Skocz do zawartości

Krótkie pytanie - krótka odpowiedź część 4


Evo

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 10,5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Witam, po jakim czasie można kłaść warstwę klaru na bazę przy drobnych zaprawkach lakierniczych? Temperatura otoczenia to 20 stopni. A i jeszcze po jakim czasie kolejną warstwę klaru?
napisz dokładnie co to za bezbarwny albo przeczytaj w karcie technicznej. Co do przerwy między bazą a klarem to jak baza będzie matowa to walisz wezbarwny (po upzrednim przetarciu ściereczką antystatyczną)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zazwyczaj wygląda to w ten sposób że kładziesz pierwszą warstwę, odczekujesz małą przerwę aby rozcieńczalnik trochę odparował (5-10 min @ 20st), kładziesz następną, która to powinna mieć już odpowiednią siłę krycia. Jeżeli nie pokryło to kładziesz w ten sposób jeszcze jedną. Trzeba zaznaczyć, że większa ilość warstw bazy konwencjonalnej (bo wodnej radzej nie bierzemy pod uwagę) , która zbudowana jest na zasadzie "mikrokulek" niekorzystnie wpływa na jakość powłoki lakierowanej, a konkretnie ma duży wpływ na wygląd bezbarwnego. Po ostatniej warstwie robimy zazwyczaj pauzę ok 20-30 minut. Obowiązkowo przecieramy element sciereczką antystatyczną. Kładziemy bezbarwny, który aplikujemy według karty technicznej producenta. Obecnie większość bezbarwnych jest klasy HighSolid i aplikuje się je na 1.5-2 warstwy. Zazwyczaj w przypadku 1.5 warstwy aplikujemy pierwszą warstwę lekką "sczelną" po czym od razu aplikujemy drugą wylaną. Jeżeli producent zaleca 2 pełne warstwy to kładziemy pierwszą pełną, czekamy ok 10 min (co by nie popłynęło), po czym aplikujemy drugą. Każdy producent ma swoje wytyczne co do mieszania produktu z utwardzaczem, sposobu aplikacji, ciśnienia roboczego pistoletu. Należy tego przestrzegać aby uniknąć błedów lakierniczych. Nie opisuje cieniowania bo to odrębna sprawa. Jeżeli ktoś robi to pierwszy raz, to lepiej niech nie ćwiczy od razu na samochodzie. Lepiej kupić jakiś błotnik, nad którym można się pastwić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie co na zabezpieczenie deski w BMW E46 ? Chce, żeby to był mat, bez żadnych świecidełek, teraz używam 303, ale to jednak nie to. Do mycia będę używał APC Nielsena.

 

 

Coś tańszego od PB NL sie znajdzie? :)

Jak chcesz mat, to zapomnij o NL - chyba, że chcesz na niego czekać kilka dni, tygodni :D

Generalnie - powodzenia - deska w E46 jest wredna, albo tylko moja jest taka np. sprawdzający się w innych BMW Zymol też się świeci.

U mnie sprawdził się jedynie Sonus Cockpit Detailer i Gtechniq C6 (choć ten akurat prawie nic nie przyciemnił).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam problem z moim zderzakiem. Po parkingowej obcierce mam na zderzaku czarne ślady pochodzące chyba z czyjegoś zderzaka. Odrobinkę udało mi się usunąć paznokciem, ale naprawdę jest bardzo ciężko. Próbowałem benzyną i nie pomaga. Czym to usunąć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, czy zrobić pianownice z marolexa tak jak na forum (koszty ok.70zł) czy dołożyć i na allegro za 140zł jest pianownica do karchera HDS.

Tylko czy spełnia swoją funkcje? czy jednak Wasz manual jest profi i warto go zrobic?

 

Mam i przerobionego marolexa i pianownicę ale ne HDS tylko PA za 150 zł z allegro i mogę powiedzieć że przy moim samochodzie lepiej sprawdza się PA ponieważ nie trzeba pompować (większa wygoda), daje dużo gęstszą pianę a dzięki temu efekt pre-wash'a jest lepszy, jednak warto mieć obie bo na przykład marolexa można używać przy myciu wnęk samochodowych no i przy myciu różnych małych elementów.

 

Puzzi 8/1 czy George GVE370-2,wykorzystywane tylko do aut:)

 

jest temat na forum z zakupem George'a po korzystniejszej cenie niż Puzzi 8/1 dają więcej gratisów, a z tego co czytałem to w jakości tych sprzętów raczej nie ma różnicy, wszyscy polecają George'a

 

Czym to usunąć?

 

myślę, że papier ścierny na morkro a później polerka jeżeli jest to oczywiście zderzak lakierowany w kolor nadwozia, jeżeli nie to papierkiem na mokro i przemalować strukturą ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderator

Bede nakladal wkrotce powloke na swiezo pomalowane alufelgi. Chce je odtluscic zmywaczem silikonowym. Pytanie szybkie czy uzywa sie go jak zwykla ipe? psikam i wycieram ? nie ma zadnej ukrytej filozofii lub splukiwania woda ?;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki. Jaka gradacja papieru? Czym najlepiej spolerowac? Pasta tempo? Jestem zielony w temacie :-|

 

Na ten temat niech wypowiedzą się bardziej obeznani z tematem, według mnie 2000 na mokro starczy, później trzeba to wyciągnąć maszyną bo ręcznie nie wiem czy da radę (podpowiadam że pastę tempo sobie daruj).

Więcej Ci nie będę podpowiadał są od tego odpowiednie działy na forum, tak zwana szukajka, wszystko można znaleźć na forum.

Dodatkowo proponuję nie zadawać tego samego pytania w dwóch różnych miejscach bo możesz zostać zbanowany przez Administrację forum;)

Szukanie mnie nie bolało więc Tobie pewnie też nie zaszkodzi ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyciągać nie trzeba, nie ma wgniecenia.

Poprzedni mój temat został skasowany bez podania przyczyny stąd piszę tutaj :|

Szukałem info o takich dziwnych zabrudzeniach jak moje ale nie znalazłem.

Z tym wyciągnięciem, to koledze chodziło o to czy po potraktowaniu papierem 2000 uda ci się "wyciągnąć" połysk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam problem z moim zderzakiem. Po parkingowej obcierce mam na zderzaku czarne ślady pochodzące chyba z czyjegoś zderzaka. Odrobinkę udało mi się usunąć paznokciem, ale naprawdę jest bardzo ciężko. Próbowałem benzyną i nie pomaga. Czym to usunąć?

 

Zasada jest taka, że zaczynamy od delikatniejszych środków i form ingerencji. Skoro na Twoim aucie rysy nie są głębokie, a raczej są to tylko ślady po innym aucie - tricolor i UC ręcznie. Jak to nie pomoże maszyną. Później brałbym się za papierki. ...Paznokciem narobisz jeszcze większej szkody, bo drapiesz bezpośrednio lakier. W przeciwieństwie do auta, które zostawiło swój lakier na Twoim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cutting i polish: rozprowadzasz pastę na jedynce a potem ogień 4-4.5, finish też rozprowadzasz na 1 ale potem trochę mniej, czyli około 3.5-4

 

Cleaner jeden-dwa przejazdy, czyli rozprowadzasz na 1, potem wrzucasz 3-4 i jedziesz od początku elementu do konca, powrót i znowu do końca i powrót ;)

 

Tak mnie uczono, jeśli coś źle to niech jakiś praktyk mnie poprawi :o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.