adk Posted December 22, 2012 Report Share Posted December 22, 2012 Podziękowania dla Michała za przesłanie próbek. Test linii do zabezpieczenia lakieru TENZON Maskę w swoim aucie zabezpieczyłem produktami Tenzon 2 Shine oraz Tenzon 4 Prot Opis producenta: Tenzon 2 Shine - Gotowy do użycia preparat do pielęgnacji wszystkich typów lakierów samochodowych z wyraźnym efektem wybłyszczenia. Połączenie wosku Carnauba, formulacji TENZON oraz komponentów odpowiedzialnych za uzyskanie zwiększonego efektu połysku nadaje powierzchni idealną gładkość, wypełniając drobne mikrorysy oraz uszkodzenia lakieru. Tworzy skuteczną ochronę przed wilgocią, korozją, osadzaniem się brudu, solą oraz szkodliwym oddziaływaniem czynników atmosferycznych, zwiększając jednocześnie intensywność barwy. W celu uzyskania lepszego efektu i większej trwałości warstwy ochronnej, zaleca się zastosowanie TENZON 3 lub TENZON 4. Cena w sklepie Tenzi – 33,36 PLN/250ml Tenzon 4 Prot - Preparat do perfekcyjnego zabezpieczania wszystkich typów lakierów samochodowych na bazie wosku Carnauba i unikalnej formuły TENZON. Preparat charakteryzuje się największą zawartością wosku Carnauba wśród preparatów z linii TENZON, co pozwala na pokrycie powierzchni lakierowanych najtwardszą warstwą ochronną. Ułatwia to odprowadzanie wody z karoserii, zapobiega tworzeniu się osadu mineralnego, gwarantuje efekt lustrzanego odbicia. Dodatkową zaletą jest zdolność zwiększania intensywności barwy. Tworząca się na powierzchni antystatyczna powłoka chroni przed wilgocią, korozją, osadzaniem się brudu, solą oraz szkodliwym oddziaływaniem czynników atmosferycznych. Zastosowanie preparatu ułatwia proces mycia i zabezpiecza karoserię na okres od 6 do 12 miesięcy, w zależności od częstotliwości mycia. W przypadku zniszczonych lakierów samochodowych zaleca się uprzednio zastosowanie TENZON 1 i TENZON 2. Cena w sklepie Tenzi – 51,88 PLN/250ml Wykonane czynności: 1. mycie aktywną pianą Tenzi Car Max + Tenzi Truck Z racji tego że auto nie było myte przez około 1 miesiąc z uwagi na niesprzyjające warunki atmosferyczne, zastosowana została mieszanka jak wyżej, z tym że Trucka dodałem dosłownie naparstek + mycie ręczne. 2. glinkowanie Glinka Temachem, lakier przed ok. 2 miesiącami został delikatnie muśnięty pastami KochChemie i zabezpieczony FK1000p, od tamtego czasu przejechane jakieś 3000km, więc specjalnie dużo zanieczyszczeń nie było 3. mycie ręczne szamponem Tenzi Shampo Neutro Mycie po glince, rękawica frędzlowa Nigrin 4. Cleaner Sonax Premium na całe auto na polerce obrotowej i czarnym waflu Urban, w celu usunięcia resztek wosku. 5. odtłuszczanie Ipa 6. nałożenie Tenzon 2 Shine Zdecydowałem się na taka konfigurację, ponieważ z opisu producenta wynika, że Tenzon 1 stosuje się na lakiery zniszczone, ma lepsze właściwości wypełniające itd., natomiast Tenzon 2 pozwala na uzyskanie większego połysku. Przy pomocy aplikatora z mikrofibry SCG nałożona została bardzo cienka warstwa produktu. Z uwagi na dość niską temperaturę w garażu (okolice 10C, na zewnątrz –15C) Tenzon 2 leżał na lakierze nieco ponad godzinę. Lakier nabiera super śliskości. Producent zaleca pracę przy temperaturze min 18C. Z tego powodu test może nie być miarodajny. Konsystencja kremowa, tłusta, nakłada się bardzo łatwo, po godzinie leżenia bez problemu wypolerowany został mikrofibrą AG. Na temat wydajności nie napiszę nic, ponieważ nie miałem styczności z produktem w takiej formie. Kropla o średnicy 1cm wystarczyła na pokrycie połowy maski. Zauważyłem dużą skuteczność w kwestii maskowania drobnych rys. Czy można stwierdzić, że Tenzon nr 1 i 2 jest typowym glazem? Być może. 7. nałożenie Tenzon 4 Prot Producent zaleca nakładanie Tenzona 4 na nr 1 lub 2 po odczekaniu 24h. Ja zrobiłem to po 12h. Konsystencja mleczka, dość rzadka, tłusta. Zarównoa aplikacja jak i polerowanie bez najmniejszego problemu. Po godzinie leżenia preparatu maska została przepolerowana mikrofibrą. Po kolejnych. 3 godzinach auto wyjechało z garażu. Tenzon 3 i 4 to sealanty (?) o dość dużej, deklarowanej przez producenta wytrzymałości. Spostrzeżenia: efekt wizualny po nałożeniu mogę porównać do FK1000p, który leżał wcześniej, lakier nabrał połysku, coś jakby dodatkowa warstwa lakieru bezbarwnego; powierzchnia jest śliska w dotyku, z czasem postaram się zrobić film z użyciem, przynajmniej szlauchu ogrodowego żeby zaprezentować hydrofobowość powłoki; wizualnie na + Czy te produkty mogą być konkurencją dla np. Duraglossa? Najlepiej byłoby bezpośrednio porównać produkty tych producentów, niestety nie mam takiej możliwości i nie mogę odnieść się do np. 601 + 111. Ciekawostką jest również obecność w ofercie Tenzi QD przeznaczonego do konserwacji powłok Tenzon 1 – 4, nazywa się Finish i kosztuje 19,43 PLN/750ml Zdjęcia: Lakier oczyszczony przygotowany do aplikacji Zestaw Tenzon 2 gotowy do aplikacji Po aplikacji Tenzon 2 Tenzon 4 gotowy do aplikacji Tenzon 4 po aplikacji Po spolerowaniu Tenzon 4 Sztucznie wytworzone krople Zdjęcie zrobione telefonem, roztopione i zamarznięte płatki śniegu Zdjęcia nie robią WOW, lakier jak widać jest w niezłej kondycji (poza widocznymi ogniskami), kwestią do zweryfikowania jest deklarowana wytrzymałość produktu. Auto nie jest garażowane, miesięcznie przejeżdża ok. 2000km, mycie na bezdotykach (od czasu do czasu) oraz ręcznie (najczęściej) bez aktywnej piany, szamponem Meguiars NXT. Po każdym myciu samochodu – w miarę możliwości postaram się robić zdjęcia przedstawiające stan powłoki z krótkim opisem. Producent deklaruje wytrzymałość w przedziale 6-12 m-cy uzależniając go od częstotliwości mycia. Przy aplikacji w optymalnych – zalecanych warunkach. Dość duży rozrzut, poczekamy, zobaczymy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
julian Posted December 22, 2012 Report Share Posted December 22, 2012 No no, tenzi wchodzi na salony Link to comment Share on other sites More sharing options...
adk Posted December 22, 2012 Author Report Share Posted December 22, 2012 No no, tenzi wchodzi na salony Chyba jeszcze trochę za wcześnie na takie stwierdzenia, ale na pewno próbuje ustawić sie w kolejce Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moderator krd Posted December 22, 2012 Moderator Report Share Posted December 22, 2012 Ja rozumiem, ze lakier w nienajlepszym stanie, ale stawianie na nim plastikowych buteleczek na pewno nie pomaga. Ciekawy jestem jak to wypadnie w czasie, chetnie popatrze na rezultaty. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Carire Posted December 22, 2012 Report Share Posted December 22, 2012 też jestem ciekawy jak z nim będzie więc czekam na wnioski, obserwacje pamietaj że musi byc wizyta na bezdotyku Link to comment Share on other sites More sharing options...
Borek123 Posted December 22, 2012 Report Share Posted December 22, 2012 Ja rozumiem, ze lakier w nienajlepszym stanie, ale stawianie na nim plastikowych buteleczek na pewno nie pomaga. + Fibra z metką Link to comment Share on other sites More sharing options...
blaszczu Posted December 23, 2012 Report Share Posted December 23, 2012 Do tej pory spotkałem się z niezbyt pochlebnymi opiniami na temat tego wynalazku dlatego ciekaw jestem tego testu - zobaczymy jakie będzie Twoje zdanie na jego temat Link to comment Share on other sites More sharing options...
yacek _b Posted December 23, 2012 Report Share Posted December 23, 2012 Szału nie robi ( krople ) zdecydowanie wole już Turtle Wax ( np. Extra Gloss ) , a do Duraglossa to już bym nawet nie myślał o porównaniu. Do dostawczaków i Tirów jak znalazł. Link to comment Share on other sites More sharing options...
adk Posted December 23, 2012 Author Report Share Posted December 23, 2012 Szału nie robi ( krople ) zdecydowanie wole już Turtle Wax ( np. Extra Gloss ) , a do Duraglossa to już bym nawet nie myślał o porównaniu. Do dostawczaków i Tirów jak znalazł. Krople trochę z d..y, ale to już tylko moja wina. Nie bądźcie zbyt surowi, test dopiero się rozpoczyna, dajcie szansę rodzimemu producentowi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Administrator AreK Posted December 23, 2012 Administrator Report Share Posted December 23, 2012 ...a co powiecie na te kropelki niedowiarki? To jest ten sam tenzon Link to comment Share on other sites More sharing options...
faraon3021 Posted December 23, 2012 Report Share Posted December 23, 2012 Arekkaz, a tak dwa slowa wiecej mozna prosic ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Administrator AreK Posted December 23, 2012 Administrator Report Share Posted December 23, 2012 faraon3021, mam zbyt mało wiedzy żeby ocenić ten produkt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Checio Posted December 23, 2012 Report Share Posted December 23, 2012 Chłopaki podesłali mi próbki tenzon 1-4 więc jak pogoda pozwoli też coś wysmalcuję i skrobnę jakąś opinię. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MM.MM Posted December 25, 2012 Report Share Posted December 25, 2012 Kropelki kropelkami, ale czy po pierwszym myciu będą jeszcze podobne jak u Arka. Czekam na Up. Link to comment Share on other sites More sharing options...
adk Posted December 25, 2012 Author Report Share Posted December 25, 2012 Jezeli w sobote temp. bedzie na + zrobie pierwsze mycie, pierwszy film i krople. oczywiscie z opisem co i jak. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marasec Posted December 26, 2012 Report Share Posted December 26, 2012 Chłopaki podesłali mi próbki tenzon 1-4 więc jak pogoda pozwoli też coś wysmalcuję i skrobnę jakąś opinię. chętnie podjade popatrzeć. Aparacik też mogę zabrać jakby co Link to comment Share on other sites More sharing options...
Checio Posted December 26, 2012 Report Share Posted December 26, 2012 [ Dodano: 26 Grudzień 2012, 21:51 ] Chłopaki podesłali mi próbki tenzon 1-4 więc jak pogoda pozwoli też coś wysmalcuję i skrobnę jakąś opinię. chętnie podjade popatrzeć. Aparacik też mogę zabrać jakby co Odezwę się na PW Link to comment Share on other sites More sharing options...
julian Posted January 6, 2013 Report Share Posted January 6, 2013 no i jak tam natenzonione powierzchnie? jakiś update? Link to comment Share on other sites More sharing options...
adk Posted January 7, 2013 Author Report Share Posted January 7, 2013 Auto nie było jeszcze dotykane, trochę jeździ, trochę stoi. Czeka na mycie. Pierwsze mycie chcę zrobić ręcznie, ręką ocenić powłokę. Samochód ani przez chwilę nie stał pod dachem, przez nieco ponad 2 tygodnie przejechał 1500km. Update będzie, tylko dajcie trochę czasu. Polska zima ma to do siebie, że czasem bywa mroźna i mycie auta w takich warunkach nie należy do komfortowych, choć podobno nie niemożliwych Link to comment Share on other sites More sharing options...
adk Posted March 2, 2013 Author Report Share Posted March 2, 2013 A więc czas na aktualizację. Nie będę sie rozpisywać, minęły ponad 2 miesiące, auto przejechało prawie 4kkm, warunki drogowe jakie były każdy widział. Dzisiejsza pogoda skusiła mnie do oskrobania parchulca bo już patrzeć na niego mogłem, powstała na lakierze struktura złożona z wszelakiej maści substancji stworzyła samą w sobie powłokę ochronną dla lakieru. W pierwszej kolejności pojechałem na bezdotyk w celu opłukania go z grubsza, tylko woda zdemineralizowana, żadnej chemii. Następnie mycie. Piana, w jakiej jestem posiadaniu to Tenzi CarMax o wysokim PH - 14, nie chciałem jej aplikować w obawie o zjedzenie powłoki. Od razu więc przystąpiłem do mycia właściwego - szampon Megsa NXT, rękawica frędzlowa, dwa wiadra. Nie zastanawiając się długo postanowiłem umyć auto 2 lub trzy razy - długi okres nie skrobania, warunki dość trudne. Po pierwszym myciu na lakierze coś jeszcze było, po przesunięciu palcem pozostawały smugi, po drugim myciu smug już nie było - tylko tafla z wody po opłukaniu. Pomyślałem że może nie widać syfu, ale jeszcze coś na nim jest, umyłem po raz trzeci - to samo. Wniosek jest jeden, a własciwie 2, do przemyślenia - albo powłoki zostały zjedzone, albo brud cały czas tkwi na lakierze i bez czegoś ostrzejszego nie da się go usunąć. Kropelkowanie właściwie zerowe, a na pewni nie takie do jakich wszyscy sa przyzwyczajeni, odprowadzanie wody praktycznie zerowe - tafla wody dość długo utrzymuje się na lakierze. Tak czy inaczej, nie bardzo jest co oglądać, poniższe zdjęcia prezentują krople na masce na Tenzonie oraz jedno zdjęcie błotnika na którym jest/był FK1000HT. Test raczej nieudany. Albo coś spartaczyłem podczas aplikacji, albo zima i to co sypią i leją na drogi jest naprawdę żarłoczne, albo po prostu brak mycia przez tak długi okres powoduje znikanie powłok zabezpieczających. Prośbę mam tylko, proponuję zostawić temat, nie usuwać, idzie wiosna, warunki do jazdy i do pielęgnowania auta trochę bardziej przyjazne. Nałożę jeszcze raz, umyję co tydzień, może specyfik się czymś wyróżni. Tymczasem pozdrawiam. Pociesza mnie tylko fakt że FinishKare też wysiadł A tutaj FK na błotniku Link to comment Share on other sites More sharing options...
adk Posted August 26, 2013 Author Report Share Posted August 26, 2013 Aktualizacja, znalazłem wczoraj trochę czasu i połozyłem Tenzona raz jeszcze. Cała procedura identycznie jak za pierwszym razem więc nie robiłem zdjęć, nie będę też opisywać bo nie ma takiej potrzeby. Dzisiaj podskoczyłem na bezdotyk i ochlapałem auto wodą demineralizowaną. Tak wyglądały krople. Zobaczymy jak to wyjdzie po kilku myciach Link to comment Share on other sites More sharing options...
adk Posted September 1, 2013 Author Report Share Posted September 1, 2013 Na dzisiaj zaplanowałem mycie auta, niestety pogoda na to nie pozwoliła. Ustrzeliłem jednak kilka zdjęć po deszczu, powłoka tygodniowa, mocno zakurzona, przebieg 400km, niewiele ale auto jeżdżone codziennie. Moje subiektywne odczucia - zaczynam się przekonywać do tego produktu i skłaniać ku zakupowi pełnowymiarowych opakowań. Kwestią decydująca będzie wytrzymałość bo look i właściwości hydrofobowe bardzo mi odpowiadają. Jestem bardzo mile zaskoczony. Link to comment Share on other sites More sharing options...
adk Posted September 1, 2013 Author Report Share Posted September 1, 2013 Na dzisiaj zaplanowałem mycie auta, niestety pogoda na to nie pozwoliła. Ustrzeliłem jednak kilka zdjęć po deszczu, powłoka tygodniowa, mocno zakurzona, przebieg 400km, niewiele ale auto jeżdżone codziennie. Moje subiektywne odczucia - zaczynam się przekonywać do tego produktu i skłaniać ku zakupowi pełnowymiarowych opakowań. Kwestią decydująca będzie wytrzymałość bo look i właściwości hydrofobowe bardzo mi odpowiadają. Jestem bardzo mile zaskoczony. Link to comment Share on other sites More sharing options...
adk Posted September 7, 2013 Author Report Share Posted September 7, 2013 Witam Kolejny update, auto po 2 tygodniach od aplikacji, przebieg ok. 700km, samochód 24h na dobę pod chmurką. Umyty aktywną pianą ValetPro PH Neutral Snow Foam, pianownica Karcher, stężenie 1:10. Następnie mycie szamponem Meguiars NXT i rękawicą Nigrin. Po myciu: I to byłoby na tyle, Tenzon trzyma się dzielnie, jestem niezmiernie ciekawy jak będzie działać dalej. Powierzchnia lakieru jest przyjemnie śliska, krople nie powalają na kolana ale odprowadzanie wody jest na dość wysokim poziomie. Usuwanie brudu podczas mycia bardzo łatwe. Na koniec lakier przetarłem CG V7 ale zdjęć już nie mam. Na koniec film obrazujący odprowadzanie wody Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
raqq Posted September 23, 2013 Report Share Posted September 23, 2013 Kolego może jakiś update? Strasznie jestem ciekawy czy nadal tenzon siedzi na lakierze czy już nie ma po nim śladu... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now