maya Opublikowano 25 Grudnia 2012 Zgłoś Opublikowano 25 Grudnia 2012 More to można usunąć i bez papierków, więc jeśli tak to chyba ciężko tego nie zauważyć
ADI25 Opublikowano 25 Grudnia 2012 Zgłoś Opublikowano 25 Grudnia 2012 Przede wszystkim szacunek za pracę kolegi czas, fundusze i mało istotne czy to BMW czy inna marka/model
Gość Opublikowano 29 Grudnia 2012 Zgłoś Opublikowano 29 Grudnia 2012 Z pewnością jest to odpowiedni temat na to forum , zwłaszcza ,że obiecane jest kontynuowanie pracy. Mimo ,iż nie ma typowej kosmetyki , osoby spostrzegawcze zauważyły ,że auto jest mocno przygotowane do tych prac właściwych Pewnie, że odpowiedni dział. Mój ulubieniec od dressingów nawet kiedyś o tym pisał. no właśnie sie bawię papierami, i nikt mi nie wmówi że nie rozróżnisz szlifowanego lakieru od nie szlifowanego Nie ma znaczenia ile czasu bawisz się papierami i jakie masz doświadczenie, ale masz rację. Tak już jest, że niektórzy ''wielcy'' z tego forum widzą jak im np. FK1000'' ładnie podbija biały kolor'' , a nie widzą innego odcienia ponownie malowanych elementów. Po malowaniu przyszedł czas na matowienie i kolejną warstwę klaru. Nie jest konieczne ponowne matowanie przed kolejną warstwą bezbarwnego - do pewnego czasu. Bienek, czekam co z tym zrobisz na wiosnę, ale pamiętaj - bez zielonego kabla na plecach i odpowiednio skupionej miny, zamieszania nie zrobisz.
Gość Opublikowano 29 Grudnia 2012 Zgłoś Opublikowano 29 Grudnia 2012 Marco, nie bierz tego poważnie. Jestem forumowym hejtem i noobem. Podobają mi się Twoje zaprawki
kubexx Opublikowano 29 Grudnia 2012 Zgłoś Opublikowano 29 Grudnia 2012 bienek bardzo fajna relacja, tym bardziej że pokazujesz coś innego bez zielonego kabla na plecach i odpowiednio skupionej miny, zamieszania nie zrobisz. a to było dobre
Kaban Opublikowano 29 Grudnia 2012 Zgłoś Opublikowano 29 Grudnia 2012 Super robota! ALEEEE ALLEEEEE Mam kilka pytań, być może laickich. 1. Zdzierając spod auta rdzę, do gołej blachy... nie zdarła się warstwa ocynku? 2. Czy aby ruda po takiej robocie nie wróci po kilku latach...?
Zgrywussdz Opublikowano 31 Grudnia 2012 Zgłoś Opublikowano 31 Grudnia 2012 Refren z tej piosenki odzwierciedla moje odczucia
bienek Opublikowano 2 Lipca 2013 Autor Zgłoś Opublikowano 2 Lipca 2013 Po lekko ponad roku od początku powstania projektu czas na część drugą. Miało być na wiosnę, ale się nie udało więc czas nadrobić zaległości. Jak już wcześniej wspominałem auto było malowane grubą warstwą bezbarwnego lakieru i chcąc nie chcąc powstała spora morka. Miejscami była ona tak duża, że praktycznie auto nie miało połysku i nie wyglądało to zbyt dobrze. Do tego trzeba było zrobić kilka poprawek w tym pomalować niektóre śrubki, czy zrobić delikatne zaprawki po kamieniach. Na koniec, aby trochę lepiej zabezpieczyć lakier położyłem powłokę opti coat 2.0. Akurat wujek wrócił z delegacji i podrzucił mi auto na 10 dni. Całość prac zajęła mi ok 80-90 godzin. Środki: Papier na sucho kovax 2000 Papiery na mokro 3m i matador 2000, 2500 Krążki ścierne Abralon 2000 i 3000 Pad Car Pro sztruksowy 3000 Menzerna Fg400, IP 2500 i FF4000 Pady Lake country Kompressor i Hydrotech, pady Flexipads, futra itp Ipa Opti Coat 2.0 I wiele wiele więcej innych środków Niestety w czasie gdy zaczynałem pogoda była brzydka i nie zrobiłem zbyt wielu zdjęć pokazujących jak auto wyglądało przed zabiegiem usuwania „cellulitu” i polerowania. Kilka jest i myślę, że dadzą dobry obraz z czym musiałem walczyć. Tak wyglądało auto po przyjeździe: Te zdjęcia chyba najlepiej pokazują jak wyglądała ta mora: Proces usuwania skórki pomarańczy wyglądał mniej więcej tak. Najpierw tarłem papierem 2000 na sucho lub mokro ( papier na sucho dosyć szybko się zużywa) następnie poprawiałem maszynką i krążkiem Abralon 2000 i 3000 na koniec. Po tym jeszcze usuwałem zmatowienia padem Car pro ze sztruksu z odorbiną pasty FG400 i dopiero po tym wszystkim przystępowałem do właściwego polerowania. I pierwsze zmatowania: I po padzie Car pro już coś tam lepiej wyglądało I dla porównania tyle drzwi przed: Cięzko w takim świetle jest uchwycić morkę na zdjęciu dlatego najlepiej patrzeć na odbicia które są mocno zniekształcone. Na dachu małe 50/50. Trochę słabo widać bo linia odcięcia pokrywa się z cieniem Przy okazji pousuwałem troche śmieci które wtopiły się w lakier podczas malowania: Tutaj na tylnej klapie chyba lepiej udało mi się uchwycić różnicę: I kolejne elementy Wziąłem się chyba za najgorszy element czyli błotnik, który widać na wcześniejszych zdjęciach: (Z)MORA Jak na tak grubą warstę muszę przyznać, że zacieków było niewiele, ale te które były starałem się usunąć Uploaded with ImageShack.us Ten obrazek mi się podoba Polecam częste mycie i spłukiwanie ponieważ może być później ciężko usunąć zaschnięty pył z lakieru. No i pierwsze efekty usuwania zmatowień: Ten najgorszy błotnik zaczął już się całkiem nieźle prezentować: 50/50 I tutaj stała się niemiła niespodzianka…. Paradoksalnie podczas ścierania lakieru gdzie bardzo łatwo można się przetrzeć nie zrobiłem ani jednej szkody i to nie używając miernika lakieru, którego jeszcze nie mam… Wszystko robiłem „na czuja”. Natomiast podczas odklajania taśmy ze zderzaka odeszła farba. Po konsultacji ze Stanleyem (lakiernik) dowiedziałem się, że musiała zajść jakaś nieporządana reakcja podczas malowania i dlatego tak się stało. No to miałem pretekst żeby się do niego wybrać i poprawić kilka rzeczy w tym szkódy wyrządzone przez kamienie itd. I jeszcze tego samego dnia: W końcu po kilku dniach męczarni i stresu związanego ze ściernianiem lakieru mogłem przystąpić do polerowania. Zrobiłem sobie najpierw kombinację past Fg400 i IP 2500 i nadszedł czas na mycie. Proszę jak menzerna pięknie kropelkuje niczym Z Glasur W zasadzie nie mam zdjęć z pracy przy finiszu pasta SF 4000 i nakładania powłoki Opti Coat 2.0 więc od razu będzie efekt końcowy: I to by było na tyle. Podsumowanie: Planowałem większy zakres prac, ale niestety okazało się, że po prostu nie wyrobie się czasowo więc odpuściłem. Początkowo chciałem zrobić lustro, ale głównie z powodu braku miernika nie chciałem ryzykować przetarcia, a dodatkowo takie auto długo by się nie utrzymało w dobrym stanie. Wujek jest zwykłym użytkownikiem a nie maniakiem KA więc o myciu na 2 wiadra można zapomnieć. Mam nadzieję, że się podoba. Pozdrawiam bienek
ZANDAR Opublikowano 2 Lipca 2013 Zgłoś Opublikowano 2 Lipca 2013 Jestem na tak Ładnie i elegancko po spolerowaniu lakieru
soll Opublikowano 2 Lipca 2013 Zgłoś Opublikowano 2 Lipca 2013 Podoba mi się efekt Twojej ciężkiej pracy
Justyna Opublikowano 2 Lipca 2013 Zgłoś Opublikowano 2 Lipca 2013 bardzo fajna praca ale... minus za kabel i maszynę na lakierze
bienek Opublikowano 2 Lipca 2013 Autor Zgłoś Opublikowano 2 Lipca 2013 ale... minus za kabel i maszynę na lakierze To było na początku więc się specjalnie tym nie przejmowałem, i tak było jeszcze po tym sporo darcia i polerowania
Gość Opublikowano 2 Lipca 2013 Zgłoś Opublikowano 2 Lipca 2013 Liczyłem, że zgnieciesz robotę Grubego na Ducato, a tu... Ale przynajmniej cały samochód zrobiłeś, jakoś to wygląda, i może rzeczywiście więcej nie było warto. Mnie i ''temu drugiemu'' się podoba. Fajny jest ten końcowy blask po Opti. Normalnie prawie jak ''by Cquartz''.
Maciej WTN Opublikowano 3 Lipca 2013 Zgłoś Opublikowano 3 Lipca 2013 Robota pierwsza klasa Bardzo fajnie to wyszło, a wiadomo jak cieżko wyprowadzic lakier po papierkowaniu
bienek Opublikowano 3 Lipca 2013 Autor Zgłoś Opublikowano 3 Lipca 2013 Liczyłem, że zgnieciesz robotę Grubego na Ducato, a tu.. Miałem zamiar zrobić taki mocny detailing z rozbieraniem, czyszczeniem wnętrza,sciąganiem kół itd, ale oprócz tego mam inne obowiązki a zabawy z tym lakierem było naprawde sporo i bym nie dał rady wyrobić się w czasie. I tak musiałem jedną cała niedziele poświęcić na robote
chudy1987d Opublikowano 4 Lipca 2013 Zgłoś Opublikowano 4 Lipca 2013 Robota pierwsza klasa Bardzo fajnie to wyszło, a wiadomo jak cieżko wyprowadzic lakier po papierkowaniu Szczerze...ja po " papierkowaniu" ( 2000 - 2500) na Vectrze B nie miałem żadnego problemu. Użyłem scholl s17+ z pomarańczowym padem też scholl i szło bez wysiłku. Polerując menzerną fg500 w kombinacjach na białym, żółtym padzie z flexi i futrze też z flexi...porażka myślałem że s17 nie da rady nawet tego odrobinę ruszyć a tu miła niespodzianka dodam że pracowałem na dasie6
Administrator Evo Opublikowano 4 Lipca 2013 Administrator Zgłoś Opublikowano 4 Lipca 2013 To gratuluje skilla, wyciągnąć papier 2500 na padzie polishing, przy użyciu S17+ i maszyny DA
bienek Opublikowano 4 Lipca 2013 Autor Zgłoś Opublikowano 4 Lipca 2013 Ja szczerze to sie sporo męczyłem. Lakier HS t4w 4444 jest twardy i było dużo przejazdów padem car pro velvet, sporo przejazdów futrem/ twardą gąbką. Gąbka polish i S17 w tym wypadku raczej by nic nie dała, nawet na rotacji.
senz Opublikowano 4 Lipca 2013 Zgłoś Opublikowano 4 Lipca 2013 To gratuluje skilla, wyciągnąć papier 2500 na padzie polishing, przy użyciu S17+ i maszyny DA
zegarek Opublikowano 4 Lipca 2013 Zgłoś Opublikowano 4 Lipca 2013 Evo, jarzeniówka i czar pryśnie jak się ukaże zaorane pole
chudy1987d Opublikowano 5 Lipca 2013 Zgłoś Opublikowano 5 Lipca 2013 Evo, jarzeniówka i czar pryśnie jak się ukaże zaorane pole nie pryśnie, nie pryśnie...wszystko było robione pod halogenem tak jak powinno być. IPA po polerce i ponowne mycie.szkoda że nie zrobiłem foto to byście uwierzyli " Tomaszki" sam byłem zaskoczony że taka kombinacja dała radę i dlatego zakupiłem kolejną butlę S17 ale już kilówkę [ Dodano: 5 Lipiec 2013, 13:03 ]
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się