Skocz do zawartości

O gazie i kosztach eksploatacji...


kuflik

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 217
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

a ja polecam instalacje sekwencja"BRC" 2700zł 2 lata temu zakładałem 60tys. zrobione i :good::good: jak patrzyłem u znajomych co się dzieje to się bałem zakładać bo strzela bo obroty falują itd. :/ ale jak jest dobra instalacja i osoba zakładająca zna się to nie ma starchu :) a co do spadku mocy to prawie nie odczuwalny :mrgreen: a ostatnio dowiedziałem że na niektóre parkingi podziemne samochody z LPG maja zakaz wjazdu :shock: z powodu ryzyka wybuchu :shock:

2.0 16V Mazda spaliła najmniej 7.9 L na trasie :D mój prywatny rekord

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

89matthew89, To jest prawda. Byłem ostatnio w Lubinie i tam jest zakaz wjazdu lpg na parking poziomowy. A i ostatnio w radio mówili, ze jakaś instalka komuś wybuchła.

No cóż takie życie, że ludzie niestety muszą szukać oszczędności.

 

Ps.

Mam takie pytanie Camel-, jak ty jeździsz że classikiem palisz 7,5 PB na 100 km. Bo np drogę do Poznania mamy taka sama ja o 19km więcej ale spalanie to i tak ze 100km. No i do poznania na początku głogowskiej tam gdzie jadę równe 100 kilometrów i jak bym nie jechał mondeo to 7,5 litra ON muszę zalać chyba już dotarty bo ma 8 tyś km przebiegu.

Nie chcę tym pytaniem absolutnie wywołać żadnej awantury ale tak z czystej ciekawości. :) Bo sam jestem zaskoczony, że pali on niewiele mniej mimo, że jest dieslem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mam BRC i ogólnie jestem zadowolony, jednak wszystko zależy od regulacji, a to już nie każdy umie :/ zanim dobrze wszystko zostało ustawione kilka razy odwiedziłem zakład. + taki że nawet jak mi akumulator padł czy coś, zawsze za darmo wszystko ustawiali- póki była gwarancja :]

 

Takie pytanie do użytkowników, gaz miałem regulowany na wiosnę i hulało pięknie, aż do zimnych dni, teraz przy przełączaniu na gaz czyli jak temperatura trochę się podniesie, jak w tym momencie stoję w miejscu to obroty lecą w dół i gaśnie, w czasie jazdy nawet nie odczuwam przełączenia. Kiedy temperatura jest już właściwa nic się nie dzieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Póki gaz jest wyraźnie tańszy od benzyny, to tylko się cieszyć z posiadania instalacji LPG w aucie. Pod warunkiem, że ktoś ją w przemyślany sposób założył, a nie wrzucił granat pod maskę i powstałe dziury zatkał przewodami i wtryskami :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem instalacje BRC w 406 i średnio się sprawdzała, w miescie poniżej 17 litrów nie dało się zejść, instalacja regulowana chyba 10 razy :shock:
ten peugot był V8 ? :mrgreen: ktoś spaprał instalację i tyle

Może 3.0 V6.. kumpel ma. Jak to mruczy... :-]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kupować tzw. "oszczędności" z TIRów

 

Kiedys to bylo na porzadku dziennym, teraz "oszczednosci" cizko trafic - wszystko idzie gdzies po znajomych albo do wlasnych prywatnych bakow. Na CB slychac o sprzedazy "oszczednosci" raz na ruski rok - przynajmniej w lbn... :(

Teraz to maly silniczek na ON + duzy bak i mieszkac blikso granicy - raz na miesiac wycieczka "na kuwejt" i spokoj :)

 

P.S.

Ja tam sie przesiade chyba niedlugo poprostu na komunikacje miejska bo ten ceny mnie zabija :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chrzanić LPG :)

 

Najlepiej kupić niedużego ON, kupować tzw. "oszczędności" z TIRów, a wyjdzie jeszcze taniej niż na LPG :kox:

ale kolega wymyslił :wallbash:

kuflik witamy w klubie -ja mam umówiona wizyte na przyszły tydzień w firmie http://www.autogazwiry.pl/

będzie to nastepne autko u nich ,,zagazowane,, tym razem accorda podstawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem instalacje BRC w 406 i średnio się sprawdzała, w miescie poniżej 17 litrów nie dało się zejść, instalacja regulowana chyba 10 razy :shock:
ten peugot był V8 ? :mrgreen: ktoś spaprał instalację i tyle

Może 3.0 V6.. kumpel ma. Jak to mruczy... :-]

mam ten sam silnik w lagunie, 17 litrów to jest jak się nie schodzi poniżej 200 km/h :lol: 12 litrów ciężko przekroczyć podczas normalnej jazdy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak serio - miałem na myśli raczej stosunek spalanego LPG do spalania PB.

Przeważnie powinien zawierać się miedzy +15% a +30%.

Średnio można założyć +20%.

 

Wszystko powyżej znaczy, że coś jest nie tak z LPG.

No właśnie widzisz. Wszędzie tak jest, ale nie w M111 Mercedesa. 10 musi spalić i nic nie poradzisz. Mój najniższy wynik to 11,5l/100km LPG w Sporcie i jest tak od 4 lat. Nie ma opcji, żeby zejśc niżej. Było tak na Matrixach HD i teraz na Magicach. Zresztą to nie tylko moje obserwacje. Plus jest taki, że ekonomiczna jazda niezależnie prawie od warunków (miasto czy trasa) ok 12l LPG.

 

Z kolei ojciec w Audi ma dokładnie 15-20% większe spalanie LPG od Pb.

 

Mam takie pytanie Camel-, jak ty jeździsz że classikiem palisz 7,5 PB na 100 km. Bo np drogę do Poznania mamy taka sama ja o 19km więcej ale spalanie to i tak ze 100km. No i do poznania na początku głogowskiej tam gdzie jadę równe 100 kilometrów i jak bym nie jechał mondeo to 7,5 litra ON muszę zalać chyba już dotarty bo ma 8 tyś km przebiegu.

Nie chcę tym pytaniem absolutnie wywołać żadnej awantury ale tak z czystej ciekawości. Bo sam jestem zaskoczony, że pali on niewiele mniej mimo, że jest dieslem.

A no widzisz. Eco-driving :kox: Na poważnie, to jeżdze normalnie. Zmieniam biegi ok 2-3 tys obrotów, lekko naciskam pedał gazu, jeżdze dużo na luzie i hamuje biegiami, i nie przekraczam 100km/h, a wychodzi 7,3l. Wczoraj wracałem do domu o 17, ruch był naprawdę spory, więc jechałem z prędkościami 100-130, dużo wyprzedzania marud co jadą 60km/h i spalił... 8l :) Dodam, że nie latam 5tką bo ta droga to jakieś nieporozumienie. Jeżdzę przez Śrem, Kórnik.

 

Tak to jest własnie z tymi Dieslami. One są oszczędne, bardzo. Spalanie: 6l w Internecie, 7,5 w trasie, 9 w mieście ;)

 

Takie pytanie do użytkowników, gaz miałem regulowany na wiosnę i hulało pięknie, aż do zimnych dni, teraz przy przełączaniu na gaz czyli jak temperatura trochę się podniesie, jak w tym momencie stoję w miejscu to obroty lecą w dół i gaśnie, w czasie jazdy nawet nie odczuwam przełączenia. Kiedy temperatura jest już właściwa nic się nie dzieje.

Podepnij się pod instalację i zobacz jak zachowuje się ciśnienie na listwie wtryskowej. Powinno być stabilne 1~1,2 bara. Zwróć dużą uwagę czy jest stabilne przy Cut Offie. Jeśli jest, to prawdopodobnie wina zbyt rzadkiego wymieniania filtrów. Powoduje to osadzanie się brudu na wtryskiwaczach, który robi się bardzo gęsty przy niskich temperaturach. Rozwiązanie połowiczne to podgrzewacz listwy, a prawidłowe, to czyszczenie i stosowanie lepszych filtrów (nie tych od Czaji za 5zł, tylko wkręcany w podstawkę, papierowy). Ja w Sporcie mam podwójne filtrowanie. Papierowe na rozdzielaczu i Czaji przed.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.