Skocz do zawartości

Jakie żarówki polecamy?


Rekomendowane odpowiedzi

U mnie 1,5 roku i 20tys km i właśnie 2 dni temu się jedna przepaliła. Z głupa wsadziłem jakiegoś Tungsrama z garażu +90 i zobaczę kiedy drugi Osram padnie. Auto raczej jeździ 70/30 miasto/trasa więc światła włączane, wyłączane non stop.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ile moc świecenia Tungsramy +90 i Osramów Night Breaker + jest podobna, to Osramy świecą dużo bielszym światłem, jest naprawdę minimalnie wpadające w żółty, natomiast Tungsramy świecą taką poświatą w środku żarówki niebieską co kojarzy mi się z tanimi żarówkami z Tesco.

Ja osobiście wybieram Osramy :)

Ale możliwe, że jeszcze +120 kupię. Jaka różnica +90-120? Widać, czuć czy marketing? ;)

 

U mnie na nowych, soczewkowych lampach jest zupelnie odwrotna sytuacja :song:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to i ja dorzuce coś od siebie. Jeździlem na zwykłych zarowkach ze stacji benzynowej, Bosch, Tungsram Megalight Ultra oraz Bluish, a także na zarówkach od MotoHid (najgorsze ze wszystkich - zimny bialy kolor ale widocznosc zadna, a mam dobre lampy, bo poliftowe Valeo w Vectrze B). Teraz załozyłem bardzo niepozorne zarówki H7 firmy VIPOW... Jeden z chłopaków na forum Vectry je polecał. cena? 5zł sztuka :P ale widocznosc i barwa sa mega jak dla mnie! przyjemne biale, mocne i soczyste swiatlo! Dają wiecej swiatla niz Tungsram Bluish. Zywotność? To sie jeszcze okaze, ale z tego co słyszalem to sporo wytrzymuja. Jazda w deszczu? Jeszcze nie przetestowalem, bo mamy piekny grudzien nad Baltykiem, a żałozylem je po Ksawerym ;) Jedno jest pewne w cenie niecale 5zł za sztuke w zyciu niespodziewalbym sie tak dobrej żarówki! Od razu w kwestii wyjasnienia mowie ze nie jezdzilem na Osramach i Philipsach, bo nie bawi mnie wymiana zarowek co 3-6 miesiecy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ktoś chce uzyskać barwę białą zbliżoną do Osramów czy tungsramów to proponuje zamówić od usera Lec z forum leonclubu sklep motohid.pl Xenon Look

 

post wyżej o nich wspomniałem. dla mnie totalny niewypal.. byc moze znaczenie ma rodzaj lampy. moze w soczewkach lepiej swieci. Barwa ok, natomiast ilosci swiatla, a szczegolnie podczas deszczu po prostu fatalna..!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://sklep.motohid.pl/pl/p/Zarowki-X-Xenon-Look-H7-12-Volt-55W/456

Panowie o tych mówicie?

 

Czy Osram Night Breaker + są dużo lepsze i bielsze od Silverstar?

 

Co do tych Vipow to one chyba nie posiadają filtra uv...

 

tak dokladnie o tych mowimy. w nocy oczy sie mecza od ich swiatla, a podczas deszczu to juz zupelnie nic nie widac. raz bym sie facetowi w dupe wsadzil, bo padalo i wyjechalem z oswietlonej ulicy, na nieoswietloną, gosc mial stara skode z tragicznymi lampami, a te żarowki powodują, że w deszczu wszystko Ci sie zlewa i byloby kuku, gdyby Maniek nie mial refleksu Kubicy 8-) hehe a z tym filtrem to o co kaman?

 

PS. sory ze nie wstawiam polskich liter, ale mam laptopa z dziwaczna klawiatura...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jak bym miał soczewkę to od razu bym wsadzał xenon. Prawdopodobieństwo, że ktoś się doczepi jest małe, bo wygląda jak ori. Jeszcze jak masz spryski to bym się nie wahał.

 

Hmmm jakby to powiedzieć? Albo tylko wrzucę fotkę :D W końcu widać co jest przed autem.

 

 

bcd5.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co zauważyłem, zenony w soczewce nie oślepiają jak w zwykłych lampach z odbłyśnikiem. Przynajmniej nie spotkałem jeszcze takiego przypadku (a mijam bardzo często), ale młody jestem i się nie znam ;) Mówię oczywiście o takim połączeniu w ori lampach, a nie ringach, endżelach itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

daniel.ch7, wszystko zależy od rodzaju przesłony w soczewce. W ksenonie jest taka _/-- a w zwykłym halogenie _/ I teraz jadąc prosto jest ok ale skręcając czy jadąc po łuku w prawo tym, że nie ma tej linii po ząbku oślepia się jadących z naprzeciwka. Różnica w ilości światła halogen vs. ksenon jest bardzo duża więc oślepia się. Oczywiście są przesłony, które mają mniejsze ząbki lub mają przesłonę zbliżoną do ksenonu, można też obniżyć lampy.

Temat ksenonów w ryflach lub gładkich lampach (FF) to temat rzeka i większość z nas ma takie samo zdanie. Ja czasem najchętniej zatrzymałbym takiego dupka i zbił mu lampy :zly: . Ale pewnie nagrałby mnie na wideo rejestratorze i byłbym w internetach ;):D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mówię oczywiście o takim połączeniu w ori lampach, a nie ringach, endżelach itp.

A czym się różni soczewka z "endżelów" od soczewki z ori lamp? :idea:

Miałem valeo soczewke (halogenową) i mam depo z ringami. Odcięcie tak samo dobrze widoczne, nie ma prawa oślepiać przy dobrym ustawieniu (jak każda lampa).

No chyba że mowa o tych gównach "sonar", czego nie powinno byc nawet na rynku dostepne w sprzedaży.

A propo zenków w lampach. U mnie po mieście lata chiński kit w ori lampie, z ryflowanym kloszem w... uno . I to jeszcze nie jest ten zestaw z przesłoną, tylko bezpośrednio żarnik w lampe. Zgroza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czym się różni soczewka z "endżelów" od soczewki z ori lamp?

nie wytłumaczę Ci tego technicznie, ale kumpel kupił i szybko wrócił do ori lamp z zenonem. Mimo poprawnego ustawienia waliły po oczach, a swiatła za wiele na drodze nie było. Może trafiły się jakieś felerne egzemplarze, nie pamiętam, aczkolwiek były to jakieś chińczyki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma teraz na to opcji. Ale poniżej najpierw H1 później nie H1 ;) Odcięcie jest identyczne.

 

Obrazek

 

Obrazek

 

 

 

 

a na tym trochę lepiej wyszła fotka i widać beam

 

Obrazek

co to za lampy które świecą prosto :o ___ przecież powinno być ___/

 

[ Dodano: 22 Grudzień 2013, 13:04 ]

daniel.ch7, wszystko zależy od rodzaju przesłony w soczewce. W ksenonie jest taka _/-- a w zwykłym halogenie _/ I teraz jadąc prosto jest ok ale skręcając czy jadąc po łuku w prawo tym, że nie ma tej linii po ząbku oślepia się jadących z naprzeciwka. Różnica w ilości światła halogen vs. ksenon jest bardzo duża więc oślepia się. Oczywiście są przesłony, które mają mniejsze ząbki lub mają przesłonę zbliżoną do ksenonu, można też obniżyć lampy.

Temat ksenonów w ryflach lub gładkich lampach (FF) to temat rzeka i większość z nas ma takie samo zdanie. Ja czasem najchętniej zatrzymałbym takiego dupka i zbił mu lampy :zly: . Ale pewnie nagrałby mnie na wideo rejestratorze i byłbym w internetach ;):D

u mojej NzŻ w MiTo w zwykłej soczewce jest takie odcięcie___/--- co mnie trochę zdziwiło za pierwszym razem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co to za lampy które świecą prosto :o ___ przecież powinno być ___/

 

Na drodze widać, że nie świecą prosto. Odległość samochodu od bramy garażowej, to może z 30cm. Przy takiej odległości nie zobaczysz kształtu odcięcia.

 

 

Dziś zrobiłem przy okazji fotkę odcięcia, co sądzicie? Auto nie stało idealnie prosto, dlatego prawa strona ciut niżej.

 

05gc.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.