Jump to content

O gazie i kosztach eksploatacji...


Recommended Posts

  • Replies 217
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

O ile sobie nie pomyśli, że przed chwilą wydał XXXXzł na instalację

Powiedzmy, że tych xxxx nawet nie widzę- ktoś mi wisi sporo siana i będzie to system prawie bezgotówkowym załatwione:)

Link to comment
Share on other sites

Kiedyś, dawno, dawno temu, śmigałem Astrą 1.4 60 KM "bez zaworów" :-] na "gaziku"...

 

 

 

... i ujmę to tak: auto może palić litr gazu na 1000km - dziękuję, postoję :D

 

Ale, jak potrzeba tłuc km do pracy itd - jestem w stanie "zrozumieć problem" ;):)

Link to comment
Share on other sites

Ja np. do Classica zakłądać gazu nie będę, bo zwróciłby mi się zachyba 20 czy 30 tys km, a wątpie, że tyle będę go trzymac. Roznica między gazem a Pb na 100km w tym momencie to ok. 7zł na niekorzyśc Pb. A do tego jeszcze eksploatacja gazu (a tu filterek, a tu znowu komputerek, a tu przydałoby się wtryski przeczyścić) i okazuje się to co się okazuje...

 

Mojemu ojcu to się opłaca. Pb zaczyna się od 10l, gazu od 12l. Róznica znacząca.

Link to comment
Share on other sites

kuflik a gdzie zakładasz i na jakich gratach ?

 

Dopilnuj, żeby Ci kolektor ściągnęli, zamontowali porządne wtryski, wydajny reduktor - a na koniec dokładne strojenie i powinno być OK.

 

Ja już mam 3 auto z gazem, pierwsze kupiłem już z instalacją, w pozostałych dwóch zakładałem. I w tych ostatnich dwóch nie mam/miałem praktycznie problemów.

 

Warunek -> dobra instalacja, dokładny montaż i strojenie. A moim zdaniem instalacja szybko się zwraca, nawet ta droga.

 

Ja płaciłem 3700 pln (5 cylindrów, cena jak za 6), ale :

12 l *5,45 = 65,4 zł

14 l * 2,85 = 39,9 zł, nawet dorzucając litr benzyny, bo głównie jazda miesjska, to wychodzi 45 zł.

Oszczędność - 20 zł/100 km, daje 18.000 km do zwrotu instalacji. Czyli niecały rok.

 

A instalacje stroi się m.in. na AFR przy użyciu sondy szerokopasmowej - to nie ma szans się nic stać silnikowi.

Link to comment
Share on other sites

Qfa, co wy wiecie o kosztami związanymi z instalacją gazową...

Właśnie postawiłem auto do serwisu na regulację zaworów (sprawdzenie co 50000, wymiana zazwyczaj co 100000) - powyższa operacja wiąże się z WYJĘCIEM SILNIKA - o kosztach chyba nie muszę wspominać...

Co prawda porównując ceny "paliw" pomimo w/w kosztu i tak wciąż jestem sporo do przodu...

 

 

 

Sorry za OT, ale nie mogłem się powstrzymać bo jestem w trakcie...

Link to comment
Share on other sites

Stag 300 plus + hana 2000, reszty nie wiem, ale oni dobrali coś;/

 

Jeżdżę na tym samym zestawie.

 

Tylko każ pitec'owi ściągnąć kolektor, warto dopłacić. Wióry w silniku to nic dobrego, a bez ściągania kolektora nie da się tego idealnie zrobić/wyczyścić.

 

Powinieneś być zadowolony ;)

Link to comment
Share on other sites

Coś źle policzyłeś...

Taka duża różnica w spalaniu benz/gaz?

 

W moim aucie średnio

benzynka - ok 54 zł/100 km (10 litrów)

podtlenek :) - 34 (12 litrów)

 

Czyli 20 zł "zarabiam" na 100km

Rocznie przejeżdżając ok 25000 km "zarabiam" ok 5000 zł

 

Uwzględniając że raz na 100000 km (co 4 lata) muszę wydłubać silnik aby wyregulować zawory (max 3000 zł) na "czysto" zostaje mi 17000 zł...

Link to comment
Share on other sites

Warto chyba też zwrócić uwagę na czas pracy samochodu na ssaniu na PB, zwłaszcza w zimie, zanim sterownik dopuści przełączenie na LPG. Wiem, że temp można ustawiać, ale jakby nie spojrzeć, chwilę to zawsze trwa. Ja co 4 tankowanie LPG zalewałem też PB za 50zł (zima).

Link to comment
Share on other sites

bolz, zgadza się. W Sporcie też mam gaz, tam spalanie wygląda nieco inaczej.

7,5 trasa Pb i 11 trasa LPG. Różnica znowu nie wielka, ale auto jeździ głównie w mieście:

12 miasto Pb, 13 miasto LPG. Różnica spora (conajmniej 15zł, przy tym spalaniu to prawie 25zł). Od paru lat zwróciło nam się bardzo dużo pieniędzy.

Classiciem jeżdzę głównie w trasach, sporadycznie po mieście (9,5Pb i pewnie 12LPG różnica ok 10-15zł). 7,3 trasa Pb, 10 trasa LPG. Róznica 10zł.

Link to comment
Share on other sites

Przy 7,5 na trasie, nie powinien brać 10 LPG, powinno być ok. 9 LPG.

Oczywiście zależy to od instalacji, regulacji, itp.

 

A poza tym dużo osób na gazie jeździ ostrzej, bo się mniej przejmuje kosztami.

Link to comment
Share on other sites

Puch, panie... Ty mnie pan tutaj nie ucz mojego silnika. :mrgreen:;) Niestety M111 mają to do siebie, że Pb potrafią spalić 6,5 litra, a gazu to od 11 w górę. Rzadko komu udaje się uzyskać wynik 10 (raczej długa trasa, 1,8 w manualu, do 100kmh) a w zasadzie nikomu poniżej 10. :) Jak ćwiczę Classica to 7,28 najniższe spalanie z ponad 700km. Teraz pompnięte więcej w kołka o 0,1 bara i ustawiona zbieżność to może do 7,2 zejdę :|

Link to comment
Share on other sites

Puch, panie... Ty mnie pan tutaj nie ucz mojego silnika.

 

Twój silnik uczę ! ;)

 

A tak serio - miałem na myśli raczej stosunek spalanego LPG do spalania Pb.

Przeważnie powinien zawierać się miedzy +15% a +30%.

Średnio można założyć +20%.

 

Wszystko powyżej znaczy, że coś jest nie tak z LPG.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.