Administrator AreK Opublikowano 28 Lipca 2012 Administrator Zgłoś Opublikowano 28 Lipca 2012 Arekkaz napisał/a: Choć praca nie do końca mi się podoba Rozwiń proszę, bo ciekaw jestem czy chodzi Ci o niedoróbki, które i mnie bolą, czy coś jeszcze innego, co mi umknęło? . Nie będę krytykował bo nie o to chodzi w PSB. Jestem pod wielkim wrażeniem Twojego zaangażowania i efektu końcowego.
Moderator Domel Opublikowano 28 Lipca 2012 Moderator Zgłoś Opublikowano 28 Lipca 2012 Arekkaz napisał/a: Choć praca nie do końca mi się podoba Rozwiń proszę, bo ciekaw jestem czy chodzi Ci o niedoróbki, które i mnie bolą, czy coś jeszcze innego, co mi umknęło? . Nie będę krytykował bo nie o to chodzi w PSB. Jestem pod wielkim wrażeniem Twojego zaangażowania i efektu końcowego. Ale tu chodzi o konstruktywna krytykę, sugestie, uwagi - które pozwolą Wojtkowi na wyciągniecie wniosków i kolejne lepsze szlify w następnej "pracy". A ode mnie: Swietna, rzetelna relacja bez ściem. Chyba pierwsza od pol roku którą przeczytałem od deski do deski. Pokazane zostalo to co zostało zrobione i to co nie. Świetny time laps, tylko kamerę prowadziłeś za szybko w materiale "stan auta przed" szczególnie przy relingach. Nie można się skupić bo aż oczy uciekają (0:17sek) Napracowałeś się bardzo szczególnie w stodole. Wiem ile to pracy kosztuje bo swoją sprzątałem juz 2 razy i znowu zagracona Bardzo podoba mi się patent na sufit, folię i lampki Swietna miejscowka na kolejne prace. Co do fokusika - znam ze spotow no i lakiernik będzie potrzebny, ale jak na pierwszą tak za awansowaną logistycznie "polerkę" wyszlo bardzo ladnie. Pozdro
arekr6 Opublikowano 28 Lipca 2012 Zgłoś Opublikowano 28 Lipca 2012 Dla mnie bomba, filmik bardzo klimatyczny
czaptan Opublikowano 28 Lipca 2012 Autor Zgłoś Opublikowano 28 Lipca 2012 Arekkaz, dokładnie to co napisał Domel - konstruktywną krytykę przyjmę bardzo chętnie. A Twoja taka zapewne jest . Jak nie chcesz tutaj to na PW mi możesz napisać, po prostu chcę się dalej rozwijać i uczyć. Swietna, rzetelna relacja bez ściem Dziękuję, bo takie właśnie miałem założenie. tylko kamerę prowadziłeś za szybko Wiesz, nigdy nic nie nagrywałem kamerą - to były pierwsze ujęcia, więc i tak jestem zdumiony, że coś z tego wyszło. Dla ciekawskich - nagrałem prawie 80 GB materiału . Mam nadzieję, że następne auto będę miał mniej zmasakrowane. Może w międzyczasie uda się wygospodarować czas na zrobienie czegoś przy innych samochodach w rodzinie
Moderator Domel Opublikowano 28 Lipca 2012 Moderator Zgłoś Opublikowano 28 Lipca 2012 Wpadnij do Wujka Domela Wychowalem sie i pracowałem w Telewizji takze pokaze co i jak
kubik Opublikowano 28 Lipca 2012 Zgłoś Opublikowano 28 Lipca 2012 Szacunek Jedyne co bym zmienił to malowanie bębnów,na matowe. Sam trochę przypadkiem przy zmianie kół w corsie strzeliłem bębny czym miałem i była to czarna piecówka Myślałem,że efekt będzie słaby,a prezentuje się świetnie Pozdrawiam
Zgrywussdz Opublikowano 28 Lipca 2012 Zgłoś Opublikowano 28 Lipca 2012 meeega relacja dobry, naprawdę dobry motywator
bmwsrc Opublikowano 28 Lipca 2012 Zgłoś Opublikowano 28 Lipca 2012 Ode mnie: Zamiast tej plandeki na podłodze zastosował bym farbę do betonu uzyskując taki efekt: pozdr
sider Opublikowano 28 Lipca 2012 Zgłoś Opublikowano 28 Lipca 2012 Piękna foto i video relacja,przeglądałem ja do 2 w nocy.Czaptan może wpadniesz kiedyś na Łabędzką pokażesz co i jak podzielisz się doświadczeniem, doradzisz co nie co.Osobiście chciałbym moja Lagune doprowadzić do porządku.
Administrator AreK Opublikowano 28 Lipca 2012 Administrator Zgłoś Opublikowano 28 Lipca 2012 Ok napiszę to co bym zmienił ,na co zwróciłbym uwagę. Brak dressingu na plastikowych i gumowych elementach. Silnik niedopieszczony ale wiem ,że to nie jest łatwa sprawa. Za duża powierzchnia polerowana "na raz". Błędem jest zaczynanie od najsilniejszej kombinacji pasta+pad. Staramy się zacząć od najdelikatniejszej a zarazem skutecznej opcji. Za to śmiało mógłbyś dostać punkcik karny Na rant przykleja się pył,piasek itd... Rysy jak ta lala. Brakuje mi zdjęć wnęk "po" i strasznie razi mnie połysk na bębnach - ale to kwestia gustu. Poza tym tak jak napisałem świetna praca. Przede wszystkim na tak trudnym i niewdzięcznym lakierze. p.s. ...ale się wymądrzam ,co? Nie martw się sam popełniam cały czas gorsze błędy.
Shaddy Opublikowano 28 Lipca 2012 Zgłoś Opublikowano 28 Lipca 2012 Można śmiało stwierdzić, że GrubyRS ma teraz solidnego konkurenta jeśli chodzi i przygotowywanie relacji Stodoła... mega sprawa. Szukam ostatnio u siebie w okolicy garażu lub jakiejś małej hali, ale chyba jutro zmienię ogłoszenie na "szukam stodoły". Pad na podłodze faktycznie nieco razi, ale zakładam, że przy takim tempie to po prostu wypadek przy pracy. Wielkie bravissimo za całość
miHoo79 Opublikowano 28 Lipca 2012 Zgłoś Opublikowano 28 Lipca 2012 Wiesz, że z tej babcinej stodoły można wyczarować fajną miejscówkę? Dach masz już zrobiony - czyli najgorsze w stodołach Kilkanaście płyt KG i trochę stelaża i będzie sufit... kable już rozprowadziłeś Kilkadziesiąt m2 płytek, kilkanaście worków wylewki i kleju... kilka gniazdek, właczników.. parę metrów odpływów liniowych.. O najgorsze czyli brama... STary ale ta miejscówka ma potencjał... ech że żadna babcia mi nie zostawiła takiego prezentu ;( A i masz najważniejsze MEGA ZAPAŁ i potrafisz z byle czego zorganizować miejsce pracy
Administrator AreK Opublikowano 28 Lipca 2012 Administrator Zgłoś Opublikowano 28 Lipca 2012 Można śmiało stwierdzić, że GrubyRS ma teraz solidnego konkurenta jeśli chodzi i przygotowywanie relacji Pojechałeś ostro po bandzie!
gruby_RS Opublikowano 28 Lipca 2012 Zgłoś Opublikowano 28 Lipca 2012 Btw. pozwolę sobie wywołać Wujka Grubego do tablicy - jest postęp od pierwszego razu? Pytanie skierowane konkretnie, bo jak już wspominałem to przez Wujka tu jestem, dlatego jest dla mnie swego rodzaju wzorem - zarówno pod względem umiejętności, jak i podejścia do tej części życia . Aż mnie przytkało ale to bardzo miłe... Bardzo dobra relacja, szczera, bez napinki, przeczytałem i obejrzałem od dechy do dechy - a muszę stwierdzić, że ostatnio zastanawiam się nad myszką z lepiej łożyskowanym scrollem Widać kolosalny zapał do pracy i oczywiście ogromny progress vs Twoje początki... Ktoś ( ) wyszukał coś do poprawki i dopieszczenia - fakt, ale pamiętajmy, że to już nie jest nowe auto i nie wszystko po przetarciu szmatką i pędzlem "robi się" fabryczne... Można śmiało stwierdzić, że GrubyRS ma teraz solidnego konkurenta jeśli chodzi i przygotowywanie relacji W kwesti fotek "na celebrytę z polerką" to bez dwóch zdań - poprzeczka w chmurach... Pewnie "koleżanki" z autkiem "do polerki" zapychają PW Postaram się uwzględnić wyzwanie w aktualnym projekcie...
czaptan Opublikowano 28 Lipca 2012 Autor Zgłoś Opublikowano 28 Lipca 2012 Jedyne co bym zmienił to malowanie bębnów,na matowe. Pewnie byłoby lepiej, ale taką farbę dostałem od kumpla . Nawet nie patrzyłem czy błyszczy, miała być czarna. Po paruset km jest lepiej, na początku bardzo świeciła. Zamiast tej plandeki na podłodze zastosował bym farbę do betonu Chciałbym, ale: po pierwsze koszty, po drugie jakość "betonu". Stodoła była budowana w czasach, kiedy cementu nie było. Przejedź palcem po ścianie - leci piach. Te pustaki trzymają się z przyzwyczajenia, to samo posadzka. Ale marzy mi się dziupla właśnie tak wykończona na podłodze sider, odezwij się kiedyś na PW to się jakoś dogadamy Arku, śpieszę powiedzieć to i owo : Brak dressingu na plastikowych i gumowych elementach. Silnik niedopieszczony ale wiem ,że to nie jest łatwa sprawa. Tak, masz rację i to trzeba poprawić. Za duża powierzchnia polerowana "na raz". Błędem jest zaczynanie od najsilniejszej kombinacji pasta+pad. Bardzo dobra uwaga, zapamiętam. Generalnie maskę podzieliłem na ok 6 pól, ale mam problem z wyczuciem jak wiele na raz się powinno. Drugą zasadę znam, aczkolwiek po stanie lakieru uznałem, że nie ma co sprawdzać finisha. Może błędnie, ale patrząc na to co zostało... sam nie wiem Za to śmiało mógłbyś dostać punkcik karny Heh, złapałeś tutaj ingerencję zewnętrzną. Zawsze kładłem polerkę jak trzeba, ale tutaj fotograf-kuzyn uznał, że lepiej będzie jak ją położy i zrobił to, jak byłem zajęty czymś innym. Z ręką na sercu mówię - ja tak nie robię. Ale dzięki za spostrzegawczość Dziękuję Ci Arku za te uwagi, bo właśnie o to mi chodzi. Dzięki temu następnym razem będzie jeszcze lepiej. O najgorsze czyli brama... Brama się spawa właśnie, niedługo może z tatą podciągniemy tam prąd na stałe, bo jechałem na przedłużaczu. Potencjał jest, może to rozwinę, ale się zobaczy gruby_RS, dzięki za słowo komentarza. Po tych wszystkich odpowiedziach motywacji jest jeszcze więcej niż wcześniej, a sami wiecie ile przekleństw rzuca się pod nosem w trakcie roboty. W kwesti fotek "na celebrytę z polerką" to bez dwóch zdań - poprzeczka w chmurach... To mnie teraz rozwaliłeś na łopaty. Cóż, znowu - bez wizyt kuzyna nie byłoby tak showmenowo. Mam tylko nadzieję, że nie odbieracie tego jako elementu celebryckiego - ot troszkę inne ujęcie tego, czym się wszyscy pasjonujemy. Nie tylko efekt się liczy, sama praca też jest ważna.
Administrator AreK Opublikowano 28 Lipca 2012 Administrator Zgłoś Opublikowano 28 Lipca 2012 Dziękuję Ci Arku za te uwagi, bo właśnie o to mi chodzi. Dzięki temu następnym razem będzie jeszcze lepiej. :good: Super!! O to właśnie chodzi. Jesteś potencjalnym kandydatem na DETAILERA. POWODZENIA...
faraon3021 Opublikowano 28 Lipca 2012 Zgłoś Opublikowano 28 Lipca 2012 Przeczytalem relacje (100%) i wszystkie komentarze. Podoba mi sie jedno i drugie Relacja pokazala bardzo dokladnie to co udalo sie zrobic i na co przyjdzie jeszcze czas. Gratulacje
czaptan Opublikowano 25 Października 2012 Autor Zgłoś Opublikowano 25 Października 2012 Pogoda parszywieje, więc wykorzystałem ostatni ciepły weekend (20-22.10) i zabezpieczyłem samochód na zimę. Tym razem akcja była przeprowadzona w garażu u rodziców, bo Stodoła Studio było niedostępne (poza tym w garażu cieplej). Ale nie bójcie się, fani Stodoły – niedostępność wynikła z modernizacji, stare drewniane wrota zostały zastąpione pięknymi stalowymi: Standardowo dla leniwych filmik, polecam . I to mimo, że do relacji miałem starego kompakta, bo mój aparat był w serwisie. Druga sprawa to fakt, że miałem szczęście że załapałem się na ciepły weekend, bo 17.10 oddałem auto do lakiernika na zrobienie obu progów i klapy bagażnika. O dziwo oddał auto w terminie, czyli w sobotę o 13:00. Spakowałem manatki i o 16:15 już auto stało na trawniku przygotowane do mycia. Arsenału nie piszę, bo nie zmienił się za bardzo od poprzedniego razu, a co będzie trzeba to wspomnę w tekście: Jak widać taki lekki brud. Auto myłem przed oddaniem do lakiernika, więc kurz z paru dni się nazbierał. Na zdjęciu poniżej widać, gdzie zatrzymałem pana z gąbką podczas mycia auta – jak przyjechałem po odbiór to akurat było myte gąbką jak z pumeksu i miało być wycierane… Ufff, cieszę się, że zdążyłem: Od razu pierwsze miejsce, które było lakierowane. Przed i po: Dalsze miejsca później . Ogólnie jestem zadowolony, choć kolor nie jest trafiony idealnie – widać to mocno w świetle żarowym, na co dzień nie widzę. Dobra, to mój nowy pomocnik wchodzi do gry, Prickbort: Po chwili niewiele się zmieniło, na jasnych widać lepiej I płuczemy: No to czas na mycie zasadnicze, z racji niewielkich zabrudzeń odpuściłem pianę. Również po to, żeby zdążyć przed zmrokiem. Koła dość po lekku, bo i tak pojeździły do dziś, czyli do czwartku – już są zimówki na pokładzie. Letnie będę czyścił w wolnej chwili. Tutaj tylko APC na opony i Blilberry na felgi, bez zdejmowania: Następnie glinka ValetPRO na całe auto, wiele nie zebrała. Jak wspomniałem, spieszyłem się. Tak, że dym z rąk szedł A tak serio, to ponowne mycie po glince, wyskok na 1km i 120 kmh żeby się podsuszyć i potem wytrzeć do sucha. Godzina 18:25, na dworze już prawie ciemno a ja wsadziłem Fokę do garażu. Po staremu, na skos Dosuszyłem auto kompresorem i wziąłem się za inspekcję, zabezpieczanie i polerowanie. Najpierw próg, potem klapa po lakierniku: Było tak: Jest tak: Wpadł kuzyn porobić fotki, przy okazji godzina i temperatury w garażu i na dworze. Na początek postanowiłem poprawić pewne niedoróbki, jak np. rysy wzdłuż końca dachu. Takie miejsca pojechałem karbowanym 3M pomarańczowym małym i FG 500. I tutaj słówko komentarza, największa i najważniejsza zmiana w moim arsenale to zakup używanej Makity. Ta maszyna miażdży, nawet jej waga mi specjalnie nie przeszkadzała. No dobra, czas na akcję. Stan zastany: Oklejamy pod fortyforty: ( ) Rzeczona Makita gotowa do pierwszej pracy w moich dłoniach. Po FG 500 i IPIe: Wykończenie żółtym Flexipadsem i FF 3000: IPA: I pięćdziesiątka: Potem jechałem z kolejnymi elementami zasługującymi na FG 500. Poniżej widać mój zaawansowany i nowatorski system oznaczeń, co należy przejechać grubiej : Oklejamy, polerujemy…: …i tak do późnej nocy. Skończyłem o 1 . Reszta auta poszła tylko pod FF 3000, bo wystarczyło ją odświeżyć. O dziwo to samo tyczy się elementów lakierowanych. Oto, co zostawił lakiernik na klapie tył pod DIY SunGunem: Nawet nawet… Pozostałe miejsca: I holsy po FG 500: W ramach odskoczni postanowiłem poprawić to, co zawsze zostawało przy poprzednich robotach. Wziąłem słoneczko, pasty i pojechałem pod klamkami i relingami ręcznie: Warsztat . Piano black wygląda trochę lepiej, ale do perfekcji mi daaaaleeeekoo Poprzedni lakiernik chyba coś niedolakierował ramki drzwi. Szczerze mówiąc nie zauważyłem tego wcześniej, teraz mi lakiernik zwrócił uwagę. Cóż, tu nie polerowałem Ale tu już tak. Po finishu i IPIe: I takie tam ogólne efekty pracy, w garażu: Tu z fleszem: Wracamy do klapy. Stan po lakierniku i po jednym wypracowaniu FF 3000 na miękkim padzie: Coś tam zostało, ale przed zimą nie zamierzałem cisnąć na 100% korekty. Kolejne fifty-fifty. Dobija mnie, jak łatwo się ten lakier rysuje . I na drzwiach pasażera: Następnie maska, przed i po odświeżeniu: Ciut lepiej . W niedzielę również było ładnie, więc wyjechałem na zewnątrz na mycie po korekcie. Ubrudzone plastiki potraktowałem magiczną gąbką: Potem piana ValetPRO NSF 35 ml na litr zmiskowana z Surfexem HD w ilości 15 ml na litr. Przy okazji przemyłem zakamarki z pasty, pyłu i pozostałego syfu: Hm, stan lakieru też wpływa na kropelki! Po umyciu ręcznie (Big Apple Shampoo, 50 ml na 10l) czas na wysuszenie. Aha, umyłem też wnęki (rękawicą, bez szaleństw): No to czas na efekty, szajn i błysk w słońcu. Wreszcie mi nie zaszło po 4 zdjęciu, choć efekty końcowe robione w słabej pogodzie… ale do tego dojdziemy. Do tej pory chyba nieźle, natomiast nie wiem czemu aż tyle zostało na błotniku: Tu już nie widać różnic w odcieniach (klapa była malowana do wysokości 10 cm od dołu szyby): Ponownie dosuszamy kompresorem: No i gwiazda programu. W tym roku na zimę skusiłem się na RejeXa. Nakładałem aplikatorem BH. Pierwsza warstwa o 15, druga o 23. Jakoś nie potwierdzam teorii o łatwości aplikacji, szło mi to opornie, ciężko było zrobić równomierną i cienką warstwę. Do samego polerowania polecam krótkowłosą fibrę, ta mięsista nie radziła sobie najlepiej. Nie wiem co robiłem źle, zobaczymy jak będzie z trwałością sealantu. W międzyczasie przepolerowałem ściągniętą szybkę z zegarów. Tak żeby odświeżyć trochę Po pierwszej warstwie RejeXa poszły dressingi. Klapa tył przed i po: Na opony Brillance: I tak ogólnie, na ile się dało w garażu pokazać: Wnętrze niedawno czyściłem, więc w zasadzie poszedł tylko Finesse żeby je odświeżyć: Teraz maska – robię test RejeX kontra Collinite 476s. Na zdjęciu odcięcie przy taśmie. Po dwóch dniach stwierdzam, że RejeX faktycznie przyciemnia lakier . I teraz fotka temperatur w momencie, gdy skończyłem 2 warstwę sealantu: I rano. Generalnie temperatura nie spadła poniżej 14 stopni: Poniedziałek upłynął na porządkach i detalach. RainX na szyby, przednia i tylna dwie warstwy: Przy okazji z ciekawości sprawdzam, czy kierunek aplikacji ma jakieś znaczenie . Zrobiłem też ze dwie zaprawki: I użyłem dremela żeby poprawić rurę: Na koniec, mimo chłodu i mgły umyłem zimówki. APC na opony, na felgi T&G Nielsena, potem Blue Gel 1:1 i szczotkowanie, na koniec Wolf’s Chemicals Decon Gel. Stan przed: APC, T&G, BG: Krwawienie Wolfsa: Po wypłukaniu: …i wytarciu: Oczywiście baboli zostało dużo, ale nie miałem w planach malowania . Na koniec Collinite 476s na felgi od zewnątrz, w środku są zbyt zmaszczone: Ostatni detal – trzeba przywrócić oznaczenia klubowe, niżej jedna z przymiarek. Ciekawostką jest fakt, że do lakieru pokrytego RejeXem bardzo ciężko przykleić taśmę papierową. No i efekty końcowe, oczywiście na złość musiała być mżawka i mgła. Mora-zmora… Ford trochę przegina I to tyle w temacie zabezpieczania na zimę. Całość zajęła może ze 22 godziny robocze, ale nie wiem dokładnie. Przez to że robiłem też inne rzeczy to trudniej mi to ocenić. Uwagi, komentarze i pomyje jak zwykle mile widziane
uri90 Opublikowano 25 Października 2012 Zgłoś Opublikowano 25 Października 2012 konkretnie, szczerze i na temat lubię to !
KR54321 Opublikowano 25 Października 2012 Zgłoś Opublikowano 25 Października 2012 Ode mnie nie licz na pomyje Piękna akcja Tapczanie
miHoo79 Opublikowano 25 Października 2012 Zgłoś Opublikowano 25 Października 2012 STODOŁA STUDIO dostała nową bramę A Twoje podejście do temat i sama praca "podchodzą" mi od początku i mam nadzieję, że kiedyś stodołę uda mi się nawiedzić w końcu Gliwice tak daleko nie są
czaptan Opublikowano 25 Października 2012 Autor Zgłoś Opublikowano 25 Października 2012 miHoo79, Stodoła jest pod Bełchatowem . Ale zapraszam! Brama jest wypas, poprzednia groziła spadnięciem na głowę i dużo syfu z niej leciało W przyszłym roku będę dalej działał, może coś podreperuję w niej znowu. Przede wszystkim prąd muszę zrobić porządny, może jakieś oświetlenie dorzucę lepsze (świetlówki czy coś) Jedno z czym muszę nauczyć się walczyć to rysowanie auta. Zacznę inaczej je wycierać i kupię CarPRO, bo strasznie łatwo ten lakier się rysuje. Albo ja dupa jestem i źle poleruję/myję po polerce. Muszę kiedyś jakiegoś profesjonalistę przy pracy obejrzeć . EDIT: miHoo79, masz bliżej do SS niż ja. 120 km i jesteś na miejscu. Zaproszenie na poważnie
Sucre Opublikowano 26 Października 2012 Zgłoś Opublikowano 26 Października 2012 Lubię zaglądać do Twojej galerii. Relacje zawsze fajnie pokazane i bez ściem...a focusik mimo i tylko odświeżenie wygląda Mam nadzieję że będziesz wrzucał update'y jak się zawodnicy na masce sprawują.
czaptan Opublikowano 26 Października 2012 Autor Zgłoś Opublikowano 26 Października 2012 Sucre, dzięki za miłe słowo. Szkoda że Focus taki zniszczony od kamieni itp, bo nie da się zrobić lalki z niego . Ale co się na nim nauczę to za parę lat na nowszej furze wykorzystam . Co do testu, to w swoim czasie wrzucę odpowiedni post do działu. Na razie powiem tylko tyle: możliwe, że trochę zmaściłem aplikację. Tak czy siak przed chwilą spianowałem auto i spłukałem przed weselem kumpla, na jutro. RejeX zrzuca wodę wolniej niż Colli, ale ostatecznie wychodzi na jedno. Wydaje mi się, że ciut mniej brudu złapał. Woda podczas jazdy ucieka szybciej ze strony Colli. No i na reszcie auta, a zwłaszcza na dachu nie ma książkowych kropelek po RejeXie. Kołpaki z Colli znacznie ładniej kropelkują. Zobaczę po pierwszym myciu co i jak . Poza tym to test długowieczności, nie musi być najszybszy zrzut wody czy idealne krople - zobaczymy za parę miesięcy co wytrzyma dłużej. Aktualnie zrobione ok 250 km od aplikacji . Jak znajdę chwilę czasu to zrobię odpowiednie fotki, filmik zamieszaniowy i wrzucę to do testów . Aha, RejeX dość widocznie przyciemnia lakier.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się