Skocz do zawartości

Zakup używanego auta


Rekomendowane odpowiedzi

mam automata, generalnie nie jest to mocna strona tego auta, po pierwsze skrzynia należy do wolnych, po drugie, trzeba o nią dbać, a i tak przy przebiegu >200k km może się wysrać.

 

Co do innych silników to się nie wypowiadam, natomiast co do D5, to nie jest to pierwsze, z którym mam do czynienia, plus ze wszystkich zasłyszanych opinii wyłania się obraz pozytywny - raczej trwała jednostka, fajnie się dłubie, z pewnością lepszy sound niż czterocylindrowe klekoty.

 

Zważając na założenia z pierwszego postu to kolega raczej nie jest zainteresowany silnikiem 2.4, a jeżeli chodzi o Powershifta w 2.0 to nie te roczniki i co za tym idzie nie ten budżet. Tak na marginesie to nie miałbym odwagi kupić V50 D5 za 30 tys :evil:

 

 

P.S.

Nie wiem jaki masz rocznik (bo to nie bez znaczenia) ale automat w 2.4D/D5 nie jest wcale taki zły, a w naszym kochanym kraju większość i tak większość ma prawdziwe przebiegi grubo ponad 300k km i śmiga :evil:

 

[ Dodano: 5 Czerwiec 2013, 18:13 ]

wiesz że w tym Volvo są silniki z Citroen/Peugeot...poczytaj opinie o nich....już wolałbym przy VAGu zostać...

 

:wallbash::wallbash::wallbash::wallbash::wallbash:

Urban Legends

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 6,1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

A ja proponuję Toyotę Avensis T25 2003-2008 rok. ;)

Jeżdżę taką ponad 2 lata 1,8 vvti 129KM kombi i z perspektywy czasu widzę że to najmniej awaryjna opcja z avek. ;)

Diesla nie brałem pod uwagę ale będąc od czasu zakupu na forum avensis.info widzę że diesle mają jakieś drobne lub większe problemy a i eksploatacja ( wtryski, dwumas i inne dieslowskie ) droższa.

Moja 1.8 benzyna bierze trochę oleju ( to jedyny mankament - były naprawiane silniki na gwarancji jak za dużo brały ) ale w 3L od wymiany do wymiany się mieszczę w dolewkach. Nie będę tego naprawiał bo to nie ma sensu.

Problem dotyczył avek chyba do 2006 roku - musiałbym sprawdzić bo skleroza.

 

A tak reszta naprawdę cacy. ;)

 

EDIT: Przy mojej nodze spalanie w wawie 10L - chłopaki z forum twierdzą że nawet ok 8 im pali. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może alfa romeo 159 1.9jtdm 150km do 30000zł jak coś poszukasz to może coś znajdziesz ( odradzam szroty z allegro,zarejestruj się na forum alfy i tam popytaj,z allegro samochodu sie nie kupuje), albo tańszą 156 po fl 2.4 jtdm 175km frajda z jazdy an serii a po programie i 210km można wycisnąc i dizajnersko ładne :)oczywiście mowa tu o zadbanych sztukach . Ktos tu napisał ze nie ma lepszego silnika niż 1.9TDI możliwe ze jest (albo i na równi) 1.9JTD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oktopus, ja mam grudzień 2006, ostatnie chwile przed liftem, natomiast jedynie 90k km, więc na razie się stanem skrzyni poza wymianami oleju nie przejmuję.

 

co do cen V50 D5 to oczywiście nie ten budżet. na innych silnikach się nie znam to się nie wypowiadam.

 

co do samego działania automatu, to ja jednak chciałbym mieć szybszą skrzynię, vide DSG lub S-tronic, ewentualnie nowsze skrzynie od BMW. ale to w następnym aucie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akira, prosze Cie. Dolewasz 3litry na 15 tys. Km i jeszcze zadowolony jestes.. :shock:

Ja u siebie w corolli e12, 2.0d4d 90km nic nie dolewam a i nic nie bierze.

240kkm nalotu i 5w30 liqui moly zalane.

 

Nie pamietam czy idzie dorwac ave t25 w dieslu i bez dpf. A nawet jesli to zawsze ktos juz przetarl juz sciezke naprawy :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akira, prosze Cie. Dolewasz 3litry na 15 tys. Km i jeszcze zadowolony jestes.. :shock:

Ja u siebie w corolli e12, 2.0d4d 90km nic nie dolewam a i nic nie bierze.

240kkm nalotu i 5w30 liqui moly zalane.

 

Nie pamietam czy idzie dorwac ave t25 w dieslu i bez dpf. A nawet jesli to zawsze ktos juz przetarl juz sciezke naprawy :mrgreen:

Widzę że kolega posiada wiedzę rodem z PRL - jak bierze olej tzn że silnik do doopy ??

A czytał kolega kiedyś ile ostatnio fabryki dopuszczają pożerania oleju ?? 8-)

Pewnie nie - bo nie byłoby tego postu. Jak poczytasz ile Toyota dopuszcza pożerania oleju na 1000km przy moim silniku to możemy rozmawiać dalej.

Nie zapomnij poczytać o tym że mam silnik vvti i weź pod uwagę że napisałem "przy mojej jeździe" a ja czerwone na obrotomierzu odwiedzam. 8-)

 

EDIT: Wszystkich rozbawionych poniżej kolegi Prezesik też zapraszam do poczytania. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A takie normy muszą być bo niektóre silniki na dotarciu potrafią chleptać i 1l/1000km, co jest zabezpieczeniem producenta 8-)

 

Akira,

 

VVT-I to trochę marne usprawiedliwienie na takie ilości oleju bo zrozumiałbym to jeśli to auto by dziennie w mieście zaliczało po 50 odcinek :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak ale pamiętaj też, że normy spalania oleju są zawyżane także dlatego, żeby uciec od odpowiedzialności przed producentów..

Napisałem wyraźnie że wiadomym mankamentem w tym konretnie modelu z silnikiem 1.8 była olejożerność - od samego początku autka zaczeły wracać na gwarancję i pewnie dopiero wprowadzili odpowiedni zapis. Jak dokładnie było to nie wiem - nie jestem jajogłowym z TMP. ;)

Nie zmienia to jednak faktu że wolę dolać max 3 L ojeju na 15tysi i nic więcej nie robić w autku niż jeździć super hiper wypasionym 1.9tdi lub innym niby nie psującym się parchem. 8-)

A teraz skoro autor ma namiar gdzie dodatkowych info o olejożerności można szukać proponuję nie rozwijać dalej tematu bo to raczej nie miejsce. 8-)

 

EDIT: Ech PAnowie - ile razy mam jeszcze napisać że to wada fabryczna ?? Jeszcze jakieś porównania ? Teraz do maluszka może lub majoneza ? :thumbdown:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jezdze c4 1,6 110km :P fajne auto od roku jeszcze nie mialem awari a mowia ze 150 tys to juz wszystko sie sypie. owszem mialem watpliwosc kupna francuskiego samochodu ale jakos przelamalem sie i nie zaluje :P jedyna rzecz jaka robilem przez rok to byly standardowe wymiany i wymienilem sprezyny w uchwycie bagaznika a tak narazie sie nie narzekam na nic :D spalanie to 4,5 trasa kolo 6 po miescie z moja ciiezka noga :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może być problem w aplikacji ze do sonaxa mam taką butelke ze się nie rozpyla tylko leci taki strumień a FK się normalnie rozpyla

 

Dokładnie tak :good:

Np. norma dla silników forda ZETEC wynosi 1l/1000km :kox: . Czyli idąc tym rozumowaniem, po wyjeździe z salonu jeśli przejadę 5000 kilometrów, to zgodnie z tą normą mogę już nie mieć oleju w silniku (do sucha - jak pieprz). I jeśli zatrę silnik producent powie że zgodnie z normą auto "nie spalało oleju w sposób ponad normatywny". I już, kwestie ewentualnych reklamacji pozamiatane :dontknow:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiem tylko z mojego doświadczenia audi 3.2 Q B7, silnik zdrowy 70 tyś przelotu mega serwisowany po 300 kilometrach pałowania 200-250 kmh zeżarł litr oleju :mrgreen: btw

O proszę :D oddaj go na złom bo seicento tyle nie bierze. I generalnie to tylko avensis 1.8 spala olej a reszta forumowych KA aut nie bierze ani grama. :D

 

EDIT: Panowie co miałem napisać to napisałem więc jak ktoś chce dyskutować o olejożerności ave chyba już wystarczy. Tu tzreba koledze autka polecać a nie drapać się. 8-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A żeby już wrócić na właściwy temat i zakończyć ot...... bo nie długo będą wady i zalety brania oleju :mrgreen:

 

Pytanie do autora tematu. To może być auto starsze z jak najlepszym wyposażeniem czy młodsze z ciut biedniejszym ? Jakie roczniki, jaka skrzynia, bardziej PB czy ON ? Sedan czy kombi ?

Bo tak to jak ktoś wcześniej słusznie zauważył to tu się pół allegro przewinie :dontknow:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.