Skocz do zawartości

BMW E36: różnice między M3, a 'zwykłą'


JM63

Rekomendowane odpowiedzi

Bilstein B14 pss

 

Moze trafilem felerny, ale moj rozsypal sie po ca. 20k km :cry: Puscilu uszczelnienia, zawias sie wylal, woda nadzarla tloczyska, remoncik w zerkopolu - 1600pln + transport :wallbash: Zawias oczywiscie kupilem nowy.

 

 

Przerabiałem to z trzema kompletami B8 do poprzedniej beemki - puszczały górne uszczelniacze i woda dostawała się do tłoczyska. Podobno dotyczyło to amorów do e46 i e39, w innych było ok...

 

[ Dodano: 12 Styczeń 2013, 14:47 ]

Zastanawia mnie jeszcze trochę KW V2, Bilstein B14 pss i Weitec Hicon TX/ GT

albo http://www.dcperformance.co.uk/cheap/67 ... br-ra.html :o

 

 

Czekałem aż zacznie się temat BC/XYZ/K-Sport/D2 itp :)

 

Większość z tych zawieszeń jest dość hardcore'owa (twardości sprężyn, górne mocowania na unibolach). Niektóre linie, np XYZ SS czy K-Sport Street są nieco ucywilizowane, ale to nadal o wiele twarsze zawieszenia niż nawet mocno utwardzony B8 + obniżająca sprężyna H&R.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 62
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Przerabiałem to z trzema kompletami B8 do poprzedniej beemki - puszczały górne uszczelniacze i woda dostawała się do tłoczyska. Podobno dotyczyło to amorów do e46 i e39, w innych było ok...

 

Tyle ze u mnie ten zawias byl do ibizy :D WIec chyba nie tylko BWM mialo problem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przerabiałem to z trzema kompletami B8 do poprzedniej beemki - puszczały górne uszczelniacze i woda dostawała się do tłoczyska. Podobno dotyczyło to amorów do e46 i e39, w innych było ok...

 

Tyle ze u mnie ten zawias byl do ibizy :D WIec chyba nie tylko BWM mialo problem :)

 

 

 

Aha :) Czyli tlumaczenia Zerkopolu sa niewiele warte.

 

Stare Bilsteiny jezdzily po 20 lat, widac teraz to nie to samo :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem szczerze, że najbardziej zastanawiam się teraz nad b14pss9, bo jest w cenie b8+ H&R :o Pomijając awarię spons'a chyba spisują się lepiej niż KW V1/V2? :o

 

Miałem okazję jeździć hondą z BC i faktycznie twardy dziad, szczególnie utwardzony na max'a :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba dylemat ogranicza się do:

http://www.dcperformance.co.uk/cheap/56 ... rm-ma.html / http://www.dcperformance.co.uk/cheap/67 ... br-ra.html

i

http://www.dcperformance.co.uk/cheap/59 ... 24813.html

 

 

Za bilsteinem przemawia: bilstein to bilstein, można dostroić, zregenerować w zerkopolu, podobno świetny komfort jazdy jak na tego typu zawieszenie.

 

Za BC przemawia regulacja :o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba dylemat ogranicza się do:

http://www.dcperformance.co.uk/cheap/56 ... rm-ma.html / http://www.dcperformance.co.uk/cheap/67 ... br-ra.html

i

http://www.dcperformance.co.uk/cheap/59 ... 24813.html

 

 

Za bilsteinem przemawia: bilstein to bilstein, można dostroić, zregenerować w zerkopolu, podobno świetny komfort jazdy jak na tego typu zawieszenie.

 

Za BC przemawia regulacja :o

 

 

Jeśli masz zamiar jezdzic tym wiecej niz na pojezdzawki, wez chyba Bilsteina.

 

BC to juz bardziej bezkompromisowa konstrukcja - zwroc uwage na gorne mocowania na unibolach (sztywne dziady, ale tez bardziej podatne na awarie niz gumowa poduszka), twardość sprężyn (nawet parokrotnie twardsze niż "cywilne" gwinty) i stopien skomplikowania calosci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat wciąż otwarty :P

Byłem zdecydowany na Bilstein B12 Sport, ale dostałem też całkiem dobrą ofertę na GAZ gold. Ktoś na tym jeździł? :o

 

W przypadku zakupu tych drugich mógłbyś powiedzieć że jeździsz track day na gaz'ie :D:D:D

 

Prawdę mówiąc zobaczyłem to po raz pierwszy właśnie teraz :) Męskie obudowy, 62mm średnicy, fajna regulacja twardości amora pokrętełkiem z boku - inaczej niż 99% konkurencji. Co to jest dobra oferta ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W przypadku zakupu tych drugich mógłbyś powiedzieć że jeździsz track day na gaz'ie :D :D:D

 

Byłby lansik :D

 

Co to jest dobra oferta ?

Jakieś ok 2,5 tyś taniej niż w sklepach internetowych ;)

 

 

Hmmm, za amory GAZowe ? :D

 

Rozumiem że ok 3000 zł w takim razie. Cena interesująca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Np? :P

 

Ale nadal pojawia się jeden problem: Gaz GOLD height adjustable coilover kits are a premium range of suspension units designed for tarmac motorsport and the serious track day enthusiast

 

Czyli raczej beton i szybka jazda po nierównym odpada :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Np? :P

 

Ale nadal pojawia się jeden problem: Gaz GOLD height adjustable coilover kits are a premium range of suspension units designed for tarmac motorsport and the serious track day enthusiast

 

Czyli raczej beton i szybka jazda po nierównym odpada :/

 

 

Miałem na myśli BC i XYZ.

 

 

Miękko by nie było. W większości zawieszeń przeznaczenie tarmac = max twardość...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale niższy model GAZ GHA wydaje się być bardziej humanitarny: The Gaz GHA Coilover kits are primarily made for the modified road market, and the occasional trackday driver

 

A też ma regulację dobicia, na której najbardziej mi zależy :o

 

 

Z tego co ja doczytałem na stronie producenta, GHA ma regulację siły tłumienia (damping), czyli i dobicia i odbicia równocześnie.

 

Oddzielne regulacje odbicia i dobicia to tylko najwyższej klasy zawieszenia, najtańsze to KW var III, dalej idziemy w Ohlinsy itp :)

 

 

Nie zmienia to faktu ze to GHA do Twoich zastosowań wydaje się mieć sens :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, temat zawieszenia na chwilę obecną zakończony. Wielkie podziękowania za pomoc, szczególnie dla Tomka :good:

W GHA podobno jest problem z uszczelkami, wygrał bilstein B8 + springi HR i stabilizatory HR. Bilstein ze względu na dużą uniwersalność, dostępność i łatwość serwisu/regulacji.

 

Pytanie kolejne: jak w praktyce wygląda przerejestrowywanie samochodu z 5 na 2 osobowy? :o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.