Jump to content

Recommended Posts

Posted

Dobrym rozwiązaniem na pierwszy raz będzie Meguiar's Ultimate Compound na lakier Lanosa? Samochód ma dwanaście lat lecz niewielki przebieg, jeśli ma to znaczenie.

? :o

Posted

To tylko jeden ze składników. Jeśli chcesz kompleksowo odświeżyć lakier, warto go najpierw wyglinkować, następnie użyć środka lekkościernego (Meguiar's UC jest jednym z mocniejszych, możesz też kupić np. SwirlX lub ScratchX), a na koniec musisz zabezpieczyć to woskiem. Pamiętaj również o odpowiednich aplikatorach.

 

Pytania: w jakim stanie jest lakier, jaki typ (akryl czy metalic) i jaki masz budżet? Ze swojego doświadczenia mogę powiedzieć, że do ręcznego zastosowania UC jest okej, a na to należy położyć wosk i efekt będzie całkiem fajny :)

Posted

O zabezpieczeniu woskiem to sprawa jest jasna ,że tak. Ogólnie jest nie zły jak bo niektórzy nie dowierzają, że ma tyle lat. Budżet mam rozciągnięty w czasie i odkładam powoli drobne. Aha lakier perła. Prace zamierzam prowadzić maszynowo ale muszę uzbroić polerkę w pady. Na początek jakie to minimum? Dzięki za zainteresowanie moim postem. :)

Posted

Spoko, po to jesteśmy :) Mamy nadzieję, że później pochwalisz się efektami prac. Najlepiej byłoby kupić glinkę (ok. 100 zł, niekoniecznie Meg's) i zastosować ją z Quik Detailerem lub nawet ciepłą wodą z szamponem, później cleaner i na koniec wosk.

 

Jeśli masz zamiar robić auto maszynowo, polecam lekturę odpowiednich wątków na naszym forum. Pisali o tym wielokrotnie np. PN, julian i Łukasz. Wtedy zamiast opcji cleanera musisz zainwestować w pady i środki - ścierny oraz wykańczający/polerujący (nie jestem ekspertem, więc niech mnie ktoś poprawi, jeśli błądzę ;)

 

Z palety Meguiar's to będzie np. Dual Action Polish i Speed Glaze. Na pewno na maszynie efekt będzie niemal idealny, a wosk można już chyba nałożyć ręcznie :) To jednak temat na zupełnie inną dyskusję.

Posted
Z palety Meguiar's to będzie np. Dual Action Polish i Speed Glaze. Na pewno na maszynie efekt będzie niemal idealny, a wosk można już chyba nałożyć ręcznie :) To jednak temat na zupełnie inną dyskusję.

 

Tylko małe wtrącenie: zdecydowanie w to miejsce polecam M105 i M205, ale to są środki profesjonalne więc na początek polecałbym użyć odpowiednio Ultimate Compound i SwirlX.

 

Na forum jest wiele wątków z tym co i jak się po kolei robi więc spokojnie poprzeglądaj tematy i na pewno wiele rzeczy się Tobie rozjaśni ;)

Posted

Z UC i SwirlX też można pracować maszynowo i nie trzeba wykańczać.

 

P.S.

Kolejny raz Luki był szybszy.

Posted

A czy jest właśnie sens pojechać maszyną UC a potem wykończyć Swirlx. Bedzie duża róznica niż po samym UC ?

Posted
Z UC i SwirlX też można pracować maszynowo i nie trzeba wykańczać.

 

Oczywiście, że można :good:

 

Kolejny raz Luki był szybszy.

 

Hehe, o całe 2 minutki :kox:

 

A czy jest właśnie sens pojechać maszyną UC a potem wykończyć Swirlx. Bedzie duża róznica niż po samym UC ?

 

Po UC mogą zostać jakieś hologramy i spotkałem się z tym kilka razy więc lepiej wykończyć. Aczkolwiek to nie reguła, bo można tak użyć UC, że wykończenie SwirlX nie będzie konieczne ;)

Posted

Poszukiwacz, ja trochę z innej strony uderzę. moją pierwszą w życiu pracą zrobioną polerką był ciemno-zielony lanos. zrobiłem do niebieskim padem 3M i Ultrafine. na początek polecam Ci właśnie niebieski, wykańczający pad i to tego swirlX albo właśnie Ultrafine od 3M. Mimo, że posiada nieco wypełniaczy, to jest bardzo dobrym produktem do rozpoczęcia przygody z polerowaniem!

Posted

Witam. Ja bym sprubował swirlX i DC2 jeżeli lakier nie jest mocno zniszczony i na koniec wosk, jeżeli jest dość mocno zniszczony to UC i DC2. Ostatnio w ten sposób robiłem auto i jestem bardzo zadowolony z efektu.

Posted

Dzięki za uwagi, chłopaki.

 

Chyba masz na myśli wosk, a nie DC2 ;) DC2 to politura, której zastosowanie jest zasadne raczej na ciemnych lakierach. Ale pod kątem ręcznego stosowania na pierwszy raz SwirlX plus wosk to niezły, ekonomiczny scenariusz.

Posted
Poszukiwacz, ja trochę z innej strony uderzę. moją pierwszą w życiu pracą zrobioną polerką był ciemno-zielony lanos. zrobiłem do niebieskim padem 3M i Ultrafine. !

 

Julian mowa o tej gąbce ?

3m

Posted

Miałem na myśli DC2. SwirlX lub UC - usuniecie rys, DC2 - do wydobycia głębi koloru i uzyskania naprawde fajnego efektu, Na konie wosk np NXT 2.0 - do konserwacji i zabezpieczenia powierchni. U mnie dało to bardzo fajny efekt. Aczkolwiek ekonomicznie SwirlX + wosk zgadzam sie ze to dobry scenariusz :)

Posted

:shock: pięknie! Powiedz mi, jaką maszyną to zrobiłeś, jaką gąbką, ile czasu Ci to zajęło, jaki woski na to nałożyłeś i czy użyłeś tylko UC.

 

Aaa, i gdzie jest ta czarna kropka z pierwszego zdjęcia?

Posted

Heh wstyd pisac na tym forum o technologi likwidacji tych rys. Czarna kropka dostała zaprawkę z pędzielka. Jak sie przyjrzysz na fotce to zobaczysz minimalnie

Posted
Heh wstyd pisac na tym forum o technologi likwidacji tych rys. Czarna kropka dostała zaprawkę z pędzielka. Jak sie przyjrzysz na fotce to zobaczysz minimalnie

 

Zawsze pytam o coś takiego, bo jest tyle kombinacji różnych środków, gąbek i tyle czynników wpływających na to, że za każdym razem można dowiedzieć się nowych rzeczy. Poza tym skoro jest to "forum o likwidacji rych", więc powinno się o tym gadać, nie myślisz? No logika.

Posted

Tak tylko to był amatorsi system :) . Mianowicie UC + wiertarka z regulacja obrotów + czarna gabka firmy PROFIL. A za wiertarke na tym forum to Bana jeszcze dostane heh.

Posted
A za wiertarke na tym forum to Bana jeszcze dostane heh.

 

Postaram się o to :)

 

Ale to było ostatni raz wszystko na dobrej drodze aby wkońcu zaopatrzyc sie w polerkę. Jak Angole nie nawala to juz niedługo

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.