AUDI-A8 Posted December 2, 2012 Report Share Posted December 2, 2012 Witam, Panowie i Panie mam wielki problem. Kupiłem na lato pióra wycieraczek do C klasy W203 firmy BOSCH. Problem tkwi w tym że strasznie chrapie o szybę prawa wycieraczka .... W lecie nie przeszkadzało bo nie używało się piór... Ale teraz nadszedł sezon na użycie i jest to przerażliwe ..... Nie chcę kupować nowych i wydawać 100zł jak może być to samo... Miał ktos taki problem ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
dzinkins Posted December 2, 2012 Report Share Posted December 2, 2012 Witam, Panowie i Panie mam wielki problem. Kupiłem na lato pióra wycieraczek do C klasy W203 firmy BOSCH. Problem tkwi w tym że strasznie chrapie o szybę prawa wycieraczka .... W lecie nie przeszkadzało bo nie używało się piór... Ale teraz nadszedł sezon na użycie i jest to przerażliwe ..... Nie chcę kupować nowych i wydawać 100zł jak może być to samo... Miał ktos taki problem ? Oczyść szybę najlepiej jak potrafisz i nałóż jakąś NW to powinno pomóc Link to comment Share on other sites More sharing options...
AUDI-A8 Posted December 2, 2012 Author Report Share Posted December 2, 2012 Oczyść szybę najlepiej jak potrafisz i nałóż jakąś NW to powinno pomóc Nakładałem na inne auto Rain Clear i problem w tym tkwi że odpychanie dopiero powyżej 110km/h i jak włącze pióra to straszne smugi.... prawie nic nie widac i powoli znikają ... Co może być problemem ? Aplikuje na zewnątrz ponieważ nie mam ciepłego garażu .... Link to comment Share on other sites More sharing options...
dzinkins Posted December 2, 2012 Report Share Posted December 2, 2012 Oczyść szybę najlepiej jak potrafisz i nałóż jakąś NW to powinno pomóc Nakładałem na inne auto Rain Clear i problem w tym tkwi że odpychanie dopiero powyżej 110km/h i jak włącze pióra to straszne smugi.... prawie nic nie widac i powoli znikają ... Co może być problemem ? Aplikuje na zewnątrz ponieważ nie mam ciepłego garażu .... Smugi zależą od NW niektore mniej ia niektóre bardziej smużą Sprawdź inną NW np. G3/G5 lub niedługo XXX od MX U mnie od kiedy stosuje NW nie pamiętam aby ktoraś wycieraczka pomimo wieku skakała/trzeszczała/itp Podstawą aby nie mieć takich problemów jest przygotowanie szyby bardzo dokładnie, najlepiej mechanicznie ją przepolerować, następnie umyć środkiem do szyb i na koniec IPA i NW. Nie zapominając o oczyszczeniu/wymianie piór wycieraczek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tukolarz Posted December 2, 2012 Report Share Posted December 2, 2012 Niewidzialna wycieraczka w tym przypadku raczej nic nie pomoże. Na 90 % jest to problem nieprawidłowego kąta nachylenia pióra do szyby. Wtedy można kupować nowe wycieraczki, różne rzeczy kombinować, czyścić itd. i problem nie ustąpi. Trzeba wybrać się do serwisu, który ma taki "kątomierz": i potrafi to zrobić, lub próbować samemu (można kupić taki przyrząd, tani jednak nie jest. Można też w przypadku małych odchyleń spróbować samemu na oko to zrobić, ale nie polecam- sam raz złamałem ramię wycieraczki ). Link to comment Share on other sites More sharing options...
dzinkins Posted December 2, 2012 Report Share Posted December 2, 2012 Niewidzialna wycieraczka w tym przypadku raczej nic nie pomoże. Może i masz rację ale czysta i zabezpieczona szyba na pewno nie zaszkodzi w pracy wycieraczek Link to comment Share on other sites More sharing options...
tukolarz Posted December 2, 2012 Report Share Posted December 2, 2012 dzinkins, jasne, że dobre oczyszczenie szyby trochę pomoże, jednak nie tak, aby pozbyć się problemu całkowicie . W większości wypadków jeśli mamy dobrej jakości pióra i hałasują, smużą itp. problem leży w złym ustawieniu ramion wycieraczek a nie w samych piórach czy tym co jest na szybie . Link to comment Share on other sites More sharing options...
AUDI-A8 Posted December 2, 2012 Author Report Share Posted December 2, 2012 tukolarz A gdzie się ten kąt reguluje ? Może spróbowałbym na oko coś zrobić . Link to comment Share on other sites More sharing options...
cptolgierd Posted December 2, 2012 Report Share Posted December 2, 2012 Ten przyrząd ma jakąś nazwę? Dodam że mam nowe motogumy w a4 b5 i 'skaczą' po szybie, delikatne nagięcie pomogło ale po jakimś czasie wróciło, w dodatku, na końcu wycieraczki 'pękł' plastik, który trzyma gumę z metalową konstrukcją wycieraczki. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tukolarz Posted December 2, 2012 Report Share Posted December 2, 2012 AUDI-A8, tutaj mniej więcej widać jak to się robi: Po prostu wygina się ramię, tak, aby pióro przylegało odpowiednio do szyby. Bez takiego przyrządu można próbować to zrobić po prostu rękami, i na oko sprawdzając, czy pióro jest pod kątem 90-92 stopni do szyby (nie pamiętam dokładnie tej wartości, ale ok. 90 stopni). Kombinerkami, kluczami można uszkodzić ramię- warto o tym pamiętać . Co do przyrządu to nazywa się on: Hazet 4851-1 i kosztuje ok. 200 zł (znajdziesz go w google). Link to comment Share on other sites More sharing options...
pavvell Posted December 2, 2012 Report Share Posted December 2, 2012 Ja wielokrotnie przeginałem ramiona wycieraczek w różnych samochodach, na oko. Nigdy nic nie złamałem, zawsze z powodzeniem kasowałem drgania i hałas. Do wyginania idealnie służy klucz francuski, zaciśnięty na ramieniu, jak najbliżej piórka. Link to comment Share on other sites More sharing options...
AUDI-A8 Posted December 2, 2012 Author Report Share Posted December 2, 2012 Dzięki. Wszystko byłoby ok, ale to urządzenie jest do starszego typu ramion na przegubowe pióra a nie do aerotwin... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moderator krd Posted December 2, 2012 Moderator Report Share Posted December 2, 2012 Abstrahujac od tematu to jakosc wycieraczek Bosch stawia wiele do zyczenia. Duzo lepszym interesem jest kupowac komplet firmy motgum za 30zl i wymieniac dwa razy w sezonie Link to comment Share on other sites More sharing options...
pavvell Posted December 2, 2012 Report Share Posted December 2, 2012 Ja używam wycieraczek Valeo i Denso. "Części Boscha wrzuć do kosza" to przysłowie potwierdza się w wielu przypadkach. Ramiona przeginam tylko wtedy gdy widać, że wycieraczki nie są prostopadłe do szyby. Link to comment Share on other sites More sharing options...
AUDI-A8 Posted December 2, 2012 Author Report Share Posted December 2, 2012 pavvell W A8 D3 też mam założone VALEO i problem tkwi w piórze kierowcy. Jak pióra idą do góry to wszystko zbiera, a jak wracają do stanu początkowego centralnie na oczach zostaje mi woda... I też za nic nie mogę dojść... Link to comment Share on other sites More sharing options...
pavvell Posted December 2, 2012 Report Share Posted December 2, 2012 Za słaby docisk piórka do szyby? Wycieraczka podskakuje, czy po cichu zostawia niewytarty obszar szkła? Link to comment Share on other sites More sharing options...
koczownik Posted December 2, 2012 Report Share Posted December 2, 2012 Dzięki. Wszystko byłoby ok, ale to urządzenie jest do starszego typu ramion na przegubowe pióra a nie do aerotwin... Do wycieraczek nowego typu czy aerotwin, na pewno jest podobne urządzenie Link to comment Share on other sites More sharing options...
AUDI-A8 Posted December 2, 2012 Author Report Share Posted December 2, 2012 Za słaby docisk piórka do szyby?Wycieraczka podskakuje, czy po cichu zostawia niewytarty obszar szkła? Na piórze jest taka klamerka metalowa połączona z gumą. Dowiedziałem się że jak ją będę przesuwał to będzie OK. I faktycznie jest tak że jak ustawie dobrą pozycje to ściera ale tylko na postoju... Co do docisku to jest tam sprężyna i nie widziałem regulacji .... Wszytsko pracuje cicho. Link to comment Share on other sites More sharing options...
grzechu_S Posted December 2, 2012 Report Share Posted December 2, 2012 zacznij od porad dzinkinsa tzn wyczyść dokładnie szybę i nie chodzi tutaj o to, żebyś czyścił ją zwykłym płynem do szyb tylko czymś w rodzaju DG nuglass itd. U mnie wycieraczka od strony pasażera lekko podskakiwała. Oczywiście nałożona była NW Rain-x. Przed zima szykowałem auto i wszystkie szyby wyczyściłem właśnie nuglassem, używając czarnego pada abw na polerce. Nie dość, że wszystkie szyby wyraźnie "odżyły" to zrobiły się naprawdę śliskie. Oczywiście po nałożeniu NW efekt śliskości wzrósł. Wycieraczka już nie podskakuje, a woda ucieka od 50-60km/h. Wcześniej około 80km/h. Link to comment Share on other sites More sharing options...
AUDI-A8 Posted December 2, 2012 Author Report Share Posted December 2, 2012 Problem że nie mam maszyny... Wcześniej jechałem CGP z tricolorem Link to comment Share on other sites More sharing options...
dzinkins Posted December 2, 2012 Report Share Posted December 2, 2012 Wcześniej jechałem CGP z tricolorem Wystarczy oraz polecam AG Glasspolish lub 1z Glass polish Link to comment Share on other sites More sharing options...
pavvell Posted December 2, 2012 Report Share Posted December 2, 2012 ... Co do docisku to jest tam sprężyna i nie widziałem regulacji .... Wszytsko pracuje cicho. Tam nigdy nie ma regulacji. Wycieraczka powinna być wyraźnie dociskana do szyby. Porównaj z drugą wycieraczką i w innych samochodach. A może masz uszkodzone piórko? To banan, czy klasyczne pantografowe? Czy polerowanie szyby nie zdziera tęczowej warstwy która jest na wielu dzisiejszych szybach czołowych? Link to comment Share on other sites More sharing options...
dzinkins Posted December 2, 2012 Report Share Posted December 2, 2012 Czy polerowanie szyby nie zdziera tęczowej warstwy która jest na wielu dzisiejszych szybach czołowych? Takie przepolerowanie "pastami" nie powinno nic zrobić, co innego tlenkiem ceru Link to comment Share on other sites More sharing options...
lakikwap Posted December 2, 2012 Report Share Posted December 2, 2012 Ostatnio kupiłem Valeo nowe wycieraczki i był dramat, skakały strasznie.. miałem wymieniać ale zauważyłem że w miare używania się układały i teraz chodzą idealnie. Może pojeździj jeszcze chwilkę? Link to comment Share on other sites More sharing options...
miHoo79 Posted December 3, 2012 Report Share Posted December 3, 2012 U mnie skakała tylko lewa, kupiłem nową problem nie zniknął, kupiłem następną innej firmy znów to samo....problemem było wygięte ramię.. Demontaż, prostowanie i problem zginął Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now