JacekKu Opublikowano 27 Maja 2013 Zgłoś Opublikowano 27 Maja 2013 Witam Chciałem Was zapytać o poradę. Jestem użytkownikiem rocznej Hondy Accord (służbowa...). Kolor grafitowy. Samochód nigdy nie myty na szczotach, myję go sam na bezdotyku na BP, dbam jak o swój. Jednak jak już zdążyłem się sam przekonać Honda ma bardzo miękki lakier. No i po roku użytkowania, pomimo, że dbam o nią to na całej karoserii są widoczne koliste swirle, nieduże i widoczen w słońcu, ale są. Myślę, że jest to wynik wycierania do sucha samochodu przeze mnie mikrofibrą , delikatnie ale jednak… oraz zwalania śniegu z samochodu szczotką itp…. No ale co innego zrobić jak rano samochód zasypany na parkingu ... Dodatkowo bez mojej wiedzy , samochód został odśnieżony przy ostatnich obfitych opadach śniegu w marcu łopatą do śniegu … stało się… niemniej jednak po tym zabiegu na masce oraz na tylnej klapie są dosyć głębokie rysy, ale myślę, że do wyprowadzenia... Widziałem na blogu detailer.pl artykuł właśnie o CZARNEJ HONDZIE, czyli kolorze zbliżonym do mojego i tam koledzy fachowcy bardzo się męczyli z jej wyprowadzeniem W związku z tym mam do Was następujące pytania: 1. Jestem nowicjuszem w polerowaniu, na etapie wyboru polerki (w życiu nigdy nie polerowałem samochodu, nie mam dwóch lewych rąk) i będzie to prawdopodobnie K2 lub Graphite (Lara fajna ale przydroga). Do tego zakupię Flexipady biały, żółty i pomarańczowy oraz Menzernę 500 /2500 i 4000 2. Samochód firmowy więc nie mogę nic spartolić... ew jak nic z tym nie zrobię to będę musiał pokryć koszty naprawy maski i klapy 3. Pytanie zasadnicze czy jak na pierwszą robotę poradzę sobie z Hondą ? 4. Jeśli tak to czy porysowaną maskę zacząć od 500 na białym padzie a potem pomarańczowy / 2500 aż do żółtego/4000 a resztę elementów nadwozia z małymi w sumie swirlami oblecieć jedynie pomarańczowym/2500 i/lub tylko żółtym/4000 ? 5. Czy zaniechać mojego pomysłu naprawy samodzielnej i zwrócić się do kogoś doświadczonego z Forum o pomoc, ale wówczas nie kupię polerki i nie będę miał sprzętu na własny samochód bo taka operacja będzie pewnie kosztować kilkaset złotych … czyli słabo.... Chciałem dzisiaj zrobić zdjęcia samochodu i rys, ale pada więc lipa. Załączam starsze zdjęcie poglądowe samochodu z zeszłego roku Dziękuję za Wasze porady
Pavlik Opublikowano 27 Maja 2013 Zgłoś Opublikowano 27 Maja 2013 5. Czy zaniechać mojego pomysłu naprawy samodzielnej i zwrócić się do kogoś doświadczonego z Forum o pomoc, ale wówczas nie kupię polerki i nie będę miał sprzętu na własny samochód bo taka operacja będzie pewnie kosztować kilkaset złotych … czyli słabo... to... albo kup maszynę DA i do dzieła
Pavlik Opublikowano 27 Maja 2013 Zgłoś Opublikowano 27 Maja 2013 np. Ale licz się z dodatkowym wydatkiem na talerze oporowe, zapomnij również o tym, że ogarniesz całe autko jednym padem, jedną fibrą itp. itd. całość daje całkiem niezłą sumkę
Moderator Eryczek Opublikowano 27 Maja 2013 Moderator Zgłoś Opublikowano 27 Maja 2013 JacekKu, zacznę od tego że lakier w Accordzie jest raczej z tych miękkich więc bez stresu. Jeśli chodzi o maszynę to DA dużo nie zdziałasz, tylko sobie trochę lakier pomiziasz - chyba że masz baaaaardzo dużo czasu i zapału . Ja od takiej zaczynałem i po niespełna roku... - polecam rotację + biały BP Flexipadsa. Padów Flexipads nie używałem. Moja wypracowana kombinacja padów i past to: - pomarańczowy Scholl + Scholl S3Gold - żółty 3M + Menzerna 2000 / 2500 - niebieski 3M + Scholl S30+ / Menzerna 4000 - czarny WWL / czarny 3M + cleaner Koncepcję super twardych, tnących padów, radzę porzucić na samym wstępie przy tym lakierze Oddanie auta komuś bardziej doświadczonemu "do zrobienia" to oczywiście dobry pomysł ale pozbawi Cię wiele frajdy więc...
Pavlik Opublikowano 27 Maja 2013 Zgłoś Opublikowano 27 Maja 2013 Eryczek, właśnie w trosce o ten miękki lakier nowicjusza, polecam DA.
kubik Opublikowano 27 Maja 2013 Zgłoś Opublikowano 27 Maja 2013 DA na miękkim lakierze sobie radzi,obroty na 6,docisk żeby nie zatrzymało talerza i idzie aż miło
Moderator Eryczek Opublikowano 27 Maja 2013 Moderator Zgłoś Opublikowano 27 Maja 2013 Pavlik, kubik, może faktycznie macie rację i etap DA trzeba zaliczyć
zegarek Opublikowano 27 Maja 2013 Zgłoś Opublikowano 27 Maja 2013 Eryczek, dasa zwykłego miałeś co? Nie porównuj tych słabych maszyn do mocnych Lare, Kraussa, bo byś się zdziwił co potrafią zrobić z hondowskim lakierem. Jak trafi na sticky paint, to rotacją się skicha. Poniżej japończyk, DA po dwóch przejazdach PF2500
JacekKu Opublikowano 28 Maja 2013 Autor Zgłoś Opublikowano 28 Maja 2013 No a w domu jeszcze prywatna Avensis 2004 No to mam poważny zgryz czy DA/rotacja ? Z drugiej strony nie rozumiem jednej rzeczy Np EPL-42 jest opisana jako dual action i w opisie jest napisane, że poza klasycznym ruchem rotacyjnym wykonuje również oscylacyjny. Czym zatem różni się ruch rotacyjny w EPL-42 od np zwykłej polerki roatacyjnej K2 Pro ? Czy jest jakiś przełącznik w EPL do zmainy trybu ? Jestem z Pawłem umówiony na oględziny i obejrzenie maszyn Tak czy tak nawet jakbym kupił rotację to nie jechać menzerna/flexipad 500/biały? tylko zacząć np pomarańcz/2500 zółty lub czarny /4000 ? No właśnie tej frajdy by mi zabrakło jakby ktoś mi to zrobił, ale z drugije strony nie mogę spierniczyć....
adr_ad Opublikowano 28 Maja 2013 Zgłoś Opublikowano 28 Maja 2013 Tak czy tak nawet jakbym kupił rotację to nie jechać menzerna/flexipad 500/biały? tylko zacząć np pomarańcz/2500 zółty lub czarny /4000 ? Możesz jak najbardziej, dwa przejazdy nikomu nie zaszkodzą. Kombinacja padów i past to jedno, a drugie o wile ważniejsze to praca maszyną (docisk, prędkość obrotowa etc.). Z drugiej strony jest to miarę nowy lakier, miękki, bez większych uszkodzeń dlatego rozsądne wydaję się zacząć od pasty/pada średniej mocy.
JacekKu Opublikowano 28 Maja 2013 Autor Zgłoś Opublikowano 28 Maja 2013 Jasne czyli np pojechac mocniej tylko w miejscu tych rys na masce. Co do prędkości to rozprowadzam pastę na 1 a potem zwiekszam do 1500 obr ? (nie wiem jaki to bieg)
JacekKu Opublikowano 17 Stycznia 2014 Autor Zgłoś Opublikowano 17 Stycznia 2014 Witam chciałem Was jeszcze dopytać w temacie wosku tudzież innego specyfiku, który by nieco ożywił ten czarny lakier Hondy, który jest nieco matowy. Samochód słuzbowy więc oczekiwana inwestycja raczej minimalna. Mam coli 476 w domu , ale to chyba nie ożywi w wystarczający sposób lakieru ? Może coś tańszego z BP byście doradzili ? Pozdrawiam
Fancivi Opublikowano 17 Stycznia 2014 Zgłoś Opublikowano 17 Stycznia 2014 AIO Cherry Glaze jak sluzbowy samochod
JacekKu Opublikowano 17 Stycznia 2014 Autor Zgłoś Opublikowano 17 Stycznia 2014 Dbam o niego jak o własny, ale no wiadomo ... Kupię to gdzieś "po sklepach" czy przez net raczej ?
g.pajak Opublikowano 17 Stycznia 2014 Zgłoś Opublikowano 17 Stycznia 2014 AIO Cherry Glaze jak sluzbowy samochod Samochód słuzbowy więc oczekiwana inwestycja raczej minimalna. A dlaczego, ze jeśli służbowy to ma mieć gożej Przecież jeździ pewnie więcej niż prywatny Po taniości: można plakiem z zewnątrz przelecieć
JacekKu Opublikowano 17 Stycznia 2014 Autor Zgłoś Opublikowano 17 Stycznia 2014 Jeździ zdecydowanie więcej niż prywatny to fakt
sardzent Opublikowano 17 Stycznia 2014 Zgłoś Opublikowano 17 Stycznia 2014 Byc moze czlowiek pracuje w porzadnej firmie i maja program wykupu aut po okresie leasingu ... znaczaco podnosi poziom dbania o flote ;-)
JacekKu Opublikowano 17 Stycznia 2014 Autor Zgłoś Opublikowano 17 Stycznia 2014 I tak jej nie kupię pewnie bo wyjdzie za drogo niemniej taki już po prostu jestem...
Moderator Eryczek Opublikowano 17 Stycznia 2014 Moderator Zgłoś Opublikowano 17 Stycznia 2014 Przeczytałem swoje posty sprzed pół roku z tego tematu... No więc chciałbym odszczekać wszystko co pisałem o maszynach DA. DU rules!!!
Chat Opublikowano 17 Stycznia 2014 Zgłoś Opublikowano 17 Stycznia 2014 Witamchciałem Was jeszcze dopytać w temacie wosku tudzież innego specyfiku, który by nieco ożywił ten czarny lakier Hondy, który jest nieco matowy. Samochód słuzbowy więc oczekiwana inwestycja raczej minimalna. Mam coli 476 w domu , ale to chyba nie ożywi w wystarczający sposób lakieru ? Może coś tańszego z BP byście doradzili ? Pozdrawiam Auto Finesse Tripple, na tym lakierze będzie bardzo dobrze, a i wydatek nieduży.
JacekKu Opublikowano 17 Stycznia 2014 Autor Zgłoś Opublikowano 17 Stycznia 2014 Przeczytałem swoje posty sprzed pół roku z tego tematu... No więc chciałbym odszczekać wszystko co pisałem o maszynach DA.DU rules!!! Czyli DA do bani np EPL-42 ? Rotacja jednak ? Bo znajomy mi bardzo polecał DA
g.pajak Opublikowano 17 Stycznia 2014 Zgłoś Opublikowano 17 Stycznia 2014 Czyli DA do bani np EPL-42 ? Rotacja jednak ? Bo znajomy mi bardzo polecał DA Raczej wręcz przeciwnie! DA do miękkiej Hondy będzie jak znalazł. Te którą wymieniłeś, to bardzo dobry wybór (Nie mylić z EPL-41)
JacekKu Opublikowano 17 Stycznia 2014 Autor Zgłoś Opublikowano 17 Stycznia 2014 Bo mam jeszcze miękką avensis ....
Chat Opublikowano 17 Stycznia 2014 Zgłoś Opublikowano 17 Stycznia 2014 Przeczytałem swoje posty sprzed pół roku z tego tematu... No więc chciałbym odszczekać wszystko co pisałem o maszynach DA.DU rules!!! Czyli DA do bani np EPL-42 ? Rotacja jednak ? Bo znajomy mi bardzo polecał DA Za pomocą EPL-41 i past sholl'a oblecieliśmy całą grande vitarę kolegi - również miękki lakier. Efekty bardzo pozytywne.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się