tees Opublikowano 3 Marca 2014 Zgłoś Opublikowano 3 Marca 2014 czarekcw, też mam dylemat Ja myślę nad kombinacją fg400 > Koch antyhologram > cleaner AB cherry glaze
bienek Opublikowano 3 Marca 2014 Zgłoś Opublikowano 3 Marca 2014 czarekcw, strasznie sobie komplikujesz i utrudniasz... Skoro masz menzerne to po co chcesz kupować coś innego? Najpierw próbuj tym co masz, jeżeli to nie spełni oczekiwań kombinuj dalej. Na DA po 400 dawaj 3000, i powinno być lux malina.
miodek Opublikowano 3 Marca 2014 Zgłoś Opublikowano 3 Marca 2014 Dobra szybkie pytanie w temacie polerowania DA bo jestem na etapie kliknięcia "przejdź do kasy" Decyzja zapadła na zakup pasty Scholl S3 Gold i teraz pytanie czym ją wykończyć? S30? Czy może S17, (jej zaletą jest One Step i będę mógł działać na innych autach tylko nią). Co da lepszy efekt wykończenia?
kamilgt Opublikowano 3 Marca 2014 Zgłoś Opublikowano 3 Marca 2014 miodek, ja bym wziął obie (i tak zrobiłem), ale może dlatego, że mnie uczono - cutting -> polish -> finish, a nie modne na forum cutting -> finish s30 będziesz mógł używać też jako cleaner, a podczas korekty cutting, polish, myjesz porządnie furę, potem s30 i wosk
kM3 Opublikowano 3 Marca 2014 Zgłoś Opublikowano 3 Marca 2014 Co jest dzisiaj nr 1 w temacie zabezpieczenie siedzen po praniu?Zwykly material w VW Też jestem ciekaw w co warto zainwestować?! 4nano? 303?
kaskra1 Opublikowano 3 Marca 2014 Zgłoś Opublikowano 3 Marca 2014 Mam problem z pewnym lakierem. ...Przy kontakcie ze zmywaczem silikonowym robi się on cholernie lepki, aż nie można przetrzeć fibra.... Czyżby za słaby utwardzacz? Chociaż klar nie schodzi, i nie rysuje się jakoś nadzwyczaj łatwo ale mam wrażenie jakby delikatnie się matowil. Jakieś pomysły czym może być to spowodowane:idea: :o Aha i przy polerowaniu też wydaję się ok. Lejesz czysty czy rozrobiony? Spróbuj rozrobić trochę może pomoże i pamiętaj aby psikać na ostygniety lakier nie nagrzany Czysty.....tak mi zalecali(źle? ?), PoteM dodałem trochę apc i wyraźnie pomogło. Czemu nie na rozgrzany? Zrobi coś?
miodek Opublikowano 3 Marca 2014 Zgłoś Opublikowano 3 Marca 2014 kamilgt, to w takim razie wezmę S3 gold i S17 a jeśli to będzie za mało to mam FF3000 i achillesa więc jakoś to wykończę. Dzięki.
faraon3021 Opublikowano 3 Marca 2014 Zgłoś Opublikowano 3 Marca 2014 Co jest dzisiaj nr 1 w temacie zabezpieczenie siedzen po praniu?Zwykly material w VW Też jestem ciekaw w co warto zainwestować?! 4nano? 303? Srodka tak nie widac. Wiec cisza
pawelpp Opublikowano 3 Marca 2014 Zgłoś Opublikowano 3 Marca 2014 Zrobiłem dzisiaj kawałek Achillesem na czarnym Urbanie i cholera zostawaly matowe ślady, których nie dało się rozetrzeć. Dopiero IPA je ruszyła. Czemu to tak ? Blacha za zimna ? Wcześniej była glinka i mycie.
rustin Opublikowano 3 Marca 2014 Zgłoś Opublikowano 3 Marca 2014 Kiedyś oglądałem fajne fotorelacje z UC na DA , pamiętacie może użytkownika który tak działał?
mcwiciu Opublikowano 4 Marca 2014 Zgłoś Opublikowano 4 Marca 2014 Proszę o wyjaśnienie co to jest prewash? To jakaś osobna grupa produktów czy np. zmieszane ze sobą APC i piana? Czy rozrobione APC? Jestem nowy i od czytania już mi się wszystkie te terminy, skróty mieszają. Dzięki
bienek Opublikowano 4 Marca 2014 Zgłoś Opublikowano 4 Marca 2014 Pre wash to mycie wstępne, czyli np. aktywną pianą. Po tym robi się mycie właściwe czyli na 2 wiaderka. W zależności co robisz przy aucie do pre washu możesz zastosować delikatne piany, bądź też mocne pomieszane z APC itd. Do codziennego mycia używa się pian z neutralnym pH.
piwczus Opublikowano 4 Marca 2014 Zgłoś Opublikowano 4 Marca 2014 A jak się nie ma pianownicy, to czym najlepiej ją zastąpić? Można autko spryskać na przykład APC?
maj0nez Opublikowano 4 Marca 2014 Zgłoś Opublikowano 4 Marca 2014 Mam pastę polerską Mothersa czym to trzeć?
mcwiciu Opublikowano 4 Marca 2014 Zgłoś Opublikowano 4 Marca 2014 bienek, dzięki za szybką odp. rozumiem w takim razie że prewash to nie jest jakiś jeden zdefiniowany środek (jak APC czy piany), a raczej różne kombinacje środków myjących w zależności od potrzeb i pomysłowości i można tu wykazywać się własną inwencją. Czyli chodzi tu bardziej o to nie czym ale kiedy się to robi, a więc przed myciem zasadniczym. Chociaż widzę z Twojej wypowiedzi, że jednak podstawą prewashu jest piana?
Sabat Opublikowano 4 Marca 2014 Zgłoś Opublikowano 4 Marca 2014 kamilgt, to w takim razie wezmę S3 gold i S17 a jeśli to będzie za mało to mam FF3000 i achillesa więc jakoś to wykończę. Dzięki. S17+ możesz ciąć lub wykańczać, wszystko zależy od zastosowanego pada.
PitBull89 Opublikowano 4 Marca 2014 Zgłoś Opublikowano 4 Marca 2014 Hej mam pytanie jak nakladac Insta Finish Insta Wax takie płynne to jest . Moge dać psikacz i jak QD stosować??
bienek Opublikowano 4 Marca 2014 Zgłoś Opublikowano 4 Marca 2014 mcwiciu, Bardz dobrze rozumiesz. W prewashu chodzi głównie o to żeby ograniczyć kontakt fizyczny z lakierem, a to ułatwia aktywna piana, która usuwa ten najgrubszy brud, który może porysować lakier. Apc też się spieni więc można użyć, tyle ze usuniesz też wosk. Jeżeli będziesz robił to przed korektą, lub takie odszczurzanie po zimie to ok, ale już w pełni przygotowane, nawoskowane auto lepiej pryskać piana z neutralnym pH typu magi foam, czy SG fruit foam.
mcwiciu Opublikowano 4 Marca 2014 Zgłoś Opublikowano 4 Marca 2014 bienek, jeszcze raz wielkie dzięki za info. Chciałbym jeszcze zapytać czy taki prewash jest bezpieczny dla rękawicy z wełny i mikrofibry? Mam Car Pro (wełna) i CG 4 in 1 (mikrofibra) i zastanawiam się czy piana lub APC w większym stężeniu nie zaszkodzą rękawicy? Czy rękawice można używać tylko z szamponem? Dzięki za cierpliwość.
bienek Opublikowano 4 Marca 2014 Zgłoś Opublikowano 4 Marca 2014 Moja car pro ma 2 lata i widziała różna chemie i wygląda jak nowa. Ale jak nałożysz piane to lepiej ją spłukać bezdotykowo za pomocą samej myjki a nie uzywać rekawicy.
kamil_rosen Opublikowano 4 Marca 2014 Zgłoś Opublikowano 4 Marca 2014 mcwiciu słuchaj, na chłopski rozum. Prewash to jest coś takiego jak masz na myjniach bezdotykowych. Czyli piana zaaplikowana z myjki która wstępnie ci umyje samochód. Wiadomo, że po bezdotykowej myjni nie wolno auta wycierać, bo dalej siedzi na lakierze brud tzw "film" i ścierając wodę trzesz tym brudem po lakierze. Możesz robić tak, że myjesz auto za 5zł na myjni, przyjeżdżasz pod dom i myjesz tak jak ma być tj 2 wiadra, dobra rękawica itd. A możesz kupić np Glorie albo Epoce czyli ręczne pianownice i kupić pianę aktywną powiedzmy Shiny Garage albo ValetPro lub inną podobną i ręcznie nałożyć pod domem, a później spłukać i dopiero myć auto. Tyle, że trzeba się namachać i trochę schodzi. Ja osobiście myje na bezdotyku, później pod dom na mycie tylko znajdź jak już coś myjnie która nie ma bardzo mocnej piany, a z tym będzie ciężko wosk długo nie zniesie takiego traktowania
mcwiciu Opublikowano 4 Marca 2014 Zgłoś Opublikowano 4 Marca 2014 bienek, dzięki za cierpliwość. Bałem się że rękawice można używać tylko z szamponem i jeżeli użyje jej do mycia karoserii z mocno stężonym APC to może ulec zniszczeniu. A tak ciekawości, jakie stężenia APC do mycia zewnętrznego karoserii są bezpieczne? Mam obecnie SG Lime APC (choć ono jest bardziej do użytku wew. ale producent mi napisał że na zewnątrz też można np. 1:3 - choć ja nawet 1:2 a nawet i samym koncentratem na zawiasy i felgi waliłem tylko bałem się używać do takiego stężenia rękawicy a wygodnie byłoby np. przy felgach. Teraz chce zakupić Red Devila albo Surfexa tylko właśnie bałem się jak to będzie w użyciu z rękawicą. A propo - który lepszy? Surfex czy Red Devil? Dzięki raz jeszcze.
bechcik Opublikowano 4 Marca 2014 Zgłoś Opublikowano 4 Marca 2014 Kupiłem auto i na jego klapie jest adres internetowy firmy od której go kupiłem. Adres ułożony jest z literek, takich jak normalne emblematy na klapie (model, silnik). Jak je najlepiej usunąć? I czy Nielsen Tar&Glue remover poradzi sobie z pozostałościami z kleju?
Moderator rychu Opublikowano 4 Marca 2014 Moderator Zgłoś Opublikowano 4 Marca 2014 Odciąć żyłka albo nitką. Nielsen powinien sobie poradzić z resztkami kleju.
Rekomendowane odpowiedzi