Jump to content

Menzerna FG 500 jak się pracuje z ta pastą przy użyciu DA


Recommended Posts

Witam posiadam kestrela DAS-6, mam pytanko jak się będzie pracować tom maszyną w połączeniu z menzerna Fg500 na twardym padzie, bowiem mam do usunięcia sporo głębszych rys na lakierze bmw i na jakich biegach robić przejazdy, wcześniej pracowałem na pastach schooll ale szczerze przestala mi odpowiadać ich cena za mniejsze opakowania :/

Link to comment
Share on other sites

Ogólnie DA robi się elementy 100% dłużej. Ja pracuje na menzernie i powiem szczerze że jest ok (jak na razie), poza tym jak wiadomo, każdy lakier się różni, także na jednym aucie będzie ok ni innym nie. Ja pół roku temu robiłem skodę w akrylu, i się nieźle namęczyłem, ale pasta mało pyliła, nie rolowała się, ogólnie było ok. Może troszkę nieraz przysychała, ale troszkę QD i po sprawie. Twarde lakiery bez rotacji to już powiem że porażka.

Link to comment
Share on other sites

kamilr, twarda gąbka w połączeniu z DA to zły pomysł, wymagają one większego docisku, a jak wiadomo wtedy polerka orbitalna się zatrzyma, jak nacisk zmaleje to znowu gąbka nie będzie stykała się cała powierzchnią z lakierem. Jednym słowem: nie polecam.

Link to comment
Share on other sites

yesfan, jakoś zrobiłem całe auto niebieska(cutting) od ABW 150mm + S17+ i szło dobrze na DAS6, 6bieg odpalasz i możesz z głową docisnąć żeby coś osiągnąć. Jak trzymasz równo nie odchylasz w żadną stronę to tak szybko nie stanie.

Tutaj efekt, sory za poruszone zdjęcie ale 50/50 widać. (pacjent to skoda więc lakier średnio-twardy)

p1040187j.jpg

Link to comment
Share on other sites

Według karty ścieralności S17 według scholla ma ścieralność 4/6.

A menzerna ma skale 1-10 i siłe 6-7/10 mają właśnie ip2000 i pf2500.

 

Tylko, że S17 to onestep i można nią nawet na futrze używać :)

Link to comment
Share on other sites

Narysuj sobie na backing plate grubaśną czarną kreskę, najlepiej markerem.

Jak będziesz pracował to będziesz widział jak ta kreska się obraca razem z BP i dopóki się ona obraca to jest dobrze, pomaga to bardzo w regulowaniu docisku, wiesz ile możesz, bo dopóki się kręci to jest dobrze. Na pewno korekta Ci się uda, trochę dłużej to potrwa niż rotacją, ale śmiało walcz :good:

Link to comment
Share on other sites

fireman, szczerze to efekt strasznie mizerny jak na S17+, jak dla mnie to dwie przyczyny pierwsza to pewnie słabo zaimpregnowany pad przed użyciem a dwa pasty Scholla zdecydowanie lepiej się sprawują na oryginalnych padach Schola z tego względu że struktura gąbek jest pieczołowicie dobierana do osiągnięcia maksymalnych efektów w połączeniu z niskim nakładem pracy.

kamilr, bardziej odpowiada nowa S20 Blue

Link to comment
Share on other sites

chyba nic nie zostaje jak testy w praktyce, zakupie paste i pady i zobacze co z tego wyjdzie, a może wiecie która z past Menzerna odpowiada scholl s17 jest to fg 2500 ? czy sie myle

Kup mocniejsze pasty - S17+ jest fajna ale tym bardziej na DA korekta zajmie ci wieki. Po drugie zobacz filmy junkman'a żeby zrozumieć i nauczyć się techniki pracy z DA. Jeśli nadal będzie coś niejasne wracasz tu i analizujemy problem, ok?

 

Filmiki: http://www.youtube.com/user/Junkman2000 ... y=slow+cut

 

PS

Podczas pracy z twardymi gąbkami uważaj na temperaturę ale gąbki, a właściwie jej mocowania. Ze względu na specyfikę pracy bardzo mocno nagrzewa się welur mocujący w gąbkach twardych.

Link to comment
Share on other sites

dziś rano przywieźli mi pasty i zacząłem zabawę, najpierw poszedłem dość ostro FG 500 + twardy pad, szło dość opornie ale po psiknięciu QD dawało rade, jednak postanowiłem spróbować na średniej twardości padzie i tu mi się wydaję że fajniej się pracuję bo pad znacznie lepiej się obraca, najpierw rozprowadziłem pastę, później 4 przejazdy na 4 biegu, następnie przejście na 6 bieg (12 przejazdów z tego 2 wolne z maksymalnie dużym dociskiem) i powrót na 4 bieg parę przejazdów i efekt :good: zostało tylko parę rysek, od 16 jeszcze się pobawię i wykończę to scholl s40, z tymi przejściami to w miarę ok ??? czy coś jeszczę kombinować ??? :roll:

Link to comment
Share on other sites

Przejazdy ok choć możesz dłużej na 6tce. I tak jak sugeruje Kanar, przemyj alkoholem by zobaczyć czy coś nie zostało po pastach. No i niestety jeśli zostało to ponawiasz "atak".

Link to comment
Share on other sites

Koniec walki, reka mi odpada ale efekt jest :kox: praca wyglądała tak najpierw 10 przejazdow FG 500 mozna (średni pad) by bylo więcej ale 1 z przejazdów był super wolny praktycznie przytrzymywałem pad w miejscu na około 15s i przechodziłem kawałeczek dalej , po tej pracy przetarcie ipa zostały tylko drobne ryski (pozytywny szok :roll: ) w następnej kolejności scholl s17 (średni pad) około 10 przejazdów z delikatnym dociskiem, przetarcie ipa i naświetlenie słoneczkiem, wszystko ok, i na koniec scholl s40 dla lepszego błysku. o to fotka na koniec pracy nie stety marnym foto :oops:

 

http://imageshack.us/photo/my-images/651/hpim0643b.jpg/

 

dzieki wielkie wszystkim za pomoc :good:

Link to comment
Share on other sites

S40 to bardzo delikatna pasta taki finessing nawet, więc nie jest to dublowanie.

Podsumowując, DA daje radę tylko trochę wprawy i samozaparcia :P zresztą następny raz to będzie już tylko S17+ lub S40 wiec nie ma co się przejmować...

Link to comment
Share on other sites

robienie podwójnego finishu to nie jest zły pomysł, bo sam fakt usunięcia hologramu jeszcze nie oznacza, że lakier jest idealnie wykończony. Tak jak po menzernie 2500 warto zrobić przejazd 4000, tak i w przypadku sholla może to wnieść conieco do ekektu końcowego.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Sory za odgrzebanie kotleta ale nie chcę powielać tematów. Mam DAS'a 6 i obecnie na pokładzie takie kosmetyki jak Meg's UC, oraz AIO w postaci AF Tripple. I tu moje pytanie - czy przy zastosowaniu padów urbana (wszystkie twardości na pokładzie) i DAS'a oraz dokupując do kompletu Menzernę FG400 (albo FG500) ruszę w jakikolwiek sensowny sposób lakier na audi a3 2001r? Kolor LZ9W dla zainteresowanych. Oczywiście najpierw glinkowanie i reszta historii chodzi mi o samą korektę. Sprawdzałem przed momentem jak sobie radzi UC i głębszych rys nawet nie dotyka ale wydaje mi się że hologramy by załatwił. Plan jest następujący - menzerna na twardym lub średnim padzie i usuwanie głębszych rys (te głębsze zapewne zostaną), na to UC na średnim padzie do wyciągnięcia hologramów, następnie UC na finishu i przelot AF Tripple na finishu. Oczywiście na to wosk bo z tego co zauważyłem to Tripple ładnie wyciąga głębię z koloru więc pewnie nie zaszkodzi ;)

Wiem że pewnie odezwą się głosy że tylko rotacja i tylko pełen zestaw past ale chciałbym się dowiedzieć jakie mam szanse dobrania się do tego lakieru tym co mam ze przyzwoitymi efektami ;)

Link to comment
Share on other sites

Gabkami na DA wiele nie zawalczysz, albo zajmie to mnostwo czasu. Zaopatrz sie w pady MF (najlepsze sa od Meguiar's) i wtedy bedziesz w stanie zrobic calkiem sensowna korekte w normalnym czasie. Wykonczyc mozesz UC (daje ladne wykonczenie) na w miare miekkim padzie - dobry na Audi jest czerwony od Urbana. Takie a3 to ze 2, moze 3 dni ;) w pojedynke.

Link to comment
Share on other sites

Jezeli masz Flex 3401 to wtedy jest to dobry plan - szybkosc pracy bedzie podobna jak przy padach MF na DA (ale nie dotyczy to Rupes 15/21, ktory duzo szybciej pozwala pracowac).

 

Flex 3401, Menzerna 400 i LC purple wool pad to dobra kombinacja na twardy lakier w Audi (o ile ten Twoj jest twardy - bo niektore czarne podobna sa miekkie w Audi) i IMO nie wymaga posredniego kroku. Z innym futrem moze byc inaczej! Zawsze trzeba to sprawdzic na kawalku testowym.

 

Robilismy ostatnio czarne Audi i uzywalismy takiej kombinacji:

https://www.facebook.com/media/set/?set ... 261&type=1

 

Na zwyklym DA to mi osobiscie nie udalo sie zmusic futra do sensownej pracy. Probowalem i na DAS6 PRO (mocna maszyna) i na Rupes 15. Pady MF dzialaja duzo, duzo lepiej.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.