Skocz do zawartości

O gazie i kosztach eksploatacji...


kuflik

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 217
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Kiedyś, dawno, dawno temu, śmigałem Astrą 1.4 60 KM "bez zaworów" :-] na "gaziku"...

 

 

 

... i ujmę to tak: auto może palić litr gazu na 1000km - dziękuję, postoję :D

 

Ale, jak potrzeba tłuc km do pracy itd - jestem w stanie "zrozumieć problem" ;):)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja np. do Classica zakłądać gazu nie będę, bo zwróciłby mi się zachyba 20 czy 30 tys km, a wątpie, że tyle będę go trzymac. Roznica między gazem a Pb na 100km w tym momencie to ok. 7zł na niekorzyśc Pb. A do tego jeszcze eksploatacja gazu (a tu filterek, a tu znowu komputerek, a tu przydałoby się wtryski przeczyścić) i okazuje się to co się okazuje...

 

Mojemu ojcu to się opłaca. Pb zaczyna się od 10l, gazu od 12l. Róznica znacząca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kuflik a gdzie zakładasz i na jakich gratach ?

 

Dopilnuj, żeby Ci kolektor ściągnęli, zamontowali porządne wtryski, wydajny reduktor - a na koniec dokładne strojenie i powinno być OK.

 

Ja już mam 3 auto z gazem, pierwsze kupiłem już z instalacją, w pozostałych dwóch zakładałem. I w tych ostatnich dwóch nie mam/miałem praktycznie problemów.

 

Warunek -> dobra instalacja, dokładny montaż i strojenie. A moim zdaniem instalacja szybko się zwraca, nawet ta droga.

 

Ja płaciłem 3700 pln (5 cylindrów, cena jak za 6), ale :

12 l *5,45 = 65,4 zł

14 l * 2,85 = 39,9 zł, nawet dorzucając litr benzyny, bo głównie jazda miesjska, to wychodzi 45 zł.

Oszczędność - 20 zł/100 km, daje 18.000 km do zwrotu instalacji. Czyli niecały rok.

 

A instalacje stroi się m.in. na AFR przy użyciu sondy szerokopasmowej - to nie ma szans się nic stać silnikowi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Qfa, co wy wiecie o kosztami związanymi z instalacją gazową...

Właśnie postawiłem auto do serwisu na regulację zaworów (sprawdzenie co 50000, wymiana zazwyczaj co 100000) - powyższa operacja wiąże się z WYJĘCIEM SILNIKA - o kosztach chyba nie muszę wspominać...

Co prawda porównując ceny "paliw" pomimo w/w kosztu i tak wciąż jestem sporo do przodu...

 

 

 

Sorry za OT, ale nie mogłem się powstrzymać bo jestem w trakcie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stag 300 plus + hana 2000, reszty nie wiem, ale oni dobrali coś;/

 

Jeżdżę na tym samym zestawie.

 

Tylko każ pitec'owi ściągnąć kolektor, warto dopłacić. Wióry w silniku to nic dobrego, a bez ściągania kolektora nie da się tego idealnie zrobić/wyczyścić.

 

Powinieneś być zadowolony ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś źle policzyłeś...

Taka duża różnica w spalaniu benz/gaz?

 

W moim aucie średnio

benzynka - ok 54 zł/100 km (10 litrów)

podtlenek :) - 34 (12 litrów)

 

Czyli 20 zł "zarabiam" na 100km

Rocznie przejeżdżając ok 25000 km "zarabiam" ok 5000 zł

 

Uwzględniając że raz na 100000 km (co 4 lata) muszę wydłubać silnik aby wyregulować zawory (max 3000 zł) na "czysto" zostaje mi 17000 zł...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warto chyba też zwrócić uwagę na czas pracy samochodu na ssaniu na PB, zwłaszcza w zimie, zanim sterownik dopuści przełączenie na LPG. Wiem, że temp można ustawiać, ale jakby nie spojrzeć, chwilę to zawsze trwa. Ja co 4 tankowanie LPG zalewałem też PB za 50zł (zima).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bolz, zgadza się. W Sporcie też mam gaz, tam spalanie wygląda nieco inaczej.

7,5 trasa Pb i 11 trasa LPG. Różnica znowu nie wielka, ale auto jeździ głównie w mieście:

12 miasto Pb, 13 miasto LPG. Różnica spora (conajmniej 15zł, przy tym spalaniu to prawie 25zł). Od paru lat zwróciło nam się bardzo dużo pieniędzy.

Classiciem jeżdzę głównie w trasach, sporadycznie po mieście (9,5Pb i pewnie 12LPG różnica ok 10-15zł). 7,3 trasa Pb, 10 trasa LPG. Róznica 10zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Puch, panie... Ty mnie pan tutaj nie ucz mojego silnika. :mrgreen:;) Niestety M111 mają to do siebie, że Pb potrafią spalić 6,5 litra, a gazu to od 11 w górę. Rzadko komu udaje się uzyskać wynik 10 (raczej długa trasa, 1,8 w manualu, do 100kmh) a w zasadzie nikomu poniżej 10. :) Jak ćwiczę Classica to 7,28 najniższe spalanie z ponad 700km. Teraz pompnięte więcej w kołka o 0,1 bara i ustawiona zbieżność to może do 7,2 zejdę :|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Puch, panie... Ty mnie pan tutaj nie ucz mojego silnika.

 

Twój silnik uczę ! ;)

 

A tak serio - miałem na myśli raczej stosunek spalanego LPG do spalania Pb.

Przeważnie powinien zawierać się miedzy +15% a +30%.

Średnio można założyć +20%.

 

Wszystko powyżej znaczy, że coś jest nie tak z LPG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.