toka Opublikowano 4 Grudnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2011 Hej, za niedługo ( no dobra może dopiero w lutym ) mają przyjść mroźne dni, i tak się zastanawiam czy tankowanie ulepszonej ropy coś da? Wcześniej zawsze tankowałem ulepszoną ropę, ale od czasu kiedy mam Diesla z DPF-em, tankuje zwykłe ON, ponieważ dodatki które są w lepszej ropie zapychają bardziej filtr - sprawdzone, zmierzone vagiem, prawda Tyle że jak przyjdzie konkretny mróz, koło 30 C, bo czasami takie są, a tu gdzie ja mieszkam jest zawsze zimniej niż podaje pogoda , to może być problem z odpaleniem... No chyba że temperatura zamarzania lepszej czy gorszej ropy nie ma znaczenia...? Taa, wiem że ropa nie zamarza, wytrąca się parafina co skutkuje zamarznięciem filtra ble ble ble.... Czekam na wasze opinie w tej sprawie, najlepiej jakby się wypowiedział ktoś kto ma DPF-a Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mat's Opublikowano 4 Grudnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2011 Ja na razie bym się wstrzymał z zalewaniem ON z dodatkami szczególnie że wpływa ona gorzej na DPF. Ew podczas tego miesiąca kiedy ma być naprawdę mroźno to można go tym zalać, a tak to normalną ropę lej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 4 Grudnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2011 toka, tankuj zwykłą na BP i spokój Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maestro00 Opublikowano 4 Grudnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2011 Jak wyżej. Tankuj najzwyczajniejsza w świecie ropę i nie daj się robić w butelkę przez producentów. Zresztą na stacjach pływa już paliwo zimowe. Paliwa tzw. uszlachetnione to fikcja, do tego bardziej suche. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DOC Opublikowano 4 Grudnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2011 Pamietaj, ze uszlachetniany ON (Verva, BP Ultimate, V-Power) schodzi na stacjach w duzo mniejszym stopniu niz zwykly. Podobno sklad paliwa jest korygowany wzgl. aktualnej pogody i moze sie zdarzyc, ze w zbiornikach na stacji bedzie jeszcze uszlachetniany ON z mniejsza iloscia dodatkow przeciw wytracaniu sie parafiny a nizeli w zwyklym ON ktory schodzi na bierzaco. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 4 Grudnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2011 Podobno sklad paliwa jest korygowany wzgl. aktualnej pogody Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kempus Opublikowano 4 Grudnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2011 Podobno sklad paliwa jest korygowany wzgl. aktualnej pogody Następuje raczej codzienna korekta cen na stacjach składem bym się nie przejmował, ani nie sugerował bo czasem można trafić na lepsze paliwo na stacji Tesco niż na Shellu czy BP Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maestro00 Opublikowano 4 Grudnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2011 Podobno sklad paliwa jest korygowany wzgl. aktualnej pogody Chodzi raczej to o czym wspomniałem wyżej. Są paliwa letnie i zimowe, różnią się nieco skłądem ale dzięki temu nasze auta da się uruchomić na mrozie Koledze chodzi o to ze może się zdarzyć iż teraz w sezonie zimowym istnieje ryzyko natrafienia na letnie paliwo na stacji benzynowej (raczej wątpię). Co do marek - i tak wszystkie paliwa pochodzą z 2 polskich rafinerii Grupa Lotos oraz PKN Orlen. Jeśli chodzi o ceny to PL bije rekordy dzień za dniem, absolutnie najdroższe paliwa w całej europie. Już lepiej jeździć na LPG i tankować a butli. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DawPi Opublikowano 4 Grudnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2011 Jeśli chodzi o ceny to PL bije rekordy dzień za dniem, absolutnie najdroższe paliwa w całej europie. Nieprawda: http://demotywatory.pl/3582549/Mozesz-p ... -ale-wiedz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moderator Domel Opublikowano 4 Grudnia 2011 Moderator Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2011 ja ze wzgledu na moje wrazliwe TDCI leje tylko BP ultimate i nie narzekam. Jak mnie przycisnie w 2012 zaczne lac zwykly shell. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Shadow Opublikowano 4 Grudnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2011 Jeśli chodzi o ceny to PL bije rekordy dzień za dniem, absolutnie najdroższe paliwa w całej europie. Nieprawda: http://demotywatory.pl/3582549/Mozesz-p ... -ale-wiedz ta tylko jakaś mądra głowa która to robiła to liczyła minimalne krajowe brutto, po odliczeniu zusów srusów zostaje o wiele mniej do przejechania kilimetrów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toka Opublikowano 4 Grudnia 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2011 toka, tankuj zwykłą na BP i spokój No tankuje zwykła na BP cały czas, tylko że chodzi mi o typowe duże mrozy, jeśli takowe nadejdą [ Dodano: 4 Grudzień 2011, 22:27 ] ja ze wzgledu na moje wrazliwe TDCI leje tylko BP ultimate i nie narzekam. Jak mnie przycisnie w 2012 zaczne lac zwykly shell. To też lepiej tankuj zwykłego, bo dodatki nie zabardzo pomagają wtryskom Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 4 Grudnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2011 toka, Nadal BP i jeździsz Było po 30 stopni w wiosce obok i nic a nic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
memo Opublikowano 4 Grudnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2011 Nie wiem na ile w uszlachetnionym paliwie mitów a ile prawy Mam 407-kę z FAP ale tu technologia wypalania jest trochę inna niż w DPF-ie, nie zauważyłem częstszego wypalania lub zapychania Pytałem się w serwisie oraz u paru mechaników i żaden nie negował stosowania ulepszonej ON Z własnego doświadczenia ( ostatnie dwie mroźne zimy ) wiem że lepiej lać uszlachetnionego diesla przy dużych mrozach (ja leję w ziemie GOLD-a na Statoil - najniższa temperatura z tego co pamiętam do -32 ) i rozruch samochodu przy -25 był bez problemu, gdy zalałem zwykłym zimowym ON rozruch już nie był taki piękny. Osobiście nie stosuję na co dzień uszlachetnionego paliwa = cena !! ale zimą przy temperaturze poniżej -14 / -16 zacznę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Swoop Opublikowano 4 Grudnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2011 dodatki nie zabardzo pomagają wtryskom Jeśli piszesz o paliwach premium, to akurat one są po to zrobione, że zawierają mniej siarki a więcej środków smarnych więc są lepsze dla silnika niż zwykłe.. Fakt, nie wskazane są do samochodów starszych, w których mogą wypłukiwać powstałe "uszczelnienia" silnika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tukolarz Opublikowano 4 Grudnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2011 Z tymi dodatkami w ON premium to krąży wiele mitów. A nie ma tam nic niezwykłego. . Uszlachetniony diesel to po prostu zwykły ON z liczbą cetanową co najmniej 55 (zwykły min. 51). Ma praktycznie takie same parametry (można sobie zobaczyć na stronach rafinerii itd.). Nie jest bardziej suchy itp. Poziom siarki w zwykłym ON już dawno jest na takim poziomie jak w premium. Poziom dodatków w stosunku do zwykłego ON (to te głównie odpowiadające za podwyższoną liczbę cetanową) nie przekracza 1 promila. Duża różnica w cenie jest zdeterminowana marketingiem. I wsio.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 4 Grudnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2011 tukolarz, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
booohal Opublikowano 4 Grudnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2011 tukolarz, pracuje na stacji i potwierdzam. Choć dodam że jeżeli silnik od początku lub od dłuższego czasu jeździ na paliwach premium to zbiera się również niej nagaru. Ostatnio jakiś pan (całkiem znany) zajmujący się tuningiem silników (więc często rozbiera je do jednej śrubki) potwierdził ten fakt. Więc coś w tym jest. Kolego pracował w firmie zajmującą się obróbką głowic i regeneracją silników i też to potwierdza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrl Opublikowano 5 Grudnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2011 Ja mam 2.0 TDi z DPF motor CFGB 170KM w UK leje ON głównie na stacji ASDA jak jadę do Polski to na Shell przed eurotunelem później ,w DE na Westfalien, a przed granica z Polska na ARAL w Polsce na Auchanie i nie mam żadnych problemów przejechane w 1 rok 30 tys km. PS wszędzie gdzie tankuje to normalny ON Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jodan Opublikowano 5 Grudnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2011 piotrl, a co ile średnio km wypala Ci się dpf? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lukas G Opublikowano 5 Grudnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2011 Lac zwykle zwyczajne, na stacji na ktorej jest spory ruch. Wsio w tym temacie, jesli natomiast uprzesz sie na ON z dodatkami. v-power, gold itp to poprostu co jakis czas dla spokojnosci zadaj vagiem wypalanie filtra. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 5 Grudnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2011 zadaj vagiem wypalanie filtra Nie znam się na silnikach ale mówią ze z nimi jak z babami jak co jakiś czas nie dostanie w d.pę to im odwala Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toka Opublikowano 5 Grudnia 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2011 piotrl, a co ile średnio km wypala Ci się dpf? U mnie w zależności od tras jakie pokonuję odpowiednio, gdy większość trasy a mniej krótkich odcinków to średnio po 400-600 KM, jak więcej krótkich odcinków to tak po 300 KM Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jodan Opublikowano 5 Grudnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2011 To tak jak u mnie, głównie jak jeżdżę po Warszawie to przy ok. 350km mi się wypala, wczoraj wypalił mi się przy 440, z czego ok. 200 to trasa. Mój rekord to po przejechaniu ponad 800km się wypalił. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maestro00 Opublikowano 5 Grudnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2011 U mnie jeszcze się nigdy nie wypalił chyba , tzn. nie widzę żadnych oznak. Ponoć potrzebna jest stałą i wysoka prędkość autostradowa (FAP/DPF) Ciekawe też jaka w praktyce jest różnica w filtrach mokrych i suchych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się