Skocz do zawartości

Co dzisiaj zrobiłeś przy swoim aucie ?


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 19,5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Różnica w liczbie oktanowej benzyny jest zauważalna tylko w samochodach o większej mocy/których silniki są odpowiednio przystosowane do spalania paliwa o większej liczbie oktanowej. W pozostałych przypadkach zalanie takiego paliwa tylko uszczupli portfel a może nawet skutkować spadkiem osiągów.

 

W takim razie pojemność mojego silnika 1108 cm3 i oszałamiająca moc 55 koni mechanicznych zalicza się do samochodów o większej mocy bo czuć w nim różnice w zależności od zatankowanego rodzaju paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwne z tym filtrem paliwa. Ja tam osobiscienie nie wieze w zadne verwy itp. leje zwykle paliwo z orlenu i dobrze mi z tym, filtry paliwa w kazdym aucie sa w normalnym stanie a wymieniam co 3 wymiane oleju, czyli 30kkm. Jedyne paliwo ktore tak naprawde jest lepsze to shell vpower racing i chodzi mi tu glownie o PB (nie wiem czy jest dizel), w tym wypadu widzialem roznice na hamowni, co prawda soft pod vpowera byl deczko inny ale sam fakt ze dalo sie takowy stworzyc o czyms musi swiadczyc. Reszta jakos do mnie nie przemawia, wole sobie codziennie za roznice w cenie wypic brofca :)

 

Co do roznicy pomiedzy 95 a 98, sporo nowych aut powinno na codzien jezdzic na 98 (wg. zalecen producenta) moze stad roznica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Impulsator, to podjedź na hamownie :) jak Ci wypluje chociaż 2 konie więcej to stawiam piwo. Często jest tak, że jak płacimy za coś więcej, to uważamy, że musi być lepsze - autosugestia. Większość kierowców po zalaniu paliwa premium mocniej niż zwykle wciska gaz (bo chce sprawdzić ile tej mocy przybyło) i myśli, że auto jest szybsze. Mama ma Fiata z podobnym silnikiem i na 100% nie reaguje on na zmianę paliwa. Testy przeprowadzane na Pandzie 1.2 też tego dowiodły ;)

 

 

Nowsze silniki potrafią już "wykryć" jakie paliwo mają zalane, zmienia się mapa i auto ma wyższą moc. Sprawdzone i udowodnione - moc zwiększa się bez względu na obecność turbo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko, ja już kończę dyskusję o paliwach :) Poniżej testy do poczytania :)

 

http://www.sendspace.pl/file/b35c005abca43a2e1a29b70

 

Nie traktuję tej prasy jako niepodważalnej prawdy, ale zrobili testy poważniejsze od dupohamowni :P Po co ludzie pakują setki, tysiące zł, żeby w aucie bez turbo uzyskać kilka KM skoro mogą zalać droższe paliwo i mieć super bolid? :)

Ja uważam, że do większości benzynówek nie ma sensu lać paliwa premium a dieslu jest to opłacalne. Finito :) Jak coś, to można przenieść dyskusję do innego tematu, żeby nie robić tu dalej syfu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro nie zauważacie różnicy to nic na to nie poradzę. W Seicencie 1.1 i tak trzeba wciskać gaz do końca żeby jechało. 95 jak również 98 tankuje i różnicę zauważam.

 

W sejku 900 mam napisane na klapce wlewu paliwa Pb od 95- więc 98 można śmiało wlać i faktycznie samochód troche mniej spala (potwierdzone bo sprawdzałem) lecz nie odczuwałem róznicy w dynamice.

Natomiast u mnie widnieje napis 91/95 (1.4 16V BKY) więc sprawa jest oczywista.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Padało , a ja myłem sobie skodolota SmartCarWash'em , potem w garażu na plastiki poszedł SmartDressing , na koła też SmartDressing , Lakier spsikałem S&G od PB :))

Teraz czekam na pogodę by dopieścić grande :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejny dzień spędzony w podziemiach c.h. manhattan. Dziś małe porządki zrobiłem z czanym S40. Dzięki cudownej ostatnio pogodzie, Volvo wyglądało tragicznie. Auto najpierw zostało umyte na myjni ręcznej a następnie trafiło w moje ręce na glinkowanie, jedną warstwę PB BH i Megsa #16. Opony standardowo potraktowane Endurace, a plastiki oraz uszczelki zewnętrzne Trim Detailerem. Środek auta został odkurzony, a wnętrze potraktowane Smartdressingiem. Kilka fotek można obejrzeć TUTAJ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tym autem i tak rzadko jeżdżę, rodzice nim się poruszają na co dzień. Ojcu już uświadomiłem, że alu muszą być. Teraz jeszcze tylko wmówić mu jedyny słuszny kolor i będzie pięknie.

Lakier (mimo, że auto ma coś koło 10 miesięcy, 22k przebiegu), jest w dość słabym stanie, ponieważ opornie idzie mojemu ojcu zrozumienie, że szampon za 3pln, myjka bezdotykowa i gąbka :cry: to ZŁO.

 

:-]

eurp_0902_02_z+2005_volvo_s40_t5_awd+front_view.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie powodzenia z wpajaniem Tacie zasad detailingu!

Widzę, że parkingi Manhattanu niezmiennie popularne wśród osób dbających o auta, ilekroć tamtędy przejeżdżam to ktoś właśnie pracuje przy swoim samochodzie :)

Ładne S40!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie powodzenia z wpajaniem Tacie zasad detailingu!

Dzięki, przyda się!

 

Widzę, że parkingi Manhattanu niezmiennie popularne wśród osób dbających o auta, ilekroć tamtędy przejeżdżam to ktoś właśnie pracuje przy swoim samochodzie :)

Poziom -3 to prawie jak ciepłe kraje. Dziś przy +1st na zewnątrz, w podziemiach było +14st :kox:

 

Ładne S40!

Dzięki! Auto fajne, ale silnik to mógłby być fajniejszy ;) kle kle kle :cry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.