machinesjb Posted February 1, 2013 Report Share Posted February 1, 2013 Witam. Kopyta mojej kluski są lekko pofatygowane czymś co wygląda na korozję . Nie mam za bardzo pojęcia co to jest. Czy to schodzi lakier czy rdzewieje aluminum. Proszę o pomoc jak przywrócić blask Mam nadzieję że nie uraziłem nikogo przedstawiając trochę brudne felgi . Czarne tło jest w porządku - interesuje mnie ta strefa bezbarwna. Wyczyściłem tylko ją do fotki. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Swoop Posted February 1, 2013 Report Share Posted February 1, 2013 IMO lotna rdza i odpryski ... wyczyścić, pomalować, albo wypolerować i będzie git Link to comment Share on other sites More sharing options...
Franek Posted February 1, 2013 Report Share Posted February 1, 2013 lakier sie utlenia Trzeba to spolerować i pomalować na nowo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
machinesjb Posted February 1, 2013 Author Report Share Posted February 1, 2013 Dzięki za odpowiedzi. Czy mogę to zrobić sprayem ?? Może jest jakiś dobry spray. Polerowanie jakim papierem przed malowaniem ?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Administrator AreK Posted February 1, 2013 Administrator Report Share Posted February 1, 2013 Oddaj je lepiej fachowcowi. Będzie najtaniej i najlepiej. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Swoop Posted February 1, 2013 Report Share Posted February 1, 2013 Czy mogę to zrobić sprayem ?? Może jest jakiś dobry spray. możesz, tylko weź pod uwagę, że może być ciężko dobrać odcień kolorów do pozostałych felg. Ja malowałem jedną i delikatnie się różni odcień a poza tym nic się z nią nie dzieje Link to comment Share on other sites More sharing options...
machinesjb Posted February 1, 2013 Author Report Share Posted February 1, 2013 Wszystkie cztery tak wyglądają . Co do fachowca to teraz chwilowo cierpię na nadmiar wolnego czasu i szukam sobie zajęcia. Swoop jak malowałeś ? jaki spray i przygotowanie powierzchni ? napiszę jeszcze raz że chcę malować tylko to co pokryte klarem, czarne nie ruszam. Chciałbym zetrzeć ten klar i nanieść na nowo. Tylko nie wiem jaki paier zastosować by klar się chycił. Zainteresowała mnie też polerka na lustro, ale nie wiem czy będzie mi się chciało co roku polerować na nowo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Swoop Posted February 1, 2013 Report Share Posted February 1, 2013 machinesjb, po części wzorowałem się na a tak mi wyszło http://forum.kosmetykaaut.pl/viewtopic. ... ht=#190848 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Administrator AreK Posted February 1, 2013 Administrator Report Share Posted February 1, 2013 Swoop, zauważ, że Twoje felgi są lakierowane. Podkład, kolor i bezbarwny. Felgi o których mowa są polerowane. Czy jest jakiś lakier który będzie trwały na polerowanym alu? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Swoop Posted February 1, 2013 Report Share Posted February 1, 2013 Arek, każdą polerkę można zmatowić i polakierować ... kwestia pomysłu Link to comment Share on other sites More sharing options...
Administrator AreK Posted February 1, 2013 Administrator Report Share Posted February 1, 2013 Oczywiście , że tak ale nie wiemy jaki efekt końcowy chcemy osiągnąć. Czy ma być polerowane alu i klar czy podkład, baza i klar Link to comment Share on other sites More sharing options...
machinesjb Posted February 1, 2013 Author Report Share Posted February 1, 2013 Jeśli chodzi o moje felgi to mogą być mat. Innymi słowy przetrę takim papierem, który jest najlepszy pod klar w sęsie przyczepnościowym. Nie zależy mi na lustrze, po prostu nie chcę taki obdartusów. Wymyśliłem sobie że polakieruję te przody sa srebrny, zbliżony do koloru auta, a na to klar. W garażu mam kompresor i pistolet, ale w wersji mało profesjonalnej, nigdy też nie mieszałem lakierów, więc padło na sprey. Mam 3 rozwiązania - klar bezposrednio na aluminium - polerowanie bez lakierowania i dwa razy w roku poprawka polerska (lub częściej) - polecenie jakimś kolorem Link to comment Share on other sites More sharing options...
radial Posted March 3, 2013 Report Share Posted March 3, 2013 Te ranciki nie są kolorowe. Z tymi rantami jest różnie, czasami w lepszych felgach są pokrywane specjalnym teflonem a czasami jakimś lakierem bezbarwnym. Jest to nakładane na gołe delikatnie zfrezowane amelinium, żeby się lepiej trzymało. Trzeba zerwać tą warstwę która jest nałożona na gołym aluminium i będzie to wyglądało pro. Są różne metody: scansol - najlepsza, ale trzeba uważać żeby nie pochlapać innych rejonów felgi ponieważ scansol zżera lakier a nie chcemy chyba mieć łaciatych felg? Nakładamy fragmentami bo scansol mimo że jest w żelu to i tak ciężko upilnować najbardziej efektywną grubszą warstwę preparatu żeby nie spłynęła gdzie indziej. Papier ścierny - duuuużo roboty. Najpierw duże gradacje a jak do aluminium dotrzemy to papier wodny od dużych gradacji do 2500 + polerka na koniec. Trzeci wariant nóż odpowiedni ze ściętym czubkiem na kształt dłuta dobrze naostrzony i zrywamy. A później papierki wodne - troszkę szybsze ale trzeba robić to z dużą wprawą żeby nie porobić nożem bruzd głębokich + polerka na koniec. U Ciebie nie można sobie wyobrazić lepszej roboty. Felgi będą wyglądały pro nawet jak nie ruszysz gwiazdy tylko te paseczki na rantach. Zaznaczyłem na zdjęciu o co mi biega. Felgi i tak odżyją. http://imageshack.us/photo/my-images/19 ... b001c.jpg/ Scansol w akcji I Felga po polerce. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Swoop Posted March 3, 2013 Report Share Posted March 3, 2013 radial, to są 2 różne felgi, a może ja czegoś nie rozumiem Link to comment Share on other sites More sharing options...
ShiningCar Posted March 3, 2013 Report Share Posted March 3, 2013 Swoop, te same, z dodatkowym wiatraczkiem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Swoop Posted March 3, 2013 Report Share Posted March 3, 2013 Swoop, te same, z dodatkowym wiatraczkiem. aaaa, spinnery Link to comment Share on other sites More sharing options...
radial Posted March 3, 2013 Report Share Posted March 3, 2013 Rotory Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dystrybutor e36ace Posted March 3, 2013 Dystrybutor Report Share Posted March 3, 2013 Rotory bardziej nakładki na rotory M System II ale troszkę nie na temat ja bym felgi spolerował Link to comment Share on other sites More sharing options...
DAMIANe34 Posted March 3, 2013 Report Share Posted March 3, 2013 Kolego jakie masz parametry felg? 4x8J czy 2x8J i 2x9J ? Ja mam swoje tak samo jak twoje zrobione Czarny rotor i rant w polerce A dokręcane rotory mam srebrne ori I takie rozwiązanie jest najpiękniejsze Podgląd w mojej miniaturce A co do felg to tylko polerka na tym wzorze Link to comment Share on other sites More sharing options...
radial Posted March 3, 2013 Report Share Posted March 3, 2013 To są ori kute z M czyli 2x8 2x9 Ale to nie na temat, a felgi i auto już dawno sprzedane Link to comment Share on other sites More sharing options...
jjohnyy5 Posted March 10, 2013 Report Share Posted March 10, 2013 Witam. Chciałem się podpiąć pod temat. Szybkimi krokami Zima ucieka od nas a co za tym idzie, pomalutku szykujemy się do zmiany kółek. I tutaj moje pytanie. Troszeczkę chciałem odświeżyć swoje dwa komplety. Poniżej załączam zdjęcia: Zimowy komplecik: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/be0 ... ceb12.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5ec ... 64cd7.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/74d ... d1190.html Letni komplecik: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5c3 ... 1a229.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5bc ... ed8dc.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1a7 ... 2f6cf.html Dekielki do letnich: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bd4 ... a28f6.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0a3 ... 40cc5.html Nadmienię że wszystkie alusy mają porównywalne defekty. Nie chcę oddawać alusów do zakładu gdyż mam troszkę czasu i sam bym się pobawił. Był bym wdzięczny za wszelkie sugestię osób na pewno bardziej doświadczonych i zorientowanych w tym temacie ode mnie Czytałem że zimowych nie ma sensu polerować gdyż pierwszy kontakt z solą je zmatowi - co proponujecie? Letnie myślałem żeby wypolerować mechanicznie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dystrybutor e36ace Posted March 10, 2013 Dystrybutor Report Share Posted March 10, 2013 częściowo sam sobie odpowiedziałeś zimowych nie ma sensu polerować chyba że położysz lakier bezbarwny na polerkę chociaż i to za mało a letnie sciągnij klar pasta polerska filc i do roboty Link to comment Share on other sites More sharing options...
maciety1989 Posted March 10, 2013 Report Share Posted March 10, 2013 Jakies wygładzenie rys by sie przydało, bo co po paście i filcu jak felga podrapana. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dystrybutor e36ace Posted March 10, 2013 Dystrybutor Report Share Posted March 10, 2013 Jakies wygładzenie rys by sie przydało, bo co po paście i filcu jak felga podrapana.racja bez papieru ściernego i tak się nie obejdzie Link to comment Share on other sites More sharing options...
jjohnyy5 Posted March 10, 2013 Report Share Posted March 10, 2013 Papier ścierny podstawa. Najlepiej to ręcznie zrobić co nie bo tak myślałem o tarczy na wiertarkę. Po wyrównaniu zadrapań i polerce pastą i filcem jakim lakierem bezbarwnym byście proponowali je zabezpieczyć? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now