Skocz do zawartości

Astra G Coupe Bertone


Rekomendowane odpowiedzi

Witam ponownie.

Chciałbym podzielić się z wami krótką relacją, bo tylko nieco ponad 80 zdjęć... z etapów prac nad Astrą Coupe Bertone. Kolega podstawił do mnie samochód tydzień po tym, gdy odebrał go od lakiernika. Lakierowanie obejmowało cały samochód. Niestety robota spartolona. Źle przygotowana powierzchnia przed malowaniem, a raczej wcale nie przygotowana. Jak można na stary lakier posiadający miliony odprysków położyć nowy przez co widać dołki na lakierze? Jednak w tym kraju można :D Kolega odebrał samochód cały zrysowany i dość matowy po nieumiejętnych podejściach do polerowania przez lakiernika po czym jedyne co przychodziło mu na myśl, to oddanie auta komuś w dobre ręce, co by w choć minimalnym stopniu dopieścić i odratować fajne autko jakim jest Coupeta wyprodukowana przez zakłady Bertone we Włoszech.

A jeszcze nie tak dawno jeździłem czarną bertoną i sentymet do tego auta jednak pozostał...

 

Lista użytych preparatów/kosmetyków.

 

Nadwozie i nadkola:

- Piana z Marolexa

- Pędzelki

- IPA

- Nielsen Chemicals Choice

- Shiny Garage Strawbery

- Trix

- Prickbort MAC124

 

 

Kołpaki i opony:

- Nielsen Brillance

- Autoglym Super Resin Polish

- Zymol Carbon

 

Korekta lakieru z lampkami:

- Silverline ( ale za jakiś czas wskoczy wymarzona EPL 11+ )

- Futro Wet Wet Look

- Jeans pad z CarPro

- Biały pad Flexipads

- Żółty pad 3M

- Czarny pad ProfiPolish

- Menzerna FG500 PF2500 i SF4000

- Papierki wodne 2000 2500 i 3000

- IPA

- Taśmy Schotch

 

Pre Wash i mycie:

- Piana z Marolexa

- Shiny Garage Strawbery

- Glinka zielona z CarPro

- dwa wiadra rękawica z mikrofibry Nigrin

 

Odżywienie i zabezpieczenie lakieru:

- Lusso Revitalizing Creme

- Zymol Carbon

 

Szyby i tworzywa sztuszne z zewnątrz:

- RainX

- Sas

 

Mikrofibry, aplikatory itp:

- Valet PRO Large Blue Fluffy

- Wet Wet Look Aladdin

- Wet Wet Look Daimos

- ProfiPolish Super Soft Red Line

- Wet Wet Look Yellow Dragon

- Wet Wet Look Sunny

 

 

 

 

 

Czas na przedstawienie bohatera całego zamieszania...

Lecę od razu z konkretami:

 

20130520164153.jpg

 

20130520164207.jpg

 

20130520164217.jpg

 

20130520164244.jpg

 

20130520164323.jpg

 

20130520164438.jpg

 

20130520164531.jpg

 

20130520183836.jpg

 

20130520183903.jpg

 

20130520183907.jpg

 

 

Nieźle brud wypełnia defekty. Stan lakieru przeraził mnie po dokładnym wymyciu i inspekcji pod halogenem...

 

20130521154236.jpg

 

20130521154244.jpg

 

20130521154737.jpg

 

20130524173254.jpg

 

20130521155103.jpg

 

20130521155109.jpg

 

20130521155208.jpg

 

 

 

 

Przygotowane futro z Wet weta,pady 3m i Profipolish muszą jeszcze poczekać...

 

20130521174116.jpg

 

Dzielę maskę na pół...

 

20130521173412.jpg

 

... i zabawę zaczynamy od wyrównania lakieru oraz usunięcia "skórki pomarańczy" systemem CarPro. SF 4000 idealnie nadaje się do nadania poślizgu.

 

20130521173513.jpg

 

 

Pierwszy przejazd jeans padem:

 

20130521180157.jpg

 

20130521180204.jpg

 

Po kilku przejazdach jeans postanowiłem użyć wet wet looka na FG 500 Menzerny:

 

20130521182706.jpg

 

A to wszystko po to aby pokazać jaki bałagan robi futro.

Czyszczę futro, Ipa w dłoń i ścieram:

 

20130521183645.jpg

 

20130521183847.jpg

 

A teraz podejście z PF2500 na żółtym 3M w celu pokazania jak ładnie na polishu idzie wyciągnąć bałagan po futrze, bez potrzeby przejazdu białym flexi, a to zapewne

jest możliwe ze względu na średniej twardości lakier ;)

 

20130521183949.jpg

 

Oto co udało się uzyskać po 2 przejazdach:

 

20130522163921.jpg

 

20130522163902.jpg

 

Korzystając z okazji, że jeszcze było widno, wyjechałem z garażu by pocykać kilka zdjęć:

 

20130521192616.jpg

 

20130521192538.jpg

 

20130522163637.jpg

 

 

50/50 i inne zdjęcia podczas prac nad autkiem.

 

 

System CarPro robi robotę ;)

 

20130523200928.jpg

 

20130523200902.jpg

 

20130523201052.jpg

 

20130523192523.jpg

 

20130523192815.jpg

 

20130523192845.jpg

 

20130523193027.jpg

 

20130523193216.jpg

 

20130527224720.jpg

 

20130527224733.jpg

 

 

Bo lustro musi być :D

 

20130523192913.jpg

 

 

50/50 z przejazdem jeansem z CarPro 1sze podejście:

 

20130529165937.jpg

 

A to już po drugim podejściu :)

 

20130529170058.jpg

 

Lampy z tyłu zostały dopieszczone PF2500 na żółtym 3mie i finishu sf4000:

Przed:

 

20130531171107.jpg

 

... tuż po:

 

20130531171845.jpg

 

20130531172649.jpg

 

 

 

Zrobiłem też fotkę aby pokazać co robi jeden przejazd Autosolem na końcówce wydechu:

Przed:

 

20130531214621.jpg

 

Po:

20130531220130.jpg

 

 

20130527224803.jpg

 

20130527224846.jpg

 

20130527225027.jpg

 

20130527225111.jpg

 

 

 

Po korekcie oczywiście dokładne mycie, osuszenie, IPA itp...

 

 

Efekt po nałożeniu Lusso Revitalizing Creme i zabezpieczeniu woskiem Carbon Zymola:

 

 

20130601095154.jpg

 

20130601095158.jpg

 

20130601095209.jpg

 

20130601095216.jpg

 

20130601095228.jpg

 

20130601095235.jpg

 

20130601095239.jpg

 

20130601095249.jpg

 

20130601095254.jpg

 

20130601095257.jpg

 

20130601095316.jpg

 

20130601095334.jpg

 

20130601095348.jpg

 

20130601095304.jpg

 

20130601095416.jpg

 

20130601095442.jpg

 

Pamiętacie?

 

20130520164207.jpg

 

Teraz jest już tak :

 

20130601095431.jpg

 

Kolega dziś odbierał autko, akurat pogoda nie dopisała, ale za to była okazja zrobić zdjęcia podczas kropelkowania ;)

 

20130601105243.jpg

 

20130601105311.jpg

 

20130601110420.jpg

 

20130601110428.jpg

 

 

 

Z osiągniętego efektu jestem bardzo zadowolony, kolega jeszcze bardziej ;)

Niestety zdjęcia robione telefonem i efekt na zdjęciach nie oddaje efektu jaki jest na żywo.

Czas jaki poświęciłem pracując sam to ponad 75 godzin. Ale dla takich efektów warto ;)

 

 

:ad:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo fajna robota :good: zastanawia mnie jedynie fakt jak osoba która "malowała" to auto może się nazwać lakiernikiem... :? normalnie tragedia, niech ten człowiek zmieni profesję.

 

PS. Emblematy na tyle bym wyrzucił bo tylko szpecą jak nie są przyklejone jak ori, i mam nadzieję że kolega ma jakąś felgę bo aż szkoda tak fajnym autem na stalusie jeździć 8-)

 

PozdraVWiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pogodny, wiesz może ile malarz skasował kolegę za robotę?

Przetarte? Niedomyte? Niedomalowane?

Pewnie obdarte. Widać że belka zderzaka trochę wbita do środka automatycznie wypycha zderzak ze ślizgu - typowe dla astry :kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zderzak źle spasowany , z tyłu z resztom też :thumbdown:

 

[ Dodano: 1 Czerwiec 2013, 19:19 ]

Za taką fuszerę to lakiernik nie powinien brać kasy i jeszcze się modlić by go kolega nie pozwał czy coś.

Na szczęście są ludzie tacy jak ty, którzy potrafią czynić cuda :) Świetna robota!

 

podejrzewam , że po taniości było robione , to i fuszerka...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zderzak źle spasowany , z tyłu z resztom też :thumbdown:

 

[ Dodano: 1 Czerwiec 2013, 19:19 ]

Za taką fuszerę to lakiernik nie powinien brać kasy i jeszcze się modlić by go kolega nie pozwał czy coś.

Na szczęście są ludzie tacy jak ty, którzy potrafią czynić cuda :) Świetna robota!

 

podejrzewam , że po taniości było robione , to i fuszerka...

 

kolego to jest opel a nie ferrari jaka fuszera odkręcasz 1 śrubkę i ustawiasz czy on poprawi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Praca jest o taka: :shock: aleeee... mam pytanie.

Co to jest? Przetarte? Niedomyte? Niedomalowane?

 

Obrazek

 

Zderzak źle spasowany i odstaje - belka do której jest mocowany jest pewnie szarpnięty w stronę silnika i dlatego bije po bokach ;)

 

Co do resztek past to powiem taki numer, że nie wiem co robił ten lakiernik, ale to jest po nim jakaś pasta niewiadomego pochodzenia, która nie dość że wżarła się we wszystkie uszczelki itp to i w rowki i szczeliny, gdzieniegdzie nawet ta pasta jest pod bezbarwnym :D Ipa, benzyna itp itd tego nie ruszyła z rowków. Co przemyłem i tak wychodzi, a wiadomo szczelin nie będę darł papierem bo wiadomo czym by się to skończyło. Zastanawia mnie czy deszcz mając jakby nie było odczyn kwaśny, nie wymyje tej pasty i tyle. No generalnie auto posiada kilka niedociągnięć, ale to głównie syf który poprzyklejał się do lakieru bazowego podczas aplikowania, a lakiernik potem wszystko ładnie przykrył bezbarwnym. No brak słów.

 

 

Co do trwałości pada CarPro jestem w szoku, najważniejsze to bardzo często go czyścić, robić przejazdy na jak wolniejszych obrotach, uważać na ranty i wystające elementy karoserii które mogły by go uszkodzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pracowałem póki co jeszcze na silverline i tam najniższy bieg przy minimalnym docisku z 900 obrotów pewnie schodzi na 600? Ciężko powiedzieć :)

Grunt to wolno, z głową i równo co by nie narobić fali.

Choć jak się przyjrzeć to drzwi kierowcy i tył był robiony.

Szpachla szpachla szpachla...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na prawdę super efekt... :good: Zdaje sobie sprawę jak ciężko musiałeś się naharować przy tym aucie - szacun :|

 

Dziwie się tylko Twojemu koledze, że odebrał takie auto od lakiernika, chyba był mocno po pijaku, stawiam na 3 promile, że nie zauważył :o;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do trwałości pada CarPro jestem w szoku, najważniejsze to bardzo często go czyścić

 

Czyścić go tak jak normalnego pada? Szczoteczka do zębów wystarczy? czy jakiś inny sposób?

 

Szczoteczka do zębów da radę ;) Najlepsze efekty ścinania są gdy bardzo często oczyszcza się pada - pod halogenem widać drobinki bezbarwnego jak go zapychają ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tego nie malował lakiernik tylko paterok... nie wpuściłbym go nawet na pomalowanie garażu...

W tym przypadku określenie lakiernik jest grubo na wyrost... uczniaki mają większe pojęcie o lakierowaniu...

Po Twojej pracy Astra ożyła mocno! Gratki :good:

Szkoda tylko, że jakość zdjęć trochę słaba...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

omg kto to malował?? :D na pewno nie lakiernik ;) to po pierwsze, po drugie na miejscu właściciela bym sie teraz modlił by fuszerka była tylko przy jakości pod względem wizualnym, a nie "technologicznym", choć widząc zdjęcia i pomijając kratery, morke i zmatowienia cudów bym sie nie spodziewał. źle położony lakier da o sobie znać dopiero za jakiś czas ;)

 

Robota wykonana przez Ciebie jest na poziomie :good: oby efekt pozostał na długo, bo przy takiej jakości lakierowania zapsuć go może dosłownie wszystko- rozpoczynając od pękania lakieru, odbarwiania przez odpryskiwanie i łuszczenie sie klaru..... tfu tfu oby nie :-]

 

pal licho gdyby ten malarz (taki tytuł to i tak dużo :-] ) malował tylko jeden element... ale całe auto.... wiecie jak to może wyglądac za jakiś czas ... :o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robota na czerwonym zawsze robi na mnie największe wrażenie - graty !

Robi wrażenie.

 

Opisz jeszcze trochę pracę z jeans'em - na całości nim jechałeś i zawsze z Menzerną 4000 jako poślizg ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie jeans padem pracowałem tam gdzie była płaska powierzchnia, na przetłoczeniach jeansem można sobie narobić ;) Tam gdzie jeans nie dał rady, wprawna ręka z klockiem i papierkami dała radę ogarnąć ten bałagan. SF4000 zawsze jako poślizg. Na poślizg najważniejsze to dać coś tłustego najmniej ściernego. Robiłem oczywiście testy na PF2500, ale ta pasta już coś tnie i w połączeniu z jeans padem robiła ciężki potem do ogarnięcia bałagan - niestety zdjęć z tego etapu nie mam.

 

Co do lakieru to myślę, że jakiś czas poleży, chociaż na dachu na stary lakier który miał już pęcherze położył nowy - czarny. Uwielbiam takie projekty właśnie, coś z niczego dojść do czegoś co cieszy potem oko ;)

 

Dziękuję za wasze opinie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obroty na CarPro najniższe, na futrze 1000, 3mie kręciłem do 1500 i wykańczałem coś koło 1200. Na niższych obrotach i przy wolniejszych przejazdach zauważyłem lepszą siłę cięcia i wykańczania pastami menzerna niż przy szybszych prędkościach i szybszych przejazdach - wiadomo związane to z kontrolą temperatury elementów nad którymi pracowałem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.