Skocz do zawartości

Idzie zima - lać zwykłego diesla czy z dodatkami?


toka

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 75
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Ponoć potrzebna jest stałą i wysoka prędkość autostradowa (FAP/DPF)

nie wiem kto Ci takich bzdur naopowiadał, ale również nie wiem jaki masz samochód. Ja mam silnik 2.0HDI 150KM + FAP. Jeżdżę głównie po mieście i wypalanie filtra występuje również gdy stoję w korku, a średnio wypada to co 450km. To producent zaleca aby podczas wypalania utrzymywać stałą prędkość i zakres obrotów ok. 2000rpm, tylko dlaczego piszą takie brednie, nie dając użytkownikowi podglądu w jakim stopniu zapchany jest FAP?

 

Kończąc OT: leje zwykłe ON na Orlenie - czasem z kaprysu Vervę. Sam serwis Citroena, gdy ich zapytałem jakie ON mam lać, bez namysłu powiedział że zwykły, problem w tym, że nie wierzę ty piiii :dontknow:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ja wiem czy brednie. Mój mechanik z ASO Toyoty mówi, że mojej nie grozi szybki zapchanie DPF, gdyż często smigam trasy. DPF owszem będzię się wypalał na postoju, ale to nie są idealne warunki do pełnego procesu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam 2.0 TDi z DPF motor CFGB 170KM w UK leje ON głównie na stacji ASDA jak jadę do Polski to na Shell przed eurotunelem później ,w DE na Westfalien, a przed granica z Polska na ARAL w Polsce na Auchanie i nie mam żadnych problemów przejechane w 1 rok 30 tys km.

 

PS wszędzie gdzie tankuje to normalny ON

 

To chyba sporo pali, skoro tankujesz tyle razy :o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest absolutną prawdą stwierdzenie że DPF/FAP szybciej umiera w mieście.

Ilość w/w na warsztacie u mojego speca i analiza ich użytkowania jednoznacznie to potwierdzają.

 

Potwierdzam. Miasto to śmierć dla każdego DPF/FAP. Pomaga porządne przegonienie na trasie i tankowanie dobrego paliwa, ale i tak trzeba się liczyć z wymianą po 120-140kkm jak dobrze pójdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponoć potrzebna jest stałą i wysoka prędkość autostradowa (FAP/DPF)

nie wiem kto Ci takich bzdur naopowiadał, ale również nie wiem jaki masz samochód. Ja mam silnik 2.0HDI 150KM + FAP. Jeżdżę głównie po mieście i wypalanie filtra występuje również gdy stoję w korku, a średnio wypada to co 450km. To producent zaleca aby podczas wypalania utrzymywać stałą prędkość i zakres obrotów ok. 2000rpm, tylko dlaczego piszą takie brednie, nie dając użytkownikowi podglądu w jakim stopniu zapchany jest FAP?

 

to prawda, ale DPF lepiej wypali Ci się podczas jazdy z prędkością powyżej 2 tys. obr/min, nie ważne na jakim biegu, może to być nawet 2 bieg jeśli silnik jest pod obciążeniem ( jedziesz np. pod górkę).

[Kończąc OT: leje zwykłe ON na Orlenie - czasem z kaprysu Vervę. Sam serwis Citroena, gdy ich zapytałem jakie ON mam lać, bez namysłu powiedział że zwykły, problem w tym, że nie wierzę ty piiii :dontknow:

Nie ma zwykłego ON na orlenie, jest tylko eko diesel lub verva.... lejesz eko ?? :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozwiązanie stosowane przez PSA, czyli zasobnik z płynem umożliwiającym dopalenie sadzy w filtrze, jest bardziej city-friendly :D niż system zwiększający dawkowanie paliwa i wymuszający wzrost temp spalin w filtrze - powodując jego oczyszczenie. Wtedy konieczna może być wycieczka za miasto, inaczej filtr sie nie dopali....

Kilka razy serwis sztucznie to wymusi, potem zaproponuje wymianę tej "części eksploatacyjnej" za jedyne kilka(naście) tysi - vivat ekologia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilka razy serwis sztucznie to wymusi, potem zaproponuje wymianę tej "części eksploatacyjnej" za jednye kilka(naście) tysi - vivat ekologia...

W takiej sytuacji jazda do tunera i DPF - out :P

Już wcześniej miałem to zrobić, dokładniej mówiąc przed programem, ale jednak został bo nie robił kłopotów :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest ten drugi rodzaj, przeważnie wypalanie mi się włącza ja wracam do domu i wtedy wylotówka na Konstancin i ognień tak żeby w miarę możliwości było 3tys. obrotów. Na razie to się sprawdza, a jak się zapcha to wytnie się pasożyta :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gruby_RS, PSA ma podwójny system: Eloys+zwiększona dawka paliwa podczas wypalania.

 

ale DPF lepiej wypali Ci się podczas jazdy z prędkością powyżej 2 tys. obr/min

oczywiście, że tak jest ale czasem po prostu się nie da, wtedy odczekuję na postoju do zakończenia się procesu wypalania. W C4 podczas wypalania, oprócz zwiększonego zużycia paliwa i głośniej pracy silnika, załączane jest ogrzewanie lusterek. Stąd wiem czy wypalanie jeszcze trwa czy już się zakończyło

 

toka, leję eko a jak mam dzień dobroci to Vervę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DPF i FAP to to samo, jest to filtr mokry a wypalanie odbywa się przez wytrysk specjalnego czynnika na bazie... mocznika :D

Filtry mokre w przeciwieństwie do suchych można rozciąć i wymyć karcherem ale najlepiej jest po prostu wymontować (za free) i wyłączyć (on na off w sterowniku :D))

W mieście żaden filtr za długo nie pożyje bo wtedy auto generuje masę sadzy i nie ma jak tego wypalić (brak odpowiedniej temperatury).

 

nie wiem jaki masz samochód. Ja mam silnik 2.0HDI 150KM + FAP. Jeżdżę głównie po mieście i wypalanie filtra występuje również gdy stoję w korku, a średnio wypada to co 450km

Miałem ten silnik w peugeocie, obecnie mam ten sam tyle że w fordzie.

Nigdy mi się nie zdarzyło żeby włączyło się dopalanie filtra, jak to sprawdzić ?

Przebieg obydwu aut po ok 50kkm.

 

Przy bardzo dużych przebiegach można wymusić wypalanie serwisowe - auto ponoć prawie zieje ogniem :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak się zapali kontrolka tzn. że zapełnienie filtra przekroczyła 50 ( lub 60 - nie pamiętam dokładnie) % i jest źle, trzeba natychmiast przepalić filtr poprzez jazdę ze zwiększonymi obrotami silnika, pod dużym obciążeniem. Jeśli to nie pomoże to serwis.

Tu chodzi o wypalanie się filtra bez zapalania się żadnej kontrolki, poznasz to po zwiększonej dawce paliwa, basowym pomruku silnika powyżej 2 tys. obr/min., zwiększonych obrotach na biegu jałowym, załączeniem się ogrzewania tylnej szyby,lusterek

 

[ Dodano: 6 Grudzień 2011, 16:30 ]

EKOdiesel to nazwa handlowa Orlenu dla zwykłego diesela.

Jeśli w to wierzysz to okej ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam 2.0 TDi z DPF motor CFGB 170KM w UK leje ON głównie na stacji ASDA jak jadę do Polski to na Shell przed eurotunelem później ,w DE na Westfalien, a przed granica z Polska na ARAL w Polsce na Auchanie i nie mam żadnych problemów przejechane w 1 rok 30 tys km.

 

PS wszędzie gdzie tankuje to normalny ON

 

To chyba sporo pali, skoro tankujesz tyle razy :o

Moje spalanie jest tutaj - http://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/429019.html

Na trasie 6,5-7,5l mój poprzednik palił 6 l i miał 1.4 TDi i 80 KM

 

Trasa do Polski 1550km na tym co mam dojeżdżam do zjazdu 11 M20 gdzie tankuje na Shell-u później tankuje na Westfalien i na spokojnie bym dojechało domu ale dolewam do pełna w Niemczech Kodersdorf E40 4 na ARAL-u to tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tego to nawet mój kierownik nie wie. Ale ogólnie śmiech na sali z tą ceną BIO. Może po prostu wcześniej akcyzę podnieśli czy co??? Z pracownikiem z Bliskiej (tam właśnie sprzedają BIO) też rozmawiałem i nie wie czemu taka cena :dontknow:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 przykazań dla Diesla - ver 1.2

 

1) nie będziesz jeździł na dziadowskim paliwie ze stacji hipermarketowych i nie

bedziesz lał paliwa które nie wie co to liczba cetanowa. Lej za to wszystko co czyste,

łącznie z opałem, by traktor twój pędził z pociągu zapałem. Czystość paliwa czasem

ważniejsza ku niechceniu niźli czteropaka zapas na tylnim siedzeniu.

 

2) przed zimą sprawdzisz stan akumulatora swej Niuni, świec żarowych, rozrusznika i

alternatora, a kąt wtrysku u zegarmistrza nastroisz - wtedy rozruchów się zimnych nie

boisz.

 

3) czcij turbine swą i szanuj albowiem po dłuższej jeździe studzić ją bedziesz a na zimnym

silniku niech noga twa nie odważy się buta mocno wciskać. Ciskać zaś musisz ciepłego

potwora, bo PSJ nie lubi twojego traktora. Niemniej dobieraj żwawo buta wychylenie coby

sprężarka dawała cisnienie, bo gdy prikazu tego nie zastosujesz kierownice w turbinie

wnet zafastrygujesz.

 

4) pilnowac będziesz poziomu oleju w silniku, bo turbina twa potrzebuje go niezmiernie a

wymiany oleju pilnowac będziesz bardziej niźli wierności kobiałki twej. Lepsza bowiem

niewierność małżeńska niewielka niźli w dieslu twoim malutka usterka. Olejem

syntetycznym lej turbo-traktora ziomie ,bo minerałem poić go będziesz tylko na złomie.

 

5) zimą dodawać będziesz uszlachetniaczy do paliwa aby parafina obca twojemu zbiornikowi

paliwa była. Zmiarznięta ropa zamarznąć może i wtedy nawet kopciuch ci nie pomoże.

Depresator ważnym ekwipunkiem w twoim bagażniku , inaczej zamiast kobiałki pchać

będziesz auto bluźniąc niczym szewc, smyku.

 

6) dbaj o wtryski w Niuni albowiem zaprawdę odpalanie zimą łatwiejsze bedzie a chmura

dymu za autobusem twym przejdzie w niepamięć. Wtryski w Niuni ważniejsze są czasem

niźli za panną latanie z gołym kuta..m

 

7) dbać o szczelnosć przewodów IC będziesz inaczej dopadnie Cię ręka sprawiedliwego i

kopcić fura twa będzie a konie w las pogonią.Momentu również Ci zabraknie gdy turbina w

powietrze pompować zacznie.

 

8 ) filtr powietrza sprawdzać będziesz i wymieniać często, bo zaprawdę powiadam Ci

powietrze nieczyste ograniczy tchnienie traktora twego i jego koni. Filtr powietrza gdy jest

porwany, wtedy twój silnik wnet będzie sfakany, nie lubi twój traktor syfu w dolocie, staraj

się by świezy był zawsze w klekocie.

 

9) pilnować bedziesz wymian paska rozrządu niczym minotaur labiryntów Minosa. Przy

wymianie zdobądź dobrego technika, dla którego nieobca traktorowa technika, bo gdy źle

do kupy rozrząd Ci złoży to Cię twój traktor za to wybatoży. Stanie w środku lasu w z rysą

w silniku a ty mord popełnisz na swoim "mechaniku".

 

10) nie dopuscisz do przegrzania silnika Niuni twej albowiem biada jemu i kieszeni twej.

 

Te przykazania wyryj na pamięć stary i młody, który z traktorem stanąłeś w zawody. Choć

traktor konstrukcją nazbyt udaną która do czasu może być świechtaną, to pamiętaj kolego

że traktor będzie twym przyjacielem , gdy będziesz o niego dbał więcej wiele... Kochaj

zatem TDI`ka, TDCI`ka, JTD`eka, TD`eka i inne wynalazki, które klekoczą, pan Rudolf

miał wszakże myśl złota, ze wyprodukował mostrum, które zbudowane z aluminium i stali

wszystko co wlejesz zacnie przepali, lecz dbaj i chuchaj, smaruj i doglądaj

Powiesz wtedy że diesla nigdy nie zdradzisz, prędzej się od panny swojej wyprowadzisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

FAP I DPF to nie to samo zasada dzialania ta sama sluza do zbierania sadzy

FAP przepala sie przy pomocy srodkow chemicznych dlatego mozliwe jest wypalenie filtra w jezdzie miejskiej

DPF wypala sie tylko podczas jazdy z predkoscia powyzej okolo 50km/h w filtrze DPF sa dwie fazy wypalania bierna I czynna.

Bierne wypalanie jest podczas jazdy nie odczuwalne dla kierowcy.

Przy czynnym wypalaniu nastepuje dodatkowy wtrysk mieszanki paliwa ktore podwyzsza temperature spalin co powoduje wypalanie sie sadzy.

Sa trzy stopnie wypalania czynnego

-obroty okolo 850rpm slyszalne buczenie z wydechu 45%

-obroty okolo 1k slyszalne buczenie 55%

-obroty 1k I zapalona kontrolka 70%

- 90% tryb awaryjny mozliwe wypalenie filtra przy pomocy VAGa lecz nie zawsze jak za bardzo zapchany to trzeba rozebrac I chemicznie wyczyscic albo wypalic specialnym piecem

 

to chyba tyle

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.