Jump to content

przetarłem i porysowałem lakier- proszę o porade


Recommended Posts

Witam. Jestem nowy na forum stad tez nie wiem czy trafilem w dzial. Mimo wszystko chce sie podzielic moim problemem. Mianowicie...

Korzystajac z sytuacji na dworze (dodatnia temperatura) postanowilem wyjsc przed blok i umyc, chodz troche auto z ptasich odchodow ktore zalegaly juz kilka dni. Wzialem w wiaderko ciepla wode z plynem do mycia naczyc (moja glupota) i gabke taka jak do mycia naczyc. Zaczalem usowac ta kupe, niestety w miejscach gdzie to g**o bylo mocno zaschniete intensywniej pocieralem gabka. Jak splukalem samochod i wysech przerazilem sie. Na nadkolu porobily sie biale smugi tak jakby ktos przetarl je papierem sciernym ;/ Nie mam pojecia co z tym zrobic.

Sadzicie ze dobra polerka zalatwi problem ? Widzialem cuda na internecie w jaki sposob ludzie regeneruja lakier ale czy to dobry pomysl ?

 

zdjecia:

http://imageshack.us/photo/my-images/526/dsc0074ej.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/4/dsc0075ddk.jpg/

 

Liucze na wyrozumialosc i pomoc. Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Dodam jeszcze ze takich miejsc jak na zdjeciu jest moze z 5. Czyli polerka zalatwo problem ? Nie przejmowac sie na zapas ?

Mozliwe ze samochod mogl byc w kilku miejscach malowany, nie znam sie az tak dobrze zeby stwierdzic to na 100 % ale zapytam, czy to ze mogl byc malowany nie przeszkadza w polerce ?

Najwazniejsze, ile kosztuje w miare dobra polerka ?

Link to comment
Share on other sites

kamil2963, bez przesady będziesz kupował polerkę+ pasty+ pady i tony innych gadzetów, żeby to zrobić? Tym bardziej, że nie masz zielonego pojęcia jak się do tego zabrać? Lepiej wez kogoś kto ci to w kilka minut spoleruje i bedzie po klopocie a wyjdzie cie sto razy taniej bo skoro zrobileś zwykłą gąbką takie cuda to nie chce wiedzieć co możesz zrobić polerką... Aha i to że było malowane nie ma znaczenia.

Link to comment
Share on other sites

kamil2963, bez przesady będziesz kupował polerkę+ pasty+ pady i tony innych gadzetów, żeby to zrobić? Tym bardziej, że nie masz zielonego pojęcia jak się do tego zabrać? Lepiej wez kogoś kto ci to w kilka minut spoleruje i bedzie po klopocie a wyjdzie cie sto razy taniej bo skoro zrobileś zwykłą gąbką takie cuda to nie chce wiedzieć co możesz zrobić polerką... Aha i to że było malowane nie ma znaczenia.

 

Oczywiscie ze sam nie bede sie za to zabieral :) Nie chce narobic jeszcze wiekszego balaganu :) ,,Ile kosztuje polerka,, mialem na mysli jaki jest sredni koszt takiej uslugi. :)

Mam znajomego ktory sie tym zajmuje lecz narazie jestem 150 km od domu i przynajmniej chce sie zorientowac jaki bedzie koszt mojej glupoty.

Link to comment
Share on other sites

Jeżeli będziesz chciał tylko tych kilka punktów spolerować to raczej dużo to nie będzie kosztowało, ale jak zechcesz cały samochód to tutaj wachlarz cen jest różny zależnie od majstra, miejscowości itd.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Pierwsza lepsza pasta polerska da radę, nawet prosta Farecla G3.

Na Twoim miejscu zastanowiłbym się nad odświeżeniem całego lakieru bo w kilku miejscach usuniesz rysy, narobisz placków, lakier odzyska pierwotny blask i wyglądać to będzie jak g....w lesie.

 

Polecam dział PSB oraz W&W - jedna relacja da Ci więcej niż 30 postów w tym wątku ;)

Link to comment
Share on other sites

Kup za 40 zł Menzernę 400 i wyjdzie cacy

 

Nadaje się ona do polerowania ręcznego ?

 

FG400 jest produktem do zastosowania maszynowego,

 

.Napisałem Ci dobry sposób,który praktykuje wielu ludzi. Ja też.Ręcznie Menzerną 400 uzyskasz o wiele lepsze wyniki niz z UC. Regulujesz jedynie sile nacisku i rodzaj aplikatora. Nie pisałem o tym,żeby robić cały panel a nie tylko miejsca zadrapane bo to oczywista oczywistość. Polecam Menz 400.

Link to comment
Share on other sites

Taniej wyszłoby kupno jakies pasty lekkościernej w małęj tubce, kiedys szło dostać taką pastą w każdym wiekszym markecie (mam na mysli paste sonax) ewentualnie farecla. Szkoda kasy na FG400, chyba, że w przyszłosci planujesz kupno maszyny ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Witam.

Podłącze się do tematu bo mam podobny problem.

Mam białe rysy na lakierze metalik powstałe po myciu gąbką kuchenną,niektóre rysy są wyczuwalne pod paznokciem,w sklepie lakierniczym polecili mi pastę k2 turbo ale ona jest za słaba choć trzeba przyznać ze je ładnie wygładziła ale po myciu jest tylko nieznacznie lepiej.

Druga sprawa to rysy(w zasadzie smugi) ale płytkie wzdłuż auta po gałęziach,tutaj k2 turbo też nie dała sobie rady.

Wolałbym to usunąc ręcznie bez użycia polerki maszynowej bo najpierw musiałbym ją kupić a to tylko kilka miejsc na drzwiach.

http://pl.tinypic.com/view.php?pic=2ihxetk&s=9

http://pl.tinypic.com/view.php?pic=zvvepv&s=9

http://pl.tinypic.com/view.php?pic=33nhngn&s=9

http://pl.tinypic.com/view.php?pic=vsj4pj&s=9

http://pl.tinypic.com/view.php?pic=zvvepv&s=9

http://pl.tinypic.com/view.php?pic=vsj4pj&s=9

http://pl.tinypic.com/view.php?pic=2lnv8eu&s=9

http://pl.tinypic.com/view.php?pic=2yoe849&s=9

http://pl.tinypic.com/view.php?pic=24cvako&s=9

http://pl.tinypic.com/view.php?pic=6h46d2&s=9

http://pl.tinypic.com/view.php?pic=ojjbpx&s=9

Czy tą pastą Mazerna 400 da się je ręcznie usunąć,mam jeszcze pastę t-cut color fast scratch remover czy mogę jej użyć,chyba że ktoś poleci jakiegoś dobrego fachowca z Katowic lub okolicy który by to zrobił?

Pozdrawiam!

Link to comment
Share on other sites

Menzerna powinna to mocno minimum zamaskować chyba, ze dotarles się tak wybitnie głęboko ( kiepskie fotki i jeszcze ciemno i ja nie widzę tego dobrze... ale ręcznie to zrobić to się zejdzie.. plus nie wiem jak po 400 Ci to wyjdzie bez minimum 3000 czy tam kocha aniholo. menażeria Ci zostawi ślad robiona szczególnie ręcznie gdzie jej na bank dobrze nie dotrzesz chyba, ze masz niezła wytrwałość na każdy element... co do poleceń to znajdź sobie odpowiedni temat na forum jest tego trochę.

 

i w ogóle 400 można stosować ręcznie? Jak na mój gust ja bym sobie zrobił krzywdę większa zanim bym w ogóle dotarł te cząsteczki w niej...

Link to comment
Share on other sites

Jak to przeczytałem to myślałem ze to jakiś żart ... Gąbka kuchenna ? :lol:

Za bardzo wziął do siebie słowo "detailing". :-]

 

Co do tematu - tak jak poprzednicy, słabo widać problem na zdjęciach. Ja bym zaproponował papierek ~2000 i polerka. (o ile ledwo widzę na 2-ch pierwszych zdjęciach - rysa)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 5 months later...

Podłączę się do tematu bo problem podobny. Na zdjęciach widać resztki kleju po listwie bocznej no i ślady zarysowanego lakieru. Co można z tym zrobić i czy da się w obojętnie jakim stopniu to zwalczyć ? Nawet choć troszkę. Chodzi oczywiście o lakier, nie resztki kleju.

 

 

https://zapodaj.net/2172743ac1557.jpg.html

 

https://zapodaj.net/b58d3d73a4ada.jpg.html

 

https://zapodaj.net/66e4d83db837d.jpg.html

 

https://zapodaj.net/ec13015c142d6.jpg.html

 

https://zapodaj.net/b95b0a7cd6fbf.jpg.html

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.