roomioo Posted March 10, 2012 Report Share Posted March 10, 2012 Witam. Wpadłem kiedyś na pomysł naklejenia naklejki ochronnej na dach, w celu uniknięcia rysowania lakieru przez antenę CB. Obecnie nie korzystam już z anteny, a naklejka została i nie wygląda najlepiej. Chciałbym ją usunąć nie niszcząc przy tym lakieru. Ma ktoś jakiś bezpieczny sposób? Naklejka jest okrągła, o średnicy 15-20 cm z przeźroczystej foli. Link to comment Share on other sites More sharing options...
barteq161 Posted March 10, 2012 Report Share Posted March 10, 2012 probowales podgrzac i zdjac ? pozniej jakis t&g i powinno nie byc sladu Link to comment Share on other sites More sharing options...
falon Posted March 10, 2012 Report Share Posted March 10, 2012 po prostu zerwij a jak będa pozostałości po kleju to usuniesz np. Plus'em autosmartu. tu chyba nie ma nic niebezpiecznego, lakier nie zejdzie przecież Link to comment Share on other sites More sharing options...
PiotrekS Posted March 10, 2012 Report Share Posted March 10, 2012 roomioo, w grudniu zeszlego roku postanowilem zerwac folie ochronna z 18 sztuk okien dachowych PVC, która nie została zdjęta po zamontowaniu okien rok wcześniej (kochany wykoknawca dachu zapewniał że nie warto zrywać teraz, tylko po wykończeniu wszystkiego). Probowalem grzac suszarka, smarowac, psikac roznego rodzaju specyfikami do usuwania starych naklejek, plastikowe szpachtelki itp. Wizja zdjecia tego w miare szybkim tempie stawała się nierealna. Poczytalem w necie że najlepiej schodzi parą z różnej maści urządzeń ją wytwarzających. Jako że miałem taki sprzęt Karchera (wyglada jak odkurzacz), podłączyłem i zacząłem się bawić parą, dopiero po kilku minutach wypracowałem patent. Nalezy podgrzać parą początek naklejki i po dosłownie kilku sekundach można zacząć odklejać, przesuwając parę w kierunku w którym się będzie odrywać. Schodziło aż miło, tak jakbyś odklejał świeżą taśmę. Sprayami do usuwania i szukaniem sposobów straciłem pół dnia i nawet w połowie okno nie było "obdarte". Przez drugie pół dnia zrobiłem parą wszystkie okna Sposób jest rewelacyjny, para podgrzewa folię, uelastycznia ją i rozpuszcza klej. Link to comment Share on other sites More sharing options...
fireman Posted March 10, 2012 Report Share Posted March 10, 2012 Zależy jaka folia, na jednym aucie gorsza i w chłodniejszy dzień zostawiła cały klej, na drugim aucie lepsza folia w ciepły ok. 20*C było dzień, zostawiła tylko odrobinę co psikniecie t&g i przetarcie mf zakończyło proces. Nic nie podgrzewane itp., w obu przypadkach folia miała rok, a auto było garażowane. Link to comment Share on other sites More sharing options...
roomioo Posted March 10, 2012 Author Report Share Posted March 10, 2012 Dzięki za odpowiedzi. Też mam taki gadżet parowy więc go wykorzystam. Pozdrawiam wszystkich Link to comment Share on other sites More sharing options...
spons Posted March 10, 2012 Report Share Posted March 10, 2012 Polej wrzatkiem i powinno byc po sprawie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gibon86 Posted March 11, 2012 Report Share Posted March 11, 2012 Nie wiem czy polanie wrzątkiem to najszybszy i najbezpieczniejszy sposób, tym bardziej że wrzątek nie oda wystarczająco dużo temp. zanim wystygnie. Nie próbowałem wrzątku także jeśli się mylę to możesz mnie Rafale poprawić. Jeżeli nie mamy opalarki to suszarka może by dała rade. Co do maszyny parowej to super sprawa. Wszystko ładnie schodzi (przetestowane) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Administrator AreK Posted March 11, 2012 Administrator Report Share Posted March 11, 2012 Usuwałem naklejki z auta dostawczego sposobem podobnym do tego który opisuje PiotrekS, z tym,że ja używałem opalarki. Para jest bezpieczniejsza. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gibon86 Posted March 11, 2012 Report Share Posted March 11, 2012 Mam akurat urządzenie parowe które wytwarza coś ok 10-11 bar. Fajnie idzie robota szczególnie gdy trafią się np. małe literki. Czasem ciśnienie samo zdmuchnie naklejkę także nawet sobie rąk nie brudzimy. Myślę jednak że opalarka to najprostszy i najtańszy sposób więc nie ma co za bardzo kombinować. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spons Posted March 11, 2012 Report Share Posted March 11, 2012 Nie wiem czy polanie wrzątkiem to najszybszy i najbezpieczniejszy sposób, tym bardziej że wrzątek nie oda wystarczająco dużo temp. zanim wystygnie. Nie próbowałem wrzątku także jeśli się mylę to możesz mnie Rafale poprawić. Jeżeli nie mamy opalarki to suszarka może by dała rade. Co do maszyny parowej to super sprawa. Wszystko ładnie schodzi (przetestowane) Musisz wierzyc mi na slowo, aplikowalem i zrywalem troche metrow folii i wrzatek to najlepsza metoda, oczywiscie w odpowiedniej temp. lakieru, zakladam ze cala akcja bedzie odbywac sie w "cywilizowanych" warunkach w postaci cieplego garazu i auta w tej samej temp. Opalarka/suszarka robi podobna robote, z tym ze wrzatek jest szybszy, dodatkow lepiej penetruje klej jezeli mamy jakies wyrwane fragmenty. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcin 87 Posted April 12, 2012 Report Share Posted April 12, 2012 Również sie zgodzę z przedmówcą , kiedyś musiałem zerwać tanią folie z auta , strasznie sie męczyłem , ostatecznie najlepszym sposobem była opalarka a jeszcze lepszym gorąca wodą, także patent z gorącą wodą jak najbardziej daje rade Link to comment Share on other sites More sharing options...
adamtower Posted August 5, 2012 Report Share Posted August 5, 2012 Jako ochronę przed anteną CB nakleiłem na dach kawałek folii do przyciemniania szyb. Wyglądąło świetnie na czarnym aucie i dobrze chroniło przed anteną. Jeździłem tak ponad 3 lata. Teraz nie mogę tej folii usunąć Pod wpływem warunków atmosferycznych strasznie sie kruszy, próbowałem paznokciem to odrywa się w milimetrowych kawałkach przy okazji rysuję lakier Jak usunąć to folię ? próbować wrzątkiem ? suszarka do włosów nic nie dała Link to comment Share on other sites More sharing options...
maestro00 Posted August 5, 2012 Report Share Posted August 5, 2012 Opalarka Link to comment Share on other sites More sharing options...
adamtower Posted August 5, 2012 Report Share Posted August 5, 2012 Opalarka Dzięki, a jaką temperaturą można traktować lakier aby nic nie uszkodzić ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
maestro00 Posted August 5, 2012 Report Share Posted August 5, 2012 hmm może jednak opalarka na pierwszy rzut to nie jest dobry pomysł dla amatora Możesz rozgrzać suszarą, zmoczyć w wodzie lub rozcieńczalniku, zrywać przy użyciu dobrej taśmy samoprzylepnej. W zaleznosci od rodzaju naklejki można pewne opcje usunąć , powodzenia Link to comment Share on other sites More sharing options...
_arek_ Posted November 5, 2013 Report Share Posted November 5, 2013 Podepnę się pod temat... Chce usunąć folie z auta bo już ten srebrny zrobił się brzydko matowy.... Ogólnie folia na aucie jest ok 2-2,5 roku. Nie wiem dokładnie jakiej firmy ta folia. Czytałem gdzieś ze należy to podgrzać ale nie za mocno bo znów może klej zostać ?? Auto nie jest oklejone kompletnie tylko fragmentami, gdzieniegdzie jest kilka warstw np napisy ... Auto oryginalnie jest granatowe a folia srebrny tył i reszta grafiki. Auto może znane przez niektórych lub widziane. Jeśli chodzi o warunki do pracy to garaż posiadam jednak nie ogrzewany więc auto będzie miało temp raczej taką jak zewnętrzna... Posiadam opalarkę z gorącą wodą tez chyba nie będzie problemu. Mam teraz pytanie i prośbę o porady jak to fachowo usunąć, zeby nie narobić sobie jakiś kłopotów. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pit_Krk Posted November 5, 2013 Report Share Posted November 5, 2013 Najlepiej jak już wspomniałeś, jest użyć opalarki. Musisz po prostu próbować jak podgrzewać aby najlepiej schodziło. Link to comment Share on other sites More sharing options...
_arek_ Posted November 5, 2013 Report Share Posted November 5, 2013 OK będę testował.... Czego mogę użyć do zmycia kleju w razie potrzeby ?? SNB Prick da rade?? Bo żadnego typowego t&g removera nie posiadam... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pit_Krk Posted November 6, 2013 Report Share Posted November 6, 2013 Znając życie, to trochę kleju zostanie i mnie by było szkoda takiego środka jak Prick. Spróbuj np. zmywacza silikonowego (ok. 15 zł/l). Dużo tańszy, a z wieloma klejami ładnie sobie radzi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
_arek_ Posted November 6, 2013 Report Share Posted November 6, 2013 Oooo dzięki wielkie... Napisałem po prostu co mam. A taki zamiennik w pleni mnie satysfakcjonuje. Kurcze zimno dziś już dość porządnie mam nadzieje ze tym grzaniem nie narobię sobie jakiejś biedy Link to comment Share on other sites More sharing options...
michałoś Posted November 6, 2013 Report Share Posted November 6, 2013 Sanesolv fajnie sobie radzi z klejem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
_arek_ Posted November 6, 2013 Report Share Posted November 6, 2013 Naklejki zdjęte... Opalarka daje rade spokojnie... Tylko na poczatku grzałem słabo i właśnie wtedy klej mi zostawał... Po jakimś czasie zacząłem dawać mocniej i wszystko ładnie zeszło... Niestety teraz muszę czymś zmyć ten klej... Wysłałem moją pannę po jakiś siuwax i przywiozła mi birol, bo pan w sklepie polecił. Niestety słabo to chce współpracować. Na dziś dałem sobie spokój bo nie chciał mi się tego trzeć bez sensu. Musze poszukać czegoś co bardziej zadziała. Link to comment Share on other sites More sharing options...
conrado Posted November 6, 2013 Report Share Posted November 6, 2013 Benzyna ekstrakcyjna, benzyna lakowa, ksylen, zwykła wacha, ropa, a nawet olej spożywczy czy masło nawet powinny z takich tańszych rzeczy zadziałać, ogólnie tłuszcze wszelakie rozpuszczają kleje jak się im pozwoli i da czas, ale najważniejsze, najpierw próba żeby biedy nie narobić Link to comment Share on other sites More sharing options...
maluch Posted November 6, 2013 Report Share Posted November 6, 2013 Aceton Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now