Skocz do zawartości

PORSCHE CAYENNE TURBO


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Jako, że na początku roku stałem się szczęśliwym posiadaczem polerki LARE EPL-11 przyszedł czas na pierwszą maszynową korektę :ad: (w ogóle pierwsza była ręczna :shock: ).

 

Auto mojego szwagra to Porsche Cayenne Turbo - silnik o pojemności 4,5l biturbo, fabrycznie podrasowany do 500KM, 5.1s do 100km/h :evil: prędkość max. 265km/h.

 

Nad autkiem pracowałem w połowie kwietnia więc aura nie była jeszcze tak ładna jak teraz i pacjent nie był myty (specjalnie) przez 2 tyg.

Materiały i sprzęt jaki użyłem będę opisywał w trakcie "relacji" ;)

 

Przyjechał w takim stanie:

 

obraz001kopiowanie.jpg

 

obraz002kopiowanie.jpg

 

obraz003kopiowanie.jpg

 

obraz004kopiowaniev.jpg

 

obraz005kopiowanie.jpg

 

obraz007kopiowanie.jpg

 

obraz007kopiowanie.jpg

 

obraz009kopiowanie.jpg

 

obraz011kopiowanie.jpg

 

obraz021kopiowanie.jpg

 

Trochę brudny ale pogoda nie sprzyjała w utrzymywaniu czystości.

Robotę zacząłem w piątek późnym popołudniem od kół, których nie odkręcałem ponieważ nie miałem kobyłek a felgi 20 i wszędzie miałem dostęp.

 

W ruch poszła szczotka, pędzel, Bilberry Wheel cleaner, Sanesolv Extra oraz IronX.

 

obraz013kopiowanie.jpg

 

obraz016kopiowanie.jpg

 

obraz017kopiowaniek.jpg

 

obraz023kopiowanie.jpg

 

obraz024kopiowanie.jpg

 

wydechom też się dostało

 

obraz025kopiowanie.jpg

 

obraz026kopiowanie.jpg

 

obraz027kopiowanie.jpg

 

obraz028kopiowanie.jpg

 

na nadkolach była kupa smoły i asfaltu

 

obraz022kopiowanie.jpg

 

obraz012kopiowanie.jpg

 

I na tym etapie zakończyłem pracę w piątek i ruszyłem z rana w sobotę :D

 

Epoca Tec do rączki a w niej ValetPro Neutral Snow Foam z odrobiną APC Nielsen Cyclone

i psikamy:

 

obraz029kopiowanie.jpg

 

obraz030kopiowanie.jpg

 

obraz031kopiowanie.jpg

 

i płuczemy Karcherem

 

obraz032kopiowanie.jpg

 

Czas na detale czyli APC Nielsen Cyclone pędzelek i jedziemy:

 

obraz038kopiowanie.jpg

 

obraz037kopiowanie.jpg

 

obraz033kopiowanie.jpg

 

obraz034kopiowanie.jpg

 

obraz035kopiowanie.jpg

 

obraz036kopiowaniec.jpg

 

obraz039kopiowanie.jpg

 

Następnie mycie na dwa wiadra Szamponem Big Apple od Rise and Shine oraz rękawica Megsa a do dolnych partii marketowa z frędzelkami (CarPro się jeszcze nie dorobiłem) :P

Oczywiście płukanie myjką cisnienioiwą.

 

Spryskujemy dolne partie i nadkola Sanesolvem

 

obraz040kopiowanie.jpg

 

obraz040kopiowanie.jpg

 

obraz042kopiowanie.jpg

 

Płuczemy i wycieramy do sucha ręcznikami Fuffy Dreyer

 

obraz043kopiowanie.jpg

 

 

czas na glinkowanie:

Glinka Valet Pro żółta, poślizg woda z odrobina szamponu:

 

tak wyglądała w trakcie pracy:

 

dsc0677kopiowanie.jpg

 

dsc0674kopiowanie.jpg

 

dsc0675kopiowanie.jpg

 

dsc0676kopiowanie.jpg

 

I tu moje zdziwienie, że ta delikatna glinka na raczej twardym lakierze porobiła trochę bałaganu w postaci rysek ale co tam jesteśmy przecież przed :ad:

 

Po glinkowaniu oczywiście mycie na dwa wiadra, suszenie i wjazd na inspekcję. Lakier nie był mocno porysowany ot kilka niewłaściwych myć na szczotach, trochę rys i otarć typowo parkingowych generalnie lakier w dobrym stanie.

 

Tego najbardziej nie lubię oklejania :wallbash:

 

obraz053kopiowanie.jpg

 

obraz054kopiowanie.jpg

 

obraz055kopiowanie.jpg

 

 

obraz044kopiowanie.jpg

 

obraz045kopiowanie.jpg

 

tutaj widać skutki niewłaściwego usuwania ptasiej kupy :shock:

 

obraz046kopiowaniey.jpg

 

 

Generalnie fotki kiepskiej jakości bo robione cyfrówką i telefonem :/ ale coś tam widać.

 

obraz050kopiowanie.jpg

 

tej rysy na dole nie udało mi sie zlikwidować była bardzo głęboka i bez zaprawki i papierów się nie obejdzie.

 

obraz051kopiowanie.jpg

 

dsc0684kopiowanie.jpg

 

dsc0685kopiowanieg.jpg

 

Czas na Lare EPL-11 :ad:

Do korekty użyłem past Menzerny FG400, PF2500, małe i duże pady Flexi- białe, pomarańczowe i żółte.

 

obraz059kopiowanie.jpg

 

 

dsc0687kopiowanie.jpg

 

dsc0688kopiowanie.jpg

 

dsc0689kopiowanie.jpg

 

dsc0690kopiowanie.jpg

 

Maska - i śladów po usuwaniu kupki brak :mrgreen:

 

obraz056kopiowanie.jpg

 

obraz057kopiowanie.jpg

 

obraz058kopiowanie.jpg

 

plastikowa atrapka ze znaczkiem przed

 

obraz061kopiowanie.jpg

 

i po

 

obraz062kopiowanieb.jpg

 

obraz063kopiowanie.jpg

 

Oczywiście po każdym przejeździe pad był czyszczony i element poddawany korekcie przemywany IPA.

 

Drzwi przed:

 

obraz064kopiowanie.jpg

 

i po

 

obraz065kopiowanie.jpg

 

obraz066kopiowanie.jpg

 

obraz067kopiowanie.jpg

 

Tylny słupek przed

 

obraz068kopiowanieq.jpg

 

i po

 

obraz069kopiowanie.jpg

 

obraz070kopiowanie.jpg

 

klapa bagażnika przed

 

obraz071kopiowaniep.jpg

 

i po

 

obraz072kopiowanie.jpg

 

tylny błotnik przed

 

obraz073kopiowanie.jpg

 

i po

 

obraz074kopiowanie.jpg

 

obraz075kopiowanie.jpg

 

lusterko przed

 

obraz076kopiowanie.jpg

 

i po

 

obraz077kopiowanie.jpg

 

dsc0693kopiowanie.jpg

 

dsc0694kopiowanie.jpg

 

dsc0697kopiowanie.jpg

 

Nareszcie koniec korekty, którą zamierzałem skończyć w niedzielę ale nie dało rady i przedłużyło się do poniedziałku :?

 

No to nakładamy cleaner Dodo Juice LP

 

dsc0699kopiowanie.jpg

 

następnie wosk PB Nattys Blue

 

dsc0700kopiowanie.jpg

 

wiem wiem wosk za grubo :P ale szwagier mi pomagał i robił to 1szy raz więc można wybaczyć.

 

dsc0701kopiowanie.jpg

 

dsc0702kopiowanie.jpg

 

na felgi poszedł cleaner dodo juice LP i wosk Finish Kare High temp paste wax

 

dsc0704kopiowanie.jpg

 

dsc0705kopiowanie.jpg

 

na szybach był dziwny nalot z którym nie radziła sobie marketowa pianka AG car glass zrobił super robotę :good:

 

dsc0706kopiowanie.jpg

 

na nadkola CarPro Perl

 

dsc0707kopiowanie.jpg

 

dsc0708kopiowaniee.jpg

 

obraz082kopiowanie.jpg

 

na opony B2B od Shiny Garage

 

Skończyliśmy około północy więc zdjęcia tylko w środku

 

dsc0709kopiowanie.jpg

 

dsc0710kopiowanie.jpg

 

dsc0711kopiowanie.jpg

 

dsc0712kopiowanie.jpg

 

dsc0713kopiowanie.jpg

 

dsc0714kopiowanie.jpg

 

dsc0715kopiowaniei.jpg

 

dsc0716kopiowanie.jpg

 

dsc0717kopiowanie.jpg

 

Zdjęcia na zewnątrz zrobione po 2ch dniach, niestety słońca brak :/

 

dsc0718kopiowanie.jpg

 

dsc0719kopiowanie.jpg

 

dsc0720kopiowanie.jpg

 

dsc0721kopiowanie.jpg

 

dsc0722kopiowaniej.jpg

 

dsc0724kopiowanie.jpg

 

dsc0725kopiowaniep.jpg

 

dsc0726kopiowanie.jpg

 

dsc0726kopiowanie.jpg

 

dsc0729kopiowaniee.jpg

 

parę fotek ze środka, którego nie robiłem bo szwagier dba o nie na bierząco

 

dsc0732kopiowanie.jpg

 

dsc0733kopiowanie.jpg

 

dsc0734kopiowanie.jpg

 

No i nadszedł czas na podsumowanie:

Generalnie lakier bardzo przyjemny w obróbce, nie sprawiający trudności i dziwnych niespodzianek.

Moje wrażenia z pracy maszyną Lare EPL-11: maszyna super, leciutka - jestem mile zaskoczony pracą na rotacji. Oczywiście pierwsze elementy było ostrożnie bo musiałem wyczuć maszynę ale im dalej tym czułem się pewniej i praca sprawiała przyjemność.

Największą kontrole miałem pracując na małych padach bo na większych już potrafiła pokazać rogi.

Prędkości jakich używałem to 1,2,3 czyli nie przekraczałem 1500obr/min.

To chyba tyle dziękuję za uwagę i zapraszam do komentowania chętnie odpowiem na pytania 8-)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajna relacja :)

 

Mam dwa pytania:

 

1. Jak sprawdza się szczotka do protez przy czyszczeniu padów :-]

 

2. Co to do cholery jest? Lampka w nadkolu? Brzmi to idiotycznie, ale cholera wie co tam wymyślili ;)

obraz082kopiowanie.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kama, Szczotka do protez sprawdza się bardzo dobrze i kosztowała coś koło 4zł :good:

Tak to jest lampka w nadkolu, do czego jest? zapytam właściciela. Generalnie jest tam dużo takich lampek. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kama, Szczotka do protez sprawdza się bardzo dobrze i kosztowała coś koło 4zł :good:

 

Mam w arsenale, ale nie miałem jeszcze okazji używać :)

 

Może aby jakieś niższe auto stojące obok, widziało że prosiak chce skręcić?

 

O! To to mi się podoba :kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacna fura, robi fajny hałas :) Co do koloru to jeden z moich ulubionych. Auto bardzo ładnie odżyło, widać spory nakład pracy. Myślę, że użycie jakiegoś typowego finish'a (3000 lub 4000) zrobiłoby extra lustro na tym lakierze. Generalnie :good::good::good:

 

P.S. Szczota do protez z Rossmann'a?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widać, że auto przeszło naprawdę wielką przemianę i mimo zdjęć bez słońca widać to :good: Fajny pacjent Ci się trafił - ja osobiście bardzo chciałbym zrobić Cayenne`a :) Do tego jeszcze mega kolorek - ogólnie super! Jak na pierwszy raz bardzo dobrze :ad:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Shaddy, szczotka z Rosmana. Niestety na typowy finish nie było czasu i tak przedłużyła mi się robota o jeden dzień. Następnym razem będzie finish. :mrgreen:

Lampka na 100% nie jest samoróbą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masa140, ja wiem, że nadkole no, ale troche fuszerka w aucie za kilkaset tys :P

 

Wystarczy wziąc pod uwagę to że auto mogło miec wymieniane nadkole na tani zamiennik w którym nie było miejsca na lampę :)

 

 

Mój ulubiony zestaw kolorów, zieleń+ beżowy środek. Taki ładnie wyblingowany i mogłbym tam zamieszkac :-]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masa140, ja wiem, że nadkole no, ale troche fuszerka w aucie za kilkaset tys :P

 

Wystarczy wziąc pod uwagę to że auto mogło miec wymieniane nadkole na tani zamiennik w którym nie było miejsca na lampę :)

 

zakładam, że ktoś kto jeździ porsche nie kupuje zamienników. no ale to tylko założenie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masa140, ja wiem, że nadkole no, ale troche fuszerka w aucie za kilkaset tys :P

 

Wystarczy wziąc pod uwagę to że auto mogło miec wymieniane nadkole na tani zamiennik w którym nie było miejsca na lampę :)

 

zakładam, że ktoś kto jeździ porsche nie kupuje zamienników. no ale to tylko założenie ;)

 

te auta są obecnie tanie, za 60 000zł można mieć wczesne Cayenne Turbo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.