pabloo1033 Opublikowano 26 Lipca 2015 Zgłoś Opublikowano 26 Lipca 2015 Udało mi się usunąć koliste zarysowania, zmatowienie lakieru przy pomocy DA 8mm futra pro wool i Koch Chemie Heavy Cut. Następnie FF3000 na średniej gąbce i cleaner na finiszowej. Jednak przy dokładnej inspekcji w niektórych miejscach widać proste ryski(o wiele płytsze niż przed korektą)jednak denerwujące. Bezpośrednio po korekcie ich po prostu nie zauważyłem (zmęczenie, lakier srebrny metalik). Jak się z nimi rozprawić? Ciąć jeszcze przy pomocy Koch Chemie Heavy Cut?
qob Opublikowano 27 Lipca 2015 Zgłoś Opublikowano 27 Lipca 2015 pabloo1033, nie, zastosuj coś pomiędzy HC, a FF3000. Zrobiłeś za duży przeskok i stad Twój problem.
rryba Opublikowano 27 Lipca 2015 Zgłoś Opublikowano 27 Lipca 2015 chce po raz pierwszy podejsc do korekcji lakieru na mojej hondzie , fundusze pozwalaja tylko na rotacje , a wiem ze lakier jest strasznie miekki jak to w hondzie . jakie pady i pasty byscie polecili ? lakier jest dosc zmeczony ale i jak na pierwszy raz bede zadowolony nawet z usuniecia tylko małych rys i hologramow . myslalem zeby nie zastosowac cuttingu ale raczej czegosc srednio tnacego i wykonczyc na jakis meikkich padach , wiecej roboty ale dobro lakieru jest priorytetem , co sadzicie ? Prosze o rady
boT Opublikowano 27 Lipca 2015 Zgłoś Opublikowano 27 Lipca 2015 Megs 105+FP Twardy ,po rozgrzaniu jest calkiem miekki , do tego megs 205 na jakis finish np czarny z Nata . A jesli jeszcze delikatniej chcesz to np. Koch Chemie 8,02 HEAVY CUT 250ml Pad z FP Bialy ,a do tego Koch Chemie HOCHGLANZ-ANTIHOLOGRAM 250ml Pad czarny z Nata W tym drugim przypadku masz taniej pasty bo male pojemności sa dostepne Jeszcze tak sie zapytam napisaleś ''fundusze pozwalaja tylko na rotacje'' a przecież maszyna DA jest lepsza dla poczatkujacego Detailera i tansza do wyrwania
rryba Opublikowano 27 Lipca 2015 Zgłoś Opublikowano 27 Lipca 2015 nie widzialem zeby maszyna DA byla gdzies taniej od tanich rotacji polecanych na forum np. k2 , wolał bym nie uzywac mocno sciernego specyfiku , mozna jakos to zastapic ?
pabloo1033 Opublikowano 27 Lipca 2015 Zgłoś Opublikowano 27 Lipca 2015 Jaka pasta pomiędzy Heavy Cut a FF3000 będzie najlepsza pod DA? Choć myślałem że 2 etapy wystarczą.
Misior1993 Opublikowano 27 Lipca 2015 Zgłoś Opublikowano 27 Lipca 2015 Menzerka 2100/2500. KOCH Haevy cut ma to do siebie ze jak go dobrze wypracujesz to zostawia piekny połysk poniewaz jest pastą w ktorej wystepuje rozpad ziarna. Zdarza mi sie robić tak ze ostatni przejazd heavy cutem robie na padzie srednim (polish) zamiast ba białym(cutting) i wypracowuje go do samego konca. Efekt jest taki ze w polączeniu z maszyną DA nie musze juz poprawiac antihologramem:)
boT Opublikowano 27 Lipca 2015 Zgłoś Opublikowano 27 Lipca 2015 Patrzylm ceny maszyn DA: Krauss ,Lare ,Meguiars to wychodzi 900 zl maxymalnie zalyzy od modelu wiadomo Rupes znajdzie sie i z 2k , z rotacji takze mozemy kupic w tej cenie, osobiscie na moje prace uzywam Makity 9227cb za 1100zl. Ale mniejsza z tym jesli sie myle no to trudno moge byc w bledzie ;p
Misior1993 Opublikowano 27 Lipca 2015 Zgłoś Opublikowano 27 Lipca 2015 Orbitala kraussa mozna juz kupic za 550zl . Na poczatek w zupelnosci wystarczy.
budrys Opublikowano 28 Lipca 2015 Zgłoś Opublikowano 28 Lipca 2015 Witam, jestem w trakcie polerki mam kilka pytań. Jadę teraz fg400 na białym flexi i strasznie rzuca mi rotacją. Próbowałem już więcej/mniej pasty. Najlepiej jakbym zrobił całe auto białym 80mm. Dlaczego tak się dzieje ? Jak skończę to resztki fg400 wymyć IPA czy do razu polerować ff3000 ? Na razie szału nie ma. Schodzą płytkie rysy a na ich miejsce powstają hologramy, mam nadzieję, że ff3000 to wyprowadzę.
sardzent Opublikowano 28 Lipca 2015 Zgłoś Opublikowano 28 Lipca 2015 @budrys ... przeczytaj kilka postow powyzej ... zbyt duzy skok "zrobisz"cos posredniego ~2000 pomiedzy
budrys Opublikowano 28 Lipca 2015 Zgłoś Opublikowano 28 Lipca 2015 @budrys ... przeczytaj kilka postow powyzej ... zbyt duzy skok "zrobisz"cos posredniego ~2000 pomiedzy Nie mam czasu robić trzy etapową korektę zwłaszcza. Lakier Opla powinien nie najgorzej wyjść dwuetapowo. Hologramy mam po fg400. Natomiast chciałem tylko spytać czy biały pad Flexi w połączeniu z fg400 powoduje taką nerwową pracę maszyny ?
epyck Opublikowano 28 Lipca 2015 Zgłoś Opublikowano 28 Lipca 2015 Co wy macie z tym polishem ze koniecznie musi byc. Otoz wcale nie musi. Jak jest dobrze zrobione to nie potrzeba!!!!! Dodane po 2 minutach 43 sekundach: Co do nerwowej pracy to zwolnij troche obroty i zrob mniejszy docisk i nei bedzie skakac. Trzeba sie troche wczuc w maszyne i wiedziec kiedy trzeba zluzowac a kiedy docisnac. Kwestia doswiadczenia . To nie kwestia bialego firmy pada ani pasty. Po prostu na twardym padzie maszyna ma wieksza tenedncje to takich zachowan.
budrys Opublikowano 28 Lipca 2015 Zgłoś Opublikowano 28 Lipca 2015 Po prostu na twardym padzie maszyna ma wieksza tenedncje to takich zachowan. Ok. Maska szła nie źle. Gorzej właśnie z powierzchniami bocznymi.
Qub@ Opublikowano 28 Lipca 2015 Zgłoś Opublikowano 28 Lipca 2015 Maszyna podskakuje głownie przez brudny, zapchany pad, konieczne jest czyszczenie. Dlatego często podkreśłam, że warto posiadac więcej padów do "cięcia". Jeden do prania, drugi już schnie, trzecim lecisz z koksem
Kamiloski Opublikowano 5 Sierpnia 2015 Zgłoś Opublikowano 5 Sierpnia 2015 Witam. Przymierzam sie do swojej pierwszej polerki. Czy jest sens przeleciec cale auto menzerna 4000 na padzie finishujacym ? Poprawi sie look ? Jako ze nigdy nie miałem polerki w reku nie chce od razu ciac, chce wyczuc rotacje co i jak. Czy moze lepszym rozwiązaniem bedzie megs ultimate polish albo jakis cleaner maszynowo ? Lakier black sapphire BMW
Dawid_Bojarski Opublikowano 5 Sierpnia 2015 Zgłoś Opublikowano 5 Sierpnia 2015 U siebie niedawno miałem podobny dylemat. Zrobiłem całe auto 2-3 przejazdy menzerny 2000 na średnim padzie nat, później menzerna 4000 na miękkim i drugi przejazd 4000 na finiszu.... Efekt bardzo fajny na srebrnym lakierze. Odzyskał połysk i gładkość Wysłane z mojego C1905 przy użyciu Tapatalka
Qub@ Opublikowano 5 Sierpnia 2015 Zgłoś Opublikowano 5 Sierpnia 2015 Witam.Przymierzam sie do swojej pierwszej polerki. Czy jest sens przeleciec cale auto menzerna 4000 na padzie finishujacym ? Poprawi sie look ? Jako ze nigdy nie miałem polerki w reku nie chce od razu ciac, chce wyczuc rotacje co i jak. Czy moze lepszym rozwiązaniem bedzie megs ultimate polish albo jakis cleaner maszynowo ? Lakier black sapphire BMW Masz dobre podejscie. Zacząłbym właśnie od UP megsa, jest gesty, tlusty, fajnie sie pracuje. Jak wyczujesz maszyne to potem mozesz startować z pastami. 4000SF musisz wypracowywac na conajmniej 3 biegu, wieć jak nie masz doswiadczenia to lepiej jakis cleaner czy politurke lizac na 1 i zbierac doświadczenia Look tylko i wylacznie poprawi się
8szymon8 Opublikowano 6 Sierpnia 2015 Zgłoś Opublikowano 6 Sierpnia 2015 Jestem po swojej pierwszej korekcie (uh wielkie słowo - raczej wyszło dobre odświeżenie lakieru ), ale miałem problem taki ponieważ na 3 biegu rotacji nie potrafiłem utrzymać maszyny w rękach - działo się to na powierzchniach pionowych (drzwi). Maszyna chciała mi jakby sama wypolerować ten samochód a ręce bo mi odpadały Czyściłem przed powierzchnię IPĄ ale mało to pomagało. Co mogło powodować takie dzikie zachowanie maszyny?
piti_1979 Opublikowano 6 Sierpnia 2015 Zgłoś Opublikowano 6 Sierpnia 2015 8szymon8 prawdopodobnie zapchany pad, też tego doświadczyłem. Z padem 80 jeszcze dawałem radę, ale z padem 135 miałem problem. Dlatego warto mieć więcej niż jeden pad na każdy etap, zwłaszcza do cięcia.
wiechec89 Opublikowano 8 Sierpnia 2015 Zgłoś Opublikowano 8 Sierpnia 2015 Witam, Która pasta polerska poradzi sobie z rysami po szlifie papierem P800 ?
epyck Opublikowano 8 Sierpnia 2015 Zgłoś Opublikowano 8 Sierpnia 2015 Takim grubym papierem byl robiony lakier?? nie lepiej najpierw przejechac mniejsza gradacja papieru a potem wziac sie za ciecie czyms mocnym?
wiechec89 Opublikowano 8 Sierpnia 2015 Zgłoś Opublikowano 8 Sierpnia 2015 Lakierowałem drzwi i położyłem dwie grube warstwy bezbarwnego, ale wyszedł niezły baranek.... Zacząłem P800 później P1200 i P1500, niestety część rys po P800 zostało. Niestety nie mam szlifierki oscylacyjnej, bo bym przejechał wtedy trizact p1500 i przepolerował.
bienek Opublikowano 8 Sierpnia 2015 Zgłoś Opublikowano 8 Sierpnia 2015 Lakierowałem drzwi i położyłem dwie grube warstwy bezbarwnego, ale wyszedł niezły baranek.... Zacząłem P800 później P1200 i P1500, niestety część rys po P800 zostało. Niestety nie mam szlifierki oscylacyjnej, bo bym przejechał wtedy trizact p1500 i przepolerował. Ja zawsze poleruje na 2 dzien jak lakier jest jeszcze w miare miekki. Novol 590 bez problemu wyprowadzilem na lustro po p800 na oscylacji futrem i menzerna. Ale oscylacja daje duzo mniejsze ryski niz ręcznie więc lepiej jak inni pisali zaczynac mniejsza gradacja.
smelbo Opublikowano 9 Sierpnia 2015 Zgłoś Opublikowano 9 Sierpnia 2015 Witam koledzy. Jestem w trakcie polerki i mam pytanko. To moja pierwsza praca z maszyną (rotacja). Jadę 3 menzernami (1,2,3). Efekt jest taki: Więcej nie chcę ciąć. Na razie po 8 godzinach zrobiłem dach i maskę. Coś tam jeszcze rysek zostało ale różnica i tak jest spora. I teraz nie wiem czy położyć coś na to przed coli 476 do podbicia wyglądu i zatuszowaniu tych pozostałości czy prosto na to coli? Na masce po korekcie przeleciałem IPA i położyłem coli, wygląda łądnie ale może da się coś jeszcze z tego wyciągnąć? Co byłoby dobrym wyborem? I żeby efekt też się utrzymał a coli nie zeszło po 3 myciach
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się