Jump to content

Honda Accord - zasadnicze pytanie początkującego


Recommended Posts

Witam

Chciałem Was zapytać o poradę.

Jestem użytkownikiem rocznej Hondy Accord (służbowa...). Kolor grafitowy. Samochód nigdy nie myty na szczotach, myję go sam na bezdotyku na BP, dbam jak o swój.

Jednak jak już zdążyłem się sam przekonać Honda ma bardzo miękki lakier.

No i po roku użytkowania, pomimo, że dbam o nią to na całej karoserii są widoczne koliste swirle, nieduże i widoczen w słońcu, ale są.

Myślę, że jest to wynik wycierania do sucha samochodu przeze mnie mikrofibrą :cry: , delikatnie ale jednak… oraz zwalania śniegu z samochodu szczotką itp…. No ale co innego zrobić jak rano samochód zasypany na parkingu ...

 

Dodatkowo bez mojej wiedzy :zly: , samochód został odśnieżony przy ostatnich obfitych opadach śniegu w marcu łopatą do śniegu :shock: … stało się… :cry: niemniej jednak po tym zabiegu na masce oraz na tylnej klapie są dosyć głębokie rysy, ale myślę, że do wyprowadzenia...

Widziałem na blogu detailer.pl artykuł właśnie o CZARNEJ HONDZIE, czyli kolorze zbliżonym do mojego i tam koledzy fachowcy bardzo się męczyli z jej wyprowadzeniem

W związku z tym mam do Was następujące pytania:

 

1. Jestem nowicjuszem w polerowaniu, na etapie wyboru polerki (w życiu nigdy nie polerowałem samochodu, nie mam dwóch lewych rąk) i będzie to prawdopodobnie K2 lub Graphite (Lara fajna ale przydroga). Do tego zakupię Flexipady biały, żółty i pomarańczowy oraz Menzernę 500 /2500 i 4000

 

2. Samochód firmowy więc nie mogę nic spartolić... ew jak nic z tym nie zrobię to będę musiał pokryć koszty naprawy maski i klapy

 

3. Pytanie zasadnicze czy jak na pierwszą robotę poradzę sobie z Hondą ?

 

4. Jeśli tak to czy porysowaną maskę zacząć od 500 na białym padzie a potem pomarańczowy / 2500 aż do żółtego/4000 a resztę elementów nadwozia z małymi w sumie swirlami oblecieć jedynie pomarańczowym/2500 i/lub tylko żółtym/4000 ?

 

5. Czy zaniechać mojego pomysłu naprawy samodzielnej i zwrócić się do kogoś doświadczonego z Forum o pomoc, ale wówczas nie kupię polerki i nie będę miał sprzętu na własny samochód bo taka operacja będzie pewnie kosztować kilkaset złotych … czyli słabo....

 

Chciałem dzisiaj zrobić zdjęcia samochodu i rys, ale pada więc lipa. Załączam starsze zdjęcie poglądowe samochodu z zeszłego roku

 

img7164c.jpg

 

Dziękuję za Wasze porady

Link to comment
Share on other sites

5. Czy zaniechać mojego pomysłu naprawy samodzielnej i zwrócić się do kogoś doświadczonego z Forum o pomoc, ale wówczas nie kupię polerki i nie będę miał sprzętu na własny samochód bo taka operacja będzie pewnie kosztować kilkaset złotych … czyli słabo...

to...

 

albo kup maszynę DA i do dzieła :song:

Link to comment
Share on other sites

np. ;)

Ale licz się z dodatkowym wydatkiem na talerze oporowe, zapomnij również o tym, że ogarniesz całe autko jednym padem, jedną fibrą itp. itd. całość daje całkiem niezłą sumkę :song:

Link to comment
Share on other sites

  • Moderator

JacekKu, zacznę od tego że lakier w Accordzie jest raczej z tych miękkich więc bez stresu.

Jeśli chodzi o maszynę to DA dużo nie zdziałasz, tylko sobie trochę lakier pomiziasz - chyba że masz baaaaardzo dużo czasu i zapału :P . Ja od takiej zaczynałem i po niespełna roku... - polecam rotację + biały BP Flexipadsa.

Padów Flexipads nie używałem. Moja wypracowana kombinacja padów i past to:

- pomarańczowy Scholl + Scholl S3Gold

- żółty 3M + Menzerna 2000 / 2500

- niebieski 3M + Scholl S30+ / Menzerna 4000

- czarny WWL / czarny 3M + cleaner

 

Koncepcję super twardych, tnących padów, radzę porzucić na samym wstępie przy tym lakierze ;)

 

Oddanie auta komuś bardziej doświadczonemu "do zrobienia" to oczywiście dobry pomysł ale pozbawi Cię wiele frajdy więc... :thumbdown:

Link to comment
Share on other sites

Eryczek, dasa zwykłego miałeś co? :)

Nie porównuj tych słabych maszyn do mocnych Lare, Kraussa, bo byś się zdziwił co potrafią zrobić z hondowskim lakierem.

 

Jak trafi na sticky paint, to rotacją się skicha.

 

Poniżej japończyk, DA po dwóch przejazdach PF2500 :kox:

 

f50.jpg

Link to comment
Share on other sites

No a w domu jeszcze prywatna Avensis 2004 :mrgreen:

 

No to mam poważny zgryz czy DA/rotacja ?

 

Z drugiej strony nie rozumiem jednej rzeczy

Np EPL-42 jest opisana jako dual action i w opisie jest napisane, że poza klasycznym ruchem rotacyjnym wykonuje również oscylacyjny. Czym zatem różni się ruch rotacyjny w EPL-42 od np zwykłej polerki roatacyjnej K2 Pro ?

Czy jest jakiś przełącznik w EPL do zmainy trybu ?

 

Jestem z Pawłem umówiony na oględziny i obejrzenie maszyn

 

Tak czy tak nawet jakbym kupił rotację to nie jechać menzerna/flexipad

 

500/biały?

 

tylko zacząć np

pomarańcz/2500

zółty lub czarny /4000 ?

 

No właśnie tej frajdy by mi zabrakło jakby ktoś mi to zrobił, ale z drugije strony nie mogę spierniczyć....

Link to comment
Share on other sites

Tak czy tak nawet jakbym kupił rotację to nie jechać menzerna/flexipad

 

500/biały?

 

tylko zacząć np

pomarańcz/2500

zółty lub czarny /4000 ?

 

Możesz jak najbardziej, dwa przejazdy nikomu nie zaszkodzą. Kombinacja padów i past to jedno, a drugie o wile ważniejsze to praca maszyną (docisk, prędkość obrotowa etc.).

Z drugiej strony jest to miarę nowy lakier, miękki, bez większych uszkodzeń dlatego rozsądne wydaję się zacząć od pasty/pada średniej mocy.

Link to comment
Share on other sites

Jasne czyli np pojechac mocniej tylko w miejscu tych rys na masce.

Co do prędkości to rozprowadzam pastę na 1 a potem zwiekszam do 1500 obr ? (nie wiem jaki to bieg)

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Witam

chciałem Was jeszcze dopytać w temacie wosku tudzież innego specyfiku, który by nieco ożywił ten czarny lakier Hondy, który jest nieco matowy.

Samochód słuzbowy więc oczekiwana inwestycja raczej minimalna. Mam coli 476 w domu , ale to chyba nie ożywi w wystarczający sposób lakieru ?

 

Może coś tańszego z BP byście doradzili ?

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

AIO Cherry Glaze jak sluzbowy samochod
Samochód słuzbowy więc oczekiwana inwestycja raczej minimalna.

 

A dlaczego, ze jeśli służbowy to ma mieć gożej :dontknow::shock: Przecież jeździ pewnie więcej niż prywatny ;)

 

Po taniości: można plakiem z zewnątrz przelecieć :P

Link to comment
Share on other sites

Witam

chciałem Was jeszcze dopytać w temacie wosku tudzież innego specyfiku, który by nieco ożywił ten czarny lakier Hondy, który jest nieco matowy.

Samochód słuzbowy więc oczekiwana inwestycja raczej minimalna. Mam coli 476 w domu , ale to chyba nie ożywi w wystarczający sposób lakieru ?

Może coś tańszego z BP byście doradzili ?

Pozdrawiam

 

Auto Finesse Tripple,

na tym lakierze będzie bardzo dobrze, a i wydatek nieduży.

Link to comment
Share on other sites

Przeczytałem swoje posty sprzed pół roku z tego tematu... No więc chciałbym odszczekać wszystko co pisałem o maszynach DA.

DU rules!!! :mrgreen:

 

Czyli DA do bani np EPL-42 ? Rotacja jednak ? Bo znajomy mi bardzo polecał DA

Link to comment
Share on other sites

Czyli DA do bani np EPL-42 ? Rotacja jednak ? Bo znajomy mi bardzo polecał DA

 

Raczej wręcz przeciwnie! ;) DA do miękkiej Hondy będzie jak znalazł. Te którą wymieniłeś, to bardzo dobry wybór :good: (Nie mylić z EPL-41)

Link to comment
Share on other sites

Przeczytałem swoje posty sprzed pół roku z tego tematu... No więc chciałbym odszczekać wszystko co pisałem o maszynach DA.

DU rules!!! :mrgreen:

 

Czyli DA do bani np EPL-42 ? Rotacja jednak ? Bo znajomy mi bardzo polecał DA

 

Za pomocą EPL-41 i past sholl'a oblecieliśmy całą grande vitarę kolegi - również miękki lakier. Efekty bardzo pozytywne.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.