Skocz do zawartości

Klejące się plastiki


Bixu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Mam taki oto problem z plastikami w Fiacie Stilo,otóż konsola od kolan w dół (schowek,plastiki koło popielniczki,boczki koło konsoli środkowej strasznie się kleją.Dotykając mam wrażenie jakby się rozpuszczały.APC ani aktywna piana nie pomaga.Czym to zmyć? Miał ktoś z Was z tym doczynienia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam Stilo i też podobny efekt klejenia się plastików występuje- dokładnie jak pisano, to efekt ścierania się tej wierzchniej, gumowatej powłoki... Ja u siebie po prostu to olałem, wolę lekko klejący kokpit, który często myty tak męczący nie jest niż pozdzieraną warstwę plastików

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie to była warstwa gumowa która się rozpuściła do tego stopnia,że po dotknięciu ręką zostawała na ręce klejąca się czarna breja.Udało mi się ją zmyć rozpuszczalnikiem,teraz plastiki mają taką strukturę jak powinny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Odkopuję temat

 

Mam podobną sytuacje w golfie 4 plastiki od kolan w dól po prostu się kleją po przemyciu rozpuszczalnikiem na plastikach powychodziły białe plamy:

 

2nbrebk.jpg

 

A tak wyglądała fibra po przemyciu rozpuszczalnikiem:

 

2zxyqfo.jpg

 

Co to za plamy i jak się ich pozbyć?

 

po nałożeniu dressingu (megs endurance i AG bumper &trim gel) chwilowo zniknęły ale po kilku dniach znowu wyszły białe plamy.

 

Spotkał się ktoś z czymś takim? :dontknow:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak myślałem ze APC byłoby dobrym rozwiązaniem ale wyżej pisali ze domywali to rozpuszczalnikiem z zadowalającym efektem. gdybym raczej zdjął kolor to dressing nie przywracałby czarnego koloru chociaż na chwile. no nic będę próbował to jakoś naprawić jak się nie uda to zostanie wymiana plastików. Jak to mówią człowiek uczy się na błędach :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Podepnę się pod temat.

Moja gałka zmiany biegów pierwotnie była gumowa (?) lecz ktoś ją obszył skórą, która obecnie była popękana i odchodziła. Zdjąłem ją i cała jest pokryta jakimś klejem. Czym usunąć resztki tego kleju?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

też miałem taki problem w stilo. Wydaje mi się, że plastiki były mega wytarte i ktoś to czym pomalował. Po czasie i wysokiej temperaturze schodzi warstwa tego czegoś i robi się lepkie.

 

[ Dodano: 24 Wrzesień 2014, 06:32 ]

też miałem taki problem w stilo. Wydaje mi się, że plastiki były mega zużyte i ktoś to czym pomalował. Po czasie i wysokiej temperaturze schodzi warstwa tego czegoś i robi się lepkie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Panowie, dobrym sposobem na to,jest pasta czyszcząca do rąk(ta od smarów).

Najpierw należy:

Suchą szczoteczką poszorować te plastiki(to ich odkreceniu) najlepiej jakby była ona w płynie.

Spłukać ciepła wodą i wytrzeć ręcznikiem.

W celu dopracowania można użyć benzyny i pocierać szmatką nawliżoną

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Panie i Panowie,

Wziąłem się dzisiaj za gruntowne oczyszczanie kokpitu przy pomocy ADBL APC w roztworze 1:15 z pozostałości wcześniejszych dressingów. I zadziała się rzecz dziwna. Po wypędzelkowaniu APC i przetarciu mf na desce wyszły brzydkie łuszczące się białe plamy. Początkowo myślałem, że za mocne stężenie APC, ale okazało się, że to biały syf, który stopniowo schodzi przy mocniejszym docisnięciu wilgotnej mf. Spod spodu wyłoniły się ładne jałowe plastiki. Czy ten biały nalot może być pozostałością jakiegoś starego dressingu czy raczej to jakiś leciwy brud?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla ścisłości to Audi A4 B6 i ciemne plastiki Soul. Też początkowo podejrzewałem, że to jakaś guma, ale łuszczące się wiórki są w kolorze białym, a mikrofibra nie brudzi się na czarno, tylko jakby na brązowo (syf).

Rzecz w tym, że przy wcześniejszych użyciach innych APC żadne plamy się nie robiły, ale to fakt, że dopiero teraz mam wrażenie że wszystko porządnie się domyło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w firmie na mojej lakiernik są malowane detale wewnętrzne do samochodów grupy vag. 80 procent detali jest lakierowanych w nowych samochodach. Kolory to 1QB . L3X1. 81U jest tego dużo. Uważajcie z tymi APC. Wszystkie farby są wodne i niestety APC potrafi rozpuścić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie później...

Na plastiki fabrycznie nanoszą taką gumową warstwę. Przerabiałem temat tych gumowych(klejących, rysujących się) plastików. Zabieg polegał na zdarciu tej gumowej warstwy (trochę pracochłonne) i wypolerowaniu powierzchni na połysk(komuś nie pasuje błyszczący plastik to maluje lakierem). Efekt jest o niebo lepszy, więc warto poświęcić trochę czasu. Przy wysokich temperaturach ta guma mięknie i jest bardziej podatna na przetarcia, porysowania psując ogólny wygląd wnętrza.

 

Jak ktoś chce czyścić to najlepsze APC, bo widziałem że ktoś tam już kiedyś użył rozpuszczalnika :kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.