Skocz do zawartości

Co dzisiaj zrobiłeś przy swoim aucie ?


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 19,5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

 

Proszę chłopaki. Dla mnie to dwóch kół w ogóle możecie nie mieć. A takie o mniejszej średnicy to dopiero zajawka dla napędu! A dla was...? No to już pisałem ;) Problem dla Torsena to gdy OSIE czyli flansze wyjściowe z obu dyferencjałów różnicowych mają różne prędkości. Wtedy centralny ingeruje i może się zużywać gdy mam różne prędkości OSI, ale nie kół. Pytałem czy znacie zasadę działania mechanizmu róznicowego i jak widać nie znacie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Camel, nie muszę znać, wystarczy mi to co pisze w instrukcji bo pisały to na pewno mądrzejsze głowy od Nas i na bank nie opierały się one na filmiku nakręconym przez Pana Czeska na "jutube" tylko na setkach godzin testów ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W instrukcji to z tego co pamiętam piszą tylko tyle, że prędkości na obu osiach mogą się różnić o 3% czy tam 7% i chodzi tu rolki, gdzie sprawdza się układ hamulcowy na przeglądach, z adnotacją, że auto sprawdza się na specjalnych stanowiskach dla "Allradantrieb". Ojciec ma Quattro ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

Jak dochodzimy do stawiania argumentów w stylu "filmik z Youtube" vs opinie z setek for internetowych + oficjalny komunikat Audi :

 

rolling radius of all 4 tires must remain the same" or within 4/32-inch of each other in remaining tread depth.

 

to ja nie mam pytań :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Evo, oczywiście, że muszą tak napisać. Bo przecież nie napiszą, że można jechać na każdym innym kole. Nikt normalny zresztą tego nie zamontuje. Nie można na pewno montować na osiach różnych kół, np. staggered czyli szerszych z tyłu, bo na pewno nie trafimy ze średnicą. Sprawa rozchodzi się gdy awaryjnie musimy dojechać na jednym innym kole. I spokojnie może być mniejszej czy większej średnicy ale tylko tam gdzie nie ma szpery, czyli na pewno na przodzie. W sumie w autach z EDSem można by je zamontować na tyle i Torsen nie ucierpi, ale ucierpi tarczka sprzęgła w dyferencjale próbująća wyrównać prędkości obu kół. Bo tak działa EDS. I nie potrzebne mi są tu niczyje opinie, wystarczy otworzyć oczy.

Ale dobra dobra, już po temacie.

W kazdym razie "muszę mieć" to nie wytłumaczenie, tylko Twoje zachcianki Grajcan :good:

 

PS. Forum jest po to by pomagać, dzielić się wiedzą. Tak jak w przypadku wosków (chemii) dzielicie się tym jak warto go nakładać (czasem niezgodnie z tym co piszę producent na pudełeczku), tak ja wam piszę jak to jest z tą zapasówką w Quattro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Camel, koszt zakupu felgi z oponą przy całym koszcie utrzymania auta jest dość śmieszną kwotą a masz pewność że wszystko jest jak powinno i możesz na takim zapasie jeździć dokładnie tak samo jak wcześniej a nie trzeba liczyć kilometrów żeby coś nie ucierpiało...

 

Bardzo nie lubię takich sztucznych oszczędności które prędzej czy później zemszczą się ;)

 

Jak mają być wszystkie koła takie same to tak będzie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.