Jump to content

Powloka zabezpieczająca Tenzon 2 + Tenzon 4


adk
 Share

Recommended Posts

Podziękowania dla Michała za przesłanie próbek.

 

Test linii do zabezpieczenia lakieru TENZON

 

Maskę w swoim aucie zabezpieczyłem produktami Tenzon 2 Shine oraz Tenzon 4 Prot

 

Opis producenta:

Tenzon 2 Shine - Gotowy do użycia preparat do pielęgnacji wszystkich typów lakierów samochodowych z wyraźnym efektem wybłyszczenia. Połączenie wosku Carnauba, formulacji TENZON oraz komponentów odpowiedzialnych za uzyskanie zwiększonego efektu połysku nadaje powierzchni idealną gładkość, wypełniając drobne mikrorysy oraz uszkodzenia lakieru. Tworzy skuteczną ochronę przed wilgocią, korozją, osadzaniem się brudu, solą oraz szkodliwym oddziaływaniem czynników atmosferycznych, zwiększając jednocześnie intensywność barwy. W celu uzyskania lepszego efektu i większej trwałości warstwy ochronnej, zaleca się zastosowanie TENZON 3 lub TENZON 4. Cena w sklepie Tenzi – 33,36 PLN/250ml

 

Tenzon 4 Prot - Preparat do perfekcyjnego zabezpieczania wszystkich typów lakierów samochodowych na bazie wosku Carnauba i unikalnej formuły TENZON. Preparat charakteryzuje się największą zawartością wosku Carnauba wśród preparatów z linii TENZON, co pozwala na pokrycie powierzchni lakierowanych najtwardszą warstwą ochronną. Ułatwia to odprowadzanie wody z karoserii, zapobiega tworzeniu się osadu mineralnego, gwarantuje efekt lustrzanego odbicia. Dodatkową zaletą jest zdolność zwiększania intensywności barwy. Tworząca się na powierzchni antystatyczna powłoka chroni przed wilgocią, korozją, osadzaniem się brudu, solą oraz szkodliwym oddziaływaniem czynników atmosferycznych. Zastosowanie preparatu ułatwia proces mycia i zabezpiecza karoserię na okres od 6 do 12 miesięcy, w zależności od częstotliwości mycia. W przypadku zniszczonych lakierów samochodowych zaleca się uprzednio zastosowanie TENZON 1 i TENZON 2. Cena w sklepie Tenzi – 51,88 PLN/250ml

 

Wykonane czynności:

1. mycie aktywną pianą Tenzi Car Max + Tenzi Truck

Z racji tego że auto nie było myte przez około 1 miesiąc z uwagi na niesprzyjające warunki atmosferyczne, zastosowana została mieszanka jak wyżej, z tym że Trucka dodałem dosłownie naparstek + mycie ręczne.

2. glinkowanie

Glinka Temachem, lakier przed ok. 2 miesiącami został delikatnie muśnięty pastami KochChemie i zabezpieczony FK1000p, od tamtego czasu przejechane jakieś 3000km, więc specjalnie dużo zanieczyszczeń nie było

3. mycie ręczne szamponem Tenzi Shampo Neutro

Mycie po glince, rękawica frędzlowa Nigrin

4. Cleaner

Sonax Premium na całe auto na polerce obrotowej i czarnym waflu Urban, w celu usunięcia resztek wosku.

5. odtłuszczanie

Ipa

6. nałożenie Tenzon 2 Shine

Zdecydowałem się na taka konfigurację, ponieważ z opisu producenta wynika, że Tenzon 1 stosuje się na lakiery zniszczone, ma lepsze właściwości wypełniające itd., natomiast Tenzon 2 pozwala na uzyskanie większego połysku. Przy pomocy aplikatora z mikrofibry SCG nałożona została bardzo cienka warstwa produktu. Z uwagi na dość niską temperaturę w garażu (okolice 10C, na zewnątrz –15C) Tenzon 2 leżał na lakierze nieco ponad godzinę. Lakier nabiera super śliskości.

Producent zaleca pracę przy temperaturze min 18C. Z tego powodu test może nie być miarodajny.

Konsystencja kremowa, tłusta, nakłada się bardzo łatwo, po godzinie leżenia bez problemu wypolerowany został mikrofibrą AG. Na temat wydajności nie napiszę nic, ponieważ nie miałem styczności z produktem w takiej formie. Kropla o średnicy 1cm wystarczyła na pokrycie połowy maski. Zauważyłem dużą skuteczność w kwestii maskowania drobnych rys.

Czy można stwierdzić, że Tenzon nr 1 i 2 jest typowym glazem? Być może.

7. nałożenie Tenzon 4 Prot

Producent zaleca nakładanie Tenzona 4 na nr 1 lub 2 po odczekaniu 24h. Ja zrobiłem to po 12h. Konsystencja mleczka, dość rzadka, tłusta. Zarównoa aplikacja jak i polerowanie bez najmniejszego problemu. Po godzinie leżenia preparatu maska została przepolerowana mikrofibrą. Po kolejnych. 3 godzinach auto wyjechało z garażu.

Tenzon 3 i 4 to sealanty (?) o dość dużej, deklarowanej przez producenta wytrzymałości.

 

Spostrzeżenia: efekt wizualny po nałożeniu mogę porównać do FK1000p, który leżał wcześniej, lakier nabrał połysku, coś jakby dodatkowa warstwa lakieru bezbarwnego; powierzchnia jest śliska w dotyku, z czasem postaram się zrobić film z użyciem, przynajmniej szlauchu ogrodowego żeby zaprezentować hydrofobowość powłoki; wizualnie na +

 

Czy te produkty mogą być konkurencją dla np. Duraglossa? Najlepiej byłoby bezpośrednio porównać produkty tych producentów, niestety nie mam takiej możliwości i nie mogę odnieść się do np. 601 + 111.

Ciekawostką jest również obecność w ofercie Tenzi QD przeznaczonego do konserwacji powłok Tenzon 1 – 4, nazywa się Finish i kosztuje 19,43 PLN/750ml

 

Zdjęcia:

 

Lakier oczyszczony przygotowany do aplikacji

50970501.jpg

 

Zestaw

71925253.jpg

 

Tenzon 2 gotowy do aplikacji

47625588.jpg

 

Po aplikacji Tenzon 2

13877540.jpg

 

Tenzon 4 gotowy do aplikacji

28551702.jpg

 

Tenzon 4 po aplikacji

64984043.jpg

 

Po spolerowaniu Tenzon 4

36443540.jpg

 

Sztucznie wytworzone krople

 

84687775.jpg

 

30281374.jpg

 

30302418.jpg

 

Zdjęcie zrobione telefonem, roztopione i zamarznięte płatki śniegu

 

77973661.jpg

 

Zdjęcia nie robią WOW, lakier jak widać jest w niezłej kondycji (poza widocznymi ogniskami), kwestią do zweryfikowania jest deklarowana wytrzymałość produktu.

 

Auto nie jest garażowane, miesięcznie przejeżdża ok. 2000km, mycie na bezdotykach (od czasu do czasu) oraz ręcznie (najczęściej) bez aktywnej piany, szamponem Meguiars NXT. Po każdym myciu samochodu – w miarę możliwości postaram się robić zdjęcia przedstawiające stan powłoki z krótkim opisem. Producent deklaruje wytrzymałość w przedziale 6-12 m-cy uzależniając go od częstotliwości mycia. Przy aplikacji w optymalnych – zalecanych warunkach. Dość duży rozrzut, poczekamy, zobaczymy.

Link to comment
Share on other sites

  • Moderator

Ja rozumiem, ze lakier w nienajlepszym stanie, ale stawianie na nim plastikowych buteleczek na pewno nie pomaga.

 

Ciekawy jestem jak to wypadnie w czasie, chetnie popatrze na rezultaty. :-]

Link to comment
Share on other sites

Szału nie robi ( krople ) zdecydowanie wole już Turtle Wax ( np. Extra Gloss ) , a do Duraglossa to już bym nawet nie myślał o porównaniu. Do dostawczaków i Tirów jak znalazł. :)

 

Krople trochę z d..y, ale to już tylko moja wina. Nie bądźcie zbyt surowi, test dopiero się rozpoczyna, dajcie szansę rodzimemu producentowi ;)

Link to comment
Share on other sites

[ Dodano: 26 Grudzień 2012, 21:51 ]

Chłopaki podesłali mi próbki tenzon 1-4 :good: więc jak pogoda pozwoli też coś wysmalcuję i skrobnę jakąś opinię.

 

chętnie podjade popatrzeć. Aparacik też mogę zabrać jakby co :-]

 

Odezwę się na PW :good:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Auto nie było jeszcze dotykane, trochę jeździ, trochę stoi. Czeka na mycie.

Pierwsze mycie chcę zrobić ręcznie, ręką ocenić powłokę.

Samochód ani przez chwilę nie stał pod dachem, przez nieco ponad 2 tygodnie przejechał 1500km.

Update będzie, tylko dajcie trochę czasu. Polska zima ma to do siebie, że czasem bywa mroźna ;) i mycie auta w takich warunkach nie należy do komfortowych, choć podobno nie niemożliwych :-]

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

A więc czas na aktualizację.

Nie będę sie rozpisywać, minęły ponad 2 miesiące, auto przejechało prawie 4kkm, warunki drogowe jakie były każdy widział.

Dzisiejsza pogoda skusiła mnie do oskrobania parchulca bo już patrzeć na niego mogłem, powstała na lakierze struktura złożona z wszelakiej maści substancji stworzyła samą w sobie powłokę ochronną dla lakieru.

 

W pierwszej kolejności pojechałem na bezdotyk w celu opłukania go z grubsza, tylko woda zdemineralizowana, żadnej chemii.

 

Następnie mycie. Piana, w jakiej jestem posiadaniu to Tenzi CarMax o wysokim PH - 14, nie chciałem jej aplikować w obawie o zjedzenie powłoki.

 

Od razu więc przystąpiłem do mycia właściwego - szampon Megsa NXT, rękawica frędzlowa, dwa wiadra. Nie zastanawiając się długo postanowiłem umyć auto 2 lub trzy razy - długi okres nie skrobania, warunki dość trudne.

Po pierwszym myciu na lakierze coś jeszcze było, po przesunięciu palcem pozostawały smugi, po drugim myciu smug już nie było - tylko tafla z wody po opłukaniu. Pomyślałem że może nie widać syfu, ale jeszcze coś na nim jest, umyłem po raz trzeci - to samo.

Wniosek jest jeden, a własciwie 2, do przemyślenia - albo powłoki zostały zjedzone, albo brud cały czas tkwi na lakierze i bez czegoś ostrzejszego nie da się go usunąć.

Kropelkowanie właściwie zerowe, a na pewni nie takie do jakich wszyscy sa przyzwyczajeni, odprowadzanie wody praktycznie zerowe - tafla wody dość długo utrzymuje się na lakierze.

 

Tak czy inaczej, nie bardzo jest co oglądać, poniższe zdjęcia prezentują krople na masce na Tenzonie oraz jedno zdjęcie błotnika na którym jest/był FK1000HT.

 

Test raczej nieudany. Albo coś spartaczyłem podczas aplikacji, albo zima i to co sypią i leją na drogi jest naprawdę żarłoczne, albo po prostu brak mycia przez tak długi okres powoduje znikanie powłok zabezpieczających.

 

Prośbę mam tylko, proponuję zostawić temat, nie usuwać, idzie wiosna, warunki do jazdy i do pielęgnowania auta trochę bardziej przyjazne. Nałożę jeszcze raz, umyję co tydzień, może specyfik się czymś wyróżni. Tymczasem pozdrawiam.

 

Pociesza mnie tylko fakt że FinishKare też wysiadł ;)

 

tenzi4.jpg

 

tenzi3.jpg

 

tenzi2.jpg

 

A tutaj FK na błotniku

 

fk1000.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Aktualizacja, znalazłem wczoraj trochę czasu i połozyłem Tenzona raz jeszcze.

Cała procedura identycznie jak za pierwszym razem więc nie robiłem zdjęć, nie będę też opisywać bo nie ma takiej potrzeby.

Dzisiaj podskoczyłem na bezdotyk i ochlapałem auto wodą demineralizowaną. Tak wyglądały krople.

 

fn3t.jpg

 

yf73.jpg

 

yc7a.jpg

 

czbd.jpg

 

Zobaczymy jak to wyjdzie po kilku myciach ;)

Link to comment
Share on other sites

Na dzisiaj zaplanowałem mycie auta, niestety pogoda na to nie pozwoliła.

Ustrzeliłem jednak kilka zdjęć po deszczu, powłoka tygodniowa, mocno zakurzona, przebieg 400km, niewiele ale auto jeżdżone codziennie.

 

Moje subiektywne odczucia - zaczynam się przekonywać do tego produktu i skłaniać ku zakupowi pełnowymiarowych opakowań. Kwestią decydująca będzie wytrzymałość bo look i właściwości hydrofobowe bardzo mi odpowiadają. Jestem bardzo mile zaskoczony.

 

 

0sei.jpg

 

mxxw.jpg

 

j250.jpg

 

1r17.jpg

 

wg9p.jpg

 

pkh5.jpg

Link to comment
Share on other sites

Na dzisiaj zaplanowałem mycie auta, niestety pogoda na to nie pozwoliła.

Ustrzeliłem jednak kilka zdjęć po deszczu, powłoka tygodniowa, mocno zakurzona, przebieg 400km, niewiele ale auto jeżdżone codziennie.

 

Moje subiektywne odczucia - zaczynam się przekonywać do tego produktu i skłaniać ku zakupowi pełnowymiarowych opakowań. Kwestią decydująca będzie wytrzymałość bo look i właściwości hydrofobowe bardzo mi odpowiadają. Jestem bardzo mile zaskoczony.

 

 

0sei.jpg

 

mxxw.jpg

 

j250.jpg

 

1r17.jpg

 

wg9p.jpg

 

pkh5.jpg

Link to comment
Share on other sites

Witam

 

Kolejny update, auto po 2 tygodniach od aplikacji, przebieg ok. 700km, samochód 24h na dobę pod chmurką.

Umyty aktywną pianą ValetPro PH Neutral Snow Foam, pianownica Karcher, stężenie 1:10. Następnie mycie szamponem Meguiars NXT i rękawicą Nigrin.

 

uk81.jpg

 

2ehc.jpg

 

yv4l.jpg

 

d1b8.jpg

 

5rhh.jpg

 

Po myciu:

 

69uz.jpg

 

aaxh.jpg

 

cesg.jpg

 

6q81.jpg

 

rkxc.jpg

 

i2yl.jpg

 

qx39.jpg

 

j16r.jpg

 

9fn6.jpg

 

xyu8.jpg

 

0lph.jpg

 

I to byłoby na tyle, Tenzon trzyma się dzielnie, jestem niezmiernie ciekawy jak będzie działać dalej.

Powierzchnia lakieru jest przyjemnie śliska, krople nie powalają na kolana ale odprowadzanie wody jest na dość wysokim poziomie.

Usuwanie brudu podczas mycia bardzo łatwe.

Na koniec lakier przetarłem CG V7 ale zdjęć już nie mam.

 

 

Na koniec film obrazujący odprowadzanie wody

 

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.