Skocz do zawartości

Wrażenia z jazd testowych, FB, YT, zmiany :D


Geno

Rekomendowane odpowiedzi

koza, ogólnie z jazdami nie mam takich numerów. Tylko na Żeraniu i w Markach zrobili :dontknow: Tutaj jasno stawiam sprawę, mam to, chcę porównać i lala. Bielany od razu, pewnie, zapraszamy, pojeździmy, potestujemy. A tutaj rżnięcie głupa ;)

 

Jeszcze wizyta w 3 salonach jest zaplanowana, zobaczymy co z tego wyjdzie, bo byłoby to fajne porównanie z resztą :-]

 

Eryczek, uwielbiałem zakres regulacji foteli w Acco. Takie tam ja z głowa w chmurach :lol:

 

287181_230585200316450_7393537_o.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 663
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

geno, w Markach mogli Cię zrobić w... Na HAKP gość latał w markach GT86... Wątpię żeby jechali z innego salonu w tamte rejony...

 

 

GRMN Gazoo Twincharged GT86 Concept:

http://www.gtspirit.com/2012/05/17/offi ... 6-concept/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

abc045, widziałem GT86 jak wjeżdżało na serwis. Pan stwierdził, że w chwili obecnej nie można, że nie wiadomo co i jak. To co będę czekał, dodatkowo powiedział, że to automat. Nie chcieli dostąpić zaszczytu jazdy ze mną, to nie :-]:-]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie szybkie zestawienie za i przecziw:

 

+Wyglad

+Prowadzenie

+Skrzynia manualna (arcy prezycyjna, idealnie spina, aczkolwiek dosc dlugie biegi)

+Napęd RWD, możliwość wylączenie wszystkich systemów, łatwość jazdy bokiem.

+Wnętrze, wykończenie, ogromny plus za fotele.

+Pozycja za kierowniczy (176cm)

+Wyposażenie

+przede wszystkim szpera

 

-Hamulce (opcjonalnie lepsze heble pod 18stke)

-Brak dzwieku wydechu

-Cena

-Silnik, chociaż wsadzają kompresoty i spręzarki (seria slabo)

 

Takie ciekawostki:

Ten wygląda carbonu na descy, to nie imitacja carbonu tylko wzór z literką T.

Końcówka układu wydechowego ma dokładnie 8,6cali

Wzór na przedniej atrapie w litereze T.

Tak samo lampy na tylnym zderzaku T.

Cała linia auta nawiązuje do legendarnej toyoty 2000gt

samochod produkowany w japonii w tej samej fabryce co BRZ

Masa 1240 w wersji maksymalnej wyposazeniowej, nie zapominajmy ze to RWD

 

Jutro się umawiam na jazdę.

8s do setki? No sorry, ale w lepszy dzień CLK go pogonię :o

 

Do pierwszego zakrętu :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8s do setki? No sorry, ale w lepszy dzień CLK go pogonię :o

0-100 w ~8 sekund w aucie z 2012 roku, bądź co bądź nazywany "sportowym" to chyba jakiś żart... Czułbym się co najmniej dziwnie, wydając 150tyś zł na dwuosobową, sportową zabawkę, którą objeżdża milion starszych oraz nie mających nic wspólnego ze sportem samochodów...

Nie wróżę jakiejś mega sprzedaży temu modelowi, bo tak naprawdę nie wiem w jaki target celuje Toyota, wypuszczając go.

Wiem, że chciano nawiązać do AE86, ale gdyby "doładowali" ten motor, wyciągając z niego jakąś sensowną moc i konkretne osiągi to model miałby dużo większe szanse na sukces sprzedażowy.

 

P.S. Też się zapisałem na testowy przejazd, co by nie opluwać czegoś nieznanego, natomiast cudów się po relacji Michała nie spodziewam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mysle ze celuja w klientow ostatniej generacji celici - tam tez bylo 190 pare koni w tej mocniejszej wersji, ale do jazdy po miescie spokojnie wystarczalo. Co jest zlego ze auto ma sportowy wyglad? ja juz powoli mam dosc hot hatchow, brakuje mi preludow i tym podobnych. Przyznam ze meganka rs wyglada swietnie sadzac po opiniach ekspertow jezdzi jeszcze lepiej, ale maja chyba te 150tys bym wzial toyote, na zywo wyglada 100 razy lepiej niz na zdjeciach. teraz pozostaje tylko na jazde testowa sie umowic :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może mi ktoś wyjaśnić pojęcie ''sportowy'' samochód ?

 

Mogę nazwać GS 450h sporotwym autem bo ma 5,9 ?

Czy Audi RS6, które bez zadyszki robi 4,7 ?

 

Sporotwy samochód to nie tylko wartość z jaką przyspiesza do magicznej ''setki'' która dla większości jest wyznacznikiem czy auto jest sportowe czy nie...

 

Litości...

 

GT86 0-100 7,6sc z pełnym wyposażeniem, napędem na tył - przy silniku 2.0 N/A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i się przejechałem.

Wpadłem do salonu, znalazłem jakiegoś krawatowca i rzekłem:

- Nie będę owijał w bawełne. Naczytałem się w Internecie o GT86 jako same superlatywy i przyszedłem to zweryfikować. Jest możliwość obejrzenia samochodu?

- No jasne, bierzemy kluczyki i zapraszam. Przejedzie się pan.

Say what?! Przejedzie się pan? Nawet na to nie liczyłem, nawet nie zapytałem czy jest możliwość, a on mnie już ładuje na fotel kierowcy. "No jedź pan, jedź pan".

 

Wrażenia z bliska naprawdę pozytywne. Wywaliłbym te felgi i wywałbym tą lotkę (a pakiet sportowy widzieliście? :o ). Auto stylistycznie robi naprawdę duże wrażenie. Mam nadzieje, że taki sam respekt będzie wzbudzać za lat 5-10 wśród innych aut i się szybko nie zestarzeje. Z przodu jest agresywnym kotem, z tyłu dobrze zakończonym GT/coupe.

 

Środek faktycznie bez szału. Trochę zabawkowo. Trochę niepoukładane przyciski. Materiał deski rozdzielczej niezły. Nie podobała mi się alcantara (wersja SOL), wolałbym skórzaną tapicerkę lub zwykłą materiałową. No i ta czerwień. Ble. Nie pasowało mi do tego samochodu. Nie wiem co mieli na myśli projektanci, ale auto miało bezkluczykowy start silnika, a w osłonie kolumny "miejsce" na stacyjkę. Zaślepione. Fail?

 

Ale pozycja za kierownicą? Usiadłem i poczułem się jak w domu. Kierownica pewnie leży w ręku, jest całkowicie pionowo. Zegary mają supersportowy charakter i są przede wszystkim czytelne. Białe podświetlenie i czerwone wskazówki nawiązują do Subaru. Nie zauważyłem powitania zegarów. I dobrze, bo to już jest nawet w Skodach. Nogi były wyprostowane, a podłokietniki pod ręką.

 

Chwytam za gałkę zmiany biegów... o nie! Automat! :?

- Czemu wszystkie GT86 są zamawiane w automacie?

- No wie pan, wygoda przede wszystkim.

- No ale jaka wygoda? Tożto auto sportowe. Sam fakt spadku osiągów świadczy o tym, że automat nie powienen mieć tu miejsca.

Dobra, on mnie najpierw przewiezie. Zaczął agresywnie.

- AGrrrrrrhhh!!! - rzekła Toyota osiągajac 5 tys obrotów.

Hmmm ciekawe kiedy ma odcinke. O, 7,5 tys. Nice. A czerwona lampka pali się przy 7 tys. Ciekawe po co! W automacie!

 

Pan pochwalił promień skrętu, możliwość jazdy z łopatkami czy manualny tryb skrzyni.

Faktycznie. Dość szybko zmieniała biegi i agresywnie kopała w plecki. Zupełnie jak mój 17-letni automat w Mercedesie :D Zauważyłem brak miejsca dla osób z tyłu. Jedna duża i dwie małe jakoś by ujechały.

 

- Dobra, ja tu nie będę siedział za tą kierownicą, niech Pan jedzie.

Great!

Usiadłem. Ufff, ta pozycja za kierownicą. Może to nie mistrzostwo świata, ale po oderwaniu się z normalnych aut jest fajnie. Tak na nowo. Nisko się siedzi. Dostałem propozycje podwyższenia fotela. Co on głupi, to sportowe auto, dupa ma być na asfalcie.

 

Przejechałem ok 10 km. Większośc w trasie. Co zauważyłem. Baaardzo czuły układ kierowniczy. Jest tak czuły, że dość musiałem się więcej skupiać na utrzymaniu go w koleinach. Jest bardzo duży kąt WSZ stąd kierownica chodzi z lekkim oporem i lubi jechać na wprost. Z kolei zawieszenie czuć, że lubi chodzić po zakrętach. O żadnych bączkach w ogóle nie ma mowy. Swoich nie ujeżdzam bokami, tego też nie będę.

 

Przeszedłem pare zakrętów ostrzej. Jest fajnie. Tego się spodziewałęm. Fotel dobrze przyklejony do tyłka, auto posłuszne, nie wygina się. Trochę komfort słaby. Tzn jest jak pisał Geno. Miękko ale krótko. Bardzo krótko. Niby małe nierówności zbiera dobrze, ale co chwile Tobą szarpie. Bardzo nerwowa atmosfera za kierownicą i na dłuższą metę trochę męcząca.

 

Tak samo męczące jest to barabanienie silnika. Bo inaczej tego nazwać nie można. W środku siedząc słyszę bardzo mocno silnik. Spod podłogi. Jakby była dziura w tłumiku. Ojca C-klasa też tak pierdzi [pękł kolektor wyd.]. Wow, super sportowe brzmienie. Brakowało wyciszonego silnika i klangu wydechu. Tak na przykład jest w Mercedesach AMG. Miód dla uszu i ciągła ochota naciśnięcia pedału. A tu mi tego brakowało.

 

Skrzynia biegów fajnie reagowała. Są przygazówki przy redukcjach, szybko zmieniała biegi, trochę kopnęła. Ale suma summarum nie zachwyciło mnie auto pod względem mocy. Głośno przyśpieszał, nie był zbyt agresywny przy tym i a automat w sumie i tak robił to co nakazałem mu pedałem gazu a nie łopatkami. Akurat do tego jestem przyzwyczajony. Brakowało mu momentu przy zmianie biegu na kolejny. Taka momento-dziura zanim się znowu rozkręci. Podobno w manualu tego nie ma.

 

Jednak zamawiając to auto na sto procent wziąłbym wersję w manualnej skrzyni. Wiem, że to auto nie nadaje się do jazdy na codzień, a jedynie na przyjażdzki-chwilówki, to brak automatycznej skrzyni by nie przeszkadzał. Ciekawe jak wygląda tam precyzja wkleszczania.

 

Padły tutaj też zastrzeżenia do hamulców. Nie zauważyłem jakiś problemów z nimi. Bardzo mocno wspomagane, ale to akurat domena wszystkich nowych aut [skraca drogę hamowania]. Generalnie całe auto jest nastawione bardzo nerwowo. Nerwowy układ kierowniczy, hamulcowy, a także silnik który bardzo żwawo (wręcz nerwowo) reaguje na najmniejsze naciśnięcie. Pomaga w tym automat, chetnie redukując biegi. A w trybie sportowym dodatkowo przytrzymuje na jazgotycznym hałasie silnik. Podobno tam jest więcej momentu. (A wystarczyo dmuchnąć jakąś pompką :-] ).

 

Generalnie wyszedłem z salonu zadowolony. Za miłą obsługę, za to, że przejechałem się GT86, który sprawił mi trochę radości i za to, że na codzień mogę jeździć równie szybkim, ale zdecydowanie stateczniejszym CLK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem zaskoczony, że tyle salonów ma automaty... :thumbdown:

Nie wiem co mieli na myśli projektanci, ale auto miało bezkluczykowy start silnika, a w osłonie kolumny "miejsce" na stacyjkę. Zaślepione. Fail?

 

Na japonie wychodzą wersje jako bazy do sportu, coś takiego jak RS w EVO. Wtedy nie masz systemu S/S.

Coś takiego:

Toyota-GT86-RC-2012-Stripped-out-black-700x468.jpg

Subaru-BRZ-RA-Interior-Seat-700x466.jpg

Toyota-GT86-RC-2012-Stripped-out-black-interior.jpg

 

Fajna relacja :)

 

W środku siedząc słyszę bardzo mocno silnik. Spod podłogi. Jakby była dziura w tłumiku.

 

Uwierz, że nie słyszysz silnika tylko w GT86 jest pewne rozwiązanie z podbijaniem dzwięku, tzn rurka od silnika zasysająca powietrze jest wypuszczona pod schowkiem pasażera i to podbija tak dzwięk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

geno,

 

Zrob jeszcze test megane rs :-]

 

W łodzi jakis czas temu była do jazd testowych . :-]

apropo RSa w Łodzi, wczoraj stalem za zolta RSka na swiatlach, fajnie strzelala z wydechu :-] next swiatla stoje na pasie obok, patrze w lewo i co widze? folie na kierownicy tak smiesznie owinieta :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też sie musze umówić na takowa jazde bo ciekawi mnie to auto, niemniej jednak jak bym miał wybierac to auto to bym sie grubo zastanowił nad Hyundai Genesis coupe bo ma silnik 3.8 v6 fajnie mruczy, nieźle jedzie i tylem można pozamiatać a i ma tylne siedzenia i nieźle wygląda, Wg mnie lepsza propozycja pomimo tego że lubie japońską motoryzacje ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.