Skocz do zawartości

Chrapiące wycieraczki !!


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, Panowie i Panie mam wielki problem. Kupiłem na lato pióra wycieraczek do C klasy W203 firmy BOSCH. Problem tkwi w tym że strasznie chrapie o szybę prawa wycieraczka .... W lecie nie przeszkadzało bo nie używało się piór... Ale teraz nadszedł sezon na użycie i jest to przerażliwe ..... Nie chcę kupować nowych i wydawać 100zł jak może być to samo... Miał ktos taki problem ?

  • Odpowiedzi 74
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Witam, Panowie i Panie mam wielki problem. Kupiłem na lato pióra wycieraczek do C klasy W203 firmy BOSCH. Problem tkwi w tym że strasznie chrapie o szybę prawa wycieraczka .... W lecie nie przeszkadzało bo nie używało się piór... Ale teraz nadszedł sezon na użycie i jest to przerażliwe ..... Nie chcę kupować nowych i wydawać 100zł jak może być to samo... Miał ktos taki problem ?

 

Oczyść szybę najlepiej jak potrafisz i nałóż jakąś NW to powinno pomóc ;)

Opublikowano
Oczyść szybę najlepiej jak potrafisz i nałóż jakąś NW to powinno pomóc ;)

 

Nakładałem na inne auto Rain Clear i problem w tym tkwi że odpychanie dopiero powyżej 110km/h i jak włącze pióra to straszne smugi.... prawie nic nie widac i powoli znikają ... Co może być problemem ? Aplikuje na zewnątrz ponieważ nie mam ciepłego garażu ....

Opublikowano
Oczyść szybę najlepiej jak potrafisz i nałóż jakąś NW to powinno pomóc ;)

 

Nakładałem na inne auto Rain Clear i problem w tym tkwi że odpychanie dopiero powyżej 110km/h i jak włącze pióra to straszne smugi.... prawie nic nie widac i powoli znikają ... Co może być problemem ? Aplikuje na zewnątrz ponieważ nie mam ciepłego garażu ....

 

Smugi zależą od NW niektore mniej ia niektóre bardziej smużą :/

 

Sprawdź inną NW np. G3/G5 lub niedługo XXX od MX ;)

 

 

U mnie od kiedy stosuje NW nie pamiętam aby ktoraś wycieraczka pomimo wieku skakała/trzeszczała/itp

 

 

Podstawą aby nie mieć takich problemów jest przygotowanie szyby bardzo dokładnie, najlepiej mechanicznie ją przepolerować, następnie umyć środkiem do szyb i na koniec IPA i NW. Nie zapominając o oczyszczeniu/wymianie piór wycieraczek.

Opublikowano

Niewidzialna wycieraczka w tym przypadku raczej nic nie pomoże. Na 90 % jest to problem nieprawidłowego kąta nachylenia pióra do szyby. Wtedy można kupować nowe wycieraczki, różne rzeczy kombinować, czyścić itd. i problem nie ustąpi. :) Trzeba wybrać się do serwisu, który ma taki "kątomierz":

0001QJY3Y8CYUFJI-C116.jpg

i potrafi to zrobić, lub próbować samemu (można kupić taki przyrząd, tani jednak nie jest. Można też w przypadku małych odchyleń spróbować samemu na oko to zrobić, ale nie polecam- sam raz złamałem ramię wycieraczki :D).

Opublikowano

dzinkins, jasne, że dobre oczyszczenie szyby trochę pomoże, jednak nie tak, aby pozbyć się problemu całkowicie ;). W większości wypadków jeśli mamy dobrej jakości pióra i hałasują, smużą itp. problem leży w złym ustawieniu ramion wycieraczek a nie w samych piórach czy tym co jest na szybie :).

Opublikowano

Ten przyrząd ma jakąś nazwę? Dodam że mam nowe motogumy w a4 b5 i 'skaczą' po szybie, delikatne nagięcie pomogło ale po jakimś czasie wróciło, w dodatku, na końcu wycieraczki 'pękł' plastik, który trzyma gumę z metalową konstrukcją wycieraczki.

Opublikowano

AUDI-A8, tutaj mniej więcej widać jak to się robi:

 

hazet.jpg

 

Po prostu wygina się ramię, tak, aby pióro przylegało odpowiednio do szyby. Bez takiego przyrządu można próbować to zrobić po prostu rękami, i na oko sprawdzając, czy pióro jest pod kątem 90-92 stopni do szyby (nie pamiętam dokładnie tej wartości, ale ok. 90 stopni). Kombinerkami, kluczami można uszkodzić ramię- warto o tym pamiętać ;).

 

Co do przyrządu to nazywa się on: Hazet 4851-1 i kosztuje ok. 200 zł (znajdziesz go w google).

Opublikowano

Ja wielokrotnie przeginałem ramiona wycieraczek w różnych samochodach, na oko. Nigdy nic nie złamałem, zawsze z powodzeniem kasowałem drgania i hałas.

Do wyginania idealnie służy klucz francuski, zaciśnięty na ramieniu, jak najbliżej piórka.

Opublikowano

Dzięki. Wszystko byłoby ok, ale to urządzenie jest do starszego typu ramion na przegubowe pióra a nie do aerotwin...

  • Moderator
Opublikowano

Abstrahujac od tematu to jakosc wycieraczek Bosch stawia wiele do zyczenia. Duzo lepszym interesem jest kupowac komplet firmy motgum za 30zl i wymieniac dwa razy w sezonie :P

Opublikowano

Ja używam wycieraczek Valeo i Denso. "Części Boscha wrzuć do kosza" to przysłowie potwierdza się w wielu przypadkach.

Ramiona przeginam tylko wtedy gdy widać, że wycieraczki nie są prostopadłe do szyby.

Opublikowano

pavvell

W A8 D3 też mam założone VALEO i problem tkwi w piórze kierowcy. Jak pióra idą do góry to wszystko zbiera, a jak wracają do stanu początkowego centralnie na oczach zostaje mi woda... I też za nic nie mogę dojść...

Opublikowano

Za słaby docisk piórka do szyby?

Wycieraczka podskakuje, czy po cichu zostawia niewytarty obszar szkła?

Opublikowano
Dzięki. Wszystko byłoby ok, ale to urządzenie jest do starszego typu ramion na przegubowe pióra a nie do aerotwin...

Do wycieraczek nowego typu czy aerotwin, na pewno jest podobne urządzenie ;)

Opublikowano
Za słaby docisk piórka do szyby?

Wycieraczka podskakuje, czy po cichu zostawia niewytarty obszar szkła?

 

Na piórze jest taka klamerka metalowa połączona z gumą. Dowiedziałem się że jak ją będę przesuwał to będzie OK. I faktycznie jest tak że jak ustawie dobrą pozycje to ściera ale tylko na postoju... Co do docisku to jest tam sprężyna i nie widziałem regulacji .... Wszytsko pracuje cicho.

Opublikowano

zacznij od porad dzinkinsa tzn wyczyść dokładnie szybę i nie chodzi tutaj o to, żebyś czyścił ją zwykłym płynem do szyb tylko czymś w rodzaju DG nuglass itd. U mnie wycieraczka od strony pasażera lekko podskakiwała. Oczywiście nałożona była NW Rain-x. Przed zima szykowałem auto i wszystkie szyby wyczyściłem właśnie nuglassem, używając czarnego pada abw na polerce. Nie dość, że wszystkie szyby wyraźnie "odżyły" to zrobiły się naprawdę śliskie. Oczywiście po nałożeniu NW efekt śliskości wzrósł. Wycieraczka już nie podskakuje, a woda ucieka od 50-60km/h. Wcześniej około 80km/h.

Opublikowano
... Co do docisku to jest tam sprężyna i nie widziałem regulacji .... Wszytsko pracuje cicho.

Tam nigdy nie ma regulacji. Wycieraczka powinna być wyraźnie dociskana do szyby. Porównaj z drugą wycieraczką i w innych samochodach. A może masz uszkodzone piórko? To banan, czy klasyczne pantografowe?

 

 

Czy polerowanie szyby nie zdziera tęczowej warstwy która jest na wielu dzisiejszych szybach czołowych?

Opublikowano
Czy polerowanie szyby nie zdziera tęczowej warstwy która jest na wielu dzisiejszych szybach czołowych?

 

Takie przepolerowanie "pastami" nie powinno nic zrobić, co innego tlenkiem ceru ;)

Opublikowano

Ostatnio kupiłem Valeo nowe wycieraczki i był dramat, skakały strasznie.. miałem wymieniać ale zauważyłem że w miare używania się układały i teraz chodzą idealnie. Może pojeździj jeszcze chwilkę?

Opublikowano

U mnie skakała tylko lewa, kupiłem nową problem nie zniknął, kupiłem następną innej firmy znów to samo....problemem było wygięte ramię..

Demontaż, prostowanie i problem zginął :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.