Skocz do zawartości

Idzie zima - lać zwykłego diesla czy z dodatkami?


toka

Rekomendowane odpowiedzi

toka, podjedź na swoją ulubioną stację i poproś o świadectwo ON- tego którego Ty lejesz. Powinni Ci dać. Ja skonfrontuje to z moim świadectwem Ekodiesela. Nie staram się za wszelką bronić Orzełka po prostu wiem co mówię. I wydaje mi się że Orlenowski diesel (ekodiesel) na najwyższe parametry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 75
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

co do lepszych paliw kto nie lal tego typu paliwa powie ze nie ma roznicy jakis czas temu nalezalem do tej czesci kierowcow co twierdza ze to naciaganie...

Jakis czas temu zaczelem lac lepsze paliwo I nie tyoko poprawily sie osiagi lecz za baku robie wiecej o okolo 10%-13% nie jest to zmierzone na jednym baku ja ostroznie wydaje pieniadze wiec liczylem to nie raz.

 

Mam samochod z DPF I robie glownie trasy w miescie I zauwazylem ze regeneracja nie jest tak czesta jak kiedys ...

 

[ Dodano: 6 Grudzień 2011, 17:01 ]

toka, podjedź na swoją ulubioną stację i poproś o świadectwo ON- tego którego Ty lejesz. Powinni Ci dać. Ja skonfrontuje to z moim świadectwem Ekodiesela. Nie staram się za wszelką bronić Orzełka po prostu wiem co mówię. I wydaje mi się że Orlenowski diesel (ekodiesel) na najwyższe parametry.

 

ja nie moge uzywac biodiesla w silniku 2.0tdi cos jednak w tym jest skoro producent nie zaleca uzywania tego typu paliwa...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Alzak, Musisz rozróżniać faktyczny skład paliwa od jego marketingowej nazwy.

Przedrostek EKO nie musi oznaczać zawartości bio estrów ;)

Widzę że mam kolegę wyżej po fachu (Lotos i Express Petroll pozdrawia) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[...]Z własnego doświadczenia ( ostatnie dwie mroźne zimy ) wiem że lepiej lać uszlachetnionego diesla przy dużych mrozach (ja leję w ziemie GOLD-a na Statoil - najniższa temperatura z tego co pamiętam do -32 ) i rozruch samochodu przy -25 był bez problemu, gdy zalałem zwykłym zimowym ON rozruch już nie był taki piękny.[...]

 

temp. mętnienia w Goldzie to -22, a temp. blokady zimnego filtra do -40 nawet .

 

W zimę słyszę ciąglę, że jeśli ropa to tylko Diesel Gold na Statoil'u .

 

PS. Sam mam benzyniaka, dlatego nie wypisuję tego z własnego doświadczenia,

ale z doświadczenia ludzi, których spotykam na codzień .

 

A Wy, jaką ropę lejecie podczas ostrych mrozów ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja sie juz o tym wypowiadalem - w lublinie w mrozy staram sie lac tylko na stacji pogotowia ratunkowego na bursakach (nie maja jakiegos premium i nie premium, jest tylko zwykly on) - 90% karetek w lbn na tym smiga caly sezon (zreszta 50% taksiarzy rowniez)

 

A poki temp nie spada za bardzo to tankuje na tesco - tanio jest a roznicy generalnie nie czuje i nie widze a do tego mam pod samym nosem stacje (na bursaki musze smigac na drugi koniec lbn i jeszcze stac 20 minut w kolejce)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do przedrostków to zwykły ON na każdym Orlenie, ma przedrostek EKODiesel, i nie jest to jakiś wynalazek, jest to zwykły, poczciwy ON. A co do lania do baku i problemów z odpalaniem to zawsze leję "zwyklaka" nigdy nie dopuszczam żeby resztki pływały w baku, filtr wiadomo zmieniam na zimę, nie jest to jakiś kolosalny koszt i w razie W sprawdzam świece żarowe i jeszcze auto nie zależnie ile by nie było na minusie, nie powiedziało mi, "nie no stary dziś nie odpalam" :kox::-]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Postanowiłem nieco odkopać stary temat :)

 

Jako, że ostatnimi czasy ceny paliw na stacjach idą w dół to tak pomyślałem czy nie przerzucić się na paliwo klasy premium, mianowicie chodzi dokładnie Shell v power nitro plus diesel. Dodam, że od samego początku użytkowania Golfa 1.9 TDI 90KM silnik ALH jeździłem wyłącznie na orlenowskiej ropie czasami lałem vervę zrobiłem prawie 40 tyś km i nie mogę złego słowa powiedzieć na paliwo z Orlenu.

Jak Wy uważacie, czy jest sens zimą tankować V-power?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

V power bez sensu..

 

dwa polecane paliwa zimowe diesel to Statoila i Lotosu.. Pierwszy to Diesel Gold a z Lotosu paliwo nazywa się Arctic.. najlepsze miały wyniki testów jeżeli chodzi o zamrzanie..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zeby się nie żelowało paliwo przy dużych minusach polecam depresator Black Arrow SKYD.. wlewam zalecana ilosc przed tankowaniem zeby sie ladnie wymieszało z ON... uzywałem 3 lata nigdy nie mialem problemu z zamarzaniem czy wytrącaniem parafiny..

Podstawa przed zimą to była zawsze wymiana filtra i sprawdzenie stanu aku oraz sprawności świec zarowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o rezerwę mocy to nie oczekuje przypływu kucy ;)

Chodzi mi ogólnie o to by tankować "lepsze" paliwo w okresie zimowym, chociażby o bezproblemowe poranne odpalanie...

Dodam jeszcze, że planuję wymianę filtra paliwa przed zimą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

maciek-drummer, stosuję się do takich samych zasad jak opisał miHoo79.

 

Słyszałem o przypadkach zamrożonego ON klasy Premium przy pierwszych większych mrozach.

Takie paliwa rzadziej są kupowane i stąd ryzyko, że podczas pierwszych silniejszych mrozów w zbiornikach na stacjach paliw będzie jeszcze paliwo nie przystosowane do takich temperatur.

 

Ja osobiście leję zwykłego ON, dodaję depresatora (w moim przypadku produkt firmy K2), dolewam oleju 2T i problemów nigdy nie miałem (za mną 4 zimy z dieslem).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem kiedyś takie cuś:

"Porównaliśmy dwa rodzaje paliw do silników wysokoprężnych pochodzących od tego samego producenta. To Ekodiesel Ultra oraz Verva ON. Oba produkty są do nabycia w największej sieci stacji w Polsce, a zatem w punktach ORLEN. Indeks cetanowy w obu przypadkach taki sam: 46; gęstość w temperaturze 15°C jednakowa, 820-845 kg/m3. Maksymalna zawartość wielopierścieniowych węglowodorów aromatycznych również taka sama (7%), podobnie jak maksymalna zawartość siarki (10 mg/kg). Praktycznie taka sama jest temperatura zablokowania zimnego filtra. Oczywiście wiele z tych parametrów to wskaźniki graniczne, a zatem w konkretnym przypadku mogą nieco od nich odbiegać. Jedyną rzeczywiście dostrzegalną z lektury parametrów technicznych różnicę stanowi liczba cetanowa, która w przypadku oleju Ekodiesel Ultra wynosi 51, a w oleju Verva 55. Co to oznacza? Otóż liczba cetanowa jest miarą określającą zdolność paliwa do samozapłonu sprężonej mieszanki paliwowo-powietrznej.

 

To ona wpływa na łatwość rozruchu zimnego silnika, poziom emisji gazów spalinowych oraz tzw. głośne spalanie paliwa w cylindrze. Im większą LC ma dane paliwo, tym lepsza jest jego zdolność do samozapłonu i tym bardziej sprawny i regularny jest przebieg procesu spalania. Podwyższona liczba cetanowa oleju Verva (55 wobec standardowego 51) poprawia właściwości eksploatacyjne pojazdu – ułatwia rozruch i obniża temperaturę pracy silnika. To znajduje zresztą wyraz w „ustawowej” normie dla olejów silnikowych. Zakłada ona, że paliwa o niższej liczbie cetanowej niż 55 mogłyby szkodzić samemu silnikowi, a jednocześnie powodować zbyt duże spalanie. Generowałoby to również większy hałas i powodowały ponadnormatywną emisję sadzy.

(...)

Głównymi „beneficjentami” wszystkich walorów paliw z grupy premium mają być: układ paliwowy oraz silnik samochodu. Mogą być dzięki takim paliwom dłużej utrzymywane w czystości. Kolejne zalety to: przedłużenie żywotności katalizatora spalin, zmniejszenie korozji w układzie zasilania, spalania i wydechowym oraz ograniczenie emisji związków siarki.

 

Opinie są dosyć zgodne, mechanicy samochodowi są dalecy od euforii. Podkreślają, że ci, którzy oczekują znaczących przyrostów mocy silnika w autach eksploatujących paliwa typu premium, będą z pewnością zawiedzeni. Potwierdziły to zresztą testy laboratoryjne. Zwiększenie mocy okazało się wręcz symboliczne. Jacek Nowicki, mechanik samochodowy, dostrzega pozytywny wpływ uszlachetnionych paliw na kulturę pracy silnika, bowiem wpływają one na funkcjonowanie tłoków, zaworów czy pierścieni. Można oczekiwać zatem nieco cichszej pracy silnika. Jednak nie należy raczej spodziewać się pokaźnych oszczędności zużycia paliwa, a lepsze rezultaty w tym względzie może przynieść np. stosowanie się do zasad jazdy typu ekodriving. Trudno zatem liczyć, że w krótkiej perspektywie stosowanie paliw wzbogaconych przyniesie oszczędności finansowe, choć w okresie dłuższym może istotnie tak się stać (np. dzięki wydłużeniu pracy niektórych elementów silników) – stwierdza nasz rozmówca.

"

 

Wierzyć, nie wierzyć? Nie wiem. Ja tankuję zawsze premium. Jakoś nie przekonują mnie żółte bio farfocle w paliwie. Kiedyś ropa była niebiesko - zielona. Teraz jest coraz bardziej żółta. Mnie kolor przekonuje ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jakie jest wasze doświadczenie z laniem dodatków np. millersa celem podniesienia liczby cetanowej? ma to sens? w sumie ważniejsze dla mnie pytanie - czy to może coś popsuć? jestem wielce nowy w temacie diesla i ciągle szukam informacji o jego użytkowaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.