Skocz do zawartości

Zakup używanego auta


Rekomendowane odpowiedzi

A w takim 407 gdzie 90% to jazda podmiejska to 1.6hdi się sprawdzi? Ma mało palić, jazda spokojnego ojca z małym dzieckiem;)

Te 2-3 razy w roku trasa 200km i więcej to jakoś też da radę a spalanie pewnie lepsze. Dobrze kombinuje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 6,1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

kuflik, mam 407 2.0 w hdi i naprawdę fajnie się jeździ, jeszcze jak się pobawi z chipem to już w ogóle. Co prawda nie byłem w posiadaniu auta z silnikiem, o którym piszesz ale z moich odczuć nawet jako pasażer bez porównania jeśli chodzi o osiągi, a spali może 1l mniej? Chyba, że fajny egzemplarz tego 1.6hdi to inna kwestia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.6HDi jest zdecydowanie wolniejszy, brakuj mu tego kopa, który w 2.0 jest mocno odczuwalny. Sama idea diesla do miasta moim zdaniem jest średnia, szkoda motoru. No i zawieszenie 407 w Poznaniu będzie cierpieć, pamiętam jak przejeżdzałem przez torowiska i czułem jak ciąga auto na wszystkie strony. Potem zaczęło stukac. Nie robiłem tego bo stwierdziłem, że przy tym stanie dróg to wyrzucanie kasy w błoto ;) Ale to żaden wyjątek bo mi tu każde auto polega :kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mialem 407 w 1.6 hdi, zrobilem nim ponad 70 tys km, fajne auto, bardzo niskie spalanie i duzy komfort ale realnie patrzac to ten silnik jest za slaby do tego auta , zbyt niski moment obrotowy, drugi raz to tylko 2.0 hdi. Przy 1.6 hdi jest wiecej problemow z fapem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.6 hdi

 

Jest odpowiedni do C4, brat ma wersję 110-konną, ale udało mu się i nie ma fabrycznie filtra FAP, rocznik 2009, kupiony w 2010 i ma ponad 140tys km przebiegu. Silnik suchy, bez awarii, ogólnie bardzo fajne zestawienie tego silnika i auta. W C5 będzie trochę za słaby. Ojciec ma 2.2Hdi i to jest bardzo odpowiedni silnik do tego auta :D 2.0 dieselek będzie dobrym wyborem :good: Na temat 407 nie mogę się za dużo wypowiedzieć, co prawda kuzyn ma wersję SW z tym silnikiem, ale za dużo nie wiem na temat tego auta, wiem jedynie że raczej nie narzeka :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z 407 jest jeden problem zawias, jest za niski i dość często szoruje się osłoną silnika, kumpel ma takiego właśnie SW 2.0 HDI i jest bardzo zadowolony spalanko to jakieś 7l przy bujaniu się po mieście, a osłona pod silnikiem została wymieniona na alu może pożyje dłużej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A w takim 407 gdzie 90% to jazda podmiejska to 1.6hdi się sprawdzi?

Od siebie napiszę, że mam volvo V50 z 1.6d (ten sam silnik). Użytkuje go żona i też 90% miasto. Miałem sporo problemów przez nie wypalany a w końcu zapchany dpf. Sam usunąłem skutki jego zapchania jak i wyczyściłem go. Spalanie spadło do 5,2 po mieście a wcześniej miałem 6,5 plus 1,5 litra oleju zmieszanego z ropą w silniku :zly: Jeśli auto z tym silnikiem to bez dpf lub wycinać go.

Kolega z pracy ma 407 z 2.0 hdi i nie ma z nim żadnych problemów. Ale auto użytkowane w 90% w trasie. Z problemów z dpf się tylko śmieje ;) chociaż jest faktycznie trochę za niskie.

Podsumowując diesel tylko na trasę lub bez dpf w miasto. Do samego miasta lepiej szukać Pb z LPG :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Dystrybutor
panowie szukam małego, oszczędnego auta na co dzień i do pracy. myślałem o P207 1.4hdi. Co o tym sądzicie? ma być wygodne i się nie psuć
dobre autko tyle że ma chyba 17s. do setki. Sprawdziłęm i według dt ma 15sek. tak czy inaczej dynamiczny to on nie jest
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciotka śmiga takim z 2008 roku do pracy i po mieście, zrobiła już jakos 100.000km bezawaryjnie ;) silniczel ten sam mam w c3. Mało pali i wcale nie jest jakimś strasznym zawalidrogą do 120 rozpędza się przyjemnie. Fotele całkiem przyjemne, prowadzenie okej, chociaż do fiesty mu daleko pod tym względem. Ceny dziwnie niski zarówno tu jak i na zachodzie :o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P207

 

To takie minimum pod względem wielkości? Bo szczerze polecam Cytrynę C2 1.4 benzynka, spalanie około 5,5-6 litrów, w mieście bliżej 6. A awaryjność? A co to w ogóle jest? :D Mam 3 sztuki w domu, jednym jeździ moja dziewczyna, 2004 rok, nieco ponad rok temu kupiony i zrobiła już ponad 30tys km (obecnie 132tys przebiegu) i poza filtrami i olejem zmieniłem tylko końcowy tłumik bo przegnił na mocowaniu, koszt 150zł. Drugim jeździ dziewczyna mojego brata, 2007 rok, kupiony ponad 2 lata temu z przebiegiem 56tys km, pewnym, od pierwszej właścicielki, wszystkie przeglądy robione w ASO Citroena, teraz ma coś około 90tys km i całkowite zero awarii, a brat w dalszym ciągu jeździ do ASO na przeglądy. Trzecim jeździ moja mamuśka, 2008, kupiony jako nowy w styczniu 2009, do dziś nakręciła około 110tys km i poza filtrami i olejami, zmienione były łączniki stabilizatora i jeden sworzeń, oraz letni komplet opon. Poza tym kompletnie nic, te auta są na prawdę świetne, a do tego bardzo zwrotne, całkiem żwawe i mają bardzo dobrą widoczność z wnętrza, ideał, jeśli nie oczekuje czegoś dużego :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trucky dzieki za odp. C2/aygi itp. to jednak trochę za mała jest. różnie to bywa ale średnio w miesiącu robię 5-7kkm i czasem jadę z 2 innymi osobami albo coś w bagażniku się wozi więc za małe też nie może być.

wspomniałem o 1.4hdi bo jest tańszy w naprawie niż np. 1.6hdi (DPF, turbina z geometrią, 2masa)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam P207, rejestracja 01.2007 95kkm, silnik 1.4 Pb 88KM

Oszczędny w mieście to nie jest (6,9 l), poza miastem jazda eco to nawet 5,4 l, z grubszych napraw to tylko alternator i w układzie chłodzenia trójnik przy pompie. Jedyny problem to przy niskich temperaturach (minusowe) silnik nie dogrzewa się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też śmigam c3 generację w tył względem 207 i jest niestety przestarzałe troche zwłaszcza jeśli patrzeć na wygląd, poza tym pancerny wóz. Zawieszenie w 207 hmm ciotka nauczycielka skromna pensja nic nie naprawia a żadnych stuków nie słyszałem jak ostatnio jeździłem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wspomniałem o 1.4hdi bo jest tańszy w naprawie niż np. 1.6hdi (DPF, turbina z geometrią, 2masa)

Były też 1,6HDI 90KM bez FAP'a i bez koła dwumasowego. Mam taki egzemplarz w rodzinie z 2007r.

Auto ma zmieniane tylko filtry i płyny. Z zawieszenia póki co nic nie wymagało i nie wymaga wymiany.

Trochę przeszkadza tylko brak 6-ego biegu, ale to można przeboleć jak auto będzie głownie jeździło po miejskich arteriach. Polecam :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Maru 123, Yaris 2 w d4d silnik nie do zarżnięcia to samo z zawieszeniem, nie wspomnę że autko z taką mocą bardzo przyjemnie jeździ.

 

To ten sam silnik co w C3/207 :) Tylko z osprzętem Toyoty i chyba w Toyotach był tylko w tej mocniejszej, 90KM wersji (a są jeszcze chyba 58KM i 70KM najpopularniejsze w C3/207).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

c3 wogóle jest trochę koślawe- za wysokie przez co niestabilne i za wąskie przez co ciasne wewnątrz

Mówisz, że Citroen c3 jest ciasny wewnątrz? Miałem takiego przez 9 lat i nawet wracałem w 4 osoby znad morza ( raz nawet 4 dorosłych i dziecko) i nie było problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.