Skocz do zawartości

Polerka felg aluminiowych


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 956
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

ranty niezbyt zjechane, weź P2000 na łape, później p2500 , filc i biała kreda do aluminium, popraw autosolem rysy po kredzie i wsio :)

Opublikowano

ja na to mówię kreda :D , to jest takie coś : wpisz sobie na alledrogo "pasta polerska p-1500" i będą to takie białe sztyfty. Filc , najlepiej na wiertarkę stożkowy na trzpieniu.

Opublikowano

Kupiłem ostatnio stożek filcowy na wiertarkę w castoramie, przeleciałem nim ranty na dwóch felgach (styling 108 BMW więc mało roboty). Po skończonej robocie umyłem go wodą. Dzisiaj zabrałem się za kolejne dwie felgi, ale filc szybko się zmniejszył, w dodatku mam wrażenie, że teraz w ogóle "nie bierze". To normalne? Powinno się myć/czyścić filc czy lepiej go nie ruszać? Zawsze tak szybko się zużywa czy trafiłem na badziew?

Ogólnie mam wrażenie, że dość słaby efekt osiągnąłem. Polerowałem Mothers Billet Metal Polish.

Opublikowano

scarab,

filców lepiej nie myć, ja zawsze filce czyściłęm szczoteczką do zębów o średnio twardym włosiu. na wiertarkę, nie za duże obroty i szczoteczką z wyczuciem, żeby nie wypaczyć kształtu i nie uszkodzić filcu. :good:

Opublikowano

Witam,

 

Jakiś czas temu kupiłem ori felgi 17" do mojego Rovera 600. Sa w kolorze szarym takim srebrnym... coś w tym stylu. Pytanie czy jest jakiś sposób na lekkie rozjaśnienie ich koloru? Czy polerka jakakolwiek ma tutaj sens...?

 

_g2025z_152.jpg

Opublikowano
Czy mam rozumieć, że tylko malowanie może przyczynić się do rozjaśnienia koloru felg?

 

 

A wyobrażasz sobie sytuację w której jakikolwiek zabieg oprócz malowania rozjaśnia kolor auta ? pomijając czas naturalnie :)

 

 

 

 

 

To i ja zadam pytanie. Co sądzicie o tym żeby do polerowania autosolem felg użyć zwykłego pada z gąbki, takiego samego jakiego używamy do polerowania karoserii ? Mam felgi które są prawie płaskie, więc nie miałbym problemu żeby wszędzie dość padem 80mm na BP. Naturalnie felgi są odpowiednio przyszykowane ( kończyłem na papierze wodnym 2500). Wnęki zrobiłbym autosolem z bawełnianą szmatką, a całą powierzchnię zewnętrzną średnim padem i autosolem.

Opublikowano

Quest, pad jest za miękki, wyjdzie ci mleko a nie lustro , zbyt bardzo absorbuje pad tą paste do aluminium a pozatym filc po to jest twardy aby dobrze je napolerować, aczkolwiek możesz spróbować najpierw z grubsza filcem a pozniej padem.

Opublikowano

A wyobrażasz sobie sytuację w której jakikolwiek zabieg oprócz malowania rozjaśnia kolor auta ? pomijając czas naturalnie :)

 

Tak, wyobrażam sobie. Na przykład zdarcie oryginalnej warstwy (nie wiadomo jak to wygląda pod spodem). Rysy na feldze są jaśniejsze, dlatego myślałem, że być może iść w tym kierunku. Myślałem, że robi się takie zabiegi...

Opublikowano
Quest, pad jest za miękki, wyjdzie ci mleko a nie lustro , zbyt bardzo absorbuje pad tą paste do aluminium a pozatym filc po to jest twardy aby dobrze je napolerować, aczkolwiek możesz spróbować najpierw z grubsza filcem a pozniej padem.

 

Wcześniej użytkownicy pisali mi żeby nie używać filca a tarczę bawełnianą :| zamówię sobie tarczę na allegro, ale i tak dla potomnych spróbuję z padem ;)

Opublikowano

tarcza bawełniana a pad to co innego, bawełną możesz polerować autosolem , ale najpierw najlepiej przeleć felgi tą kredą do polerowania w sztyfcie na filcu a pozniej autosol i bawełna :)

Opublikowano
tarcza bawełniana a pad to co innego

 

 

Wiem wiem :)

 

 

kupię na alle... tarczę bawełnianą 200/50. Ale spróbuję z tym padem, zobaczę jaki efekt będzie :)

 

 

Widziałem na filmikach że jedni nakładali autosol i czekali kilka minut i dopiero zaczynali polerować, inni od razu po nałożeniu. Który sposób jest poprawny ?

 

 

Możecie mi pomóc w wyborze twardości tej tarczy. Znalazłem na alle... takie ogłoszenie i są do wyboru różne twardości tarcz. Wziąć średniotwardą czy miękką ? http://allegro.pl/tarcza-polerska-200-5 ... 52502.html

Opublikowano

powiem ci szczerze, że jako tako różnicy zbytnio nie ma, oczywiście możesz stestować na jednej i na drugiej części która lepiej będzie wyglądała czy ta od razu polerowana czy ta na której pasta poleży dłużej :), choć możliwe jest, że ta która poleży dłużej wejdzie w strukturę aluminium i będzie błyszczeć bardziej :)

Opublikowano

generalnie filc jest do polerowania, a tarcza bawełniana to już finish.

autosol z tarczą to taka kropka nad "i" jeśli nie masz wyprowadzonego podłoża pod finish to efekt będzie mizerny. a podłoże wyprowadzisz właśnie filcami i odpowiednimi pastami polerskimi.

jak coś to zapraszam na pw. to doradzę ;)

a najlepiej to zapodaj jakies foto w jakim stanie są felgi. :)

Opublikowano
generalnie filc jest do polerowania, a tarcza bawełniana to już finish.

autosol z tarczą to taka kropka nad "i" jeśli nie masz wyprowadzonego podłoża pod finish to efekt będzie mizerny. a podłoże wyprowadzisz właśnie filcami i odpowiednimi pastami polerskimi.

jak coś to zapraszam na pw. to doradzę ;)

a najlepiej to zapodaj jakies foto w jakim stanie są felgi. :)

 

Foto wstawię wieczorem. Ogólnie to cały proces polerowania rozpocząłem od papieru gradacji 60 we wnękach, kończąc na 2500, także sądzę że felga została dobrze przygotowana.

Opublikowano

powiem ci jedno , jesteś HARDCORE nad Hardcore'ami ;D 60 to się rzadko szpachlę na samochodach dociera wstępnie bo później tego zagładzić nie idzie :D , roboty miałeś pewnie co niemiara.

 

Fiszer, - raczej najpierw FILC a później bawełna, bo filc zostawia rysy.

Opublikowano
powiem ci jedno , jesteś HARDCORE nad Hardcore'ami ;D 60 to się rzadko szpachlę na samochodach dociera wstępnie bo później tego zagładzić nie idzie :D , roboty miałeś pewnie co niemiara.

 

 

Mam seginy z mercedesa i zastanawiałem się czy wnęki pomalować na czarno czy wypolerować. Podjąłem decyzję że skoro kupiłem już seginy to muszą wyglądać. A że na nich klar piecowy, a wnęki chropowate to nie pozostało nic innego jak rozpocząć od 60.

 

Tak żeby nie skłamać to na jedną felgę potrzeba było 25h pracy.

Opublikowano

Szacunek chłopie, serio , ja bym odpuścił tych 25h pracy, miałem felgi z volvo i robiłem same ranty i wierzchnią stronę a reszta zostawała w fabrycznej farbie , zaczynając od p150 jedną felgę robiłem około 4h przygotowując ją pod polerkę, tyle, że ja to robiłem szlifierką osycylacyjną

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.