Jump to content

Insignia Czarny Carbon


wojtassss
 Share

Recommended Posts

Zima dobiegła końca więc autu należy się SPA

:kox:

 

Szykować palce do scrollowania :D

 

Czas całego procesu to ok 40 godzin

 

Do rzeczy. Wszystko co użyte:

 

Mycie:

 

- Piana: Magifoam + Tenzi Truck + Meg NXT Gen Car Wash + H2O

- Meguiar’s NXT Generation Car Wash

 

Dekontaminacja:

 

- Prickbort

- Glinka Meguiar’s Clay Bar

- Lubrykat: woda + Meguiar’s NXT Generation Car Wash

 

Polerka:

 

- Menzerna FG 500 + biały pad flexipads + boll mini biała

- Menzerna PF 2500 + żółty pad flexipads + boll mini pomarańczowa

- Menzerna SF 4000 + niebieski wafel 3M finishing pad + boll mini czarna

- IPA

 

Cleaner + wosk:

 

- Dodo Juice Lime Prime Lite

- Poorboy’s World Natty’s Paste Wax Red

 

Szyby:

 

- Meguiar’s Perfect Clarity Glass Cleaner

- Autoglym Car Glass Polish

- Glass Science Rain Clear

- 303 Wiper Treatments Pads

 

Nadkola:

 

- APC Nielsen Cyclone + Magifoam +Tenzi Truck + H2O

- Prickbort

- 303 Aerospace Protectant

 

Koła:

 

- Finish Kare 817 Sparkle Plenty Wheel Cleaner & Degreaser

- Iron-X

- APC

- Prickbort

- 4nano Rim Protect

- Collinite 476s

- Meguiar’s Hot Shine Tire

 

Czyszczenie i zabezpieczenie plastików zewnętrznych, progów uszczelek i lamp:

 

- 1Z Einszett Gummi Pflege – zabezpieczenie uszczelek

- Finish Kare 317 Exterior Black Trim Restorer

- Meguiar’s Headlight Protectant

- Collinite 476s

- Autosol do chromów

 

Wnętrze:

 

- Surf City Garage Dash Away Interior Detailer

- ValetPro Heavy Duty Carpet Cleaner

- Meguiar’s Gold Class Rich Leather Cleaner & Conditioner

- Collinite 476s

 

Komora silnika:

 

- APC Nielsen Cyclone + Magifoam +Tenzi Truck + H2O

- 303 Aerospace Protectant

- Collinite 476s

 

Akcesoria:

 

- Microfibry Meguiar’s + Urban

- Ręczniki Fluffy Dryer

- Rękawica Flexi pads + rękawica Meguiar’s

- Wafel Jana do szyb

- Różnego rozmiaru pędzelki

- Aplikatory ręczne Meguiar’s

- Karcher K 2.40

- Polerka Graphite 59G242

- Odkurzacz piorący

- Szczotki do kół i nadkoli (karcher, flexipads)

- 2 wiadra z systemem Grit Guard

- Taśmy maskujące 3M

- Halogeny, lampy

- Podnośnik

 

1. Wnętrze

 

Wnętrze do mega brudnych nie należy. Staram się odkurzać jak najczęściej itd. Ale wiadomo jak jest. Ok tak to wyglądało:

 

p1120612e.jpg

p1120613f.jpg

p1120614j.jpg

p1120615.jpg

p1120617.JPG

p1120618z.jpg

p1120619i.jpg

p1120620d.jpg

p1120621.jpg

p1120622.jpg

p1120624s.jpg

p1120625.jpg

p1120626.jpg

p1120627e.jpg

p1120628.JPG

p1120629.jpg

p1120630o.jpg

p1120632.jpg

p1120634u.jpg

 

Zacząłem od wyrzucenia wszystkiego co potrzebne, wyrzuciłem dywaniki i odkurzyłem całe wnętrze. I na początek bagażnik.

 

Zestaw z bagażnika też poleciał

 

p1120640f.jpg

 

Pod zapasówką nie było tragedii.

 

p1120638.jpg

p1120639y.jpg

 

Mikstura APC + Magi + H2O + pędzelkowanie

 

p1120641m.jpg

p1120644.jpg

 

Po wszystkim spryskane czystą wodą i wytarte fibrą do sucha i jeszcze niech chwile poschnie. Później colli i po polerowaniu:

 

p1120652p.jpg

 

Zapasówka funkiel nówka nie śmigana

 

p1120642x.jpg

p1120643z.jpg

 

Ale jak już jest na zewnątrz to ją bach w APC :D

 

p1120645c.jpg

 

Płuczemy, suszymy, nakładamy colli

 

p1120649a.jpg

 

Polerujemy po czasie

 

p1120650.jpg

p1120651m.jpg

p1120653fk.jpg

 

W wolnej chwili jeszcze dressing na oponę i układamy z powrotem

 

p1120654z.jpg

p1120655.jpg

p1120656.jpg

p1120657q.jpg

 

Moje pranie miało prosty schemat: spryskanie powierzchni i poruszenie brudu szczotką -> natrysk środka już z odkurzacza wraz z jednoczesnym wciąganiem brudu -> natrysk czystej wody z płynem do płukania tkanin z odkurzacza z jednoczesnym wciąganiem brudu -> samo wciąganie brudu

Odkurzacz + pre wash + szczotka gotowe to lecimy fotele

 

p1120646.jpg

p1120647i.jpg

p1120648.jpg

 

Bagażnik

 

p1120659a.jpg

 

Podłoga

 

p1120658y.jpg

 

Auto się chwilę wietrzy i w tym czasie wyprałem dywaniki

 

p1120660ut.jpg

p1120661u.jpg

 

Tyle syfu z tego wszystkiego się zebrało

 

wp001148.jpg

 

Suszymy auto znalezioną tu metodą (by KANAR). Zamykamy wszystko, uchylamy tylne szyby i uruchamiamy silnik. Ogrzewania maksymalnie ciepło 50/50 dół i góra. I zostawiamy tak na godzinę. Przez godzinę silnik zużył 0,7 l paliwa więc jakieś 3,90 zł kosztowało mnie wysuszenie wnętrza :D Świetna opcja oszczędzająca czas.

W tym czasie można wyczyścić i wysuszyć odkurzacz i zawsze to mniej do sprzątania.

Ok wnętrze suche to teraz przetrzemy leciutko fibrą podsufitkę i słupki, bo są pokryte materiałem.

Trochę pędzelkowania w zakamarkach

 

wp001149.jpg

wp001150.jpg

wp001153.jpg

wp001154.jpg

wp001156.jpg

 

Listwy czarny fortepian po spolerowaniu UC + colli

 

wp001162.jpg

wp001151.jpg

 

Kropelki :D:kox::D

 

wp001165.jpg

wp001164.jpg

 

Czyścimy za pomocą Surf City Garage Dash Away Interior Detailer wszystko co plastikowe

Xxxxxxx

Po nałożeniu było dość mocno święcące

 

wp001158.jpg

wp001160.jpg

 

Jednak po starciu mikrofibrą zostawiało czysty schludny wizerunek plastiku bez zmiany jego koloru. Choć na progach zwiększyła się głębia koloru. Może z racji zniszczonych już progów

 

wp001159.jpg

 

I impregnujemy skórę na boczkach, fotelach itp.

 

wp001168.jpg

wp001167.jpg

wp001166.jpg

 

Pod koniec UC megsa na wyświetlacz centralny, a duży LCD i zegary super mega (no name) preparatem do ekranów i filtrów szklanych

 

Po spolerowaniu

 

wp001152.jpg

wp001162.jpg

 

I wisienka na torcie szyby elegancko czyścimy od środka Megsem, a później Autglym

Zdjęć tego nie ma, bo efektu nie byłoby widać kiedy auto od zewnątrz jeszcze brudne. Ale jedno jest pewne, myślałem że megs do szyb jest najlepszy, ale AUTOGLYM do szyb go przebił

Wjeżdżają z powrotem dywaniki i tak oto wygląda wnętrze w całości

 

p1120662p.jpg

p1120663i.jpg

p1120664.jpg

p1120665.jpg

p1120666k.jpg

p1120667p.JPG

p1120669g.jpg

p1120672b.jpg

p1120673h.jpg

p1120674.jpg

p1120675j.jpg

p1120676.JPG

p1120677y.jpg

 

2. Komora silnika

 

Przed

 

p1120679h.jpg

p1120680n.jpg

p1120681c.jpg

p1120682.jpg

p1120683.jpg

p1120684h.jpg

p1120685m.jpg

p1120686l.jpg

 

Jako, że ciężko mi zaryzykować wjazd z karcherem pod maskę to ograniczyłem się do magicznej mikstury APC + magi + H2O + pędzelkowanie, a następnie lekki oprysk wodą i fibrą do sucha.

 

p1120687p.jpg

p1120688h.jpg

p1120689.JPG

p1120690d.jpg

p1120691i.jpg

p1120692.jpg

p1120693.jpg

p1120694u.jpg

 

Wygłuszenia nie zrzucałem (było bardzo czyste wbrew pozorom) z racji późnej godziny i już nie chciało mi się walczyć ze spinkami. Przetarłem je fibrą z megsem carpet and interior cleaner

 

p1120695d.jpg

 

Na wszystko co lakierowane poszło colli, a plastikowe, gumowe 303 Aerospace

 

p1120696a.jpg

p1120697.jpg

 

Efekt końcowy

 

p1120699k.jpg

p1120700m.jpg

p1120701.JPG

p1120702.jpg

p1120704c.jpg

p1120705.jpg

 

 

3. Koła i nadkola

 

Całość tatałajstwa przed

 

caoprzed.jpg

 

Po zrzuceniu kół ukazały się pamiątki wożone po zimie :D

 

nadkolaprzed1.jpg

nadkolaprzed2.jpg

nadkolaprzed3.jpg

nadkolaprzed4.jpg

nadkolaprzed7.jpg

nadkolaprzed8.jpg

 

Na pierwszy strzał APC

 

nadkolagotowe4.jpg

nadkolaprzed6.jpg

nadkolaprzed5.jpg

pdzelkowanienadkolu.jpg

 

Spłukujemy

 

spukiwanie.jpg

 

Zostało tu i ówdzie smoły itp. Więc prickbort:

 

jeszczesmoa.jpg

prickbort.jpg

pdzelkowanieprockborta.jpg

 

Spłukany, suszymy.

W tym czasie nakrętki kąpią się w APC, a później wycierane

 

kpielnakretekwapc.jpg

suszenienakrtek.jpg

 

Dajemy jeszcze trochę doschnąć nadkolom i zabieramy się za letnie felgi.

Szybkie umycie żeby pozbyć się wazeliny użytej przy zakładaniu opon i po wytarciu czekają na zabezpieczenie

 

poumyciuletnie.jpg

 

Czyścimy IPA a po wyschnięciu nanosimy 4nano Rim Protect. I tu zdjęcia miały ukazać nałożony produkt i uwierzcie mi on tam jest :D

 

rmnaletnie.jpg

 

I spolerowane + Megs TireGel i czekają :D

 

gotoweletnie.jpg

 

Powrót do nadkoli i szybkie zabezpieczenie 303 Aerospace

 

nadkolagotowe1.jpg

nadkolagotowe2.jpg

nadkolagotowe3.jpg

nadkolegotowe6.jpg

 

Jeszcze mazu mazu hammeritem. Nie mam szans na zdjęcie na kilka dni zacisków i ich wypiaskowanie + lakierowanie więc co sezon odnawiam sobie zaciski i tarcze. Niegdyś preparatem „special” for pimp tuning brakes itp. Ale to strata pieniędzy. Mała puszeczka hammerite to koszt 20 zł a wystarczy chyba do końca życia :kox:

 

tarczprzed.jpg

tarczpo.jpg

 

I zakładamy koła, smar miedziany dla pewności

 

smarmiedziany.jpg

 

gotoweletnie2.jpg

gotoweletnie6.jpg

gotoweletnie3.jpg

gotoweletnie7.jpg

 

Z drugiej strony auta poszło oczywiście analogicznie :D

 

I auto na letnich :kox:

 

letniepo2.jpg

letniepo3.jpg

letniepo.jpg

 

Trzeba jeszcze ogarnąć zimówki

 

Po zdjęciu wyglądały tak:

 

zimoweprzed.jpg

zimoweprzed3.jpg

zimoweprzed2.jpg

zimoweprzed1.jpg

 

 

APC + skrobaczka i usuwania odważników/ciężarków

 

zimoweciarki.jpg

 

następnie:

Myjemy FK 817 i pędzelkujemy

 

zimowewypdzelkowane1.jpg

 

Płukanie

 

zimowepukanie1.jpg

zimowepukanie2.jpg

 

Po nim oczywiście Iron-X

 

zimoweiron1.jpg

zimoweiron2.jpg

zimoweiron3.jpg

 

Wypędzelkowany

 

zimoweiron4.jpg

zimoweironwypdzelkowany.jpg

 

Po spłukaniu Irona jeszcze poszedł prickbort dla pewności i APC na opony z twardą szczotką (przepraszam za brak zdjęcia)

Po spłukaniu wszystkiego było tak

 

zimowepowszystkim1.jpg

zimowepowszystkim2.jpg

 

Wycieramy wszystko do sucha i zostawiamy w ciepłym niech dojdą do siebie,

 

zimoweumyte.jpg

zimowesuszenie.jpg

 

dopompowujemy powietrze na czas odpoczynku przez lato i Colli na felgi

 

zimowekoanawoskowane2.jpg

zimowekoanawoskowane.jpg

 

Po spolerowaiu i nałożeniu dressingu do opon

 

zimowekoagotowe.jpg

 

Do pokrowców

 

zimowekoachowane.jpg

 

I na regał do zimy

 

zimowekoanaregale.jpg

 

 

4. Mycie, dekontaminacja

 

Trzeba by przygotować auto przed korektą. Zaczynami piany złożonej z: 120 ml magi + 50 ml tenzi truck + 30 ml nxt megsa + 800 ml H2O

 

p1120707e.jpg

p1120708o.jpg

 

Koła osłonięte, bo są czyste i nałożone 4Nano RP a nie chciałem nadszarpnąć tego mocną chemią

 

http://www.youtube.com/watch?v=TJ9FWY5Y8p4&feature=youtu.be

 

Film niekompletny bo pianownica się przytkała i efekt podupadł, a nie chciałem tracić czasu na jej rozkręcanie (przy okazji)

Kiedy piana pracuję, przygotowuję wiadra z GG, rękawice, szczotki.

 

Spłukujemy

 

p1120709p.jpg

p1120710r.jpg

p1120711.jpg

p1120712ho.jpg

p1120713.jpg

 

Zestaw gotowy do boju. W jednym czysta woda, w drugim z szamponem nxt megsa

 

Grit guardy gotowe :kox:

 

gritguard.jpg

 

Rękawica i myjemy

 

wp001229.jpg

 

Płukanie

 

wp001230.jpg

 

To jeszcze zakamarki: apc + magi + H2O + pędzelek

 

wp001233.jpg

wp001234.jpg

wp001235y.jpg

wp001236.jpg

wp001239.jpg

wp001239.jpg

wp001241.jpg

 

Po dokładnym spłukaniu jeszcze asekuracyjnie prickbort gdyby jednak gdzieś smoła leżala. Zawsze to mniej pracy dla glinki

 

wp001231.jpg

 

Czas na zebranie tego co zostało (o ile coś jest)

 

Glinka wyleżała się w ciepłej wodzie (lepiej się ugniata)

 

wp001238.jpg

 

Glinka megs + lubrykant (woda+szampon megsa)

 

Po masce, dachu i tyle

 

glinkadachmaskaty.jpg

 

Po lewej stronie

 

glinkalewastrona.jpg

 

Po prawej stronie

 

glinkaprawastrona.JPG

 

Po zderzaku

 

glinkazderzakprzd.jpg

 

Spłukujemy i wycieramy do sucha za pomocą fluffy’ch :P

 

wp001243.jpg

 

I na koniec jeszcze sprężarka co by mieć pewność, że nie ma wody :D

 

Robiłem fotkę ale wcięło 

Ok auto do garażu i niech postoi kilka minut samotnie.

 

W tym czasie zająłem się uzupełnieniem ubytków po kamieniach itp.

Lakier dorobili w ASO za darmoszkę (tu byłem w ogromnym szoku). Przejechałem delikatnie papierkiem 2500 i było gotowe na polerkę

 

 

5. Polerowanie

 

 

W listopadzie była korekta więc aż takiej tragedii nie ma. Większość auta to korekta dwustopniowa, sporadycznie trzy. Tak to wyglądało:

 

przed2h.jpg

przed3.jpg

przed4d.jpg

przed5.jpg

przed6.jpg

przed7.jpg

przed8.jpg

przed11.jpg

przed12.jpg

przed13.jpg

przed14.jpg

przed15.jpg

przed16.jpg

przed5.jpg

przed6a.jpg

przed7.jpg

przed8.jpg

przed50.jpg

przed.JPG

 

Kilka z prac w trakcie

 

fifty1.jpg

fifty2.jpg

63158360.jpg

przed9.jpg

przed10.jpg

wtrakcie3.jpg

wtrakcie4.jpg

wtrakcie5.jpg

wtrakcie7.jpg

wtrakcie6.jpg

wtrakcie8.jpg

wtrakcie9.jpg

wtrakcie10.jpg

wtrakcie11.jpg

wtrakcie12.jpg

wtrakcie14.jpg

wtrakcie16.jpg

wtrakcie17.jpg

wtrakcie18.jpg

wtrakcie.jpg

wp001250.jpg

wp001251.jpg

 

Temperatura karoserii przed polerką

 

tempprzedpolerk.jpg

 

Temperatura po dwóch przejazdach

 

temperaturapopolerce.jpg

 

Ciekawostka. Temperatura lampy :D

 

temperaturalampy.jpg

 

I pod koniec

 

63158360.jpg

wtrakcie2.jpg

wtrakcie13.jpg

wtrakcie15.jpg

 

Lampy przed

 

lampyprzed2.JPG

lampyprzed.jpg

 

Lampy w trakcie

 

lampywtrakcie.jpg

lampywtrakcie2.jpg

 

Słupki przed

 

listwyprzed.jpg

 

Słupki w trakcie

 

listwywtrakcie2.jpg

listwywtrakcie3.jpg

listwywtrakcie4.jpg

listwywtrakcie5.jpg

listwywtrakcie.jpg

 

Dzięki temu kto wymyślił małe pado/gąbki

 

dzielnyzestaw.jpg

 

Po całej polerce auto ponownie umyte (piana, później dwa wiadra, rękawica flexi), dokładnie wytarte i oto 10 sekundowe słońce to bach szybko fotka

 

zarazpopolerceidrugimmy.jpg

 

 

6. Cleaner i wosk

 

Cleaner Dodo nakładałem ręcznie. Generalnie uwielbiam wszystko nakładać ręcznie i maszynę tyko do korekty używam.

 

I jedziemy wosk. Może i nie wąchałem dużo wosków. Daj boże do wakacji będzie Glasur, ale zanim dojdę do Glasura to Natty’s Red ma najlepszy zapach. Aż bym go wyjadał z tej puszki :kox: Docelowo przyjdzie glasur na HDC ale to do lata 

Ok wosk nakładałem tak: 1 element -> 2 element -> 3 element -> 1 spolerowany -> 4 element -> 2 spolerowany itd.

 

Zużyłem go ok 4 gramy co myślę jest dobrym wynikiem jak na kombiacza

 

wagawosku1.jpg

wagawosku2.jpg

 

I tak to wygląda po wosku. Na razie zdjęcia w dziupli :D bo oczywiście na 5 minut przed końcem zaczął nap…. Deszcz 

 

p1120812h.jpg

p1120815.jpg

p1120821r.jpg

p1120824z.jpg

p1120826o.jpg

p1120827g.jpg

p1120828.jpg

p1120829.jpg

p1120831.jpg

p1120832.jpg

p1120836h.jpg

p1120837u.jpg

p1120838b.jpg

 

 

7. Szyby

 

Szyby umyłem 2 razy (jakoś tak mi się złożyło). Najpierw niezastąpionym Megsem, a później Autoglym.

I teraz na lusterka i wszystkie szyby poszła NW Rain Clear :kox:

 

rainclear3.jpg

rainclear1.jpg

 

Ok wyschło ładnie to polerujemy i szybki na gotowo i jak się okazało dziurka już jakaś jest

 

rainclear2.jpg

p1120806.jpg

 

Podjadę może mi to wypełnią, a jak nie to przy okazji z AutoSzyby się wymieni :D

 

Wpadają nowe wycieraczki boscha przód i tył, które czekały już całą zimę, a niech ma :D

 

nowewycieraczki.jpg

 

I dodatkowo przetarte 303 Wiper Treatments Pads

 

ciereczkadowycieraczek.jpg

 

Niby nowe wycieraczki, a coś zostawiły

 

ciereczkapowycieraczkac.jpg

 

 

 

8. Dressing

 

Plastiki, które są aż na kawałkach lusterek, w dokładce zderzaka tylnego i w zaślepkach przeciwmgłowych przejechane FK 317

50/50

 

p1120811.jpg

p1120811.jpg

 

I chromo-satynowe elementy (końcówka wydechu, religi, listwy wokół szyb, klamki, grill, i listwy w przeciwmgłowych przejechane Autosolem

I jeszcze poprawka opon megsem i można się pokazać na mieście :D

 

Jeszcze ramki tablic pomalowane w czarny podkład

 

malowaneramki.jpg

 

Na koniec jeszcze mój ulubiony zestaw płynów do spryskiwaczy. Sonax xtreme nano + 303 windshield washer i 5 litrów wody. Świetnie myje i do tego pozostawia klarowność

 

wp001259.jpg

 

 

9. Kilka zdjęć na powietrzu, bo rano na chwilę nie padało :kox:

 

p1120842.JPG

p1120841u.jpg

p1120840w.jpg

p1120839.jpg

p1120843a.jpg

p1120846.jpg

p1120844y.jpg

p1120845.jpg

p1120847.jpg

 

 

I szybko do garażu, bo znowu deszcz :zly:

 

p1120853.jpg

p1120848e.jpg

p1120849.jpg

p1120851.jpg

p1120852j.jpg

 

I takie tam po ciemku :kox:

 

p1120872.jpg

p1120879l.jpg

p1120893.jpg

p1120895i.jpg

p1120894.jpg

p1120899m.jpg

 

Takie tam w kolejce na automat :D

 

p1120907z.jpg

 

joke :acute:

 

10. Podsumowanie

 

Nie będę pisał, że aaaaaa bo nie jest na 100% itd. W porównaniu z moją pierwszą pseudo korektą dostępną na forum myślę, że jest dobrze :good:

Profesjonalnym studiem nie jestem :D Jeszcze wiele wody upłynie w rzece zanim będzie perfekcja. Uwielbiam siedzieć przy aucie i gdybym mógł to spędzał bym przy nim całe dnie. Nie znam wszystkich tajników i oczywiście nabieram doświadczenia. Ja jestem z pracy zadowolony w pełni. Nie było pół środków. Wydaje mi się, że auto prezentuje się teraz świetnie. Na pewno jest wdzięczne, że nie jeździ na szczotki z automatu :kox: Wszelkie słowa mile widziane. Zarówno dobre jak i konstruktywna krytyka. W końcu po to jest forum żeby sobie pomagać. Jak ktoś bardziej doświadczony podpowie co mógłbym zrobić inaczej to nic tylko dziękować. Po to tu jesteśmy :D Jak ktoś dobrnął do końca to gratuluję. Jeżeli bolą palce od scrolla to dobrze :D Mam nadzieję, że nie wynudziliście się bardzo. Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 67
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Nareszcie po przerwie zimowej jakaś ciekawa relacja ;) . Efekt bardzo fajny, auto w zimie jest garażowane? Zastanawia mnie to bo przez zimę strasznie Ci się lakier scharatał.

Ładnie kółka siadły, powiedz jak teraz z osiągami auta, to ciężka krowa i już na 18 '' kołach nie czuć tych 160 km.

 

Bardzo fajna relacja :good:

Link to comment
Share on other sites

Bardzo fajna relacja i świetna robota. Jak oceniasz lakier Insignii? Miękki, twardy? Jak dalej tak będziesz dbał o to auto to za parę lat będzie wyglądało prawie jak nówka - tak trzymaj :good: Swoją drogą obłędnie wygląda na tych letnich felgach 8-)

Link to comment
Share on other sites

blaszczu Lakier świetny do pracy. Zero problemów, a fg 500 i białego flexi użyłem może w 2 miejscach. Podejrzewam, że nawet przy mega rysach nie trzeba by było sięgać po futro.

 

marcin986 Papcie ładnie weszły co do osiągów jeszcze nie wiem, bo zrobiłem na nich 30 metrów, wjazdy i wyjazdy z garażu :D a u mnie od wczoraj leje i przedłużam wyjazd z garażu do maximum :D

 

Lakier najbardziej dostał chyba podczas wyjazdu na ferie. Zrobił jakieś 2500 km w tydzień i tylko raz gdzieś po drodze dorwałem bezdotyk, a wtedy właśnie największe śniegi, sole. Przechodzenie ze sprzętem, rękawicami do auta od auta z auta. Kręcenie się w okół niego i to chyba to tak zniszczyło lakier. Garażowany tak 50/50. Raz na tydzień robiłem mu bezdotyk, a jak tylko była możliwość to na dwa wiadra. Niestety nie mam szans żeby myć go w garażu a wtedy może i lepiej by wyglądał.

 

No ale jakby się nie porysował to nie byłoby co robić :D :D :D

 

Aivars Co do hammereita to dopiero położony. Wcześniej malowałem motipem do zacisków, bo uprzednim meeeega czyszczeniu i jakoś przez zimę stracił wygląd. Taki jakiś szary i nijaki, częściowo poschodził. Hemmereit to swego rodzaju próba baaardzo budżetowa. Jedna puszeczka wystarczy na x-dziesiąt malowań więc nawet jakbym miał co zmianę kół to robić to koszty znikome. Nie mam kiedy postawić auta na kilka dni żeby wypiaskować i pomalować proszkowa zaciski więc tak na razie musi być :D

 

 

jarekrk dlaczego dlaczego carbon? :D Dlaczego wybrałem taki kolor, czy dlaczego tak się nazywa? :D

 

§Pablo Zrobię :D

Link to comment
Share on other sites

danielek

 

Kropelki będą wieczorem podejrzewam, bo muszę wyjechać a tu ciągle to mokre badziewie leci :D to zobaczymy kropelki :)

 

 

marszo

 

Polerowałem ręcznie Ultimate Compound i na upartego coś można by znaleźć. Najlepszy efekt to przejechać je maszynowo na finishu, ale do tego musiałbym zdjąć wszystkie dekory i pewnie to mnie czeka następnym razem. Chociaż może colli trochę to spowolni.

Link to comment
Share on other sites

wojtassss, praca super, widać że profi podejście :good: + za filmik, za szczegółowe zdjęcia i poświęcony czas.

 

Brakuje tylko takich mocnych, dobrze oświetlonych 50/50 :evil:

Link to comment
Share on other sites

  • Moderator

Relacja bardzo fajna, widac wklad pracy i stan autka po ;)

 

Jednak zastanawiajace jest:

W listopadzie była korekta więc aż takiej tragedii nie ma.

 

Rozumiem, ze czarny, ze holo od patrzenia, ale na fotkach wyglada to strasznie. Czy po prostu ten typ tak ma, czy cos nie tak robiles przy myciu?

Link to comment
Share on other sites

krd

 

No myje po bożemu.

Piana -> płukanie -> 2 wiadra z GG -> rękawica -> płukanie-> fluffy'sy -> QD na mięciutkiej micro od megsa

 

Nikt inny oprócz mnie nie myje, zero szczotek itp.

 

Generalnie powodem może być też to, że ciągle ktoś włazi przez garaż tzn no mieści się też tu częściowo firma i pi razy oko to tak z 10 różnych osób się kręci. Mimo, że bywały wcześniej incydenty z obalonymi rusztowaniami na maskę (inne auto) i większość omija auto z daleka to jednak czasem ktoś się przeciska i to też może być przyczyna.

Link to comment
Share on other sites

to też może być przyczyna

 

ale też gumowy, męski, ultra-detailerski lakier. Tu praktycznie nowe auto, umyte przed wydaniem w salonie....

 

img0028u.jpg

 

Z drugiej strony jak ogarnięty, to ten kolorek jest gienialny w słońcu :song::good:

 

Dobra praca, dobre kombi....pardon Sport Tourer :evil: i męskie koło :-]:kox:

Link to comment
Share on other sites

dlaczego nazywasz carbon przecież to jest czarna perła chyba, a nie carbonowy kolor, chyba, że tak po prostu nazywa się ten kolor w palecie opla to sory za zamieszanie

 

Ano taka nazwa :dontknow:

Link to comment
Share on other sites

Bardzo ładna praca, nawet nowe tak dobrze nie wyglądają, a wiem co mówię, na co dzień poleruje takie auta, dokładnie to nowe insignie, merivy, zafiry itp... Lakier bardzo ładnie się błyszczy, ale i też bardzo rysuje. Taka już zmora 22C (kod lakieru).

 

Dodam, też że wersja bardzo fajna no i koła jedne z lepszych, oczywiście o letnich mówię :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.