luke Opublikowano 31 Marca 2014 Zgłoś Opublikowano 31 Marca 2014 1:20 wystarczy. A do mycia podwozia po zimie?
Sebek96 Opublikowano 31 Marca 2014 Zgłoś Opublikowano 31 Marca 2014 Panowie co na zabezpieczenie deski w BMW E46 ? Chce, żeby to był mat, bez żadnych świecidełek, teraz używam 303, ale to jednak nie to. Do mycia będę używał APC Nielsena. Coś tańszego od PB NL sie znajdzie?
Chudy56 Opublikowano 31 Marca 2014 Zgłoś Opublikowano 31 Marca 2014 Witam, po jakim czasie można kłaść warstwę klaru na bazę przy drobnych zaprawkach lakierniczych? Temperatura otoczenia to 20 stopni. A i jeszcze po jakim czasie kolejną warstwę klaru?
mkbewe Opublikowano 31 Marca 2014 Zgłoś Opublikowano 31 Marca 2014 Witam, po jakim czasie można kłaść warstwę klaru na bazę przy drobnych zaprawkach lakierniczych? Temperatura otoczenia to 20 stopni. A i jeszcze po jakim czasie kolejną warstwę klaru? napisz dokładnie co to za bezbarwny albo przeczytaj w karcie technicznej. Co do przerwy między bazą a klarem to jak baza będzie matowa to walisz wezbarwny (po upzrednim przetarciu ściereczką antystatyczną)
kapselo2 Opublikowano 31 Marca 2014 Zgłoś Opublikowano 31 Marca 2014 na jakich obrotach pracujecie na DA przy cuttingu polishu i finishu? oraz jak nakładać cleanera? najmiękciejszy pad oraz najwolniejsze pady? tak długo aż go wypracuję, czy tylko nałożyć go?
tomekc001 Opublikowano 31 Marca 2014 Zgłoś Opublikowano 31 Marca 2014 Zazwyczaj wygląda to w ten sposób że kładziesz pierwszą warstwę, odczekujesz małą przerwę aby rozcieńczalnik trochę odparował (5-10 min @ 20st), kładziesz następną, która to powinna mieć już odpowiednią siłę krycia. Jeżeli nie pokryło to kładziesz w ten sposób jeszcze jedną. Trzeba zaznaczyć, że większa ilość warstw bazy konwencjonalnej (bo wodnej radzej nie bierzemy pod uwagę) , która zbudowana jest na zasadzie "mikrokulek" niekorzystnie wpływa na jakość powłoki lakierowanej, a konkretnie ma duży wpływ na wygląd bezbarwnego. Po ostatniej warstwie robimy zazwyczaj pauzę ok 20-30 minut. Obowiązkowo przecieramy element sciereczką antystatyczną. Kładziemy bezbarwny, który aplikujemy według karty technicznej producenta. Obecnie większość bezbarwnych jest klasy HighSolid i aplikuje się je na 1.5-2 warstwy. Zazwyczaj w przypadku 1.5 warstwy aplikujemy pierwszą warstwę lekką "sczelną" po czym od razu aplikujemy drugą wylaną. Jeżeli producent zaleca 2 pełne warstwy to kładziemy pierwszą pełną, czekamy ok 10 min (co by nie popłynęło), po czym aplikujemy drugą. Każdy producent ma swoje wytyczne co do mieszania produktu z utwardzaczem, sposobu aplikacji, ciśnienia roboczego pistoletu. Należy tego przestrzegać aby uniknąć błedów lakierniczych. Nie opisuje cieniowania bo to odrębna sprawa. Jeżeli ktoś robi to pierwszy raz, to lepiej niech nie ćwiczy od razu na samochodzie. Lepiej kupić jakiś błotnik, nad którym można się pastwić.
Esio Opublikowano 1 Kwietnia 2014 Zgłoś Opublikowano 1 Kwietnia 2014 Ile lejecie mniej więcej szamponu na litr wody na poślizg dla glinki?
luq92 Opublikowano 1 Kwietnia 2014 Zgłoś Opublikowano 1 Kwietnia 2014 Esio, dosłownie kilka kropelek.
mohseth Opublikowano 1 Kwietnia 2014 Zgłoś Opublikowano 1 Kwietnia 2014 Za 200 zł kupić lepiej polerkę K2 czy może jakiś fajny wosk?
jarekcrx Opublikowano 1 Kwietnia 2014 Zgłoś Opublikowano 1 Kwietnia 2014 a chcesz woskować czy polerować? Jak woskować to wosk a jak polerować to polerkę
Tomek WRO Opublikowano 1 Kwietnia 2014 Zgłoś Opublikowano 1 Kwietnia 2014 mohseth, a wiesz do czego służy maszyna i wosk To tak jakbyś zapytał: lepiej kupić sobie trampki czy zjeść jogurt
GR_BKP Opublikowano 1 Kwietnia 2014 Zgłoś Opublikowano 1 Kwietnia 2014 Panowie co na zabezpieczenie deski w BMW E46 ? Chce, żeby to był mat, bez żadnych świecidełek, teraz używam 303, ale to jednak nie to. Do mycia będę używał APC Nielsena. Coś tańszego od PB NL sie znajdzie? Jak chcesz mat, to zapomnij o NL - chyba, że chcesz na niego czekać kilka dni, tygodni Generalnie - powodzenia - deska w E46 jest wredna, albo tylko moja jest taka np. sprawdzający się w innych BMW Zymol też się świeci. U mnie sprawdził się jedynie Sonus Cockpit Detailer i Gtechniq C6 (choć ten akurat prawie nic nie przyciemnił).
micha_mrt2 Opublikowano 1 Kwietnia 2014 Zgłoś Opublikowano 1 Kwietnia 2014 Panowie, czy zrobić pianownice z marolexa tak jak na forum (koszty ok.70zł) czy dołożyć i na allegro za 140zł jest pianownica do karchera HDS. Tylko czy spełnia swoją funkcje? czy jednak Wasz manual jest profi i warto go zrobic?
timi Opublikowano 1 Kwietnia 2014 Zgłoś Opublikowano 1 Kwietnia 2014 Puzzi 8/1 czy George GVE370-2,wykorzystywane tylko do aut:)
Mic431 Opublikowano 1 Kwietnia 2014 Zgłoś Opublikowano 1 Kwietnia 2014 Witam Mam problem z moim zderzakiem. Po parkingowej obcierce mam na zderzaku czarne ślady pochodzące chyba z czyjegoś zderzaka. Odrobinkę udało mi się usunąć paznokciem, ale naprawdę jest bardzo ciężko. Próbowałem benzyną i nie pomaga. Czym to usunąć?
ArkadiusO Opublikowano 1 Kwietnia 2014 Zgłoś Opublikowano 1 Kwietnia 2014 Panowie, czy zrobić pianownice z marolexa tak jak na forum (koszty ok.70zł) czy dołożyć i na allegro za 140zł jest pianownica do karchera HDS.Tylko czy spełnia swoją funkcje? czy jednak Wasz manual jest profi i warto go zrobic? Mam i przerobionego marolexa i pianownicę ale ne HDS tylko PA za 150 zł z allegro i mogę powiedzieć że przy moim samochodzie lepiej sprawdza się PA ponieważ nie trzeba pompować (większa wygoda), daje dużo gęstszą pianę a dzięki temu efekt pre-wash'a jest lepszy, jednak warto mieć obie bo na przykład marolexa można używać przy myciu wnęk samochodowych no i przy myciu różnych małych elementów. Puzzi 8/1 czy George GVE370-2,wykorzystywane tylko do aut:) jest temat na forum z zakupem George'a po korzystniejszej cenie niż Puzzi 8/1 dają więcej gratisów, a z tego co czytałem to w jakości tych sprzętów raczej nie ma różnicy, wszyscy polecają George'a Czym to usunąć? myślę, że papier ścierny na morkro a później polerka jeżeli jest to oczywiście zderzak lakierowany w kolor nadwozia, jeżeli nie to papierkiem na mokro i przemalować strukturą
Mic431 Opublikowano 1 Kwietnia 2014 Zgłoś Opublikowano 1 Kwietnia 2014 Dzięki. Jaka gradacja papieru? Czym najlepiej spolerowac? Pasta tempo? Jestem zielony w temacie :-|
Moderator Domel Opublikowano 1 Kwietnia 2014 Moderator Zgłoś Opublikowano 1 Kwietnia 2014 Bede nakladal wkrotce powloke na swiezo pomalowane alufelgi. Chce je odtluscic zmywaczem silikonowym. Pytanie szybkie czy uzywa sie go jak zwykla ipe? psikam i wycieram ? nie ma zadnej ukrytej filozofii lub splukiwania woda ?
ArkadiusO Opublikowano 1 Kwietnia 2014 Zgłoś Opublikowano 1 Kwietnia 2014 Dzięki. Jaka gradacja papieru? Czym najlepiej spolerowac? Pasta tempo? Jestem zielony w temacie :-| Na ten temat niech wypowiedzą się bardziej obeznani z tematem, według mnie 2000 na mokro starczy, później trzeba to wyciągnąć maszyną bo ręcznie nie wiem czy da radę (podpowiadam że pastę tempo sobie daruj). Więcej Ci nie będę podpowiadał są od tego odpowiednie działy na forum, tak zwana szukajka, wszystko można znaleźć na forum. Dodatkowo proponuję nie zadawać tego samego pytania w dwóch różnych miejscach bo możesz zostać zbanowany przez Administrację forum;) Szukanie mnie nie bolało więc Tobie pewnie też nie zaszkodzi
Mic431 Opublikowano 1 Kwietnia 2014 Zgłoś Opublikowano 1 Kwietnia 2014 Wyciągać nie trzeba, nie ma wgniecenia. Poprzedni mój temat został skasowany bez podania przyczyny stąd piszę tutaj Szukałem info o takich dziwnych zabrudzeniach jak moje ale nie znalazłem.
tomekc001 Opublikowano 1 Kwietnia 2014 Zgłoś Opublikowano 1 Kwietnia 2014 Wyciągać nie trzeba, nie ma wgniecenia.Poprzedni mój temat został skasowany bez podania przyczyny stąd piszę tutaj Szukałem info o takich dziwnych zabrudzeniach jak moje ale nie znalazłem. Z tym wyciągnięciem, to koledze chodziło o to czy po potraktowaniu papierem 2000 uda ci się "wyciągnąć" połysk.
lesniczy3 Opublikowano 1 Kwietnia 2014 Zgłoś Opublikowano 1 Kwietnia 2014 Panowie, mam problem z wyciągnięciem wżeru zmatowanego papierkiem 2500 na mokro. futro biały flexi +fg500 nie bardzo dają radę. Przebić raczej się nie przebilem bo w miejscu matowania lakier ma 104mikrony.
Chat Opublikowano 1 Kwietnia 2014 Zgłoś Opublikowano 1 Kwietnia 2014 WitamMam problem z moim zderzakiem. Po parkingowej obcierce mam na zderzaku czarne ślady pochodzące chyba z czyjegoś zderzaka. Odrobinkę udało mi się usunąć paznokciem, ale naprawdę jest bardzo ciężko. Próbowałem benzyną i nie pomaga. Czym to usunąć? Zasada jest taka, że zaczynamy od delikatniejszych środków i form ingerencji. Skoro na Twoim aucie rysy nie są głębokie, a raczej są to tylko ślady po innym aucie - tricolor i UC ręcznie. Jak to nie pomoże maszyną. Później brałbym się za papierki. ...Paznokciem narobisz jeszcze większej szkody, bo drapiesz bezpośrednio lakier. W przeciwieństwie do auta, które zostawiło swój lakier na Twoim.
kapselo2 Opublikowano 1 Kwietnia 2014 Zgłoś Opublikowano 1 Kwietnia 2014 ponawiam pytanie bo uciekło gdzieś, a jest banalne na jakich obrotach pracujecie na DA przy cuttingu polishu i finishu? oraz jak nakładać cleanera? najmiękciejszy pad oraz najwolniejsze pady? tak długo aż go wypracuję, czy tylko nałożyć go?
kamilgt Opublikowano 1 Kwietnia 2014 Zgłoś Opublikowano 1 Kwietnia 2014 Cutting i polish: rozprowadzasz pastę na jedynce a potem ogień 4-4.5, finish też rozprowadzasz na 1 ale potem trochę mniej, czyli około 3.5-4 Cleaner jeden-dwa przejazdy, czyli rozprowadzasz na 1, potem wrzucasz 3-4 i jedziesz od początku elementu do konca, powrót i znowu do końca i powrót Tak mnie uczono, jeśli coś źle to niech jakiś praktyk mnie poprawi
Rekomendowane odpowiedzi