Jump to content

Chip tuning multijet


lesniczy3

Recommended Posts

Witam, dzisiaj natknąłem się na wypowiedz pewnego forumowicza odnośnie zmiany softu w Kreatorze mocy. Temat jest chyba wyczerpany, ale byłbym ciekawy co Wy macie do powiedzenia. Od dłuższego czasu chodzi za mną żeby zaczipować mojego Fiata Bravo 2009r 1,9 8V 120KM bez DPF. Z racji tego że Kreatora mam blisko i można powiedzieć po taniości(900zł) chciałbym zasięgnąć waszej opinii na temat tego tunera i sensu samego chipa. Ludzie różnie piszą że turbo, sprzęgło siadają jednak myślę że przy użytkowaniu z głową powinno być wszystko OK. Jak myślicie? Będę wdzięczny za wszystkie sugestie.

Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Ludzie różnie piszą że turbo, sprzęgło siadają jednak myślę że przy użytkowaniu z głową powinno być wszystko O

Wieksza moc i osprzet dostaje po dupie, to normalne. Kolega troche przytuningował swojego golfa AFN i z miejsca wrzucił tam sprzegło od VR6. Nie tuninguje sie auta dla jazdy z głowa :D . A co do sensu chipowania twojego silnika nic nie bede mówił musisz sam przekalkulować.

Link to comment
Share on other sites

Nie tuninguje sie auta dla jazdy z głowa

tu się z kolega nie zgodzę,większa moc to większy margines bezpieczeństwa(wyprzedzanie itp) i mniejsze spalanie,i jeśli właśnie będziesz jezdził "z głową",to:

Wieksza moc i osprzet dostaje po dupie

też sobie można między bajki włożyć,w Twoim przypadku 140-150 koni wyciągnąć to zaden wyczyn będzie,a osprzęt spokojnie to wytrzyma,zresztą jak jest dobry tuner,co zna silnik,rzetelny,to sam Ci powie wszystkie za i przeciw

Link to comment
Share on other sites

lesniczy3, Czy warto ? wszystko zależy od osoby czy firmy która ma to zrobić bo 90% to gotowe programy, a program ma być robiony pod konkretny silnik, z tych silników serynie jest wyciągane 180 KM np. w sabbie, więc podniesienie do tych 140KM na pewno krzywdy nie zrobi.

Link to comment
Share on other sites

Jeżeli zrobi dobrze to warto i nie mam co się zastanawiać, tylko żeby zrobił program, a nie wgrał "masówkę", ja miałem dwa samochody po takich modyfikacjach jedno na programie przejechało 70 tys km zero problemów, w drugim zrobiłem 10 tys i do tej pory jeździ i właściciel zadowolony (mowa ty o tdi), większości osób które mówi, że coś pada typu turbina lub sprzęgło, to większości przypadków było już na wykończeniu, lub pałowali i gaśli od razu.

Link to comment
Share on other sites

z tych silników serynie jest wyciągane 180 KM

 

Ciekawe w jakim Saabie.

Nie wiem czy się orientujesz ale silników 1.9 JTD(m) Były 3 rodzaje.

1.9 JTD cf2 105 km bez zmiennej geometrii

1.9 jtd cf3 100/120km zmienna geometria

1.9 JTD 16v i te miały od 140 do 1xx

więc nie mów że w serii saaby z 8 zaworowego silnika wyciągały 180km :roll:

 

A co do samego programu w Fiatach to najlepiej ogarnia to Cinek z gliwic.

Ale jak chcesz zrobić to w Warszawie to już jedź do tego kreatora. Tylko nie licz na jakieś mega przyrosty. 140 to moim zdaniem max co wyciągniesz na seryjnych podzespołach.

Tylko uważaj żeby Ci nie zrobili mega momentu na dole bo dwumas i sprzęgło nie ogarnie.

Link to comment
Share on other sites

skiba,

DaV napisał/a:

Wieksza moc i osprzet dostaje po dupie

 

 

też sobie można między bajki włożyć,w Twoim przypadku 140-150 koni wyciągnąć to zaden wyczyn będzie,a osprzęt spokojnie to wytrzyma,zresztą jak jest dobry tuner,co zna silnik,rzetelny,to sam Ci powie wszystkie za i przeciw

No wiesz jakby to powiedziec, napewno nie pomagasz temu osprzetowi tylko dajesz mu cięższą robote do wykonania. Oczywiscie wszystko wytrzyma w nie dużych przyrostach mocy nie mówie, że odrazu sie posypie, ale przecież przy wiekszych mocach uwzględnia się to takze nie są to zadne bajki.

Link to comment
Share on other sites

Nie tuninguje sie auta dla jazdy z głowa
Oj skiba skiba..

tu się z kolega nie zgodzę,większa moc to większy margines bezpieczeństwa(wyprzedzanie itp) i mniejsze spalanie,i jeśli właśnie będziesz jezdził "z głową"

Mniejsze spalanie :lol: ? Zrozum kolego, ze takie cos mozna sobie miedzy bajki wsadzic....

Co do chipu to wedlug mnie zrobienie czegos takiego to glupota, podzespoly mocno dostaja po dupie..

Link to comment
Share on other sites

Mniejsze spalanie ? Zrozum kolego, ze takie cos mozna sobie miedzy bajki wsadzic....

Co do chipu to wedlug mnie zrobienie czegos takiego to glupota, podzespoly mocno dostaja po dupie..

 

Tu się z tobą kolego nie zgodzę.

Spalanie po chipie może być niższe :!: Rzadko się to zdarza bo każdy kto zrobi program chce jeździć szybciej.

I to prawda podzespoły są bardziej obciążone ale bez przesady... Dobra mapa i nic nie będzie się działo

Link to comment
Share on other sites

Ciekawe w jakim Saabie.

Nie wiem czy się orientujesz ale silników 1.9 JTD(m) Były 3 rodzaje.

Może źle napisałem, nie chodzi mi akurat o ten konkretny silnik :1,9 8V 120KM bez DPF, ale że w ogóle z fiatowskich silników 1,9 jest np. 1.9 TTiD PF jest 180KM.

lesniczy3, Nie zastanawiaj się tylko rób i cisz się większą mocą ;), ja nie żałuje żadnej wydanej złotówki na program ;)

Link to comment
Share on other sites

Tak się składa,że Zafirę z 1,9JTD-120KM poddaliśmy chiptuningowi,już dobre 60kkm temu(przy 80kkm).Ogólnie żałuje się tylko jednego,że tyle się czekało.

Program dość mocny,bo na 158KM/360Nm nie dzieje się absolutnie nic złego.Auto oczywiście z DPFem 8-)

Auto używane głównie w trasie,jak trzeba wziąć kolumnę 6aut,to idzie bez mrugnięcia okiem,a to jednak klocek ;)

 

Zrozum kolego, ze takie cos mozna sobie miedzy bajki wsadzic

Tylko tak jest naprawdę,z bardzo prostej przyczyny,po chiptuning używasz niższego zakresu obrotów niż przed,a i tak idzie lepiej.

Co do chipu to wedlug mnie zrobienie czegos takiego to glupota

To pokazuje,że nie masz pojęcia o czym piszesz ;)

Link to comment
Share on other sites

Majaq, nie masz co się śmiać ,sam mam a4 z afn po sofcie robionym pod mój silnik i faktycznie auto pali mniej przy normalnej jeździe .

Chyba nie jeździłeś żadnym autem po dobrze zrobionym sofcie skoro takie bzdury piszesz .

U mnie też każdy mówił ,że sprzęgło mi długo nie wytrzyma przy takim momencie ,ale to też zależy od tego jak kto jeździ.

Poza tym to zależy jak jest ustawiony soft czy masz moment od samego dołu czy ustawiony trochę wyżej .Jeśli jest max moment z samego dołu to sprzęgło dostaje strasznie po dupie.

No i wiadomo ,że jak ktoś będzie strzelał ze sprzęgła i męczył je przy wyprzedzaniu nie zrzucając biegu niżej tylko ciągnąć z małych obrotów to wiadomo ,że długo nie pożyje.

Link to comment
Share on other sites

tiaa, zrobiłeś coś takiego masz? u kogo? JAKIE PRZYROSTY??

czy tylko tak sobie rozmyslasz

pozdrawiam atj+50km i jeszcze nic nie urwałem tylko to trzeba zrobić z głową, wieksze turbo, fmic wymiana dobrego oleju regularnie! i używamy z głową i przedewszystkim u kumatego gościa program! aha i furka ma juz prawie 400przelotu

Link to comment
Share on other sites

To pokazuje,że nie masz pojęcia o czym piszesz

amen

Mniejsze spalanie ? Zrozum kolego, ze takie cos mozna sobie miedzy bajki wsadzic....

powiem Ci tak-seryjny ASV w Ibizie przy prędkościach 120-130 km/h."brał" ok 5,3- l,ten sam silnik,w cięższym Leonie,"zrobiony na 140 koni,"bierze" 4,8,stylu jazdy nie zmieniłem-zmiana biegu przy 3-3,5 tys obr,czasem 4 tys,przejechane już tak po chipie 50 tys,i dzieki Bogu nic sie nie dzieje...

Link to comment
Share on other sites

Też mam autko po chipie od kilku miesięcy (A4 AVF 131KM/310Nm @ 165KM/365Nm) i tak jak Kubik żałuję, że tego wcześniej nie zrobiłem. W moim przypadku spalanie pozostało bez zmian, ale wrażenia z jazdy są nieporównywalne. Nie chodzi tutaj o ściganie się nie światłach, ale o bezpieczne i szybkie wyprzedzanie. Ja akurat wszystkie większe naprawy robię u chłopaków w EcuProject, więc też Ich polecam. Elegancko zrobili chipa i poprawili fabrykę... teraz ładnie ciągnie do czerwonej kreski... wcześniej przy 4tyś. obrotów kręcenie wyżej nie miało sensu bo moc spadała.

I jeśli przestrzega się kilka podstawowych zasad prawidłowej jazdy (studzenie turbiny, wymiana oleju i filtrów w terminie, emerycka jazda do momentu rozgrzania silnika, częste "przedmuchiwanie" turbiny) to nie ma się czego bać.

Link to comment
Share on other sites

Również polecam chłopakow z Ecuproject... Byłem u nich na programie, bardzo fajne podejście do klienta i mega wiedza na temat tego czym się zajmują, zero ściemniania, wszystko fajnie wyjaśnione ;)

 

Byłem mega zaskoczony tym co się udało im osiągnąć... Od serii ( według fabryki bo przy pierwszym pomiarze przed strojeniem był mały bonus ) moc podniosła się o 70KM a moment o 94Nm...

 

Najważniejsze to dbać o auto i jeździć z głową, wtedy ma się pewność że to wszystko posłuży ;)

Link to comment
Share on other sites

http://www.youtube.com/watch?v=D8xMd-l06aE

Różnice przed i po

A tu po prostu dzida :-]

U mnie program jest zgrany z trybem sport.I tak jadąc normalnie mam 135KM,a po wciśnięciu przycisku SPORT 158(tyle to było przy 28st.C).Jak odpali się w trakcie przyspieszania,to uczucie jakby nitro kto odpalił :D

Link to comment
Share on other sites

Również posiadam tryb SPORT, jakie są koszty takiego chipowania?

Ja robiłem w MR-Motors w Warszawie na Mineralnej (teraz R-Performance,z tego co wiem,tylko nazwa się zmieniła ;) ) i cena była jak za zwykły chiptuning. ;) ,a nie wiem czy ktoś inny w Polsce robi takie coś. :dontknow:

Witek zjadł zęby na 1,9 CDTI/JTD śmiało mogę polecić.Kilku znajomych robiło też inne auta i wszyscy zadowoleni 8-)

Link to comment
Share on other sites

A ja polecam Cinsoft (Cinek z Gliwic) - w PL chyba najlepiej ogarnia JTDki.. To, że strojenie szkodzi osprzętowi etc to bzdury. Jeśli ktoś dostosowuje program indywidualnie do samochodu, to nie powinno być żadnych problemów. Mam Stilo JTD w najsłabszym motorze, jaki był - 80koni, bez intercoolera, stała geometria. Dorzuciłem intercooler z 115ki, seryjnie miał pod 90koni na hamowni. Po programie 130koni i 291momentu, jedyne co to max. moment przeniesiony w górę, żeby dwumas/sprzęgło mniej dostawał po pupci za każdym razem - kiedyś czeka go wymiana w końcu.. ;) Auto kupione z 146kkm, program od razu przy rejestracji. Mam 183kkm, żadnych problemów z osprzętem - trzeba tylko dbać, porządna oliwa co 10kkm, nie pałować na zimnym, i inne takie - każdy w temacie wie o co chodzi :)

 

Mój wykres sprzed 1,5 roku: http://cinsoft.pl/adminjtd/foto/89_93.jpg

 

A spalanie przy tym: http://www.motostat.pl/member/vehicles/stats/id/36231

Link to comment
Share on other sites

Ja robiłem program u chłopaków z TuneForce. Dają radę, usunięcie DPF'a, strojenie wszystko w jak najlepszym porządku. No i zdjęli ogranicznik prędkości - na moim aucie pierwszy raz to robili w życiu, co potwierdza, że grzebią naprawdę dobrze w sofcie, a nie wrzucają gotowe mapy.

Link to comment
Share on other sites

Cinsoft z Gliwic też polecam.

 

Najpierw wywaliłem DPF u Marcina... później zrobiłem remap.

 

U mnie jest 1,9 JTDm 16V - seryjnie 150KM. Po wywaleniu DPF 158KM.

Po remapie mam 188KM i 406Nm.

 

Widzę, że część osób nie ma zielonego pojęcia o remapie ale experty pełną gębą.... - zostańcie lepiej przy kosmetyce jak się na tym znacie.

 

Ja nie widzę żadnych minusów podniesienia mocy w ten sposób.

Auto zdecydowanie szybciej przyspiesza, elastyczność na każdym biegu zdecydowanie lepsza.... no i spalanie po modyfikacjach spadło o 1,5litra na 100km !!

Trzeba pilnować chłodzenia turbiny ( ale to przecież standard ), raz na 10tys. km wymieniać olej i pamiętać że to jednak diesel...... a nie benzyna ;)

Przy przyspieszaniu pamiętać o maksymalnym momencie obrotowym i zakresie obrotów które go dają. Pamiętać powyżej jakiej wartości obrotów auto już nie przyspiesza efektywnie a tylko zaczyna wyć.

 

[ Dodano: 7 Październik 2012, 16:29 ]

Witam, dzisiaj natknąłem się na wypowiedz pewnego forumowicza odnośnie zmiany softu w Kreatorze mocy. Temat jest chyba wyczerpany, ale byłbym ciekawy co Wy macie do powiedzenia. Od dłuższego czasu chodzi za mną żeby zaczipować mojego Fiata Bravo 2009r 1,9 8V 120KM bez DPF. Z racji tego że Kreatora mam blisko i można powiedzieć po taniości(900zł) chciałbym zasięgnąć waszej opinii na temat tego tunera i sensu samego chipa. Ludzie różnie piszą że turbo, sprzęgło siadają jednak myślę że przy użytkowaniu z głową powinno być wszystko OK. Jak myślicie? Będę wdzięczny za wszystkie sugestie.

Pozdrawiam.

 

Rób remap.... tylko u sprawdzonych ludzi !:)

 

[ Dodano: 7 Październik 2012, 16:31 ]

Witam, również posiadam silnik fiatowski 1,9 CDTI 120 kM 8V Z19DT, rozmyślam nad podniesieniem mocy do 150 kM.

 

Max co możesz wycisnąć to 158KM i to będzie bezpieczna wartość.

Wszystko zależy od tego gdzie to zrobisz.... oraz od stanu silnika i osprzętu.

 

[ Dodano: 7 Październik 2012, 16:33 ]

Nie tuninguje sie auta dla jazdy z głowa
Oj skiba skiba..

tu się z kolega nie zgodzę,większa moc to większy margines bezpieczeństwa(wyprzedzanie itp) i mniejsze spalanie,i jeśli właśnie będziesz jezdził "z głową"

Mniejsze spalanie :lol: ? Zrozum kolego, ze takie cos mozna sobie miedzy bajki wsadzic....

Co do chipu to wedlug mnie zrobienie czegos takiego to glupota, podzespoly mocno dostaja po dupie..

 

Przykład "experta" ;-))

 

toyota corolla - i wszystko jasne jeśli chodzi o remap ;))) Oczywiście kolega Majaq później się już nie wypowiedział.

 

Aha... zanim coś napiszesz i dokleisz tą ikonkę :lol: - to zastanów się czy oby na pewno ktoś właśnie czytając Twoje rzeczy tak nie będzie leżał ze śmiechu :lol:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.