik wałka/wału itd.). Jak jest ok to sprawdź czy płynnie moc rozwija od samego dołu - ma być tak jak pisali przedmówcy - cały czas mocno a na górze z pazurem Sprawdź sprzęgło + dwumasę - w czsaie jazdy, przy gaszeniu oraz na wolnych obrotach. Posłuchaj Vanosów czy nie hałasują (po otwarciu maski masz je na samym przodzie), ew. wycieki itd. Zobacz jeśli jest kartka jakim olejem jest zalany - ma być pełen syntetyk, jak jest jakiś pół- to odpuść. To chyba na tyle jeśli chodzi o silnik;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamil_rosen Opublikowano 8 Stycznia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2014 http://siara.gratka.pl/ogl/16309117.html#243e4aab84333a30,1 Generalnie tu jest ta aukcja i lepsze zdjęcia, można powiększyć. Tyle, że w sumie nie jest wpisane, że jest serwisowany, a na tamtej aukcji był. No nic, trzeba zadzwonić. Bo opis to jest kopiuj wklej. Generalnie tutaj opis się już pokrywa z tym co jest w aucie. No tak, zapomniałem, że w benzynie też jest sprzęgło z dwumasem. Akurat u mnie w Ibizie jak miałem to właśnie było do roboty, więc wiem jak autem trzęsie na jałowym i przy zmianie biegów jest taki luz wyczuwalny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Altay Opublikowano 8 Stycznia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2014 autko wygląda na czyste, ale wyposażenie jest bardoz ubogie. za te pieniądze można znaleźć o wiele lepiej wyposażony egzemplarz, chyba, że koniecznie zależy Ci na wersji xdrive Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamil_rosen Opublikowano 8 Stycznia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2014 Jak pisałem dla mnie auta tylno napędowe służące do jazdy na codzień nie istnieją Jedynie jako zabawka weekendowa, jeśli ma być ośka tylko przednio ciągnąca Akurat Xi są generalnie sporo droższe niż zwykłe, jest ich bardzo mało, a i tak jak widać jest problem ze sprzedażą później. To auto wyżej stoi od końca października A, że czyste to mało ważne. Ważniejsze jak jest technicznie z nim Golas... Trudno Pisałem wyżej o co chodzi. Wiem, że BMW to klasa premium i skóra muss sein, ale to nie priorytet Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yukon Opublikowano 8 Stycznia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2014 KamilRosen, podjedź gdzieś w swojej okolicy do komisu i przymierz się do E46, dla wielu ludzi jest ciasno Panowie, a jak jest z tym napędem 4x4 w tym modelu? Jak przyjeżdżali do mnie po diesle to zawsze powtarzali żeby unikać bo podobno coś tam się ukręca na przedniej osi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamil_rosen Opublikowano 8 Stycznia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2014 A nie jestem jakiś wielki, raczej normalnej budowy, 180cm Generalnie wolę zwarte samochody, w dużych czuję się źle No właśnie kubik piszę, że pancerny, na forum BMW znalazłem jeden temat kombi w 4x4 i gość generalnie piszę, że elegancko się sprawuje, jedynie wahacz wymieniał i łożyska z przodu. A co do napędu to słyszałem, że w E30 nie jest tani i przednie zawieszenie jest kiepskie. I teraz pytanie, czy ludzie mylą modele, gdzieś coś słyszeli, czy w E46 też jest problem. Natomiast nowe BMW np E90 i seria 5, 7 są coraz częściej czteropędne i jakoś ludzie nie narzekają Tyle, że auta młodsze i pewnie "target" inny na taki samochód Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GR_BKP Opublikowano 9 Stycznia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2014 ...i jeszcze fakt, że te nowsze modele mają x-drive, a to z lekka co innego niż to, co jest w E46 4x4... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubik Opublikowano 9 Stycznia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2014 Z półosią jest czasem problem,ale w 330XD,która jednak trochę momentu generuje. Jakoś 650zł więc koszt też nie jest jakiś ultra wysoki,a nagminnie to nie pada. W benzynie naprawdę ciężko zjeździć ten napęd Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
shadowpicture Opublikowano 9 Stycznia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2014 ....Jeszcze rozważam Audi A4 1.8T Quattro, ale ciężko dostać rozsądny egzemplarz za mniej jak 20 tys..... Za okolice 4.000 CHF masz coś takiego: http://www.englishforum.ch/items-sale/1 ... -cham.html Kurs franka nie zachęca ale od 2007 kupiłem 4 samochody w Szwajcarii i każdy był super! 4.000CHF to okolice 14kPLN. Do tego opłaty, transport i w 17kPLN masz bardzo zadbany samochód z pewną historią i silnikiem 1.8T dłubniętym na 210PS. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamil8700 Opublikowano 9 Stycznia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2014 Witam kolegów, wrzucam 2 linki do BMW które zwróciły moją uwagę. W przyszłym tygodniu wybieram się do Niemiec więc może obejrzę, ale chętnie posłucham Waszych opinii. Wiem, że ze zdjęć to można sobie wróżyć, ale może ktoś z Was zauważy coś czego ja nie widzę... Pozdrawiam http://www.mobile.de/pl/marka/bmw/model ... 88020.html http://www.mobile.de/pl/marka/bmw/model ... 66972.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gtszudi Opublikowano 9 Stycznia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2014 Witam kolegów, wrzucam 2 linki do BMW które zwróciły moją uwagę. W przyszłym tygodniu wybieram się do Niemiec więc może obejrzę, ale chętnie posłucham Waszych opinii. Wiem, że ze zdjęć to można sobie wróżyć, ale może ktoś z Was zauważy coś czego ja nie widzę... Pozdrawiam http://www.mobile.de/pl/marka/bmw/model ... 88020.html http://www.mobile.de/pl/marka/bmw/model ... 66972.html wg. mnie to ta druga lepsza ma prezencje , ale zdjęcia to jedno , a rzeczywistość to drugie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sucre Opublikowano 9 Stycznia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2014 Ja bym unikal xd, moze i jest pancerny ale zawieszenie z tylu jest mocno rozbudowane i zupelnie rozni sie od zwyklej wersji. Co do ceny to samochod jest tani, zadbany polift od 19tys zl kosztuje. Jezeli bedziesz zainteresowany ta 325 to wez vin, rozkoduje Ci go. Kamil oby dwie sztuki ladne ale na gotowo wyjdzie Cie takie auto okolo/ponad 30k zl. Na pewno idzie taniej wyrwac 530... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubik Opublikowano 9 Stycznia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2014 xd, moze i jest pancerny ale zawieszenie z tylu jest mocno rozbudowane i zupelnie rozni sie od zwyklej wersji. Praktycznie wszystko się różni,przednie,tylne,zawieszenie silnika i skrzyni,zamienników praktycznie brak Trzeba być świadomym,jednak jak jest ok ,to lata się Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamil8700 Opublikowano 9 Stycznia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2014 Kamil oby dwie sztuki ladne ale na gotowo wyjdzie Cie takie auto okolo/ponad 30k zl. Na pewno idzie taniej wyrwac 530... Wiem, że tyle wyjdzie, ale ten silnik w połączeniu z m pakiem ciężko znalezć za mniej... niestety.. wiadomo, że liczy się jeszcze stan, ja wolałbym dać trochę więcej za zadbane auto niż zaoszczędzić przy kupnie kilka tys., a później dokładać, chociaż liczę się z tym, że do tych droższych też pewnie coś trzeba będzie dołożyć.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamil_rosen Opublikowano 9 Stycznia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2014 Unikać, nie unikać Nie wiem, czy ten stereotyp Bmw 4x4 jest podparty jakimiś dowodami, czy tylko takie gadanie. Beemki w szczególności starsze, tj E30 ludzie szukają Xi, a jak jest E46 to wszyscy chyba unikają, nie wiem czemu, a znowu nowsze modele już ludzie kupują normalnie z napędem wszystkim kół. Nie od dziś wiadomo, że Audi ma Quattro i te auta każdy chętnie kupuje, ceni się je, jeżdżą i nic się raczej z tym nie dzieje złego. Na forum Bmw co ktoś wrzuci opis swojego 4x4 to każdy tylko stęka, szkoda, że to czteronapędowiec... A na forum Audi od razu wow, to Quattro. Generalnie nie mam jakichś obiekcji do takiej czy innej marki, wszystkiego trzeba spróbować A jakoś nie wydaje mi się, żeby napęd w Bmw czy Audi różnił się jakoś makabrycznie, bo za wiele tu nie da się wymyślić A co do drogich części. Teraz mam Grand Vitare, też są napędy, reduktor itd. Ale wychodzę z założenia, że jak się dba, tak się ma Przez 2 lata np nie wymieniłem nic w zawieszeniu. Na początku full serwis, rozrząd, napinacze, oleje wszędzie (dosłownie), mosty, reduktor, skrzynia, płyny wszystkie, świece. Auto co pół roku jest u mechanika tak profilaktycznie i wszystko jest w nienagannej kondycji Więc jak ktoś upala, jeździ bez pomyślunku to wszystko zajedzie, nie ma mocnych [ Dodano: 10 Styczeń 2014, 00:05 ] Co do Vinu, jak się uda to po weekendzie, teraz czasu nie ma, ale będę pamiętał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator Evo Opublikowano 9 Stycznia 2014 Administrator Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2014 A jakoś nie wydaje mi się, żeby napęd w Bmw czy Audi różnił się jakoś makabrycznie Quattro to nazwa handlowa, mogą się pod nią kryć różnie rozwiązania mechaniczne, w zalezności od modelu,silnika, rocznika etc. Xdrive i Haldex działają na podobnej zasadzie, ale xdrive i Torsen zdecydowanie różnią się "makabrycznie" pod względem załozeń konstrukcyjnych i techniki działania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamil_rosen Opublikowano 10 Stycznia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2014 Oczywiście, że tak Totalnym żółtodziobem nie jestem, spoko. Wiem, że tylko A3 i TT mają Haldex i nie wiem czy Audi Q3 jeszcze nie ma, a reszta ma stały napęd 4x4 50:50 przy normalnej dystrybucji Aczkolwiek bardziej mi chodziło o temat samych założeń konstrukcyjnych, jak wał i przekazywanie napędu. Generalnie Xi w Bmw to połączenie Haldexu z Torsenem z czysto teoretycznego punktu widzenia. Bo jest sprzęgło wielopłytkowe, ale znowu w Bmw stale rozdziela 40:60, a w Haldexie chyba 100:0 przy normalnej jeździe Taka ciekawosta, że w Passacie B5 jest równiez Torsen Mimo, że prawie wszystkiego Vw mają Haldexy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moderator krd Opublikowano 10 Stycznia 2014 Moderator Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2014 KamilRosen, w skrocie, tam gdzie silnik jest poprzecznie tam jest haldex, gdzie silnik jest wzdluznie to torsen Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GR_BKP Opublikowano 10 Stycznia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2014 Unikać, nie unikać Nie wiem, czy ten stereotyp Bmw 4x4 jest podparty jakimiś dowodami, czy tylko takie gadanie. Beemki w szczególności starsze, tj E30 ludzie szukają Xi, a jak jest E46 to wszyscy chyba unikają, nie wiem czemu, a znowu nowsze modele już ludzie kupują normalnie z napędem wszystkim kół. Coś chyba niezbyt dokładnie czytasz fora BMW E30 wszyscy szukają 4x4? Niewydajemiesie.... E46 unikają 4x4, bo to już nie te trwałe samochody co kiedyś, a jeszcze nie nowe, Z ZUPEŁNIE INNYM napędem x-drive, o których piszesz, że chętniej biorą z salonu Jak w E46 x coś Ci się posypie, to kosztuje x więcej niż w normalnej wersji. A ile to auto teraz kosztuje i kto je kupuje? Nie od dziś wiadomo, że Audi ma Quattro i te auta każdy chętnie kupuje, ceni się je, jeżdżą i nic się raczej z tym nie dzieje złego. Na forum Bmw co ktoś wrzuci opis swojego 4x4 to każdy tylko stęka, szkoda, że to czteronapędowiec... A na forum Audi od razu wow, to Quattro. ...bo w znakomitej większości BMW ceni się właśnie za układ napędowy RWD zwłaszcza w modelach, które przewijają się na forum fanów marki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamil_rosen Opublikowano 10 Stycznia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2014 Nie czepiajmy się tak Generalnie chodziło mi o to, że E30 już robi się klasykiem, a te z napędem 4x4 są raczej egzotykami więc i ludzie szukają takich rodzynków. A to, że na 100 Bmw jedno jest z napędem na 4 koła to nie można powiedzieć, że każdy go szuka, bo jest ich jak na lekarstwo, dużo osób szuka, ale większość kupi Rwd z braku, laku Generalnie ciężko znaleźć jakieś filmy nawet z E46 4x4. krd otóż to Ale generalnie gołym okiem ciężko określić jak silnik jest umieszczony w aucie które stoi na ulicy. Więc podział na modele też działa jak najbardziej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GR_BKP Opublikowano 10 Stycznia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2014 Kamil, bez czepiania się - starszych BMW raczej nie szuka się 4x4 i fakt, jest ich mało. Pewnie dlatego, ktoś, kto szuka właśnie takiego widzi "sporo szukających x-ów E30". Klasyk BMW to RDW Niemniej jednak - owocnego poszukiwania E46. Fajne auto. Ale przy x-sie miej dwa razy szerzej otwarte oczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mateusz LKR Opublikowano 10 Stycznia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2014 E46 ze sprawnym Xdrive ,to świetny samochód. Polecam przejechać się 330xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek WRO Opublikowano 10 Stycznia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2014 Jakiś czas temu pisałem o problemie jaki miałem po zakupie Volvo V50. Dla tych, którzy pamiętają napiszę jak skończyła się sprawa. W aucie był do wymiany zawór i czujnik ciśnienia paliwa. Zawór Boscha to koszt 590zł. Jestem w plecy w sumie ok. 800zł. Ze sprzedającym straciłem kontakt, wcześniej ściemniał że jest za granicą. Miał dwa numery i każdy z prepaida... On prowadzi klub/dyskotekę w moim mieście i mógłbym nachodzić go. Ale dałem sobie spokój. To dłuższa historia. Nie mniej jednak facet musiał wiedzieć o usterce, uruchomiłem swoje kontakty na mieście i wiem, że gościu był w jednym z zakładów dokładnie z takim problem w aucie. Palant mógł uczciwie powiedzieć o tym, odrazu odstawiłbym auto do serwisu i z żoną nie byłoby tyle nerwów. Podsumowując, mi już przeszło i pogodziłem się ze stratą 8stówek. Z drugiej strony byłem przygotowany na włożenie jakiejś kasy po kupnie auta. Póki co 1.6D pali 6 litrów ON jeżdżąc po mieście i czekam na wiosnę aby ruszyć z i słoiczkami. Z mojego postu wiele nie wynika, chciałem zakończyć poruszony kiedyś temat Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi