Pogodny Opublikowano 1 Czerwca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2013 Witam ponownie. Chciałbym podzielić się z wami krótką relacją, bo tylko nieco ponad 80 zdjęć... z etapów prac nad Astrą Coupe Bertone. Kolega podstawił do mnie samochód tydzień po tym, gdy odebrał go od lakiernika. Lakierowanie obejmowało cały samochód. Niestety robota spartolona. Źle przygotowana powierzchnia przed malowaniem, a raczej wcale nie przygotowana. Jak można na stary lakier posiadający miliony odprysków położyć nowy przez co widać dołki na lakierze? Jednak w tym kraju można Kolega odebrał samochód cały zrysowany i dość matowy po nieumiejętnych podejściach do polerowania przez lakiernika po czym jedyne co przychodziło mu na myśl, to oddanie auta komuś w dobre ręce, co by w choć minimalnym stopniu dopieścić i odratować fajne autko jakim jest Coupeta wyprodukowana przez zakłady Bertone we Włoszech. A jeszcze nie tak dawno jeździłem czarną bertoną i sentymet do tego auta jednak pozostał... Lista użytych preparatów/kosmetyków. Nadwozie i nadkola: - Piana z Marolexa - Pędzelki - IPA - Nielsen Chemicals Choice - Shiny Garage Strawbery - Trix - Prickbort MAC124 Kołpaki i opony: - Nielsen Brillance - Autoglym Super Resin Polish - Zymol Carbon Korekta lakieru z lampkami: - Silverline ( ale za jakiś czas wskoczy wymarzona EPL 11+ ) - Futro Wet Wet Look - Jeans pad z CarPro - Biały pad Flexipads - Żółty pad 3M - Czarny pad ProfiPolish - Menzerna FG500 PF2500 i SF4000 - Papierki wodne 2000 2500 i 3000 - IPA - Taśmy Schotch Pre Wash i mycie: - Piana z Marolexa - Shiny Garage Strawbery - Glinka zielona z CarPro - dwa wiadra rękawica z mikrofibry Nigrin Odżywienie i zabezpieczenie lakieru: - Lusso Revitalizing Creme - Zymol Carbon Szyby i tworzywa sztuszne z zewnątrz: - RainX - Sas Mikrofibry, aplikatory itp: - Valet PRO Large Blue Fluffy - Wet Wet Look Aladdin - Wet Wet Look Daimos - ProfiPolish Super Soft Red Line - Wet Wet Look Yellow Dragon - Wet Wet Look Sunny Czas na przedstawienie bohatera całego zamieszania... Lecę od razu z konkretami: Nieźle brud wypełnia defekty. Stan lakieru przeraził mnie po dokładnym wymyciu i inspekcji pod halogenem... Przygotowane futro z Wet weta,pady 3m i Profipolish muszą jeszcze poczekać... Dzielę maskę na pół... ... i zabawę zaczynamy od wyrównania lakieru oraz usunięcia "skórki pomarańczy" systemem CarPro. SF 4000 idealnie nadaje się do nadania poślizgu. Pierwszy przejazd jeans padem: Po kilku przejazdach jeans postanowiłem użyć wet wet looka na FG 500 Menzerny: A to wszystko po to aby pokazać jaki bałagan robi futro. Czyszczę futro, Ipa w dłoń i ścieram: A teraz podejście z PF2500 na żółtym 3M w celu pokazania jak ładnie na polishu idzie wyciągnąć bałagan po futrze, bez potrzeby przejazdu białym flexi, a to zapewne jest możliwe ze względu na średniej twardości lakier Oto co udało się uzyskać po 2 przejazdach: Korzystając z okazji, że jeszcze było widno, wyjechałem z garażu by pocykać kilka zdjęć: 50/50 i inne zdjęcia podczas prac nad autkiem. System CarPro robi robotę Bo lustro musi być 50/50 z przejazdem jeansem z CarPro 1sze podejście: A to już po drugim podejściu Lampy z tyłu zostały dopieszczone PF2500 na żółtym 3mie i finishu sf4000: Przed: ... tuż po: Zrobiłem też fotkę aby pokazać co robi jeden przejazd Autosolem na końcówce wydechu: Przed: Po: Po korekcie oczywiście dokładne mycie, osuszenie, IPA itp... Efekt po nałożeniu Lusso Revitalizing Creme i zabezpieczeniu woskiem Carbon Zymola: Pamiętacie? Teraz jest już tak : Kolega dziś odbierał autko, akurat pogoda nie dopisała, ale za to była okazja zrobić zdjęcia podczas kropelkowania Z osiągniętego efektu jestem bardzo zadowolony, kolega jeszcze bardziej Niestety zdjęcia robione telefonem i efekt na zdjęciach nie oddaje efektu jaki jest na żywo. Czas jaki poświęciłem pracując sam to ponad 75 godzin. Ale dla takich efektów warto Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaroLBN Opublikowano 1 Czerwca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2013 Pracy sporo, ale efekt konkretny! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dimmu Opublikowano 1 Czerwca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2013 Świetna robota! Nie to auto. Jeans CarPro jechałeś całość? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blaszczu Opublikowano 1 Czerwca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2013 Super - dałeś mu drugie życie i to dosłownie. Nie wiem jak można tak spartolić robotę - ja bym tego lakiernika za jaja powiesił Właściciel to powinien Cie po rękach całować za to co zrobiłeś Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciej.szkwarek Opublikowano 1 Czerwca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2013 Bardzo fajna robota zastanawia mnie jedynie fakt jak osoba która "malowała" to auto może się nazwać lakiernikiem... normalnie tragedia, niech ten człowiek zmieni profesję. PS. Emblematy na tyle bym wyrzucił bo tylko szpecą jak nie są przyklejone jak ori, i mam nadzieję że kolega ma jakąś felgę bo aż szkoda tak fajnym autem na stalusie jeździć PozdraVWiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bUrn Opublikowano 1 Czerwca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2013 Za taką fuszerę to lakiernik nie powinien brać kasy i jeszcze się modlić by go kolega nie pozwał czy coś. Na szczęście są ludzie tacy jak ty, którzy potrafią czynić cuda Świetna robota! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zybercik Opublikowano 1 Czerwca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2013 Praca jest o taka: aleeee... mam pytanie. Co to jest? Przetarte? Niedomyte? Niedomalowane? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 1 Czerwca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2013 Pogodny, wiesz może ile malarz skasował kolegę za robotę? Przetarte? Niedomyte? Niedomalowane? Pewnie obdarte. Widać że belka zderzaka trochę wbita do środka automatycznie wypycha zderzak ze ślizgu - typowe dla astry Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bodi7 Opublikowano 1 Czerwca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2013 Zderzak źle spasowany , z tyłu z resztom też [ Dodano: 1 Czerwiec 2013, 19:19 ] Za taką fuszerę to lakiernik nie powinien brać kasy i jeszcze się modlić by go kolega nie pozwał czy coś.Na szczęście są ludzie tacy jak ty, którzy potrafią czynić cuda Świetna robota! podejrzewam , że po taniości było robione , to i fuszerka... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
damiann88 Opublikowano 1 Czerwca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2013 Pogodny, jak wyglądał jeans pad z CarPro po całym aucie? Mocno zmęczony? Ile według Ciebie można nim zrobić aut (całych)? No i świetna robota elegancko auto odżyło Tylko przydało by się domyć rowki z resztek pasty Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qbejs Opublikowano 1 Czerwca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2013 Ja używam jeans pada od flexipads i zrobił już cztery auta. Na piątym zaczyna już powoli się kończyć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maxior Opublikowano 1 Czerwca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2013 Zderzak źle spasowany , z tyłu z resztom też [ Dodano: 1 Czerwiec 2013, 19:19 ] Za taką fuszerę to lakiernik nie powinien brać kasy i jeszcze się modlić by go kolega nie pozwał czy coś.Na szczęście są ludzie tacy jak ty, którzy potrafią czynić cuda Świetna robota! podejrzewam , że po taniości było robione , to i fuszerka... kolego to jest opel a nie ferrari jaka fuszera odkręcasz 1 śrubkę i ustawiasz czy on poprawi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pogodny Opublikowano 1 Czerwca 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2013 Praca jest o taka: aleeee... mam pytanie.Co to jest? Przetarte? Niedomyte? Niedomalowane? Obrazek Zderzak źle spasowany i odstaje - belka do której jest mocowany jest pewnie szarpnięty w stronę silnika i dlatego bije po bokach Co do resztek past to powiem taki numer, że nie wiem co robił ten lakiernik, ale to jest po nim jakaś pasta niewiadomego pochodzenia, która nie dość że wżarła się we wszystkie uszczelki itp to i w rowki i szczeliny, gdzieniegdzie nawet ta pasta jest pod bezbarwnym Ipa, benzyna itp itd tego nie ruszyła z rowków. Co przemyłem i tak wychodzi, a wiadomo szczelin nie będę darł papierem bo wiadomo czym by się to skończyło. Zastanawia mnie czy deszcz mając jakby nie było odczyn kwaśny, nie wymyje tej pasty i tyle. No generalnie auto posiada kilka niedociągnięć, ale to głównie syf który poprzyklejał się do lakieru bazowego podczas aplikowania, a lakiernik potem wszystko ładnie przykrył bezbarwnym. No brak słów. Co do trwałości pada CarPro jestem w szoku, najważniejsze to bardzo często go czyścić, robić przejazdy na jak wolniejszych obrotach, uważać na ranty i wystające elementy karoserii które mogły by go uszkodzić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Geniusz Opublikowano 1 Czerwca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2013 super robota i efekty Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szymekk Opublikowano 1 Czerwca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2013 Na jakich obrotach car pro? Co do odpryskow po lakiernikow to raczej oczka tluszczowe jesli na calym aucie;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pogodny Opublikowano 1 Czerwca 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2013 Pracowałem póki co jeszcze na silverline i tam najniższy bieg przy minimalnym docisku z 900 obrotów pewnie schodzi na 600? Ciężko powiedzieć Grunt to wolno, z głową i równo co by nie narobić fali. Choć jak się przyjrzeć to drzwi kierowcy i tył był robiony. Szpachla szpachla szpachla... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
damiann88 Opublikowano 1 Czerwca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2013 Co do trwałości pada CarPro jestem w szoku, najważniejsze to bardzo często go czyścić Czyścić go tak jak normalnego pada? Szczoteczka do zębów wystarczy? czy jakiś inny sposób? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
g.pajak Opublikowano 1 Czerwca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2013 Na prawdę super efekt... Zdaje sobie sprawę jak ciężko musiałeś się naharować przy tym aucie - szacun Dziwie się tylko Twojemu koledze, że odebrał takie auto od lakiernika, chyba był mocno po pijaku, stawiam na 3 promile, że nie zauważył Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pogodny Opublikowano 1 Czerwca 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2013 Co do trwałości pada CarPro jestem w szoku, najważniejsze to bardzo często go czyścić Czyścić go tak jak normalnego pada? Szczoteczka do zębów wystarczy? czy jakiś inny sposób? Szczoteczka do zębów da radę Najlepsze efekty ścinania są gdy bardzo często oczyszcza się pada - pod halogenem widać drobinki bezbarwnego jak go zapychają Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miHoo79 Opublikowano 1 Czerwca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2013 Tego nie malował lakiernik tylko paterok... nie wpuściłbym go nawet na pomalowanie garażu... W tym przypadku określenie lakiernik jest grubo na wyrost... uczniaki mają większe pojęcie o lakierowaniu... Po Twojej pracy Astra ożyła mocno! Gratki Szkoda tylko, że jakość zdjęć trochę słaba... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
uri90 Opublikowano 1 Czerwca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2013 omg kto to malował?? na pewno nie lakiernik to po pierwsze, po drugie na miejscu właściciela bym sie teraz modlił by fuszerka była tylko przy jakości pod względem wizualnym, a nie "technologicznym", choć widząc zdjęcia i pomijając kratery, morke i zmatowienia cudów bym sie nie spodziewał. źle położony lakier da o sobie znać dopiero za jakiś czas Robota wykonana przez Ciebie jest na poziomie oby efekt pozostał na długo, bo przy takiej jakości lakierowania zapsuć go może dosłownie wszystko- rozpoczynając od pękania lakieru, odbarwiania przez odpryskiwanie i łuszczenie sie klaru..... tfu tfu oby nie pal licho gdyby ten malarz (taki tytuł to i tak dużo ) malował tylko jeden element... ale całe auto.... wiecie jak to może wyglądac za jakiś czas ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artih Opublikowano 1 Czerwca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2013 Robota na czerwonym zawsze robi na mnie największe wrażenie - graty ! Robi wrażenie. Opisz jeszcze trochę pracę z jeans'em - na całości nim jechałeś i zawsze z Menzerną 4000 jako poślizg ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pogodny Opublikowano 2 Czerwca 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2013 Generalnie jeans padem pracowałem tam gdzie była płaska powierzchnia, na przetłoczeniach jeansem można sobie narobić Tam gdzie jeans nie dał rady, wprawna ręka z klockiem i papierkami dała radę ogarnąć ten bałagan. SF4000 zawsze jako poślizg. Na poślizg najważniejsze to dać coś tłustego najmniej ściernego. Robiłem oczywiście testy na PF2500, ale ta pasta już coś tnie i w połączeniu z jeans padem robiła ciężki potem do ogarnięcia bałagan - niestety zdjęć z tego etapu nie mam. Co do lakieru to myślę, że jakiś czas poleży, chociaż na dachu na stary lakier który miał już pęcherze położył nowy - czarny. Uwielbiam takie projekty właśnie, coś z niczego dojść do czegoś co cieszy potem oko Dziękuję za wasze opinie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artih Opublikowano 2 Czerwca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2013 Dzięki za opis. Obroty zawsze dawałeś do 1000 max ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pogodny Opublikowano 2 Czerwca 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2013 Obroty na CarPro najniższe, na futrze 1000, 3mie kręciłem do 1500 i wykańczałem coś koło 1200. Na niższych obrotach i przy wolniejszych przejazdach zauważyłem lepszą siłę cięcia i wykańczania pastami menzerna niż przy szybszych prędkościach i szybszych przejazdach - wiadomo związane to z kontrolą temperatury elementów nad którymi pracowałem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się